Skocz do zawartości

PLANUJĘ KUPNO E39 PROSZĘ O OPINIE i POMOC W WYBORZE


daroox

Rekomendowane odpowiedzi

aha trochę już poczytałem o padających skrzyniach i nie ma na to reguły że z danym przebiegiem ma paść, wszystko zależy jak kto auto użytkował a z tym to największy problem niestety, narazie skupie się na znalezieniu auta a potem kolejne z tym związane problemy, poczytałem już jak sprawdzić przebieg itd, co do zużycia wnętrza ciężko to teraz stwierdzić bo wszystko można wymienić, dziś oglądałem to auto http://otomoto.pl/bmw-530-klimatronik-xenon-webasto-C28429238.html

kiere i gałkę ma z m pakietu i nie wytartą itd więc nie wiadomo jak długo tam jest, a powiedzcie mi na jakiej zasadzie to webasto działa w tym bmw, bo nie ustawia się go ręcznie, czy to taki dogrzewacz silnika ? z zewnątrz lekka polerka była robiona ale nie za dobrze to wyszło bo akurat na tym się znam, i odmładzanie auta do sprzedaży teraz to norma he, wymiana zwykłego radia na nawi jest kosztowne ?? rozumiem że te auta nie mają dpf ale mają dwumase ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwumasę mają ale manuale automaty nie.

Webasto dogrzewa płyn podczas temp poniżej jakieś granicy nie pamiętam jakiej aż do 70st bodajże. Działa ono przy włączonym silniku i pozwala silnikowi szybcije osiągnąć temp roboczą. Takie webasto było najczęściej montowane

 

Pranie gum to wielka oszczędność :mrgreen: kiedyś trzeba było złowić rybę by można było zaru***chać :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
poczytałem już jak sprawdzić przebieg

:shock: :shock: :shock: :shock:

A jak sprawdzić przebieg???

Jak auto dobrze skorygowane to guzik sprawdzisz, chyba że auto ma 2 kilo oryginalnej makulatury to ok. ale z tym to raczej teraz ciężko.

Co do webasta to jest taki temat na tydzień czytania poszukaj i poczytaj.

Webasto ustawia się z navi lub mida.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znaczy tylko o możliwościach spawdzenia przebiegu bo dziś to nie kłopot zmienić ale nie każdy robi to wszędzie, może jutro się coś znajdzie ciekawego obecnie posiadam VC 05r w kombi i myślę że koszta użytkowania powinny być podobne do tych co teraz mam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Pranie gum to wielka oszczędność :mrgreen: kiedyś trzeba było złowić rybę by można było zaru***chać :mrgreen:

Ale jak wyprali to gumy straciły smak :mrgreen:

Zawsze można inaczej jak to mawiają sąsiadki zza miedzy-w żopu :mrgreen:

Można też zastosować antykoncepcję hormonalną lub spiralę, ale to o ile pamięć mnie nie zawodzi to już przerabialiśmy :norty: :mrgreen:

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wam powiem tak co do automatów, człowiek jest co do nich przeciwny lub obojętny do czasu dopóki się porządnym automatem nie przejedzie. Tosz to jest komfort bez porównania, super sprawa autko w automacie. Ja mam taką swoją teorię, dla mnie autem sportowym jest bmw M3, i w takim aucie nie wyobarżam sobie automata, ok skrzynia SMG jest pewnie majstersztykiem, ale ja poprostu muszę mieć to sprzęgło żeby z niego strzelić i żeby fura poszła bokiem, tak więc do sportowej jazdy- manual, do jazdy codziennej (co nie znaczy mozolnej lub wolnej) wybrałbym automat, a już napewno do auta w dużej budzie. Nie wyobrażam sobie prowadzenia auta typu BMW Klasy 7 w skrzyni manualnej, to tak jakby fajnej panience hmm obciąć włosy na łyso :D Niby dalej jest ładna, ale to już nie to samo i traci swój urok. Generalnie nie stawiam sobie żadnego priorytetu co do skrzyni w E39 której będe niedługo poszukiwać, jaka będzie taka będzie. Kiedyś nie chciałbym automata, tosz to dla emerytów - powiedziałbym :) Nie wiem może sam się starzeję, i priorytety się zmieniają :) A może poprostu jeżeli chcę troche poszaleć to wsiadam na motocykl, a w samochodzie to muzyczka, klima i spokojna jazda :) Tak jak mówiłem do codziennej jazdy brałbym automat i się nie zastanawiał, do szaleństw jest mi potrzebne jednak sprzęgło, żeby czuć w 100% auto.
Jedyna zaleta przedniego napędu - gdy cofasz, masz tylny napęd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj Pany Pany mi potrafiliscie cisnac ze zadaje glupie pytania ze cos sciemniam a teraz sami o jakis gumkach nawijacie nie na temat. Nieladnie nieladnue. Bez obrazy oczywiscie. Jade dzisiaj jak dobrze pojdzie obejrzec ta srebrna bmw z jastrowia niedaleko mnie stoi. Nie ma niby nabitej klimy ale chociaz zobacze jak z bliska wyglada i wsiade do srodka bo nigdy nie siedzialem.Bede mial jakies porownanie do kolejnych aut
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czytam sobie ten wątek ostatnio i się nie wtrącałem,ale trochę chcę stanąć w obronie tego automatu GM w 3.0d E39.W moim mieście znam paru właścicieli tego ustrojstwa jeżdżących już kilka lat i w żadnym nic się nie dzieje,fakt,że żaden z nich na forum o tym nie napisał.A chłopaki te nie są dziadki co raz w tyg.w ładną pogodę wyjeżdżają,każdy jeszcze przed 40-tką i energiczni z natury.Mało tego,u jednego kolegi przebieg licznikowy 250tys.(realny nieznany),olej nigdy nie wymieniany,ostatniej zimy wymyślił sobie,że z górki jadąc z D wbija na N.bo mu spalanie spadało przez to ok.2l,mówię mu że zabije skrzynie,a on na to,że ma gdzieś wstawi drugą i chodzi automat mu bez zmian.Tak myślę sobie jak taki ,,niewypał jak GM"to wytrzymał...Był kiedyś link z niemieckiego forum,że jeden Helmut zrobił swoim Dieslem E39 w automacie 800 000 km! bez wymiany oleju i bez awarii,ale to podobno był szczęściarz.Ciekawi mnie tylko czy w takim F10 ktoś osiągnie taki wynik,bo podobno tak złych skrzyń jak GM nie było już potem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Planuje zakup e39 po lifcie i tu nasuwa się moje pytanie które z silników jakie oferuje BMW jest najlepszy ( awaryjność, ceny cześci i koszty napraw ).

