Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jestem w trakcie szukania/zakupu 330d 204KM. jak wiadomo ten silnik posiada już klapki w kolektorze ssącym. nie chcę wycinać klapek, a chciałbym móc spać spokojnie.

 

1) czy to prawda, że nowy kolektor ssący to koszt jedynie ok. 1500zł w ASO? -> tak

2) czy to prawda, że do M57TU są nowsze wersje kolektora (od zdaje się 2005 roku), z wzmocnionymi klapkami? jaki on może mieć numer części?

2a) czy pasuje kolektor o numerze 11617800585 od E90 330d M57TU2, E60 535d M57TU, itd?

2b) jaka jest ogólnie różnica między kolektorem 11617800580 a 11617800585?

3) mogę po prostu wymienić kolektor i uszczelki na nowszą wersję?

Opublikowano

Witaj kolego jceel.

Ja właśnie wymieniłem u siebie kolektor ssący, nie chciałem nic wyrzucać kombinować więc zakupiłem nowy kolektor i koszt to 1680 złotych jest troszku ale teraz mam pewność że żadna klapka nie odfrunie, co do kolektorów z E90 to myslę że to jest to samo co kolektory które były montowane wcześniej, ja mam u siebie Euro 4 więc mam sterowanie klapkami elektryczne były też silniki 204KM z normą spalin Euro 3 i w nich sterowanie klapkami było na podciśnienie o ile dobrze pamiętam po 2004 auta wychodziły już z normą spalin Euro 4. Możesz wymienić kolektor na wersję taką jaką będziesz miał i nic nie kombinuj z kolektorami z nowszych E90 bo jeśli okaże się że kupisz autko z normą spalin Euro 3 to będzesz miał sterowanie na podciśnienie a nowsze kolektory są sterowane elektrycznie i będzie mały problemik ale to też można ominąć bo jeśli dobrze pamiętam to można odkręcić siłownik podciśnieniowy i przykręcić zamiast siłownika elektrycznego, jeśli będziesz miał pytania to na spociku 22 maja mogę ci coś bardziej opowiedzieć coś niecoś. Pozdro Mario.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Powiem wam, że gdybym miał do wyboru wydać 1700 zł na nowy kolektor a wywalić klapki prawie zerowym kosztem ( dla niewprawionego 2 godziny pracy z czyszczeniem EGR, no może trochę więcej zachodu przy czyszczeniu kolektora) to nie ma mowy żebym wywalił te pieniądze w błoto. Bo efekt prac jest taki sam a kasa w kieszeni :D.
Opublikowano
Powiem wam, że gdybym miał do wyboru wydać 1700 zł na nowy kolektor a wywalić klapki prawie zerowym kosztem ( dla niewprawionego 2 godziny pracy z czyszczeniem EGR, no może trochę więcej zachodu przy czyszczeniu kolektora) to nie ma mowy żebym wywalił te pieniądze w błoto. Bo efekt prac jest taki sam a kasa w kieszeni :D.

Ja kolektor wymieniłem bo jeśli inżynierowie z Bmw wymyślili te klapki to czemuś muszą służyć a chciałem spać spokojnie że mam nowy kolektor z którego klapka się nie urwie, ja nie namawiam nikogo do wymiany ani wyrzucania klapek to jest każdego indywidualna sprawa co zrobi i tyle w tym temacie, zresztą kolega jceel będzie na spociku to się konkretnie poruszy temacik.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Klapki służą temu samemu co katalizatory, filtry DPF i inne gó**wna - ekologii, ale podstawowym ich zadaniem jest ostre trzepanie po kieszeni użytkowników... :mad2:
Opublikowano
A ja bym taki pewien nie był że możesz kolego spać spokojnie. Klapki urywały się również w nowszych rocznikach włącznie z nowszym typem klapek. Moje zdanie jest takie, że dopóki te klapki siedzą w kolektorze nie ma pewności że się któraś nie urwie.
Opublikowano
A ja bym taki pewien nie był że możesz kolego spać spokojnie. Klapki urywały się również w nowszych rocznikach włącznie z nowszym typem klapek. Moje zdanie jest takie, że dopóki te klapki siedzą w kolektorze nie ma pewności że się któraś nie urwie.