Jak dla mnie najlepszą alternatywą byłby silnik 2.0d 136KM, ale myśle też nad beznyniakiem 2.0i + LPG... Prosze o wasze opinie i sugestie. Na autko mam max 18tys.

Chodzi głównie o silniki 2.0 , 2,5 , 3.0 diesla po lifcie. Który z nich najlepszy ( jak wyżej, chodzi o koszt cześci i awaryjność)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie powracające jak bumerang.

Ale najlepszy pod jakim względem? Bierz 540i, jest najlepszy ;)

 

Jeśli diesel, to M57 (525d, 530d), nie ma moim zdaniem wystarczających argumentów po stronie 520d pod żadnym względem, ani spalania, ani awaryjności, ani ogólnych kosztów, ani kultury pracy, ani osiągów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszy pod wzgledem spalania jest 2.0 Nie patrzcie na to żeby miał troche kucy mi 136 wystarczy chodzi mi o awaryjność i koszty napraw, który z tyc trzech sliników wychodzi najlepiej pod tym względem?? Nie chce też żeby palił za dużo żeby mieścił sie w granicach 5-6.5 litrow przy eko drive..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w m47 czyli 2.0d padają pompy wtryskowe vp44 a to dosyc droga impreza ( w dziale e46 pewnie bedzie wiecej o tym z racji tego że w trójkach częściej ten motor występuje), pozatym masz 4cylindry tam wiec kulturą pracy to to nie grzeszy za bardzo. A różnice w spalaniu nie są jakieś kosmiczne żeby się tym przejmować :wink:

http://s25.postimg.org/fhz6cbo73/podpis_forum.jpg


Mieszkasz w Holandii? Zajrzyj tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=168&t=208939 Mój Individual >>klik<<

Zamienię 2szt BBS RS 700 8,5Jx18 za 2szt BBS RS 701 10Jx18, bądź deal na 19" ACS Type III

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Po lifcie to 2,0d sobie daruj. Na polift to 18 koła też może być za skromnie.

2,5 i 3,0 to w zasadzie to samo tylko różnią się mocą i pojemnością. Ogólnie części są rzekłbym identyczne i koszty raczej też, dlatego który z tych dwóch silników wybierzesz to będziesz zadowolony. Tak samo jest z V8 3,5 i 4,4 przed liftem-ktoś się pytał.

Nie chce też żeby palił za dużo żeby mieścił sie w granicach 5-6.5 litrow przy eko drive..

A to raczej ogólnie w złą markę celujesz.I jeszcze ekodrive-jak ja nie lubię ludzi którzy zarzynają silniki bo jedzie 60 na 5 biegu bo spalanie i nic innego się nie liczy,a potem na warsztat bo panewki walą.

BMW nigdy nie było robione pod ekonomię i tak jest nadal. Chcesz 5 litrów? Tutaj tego nie znajdziesz chociażby dlatego, że auto waży 1500-1600 kilo.

w m47 czyli 2.0d padają pompy wtryskowe vp44 a to dosyc droga impreza

Nie pompy tylko elektroniczne sterowniki pomp.

 

 

Wracając do gumek :mrgreen:

To jest jak najbardziej ważne :norty: !!!

To nie prawda, że skrzynia GM jest nie dobra i słaba. Jest to dobra skrzynia tylko nie do tego auta. Była transakcja tego typu że BMW dało im TDS-a,a dostali w zamian automatyczną skrzynię. BMW dało też du*y w kwestii wymiany oleju-dożywotnio :mad2:

 

Wczoraj zmontowałem filmik pt. "Czarna Locha" :mrgreen: .Wiem, że nie ta marka, ale w każdej chodzi o to samo i każde auto potrafi dać radość .

Wrzucę tym co to nie wiedzą na czym polega zakup auta i radość z niego :cool2:

Wszyscy którzy nie podchodzą do auta jak do rzeczy i kawałka blachy zrozumieją mnie :cool2:

http://www.youtube.com/watch?v=tFsTPC-LewQ

"To kolejna faza, niektórzy mówią na to hazard"

Jak się coś chce to nie ma "ą" "ę" :cool2:

Pzdr.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posłuchaj Ciebie stać na to żeby lać 12 litrów na 100 mnie nie wiec nie narzucaj mi swoich warunków i swojego podejścia do aut.

Wiem że osiągalne jest aby te silniki paliły do 6 litrów ( chodzi o 2.0d) nie wiem jak 2.5 i 3.0 ale powyżej 9 nie wychodzą przy normalnej jeździe. A co do deptania to można sobie czasami pozwolić ogólnie jeżdżąc do pracy nie mam takiej potrzeby. A wiec które z tych 3 motorów proponujecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a jak to jest z regeneracją skóry w aucie.

Widze na zdjeciu ze ta do której za 2 godz jade ma przebarwienia na stronie kierowcy.

Da sie cos z tym zrobic.

Jakie moga byc koszty.

Ktos z was cos takiego robił?

Chodzi mi o ta bmw http://tablica.pl/oferta/b-m-w-520-gaz-sprzedam-CID5-ID1Wejp.html#ebd7ad8d4e;r:1;s: ???? Ktoś cuś wie na ten temat???

Edytowane przez blaca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze ekodrive-jak ja nie lubię ludzi którzy zarzynają silniki bo jedzie 60 na 5 biegu bo spalanie i nic innego się nie liczy,a potem na warsztat bo panewki walą.

 

Poproszę jaśniej, o co chodzi z tym "bujaniem się 60 na godzinę" i negatywnym wpływem na silnik? Gdzieś już był ten temat ale nie za wiele z tego rozumiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Nikt nie narzuca Ci swoich warunków ,ale takie spalanie w E39 jest nierealne z jakimkolwiek silnikiem. Takie spalanie można osiągnąć np. w Golfie.

To pomyśl nad benzyną w gazie pali więcej, ale gaz jest tańszy i wyjdzie taniej.

Policzyć 12l po 2,70 zł to wychodzi 32,40.I trzeba doliczyć troszkę benzynki na rozruchy.

Co do wolnej jazdy na wysokim biegu, chodzi o to że obroty silnika są małe i silnik jest bardzo obciążony bo ma ciężko. Jest to najlepszy sposób aby zniszczyć panewki wału korbowego. Dlatego nie polecam takiej jazdy, bo koszty potem są duuuuże.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wolnej jazdy na wysokim biegu, chodzi o to że obroty silnika są małe i silnik jest bardzo obciążony bo ma ciężko. Jest to najlepszy sposób aby zniszczyć panewki wału korbowego. Dlatego nie polecam takiej jazdy, bo koszty potem są duuuuże.

 

A jak to się ma do automatu. Automat zredukuje bieg do odpowiedniego po to żeby ten problem nie występował?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o negatywne skutki jazdy 60km/h na 5 to chodzi o to zeby nie przyspieszac w takim zakresie obrotow bo jak masz 1000 rpm to masz mniejsze cisnienie w silniku i przez co gorsze smarowanie. Tak kiedys kolega mi tlumaczyl jesli gadam glupoty to mnie poprawcie...

 

A wracajac do kolegi madrali ktory wie lepiej ze 520D pali ponizej 6l a 530D ponizej 9l to zapraszam do gliwic zatankuje ci pod korek moja 530D i dam przejechac 100km w gliwicach jak zrobisz mniej niz 9l to ci jeszcze stowe dorzuce... Ostatnio przyjechala jedna sierota e46 320D do kumpla na warsztat jezdzi cymbal powoli nie katuje auta a spalanie na kompie 11.3l w manualu. Ja jezdzac tylko w miescie osiagam okolo 12l w automacie przy normalnej jezdzie czasem kick down. 30% trasa 70% miasto wtedy mam okolo 9.4l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automat CHYBA nie dopuści do przyśpieszania z niskiej prędkości obrotowej. A wtedy panewki dostają ostro po tyłku jak ktoś jeździ dużo poniżej 2tys obr/min.

 

Automatycznej skrzyni nie mam, ale wydaje mi się, że raczej przy 60km/h tak jak cihy pisze auto nie przyśpieszy bez redukcji jeśli ma wrzucony ostatni bieg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten mądrala nie jeździ po mieście tylko ciągle w trasie wiec spalanie wyjdzie mi 6 litrów, mądralo... Mieszkam na wsi, wieć wyjeżdżam na główną droge i heja nie stoje w korkach. Rope i tak mam ruskę benzyne tez załatwiam po 4.40zł

A co do tej benzykni polecacie silnik 2.0i jak tam ze spalaniem gazu i awaryjnością?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.