 

przy czym jest wielokrotnie mniej prawdopodobne, że urwą się w całkiem nowym kolektorze dolotowym.

Opublikowano
Przylacze sie do tematu , ostatnio wymienilem kolektor u siebie a mam wersje 184km , kolektor kupilem na allegro gdzie sprzedajacy twierdzil ze kolektor jest od tej wlasnie serii a jak wiemy w 184km nie bylo klapek ... Kolektor dostalem elegancko w paczce , otwieram a tam klapki w srodku ;/ no nic postanowilem je wyciac i zaslepic miejsce po klapkach wkretami tak jak to gdzies na forum widzialem , ale wiem ze sa toczone na wymiar zaslepki , Czy mozna jes dostac w PL ?? W uk kosztuja 100Ł :mad2: a tyle to ja zaplacilem za kolektor ...

" Ucz sie pracuj ciezko dnia kazdego

trening czyni mistrzem duzo w tym dobrego

pierwszy krok to poczatek by osiagnac szczyty

dzialaj swiadomie przestan na farta liczyc ... " HG

Opublikowano
A masz moze jeszcze linka ?? Ostatnio gdy szukalem kolaktora wlasnie napotkalem sie na zaslepki ktore kosztowaly 100 funtow za 6 sztuk ... :mad2:

" Ucz sie pracuj ciezko dnia kazdego

trening czyni mistrzem duzo w tym dobrego

pierwszy krok to poczatek by osiagnac szczyty

dzialaj swiadomie przestan na farta liczyc ... " HG

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Ma może ktoś namiar lub link na te zaślepki ?? nie mogę znaleźć tego na allegro

 

zbliża mi się przegląd buni i chce wywalić te klapki

Opublikowano
Ma może ktoś namiar lub link na te zaślepki ?? nie mogę znaleźć tego na allegro

 

zbliża mi się przegląd buni i chce wywalić te klapki

 

Napisz do krzysiek80r on mial na sprzedanie .

" Ucz sie pracuj ciezko dnia kazdego

trening czyni mistrzem duzo w tym dobrego

pierwszy krok to poczatek by osiagnac szczyty

dzialaj swiadomie przestan na farta liczyc ... " HG

  • 4 lata później...
Opublikowano

Panowie,

odgrzeje kotleta.

Jako, że lubię mieć porządnie utrzymane auto, kupuję raczej części markowane z drogim logo BMW, więc i z kolektorem miało być podobnie.

Żeby rozwiać wątpliwości:

silniki 184KM mają klapki ale tylko z skrzynia aut. Silniki 204KM mają klapki z każdą skrzynia.

Nie jest to wiedzą tejemna- gdzie są a gdzie ich nie ma. Wystarczy sprawdzić w katalogu części, dostępnym on-line www.realoem.com

Po roku 2004 klapki zostały poprawione, zwiększono srednice oski oraz korka na którym siedzą w kolektorze...

Osobiście uważam że pęka mocowanie samej klapki do oski ( walka), czyli mikro śrubka na karbie między trzpniem a łbem.

Wracając do mojego przypadku. Planowałem wyjąć klapki, sprawdzić jak jest bez , a po tygodniu kupić kolektor z klapkami ( Nowy Aso) jeżeli bedziie różnica na minus.

Kolektora nowego zdecydowanie nie kupię! Przy okazji tej naprawy, wyczyscilem Egr, kolektor i wymieniłem filtr odmy. Może to kompensuje stratę osiągów wynikającą z usunięcia klapek. Ale różnicy w osiągach nie ma w ogóle! Praca silnika wzorcowa.

Moje BMW 330d M57 184KM. Przebieg 230tkm. Kolektor miał Max do 0 .1mm nagaru ( dość wilgotnego), podobnie EGR. Klapki w nagarze, ale miejscami z widoczną stał. Wałek sztywny, srobki mocujące blaszki ok. Pytanie tylko co siedzi w środku w tym metalu. Ile zamknięć to jeszcze wytrzyma- ja wolę nie sprawdzać:)

 

Pozdrawiam.

Aleksander Malanowski
  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.