Skocz do zawartości

PLANUJĘ KUPNO E39 PROSZĘ O OPINIE i POMOC W WYBORZE


daroox

Rekomendowane odpowiedzi

No tak, jak się człowiek przyzwyczai to zawsze mu tych kucy mało i mało :mrgreen: w sumie korci mnie, żeby podkręcić do 220, ale automat mam :roll:
E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie przesiadam sie z tds'a wiec chyba na jakies pol roku te prawie 300 koni wystarczy?

 

Toć My się śmiejemy :mrgreen: Pewnie, że starczy tylko się nie zabij :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tam wracam do 520i, sprawdzone. Teraz z ledwością pozbyłem się wraka E32 730i. Chciałem mieć klasyka, więcej mocy - nawkładałem w to kasy, a nawet na swoje nie wyszedłem. Teraz mam na oku kilka sztuk, jedna od kolegi - mechanika, więc niebawem wracam w łaski E39.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no właśnie. V8 kupić to nie problem. Gorzej z utrzymaniem. Ja trzymam wszystkie paragony za części itd. włożone w Bmw. Nawet za płyny. Uzbierało się trochę przez te 4 lata. Mogę spokojnie stwierdzić, że za to co włożyłem spokojnie bym drugą taką kupił i jeszcze by zostało. Dlatego zastanawiam się co są warte te V8 wystawione w internecie za 10-13 tys :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zyje i pracuje w niemczech wiec mysle ze z utrzymaniem nie bedzie problemu. duzo w aucie potrafie zrobic samwiec koszta mechanikow odpadaja. Mowa oczywisice o zawiechu, hamulcach, sprzegle itp. Kompa samnie ogarne. Jestem dobrej mysli. Na wiosne sie pochwale jesli cos znajde odpowiedniego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemanko Wam. :) Też przyłączam się do pytania, ponieważ mam okazje wziąść od mojego wujka e39, 523i z 1998roku. Auto w jego rękach jest od 7lat. Przejechane ma na dzień dzisiejszy 278kkm (przebieg na 100% pewny). Z tego co dzisiaj z nim gadałem to auto ma nowe amortyzatory, końcówki drązków. wszystkei cztery tarcze hamulcowe i mase innych tajli i wszystkei części jakie były montowane były dobrej jakości. Pytanie z mojej strony jest takei czy warto brać auto z takim przebiegiem i czy jest duża różnica w utrzymaniu w porównaniu do a4 b5 z silnikiem 1.8 Turbo. Pozdroo :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, to porównajmy audi a4 b5 z bmw e39:

+ e39: prowadzenie, napęd, komfort, jakość materiałów, brzmienie i praca silnika, wnętrze, itp, itd

+ a4: koszty utrzymania (ale tylko dopóki nie poleci Ci turbina)

 

Myślę, że jedyną porównywalną cechą jest awaryjność, dlatego że w każdym z tych aut stopień awaryjności jest wynikiem jego traktowania w przeszłości :)

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vincent86 wielkie dzięki za info. Jednak się zdecyduję wziąść tą 5tkę od wujka. Jeszcze wezmę ją na warsztat zobaczyć czy wszystko jest z nią ok.

 

A co do kosztów utrzymania a4 to też nie są aż takie małe bo np kompletny wielowachacz dobrej firmy kosztuje 1200zł. regeneracja sprężarki itp itd :)

 

Pozdro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj tak samo. Ok 1300trzeba dać za kpl wahaczy nie licząc jakiś drążków łączników itd bo wtedy w 2 tys się człowiek nie zmieści.

 

Eksploatacja raczej wyjdzie drożej niż audi. Turbo w audi nie jest jakieś drogie żeby mówić "dopóki nie poleci turbina"

 

Musisz zapytać się na jakich częściach jest naprawiane to e39 bo jak jakieś elementy zawieszenia na tanich firmach to jak zacznie się sypać będą leciały tysiące :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam planuje zakup E39.

Ostatnio miałem okazję trochę pojeździć 740 i strasznie mi się ten silnik spodobał.

 

Wiem że ciężko znaleźć dobry samochód w internecie.

Ale znalazłem coś takiego:

http://tablica.pl/oferta/bmw-540-pelna-opcja-lpg-os-prywatna-2001-CID5-ID3UE3t.html

 

Wydaje mi się to dobrą opcją.

 

Co sądzicie o tym konkretnym egzemplarzu.

Czy może ktoś go oglądał?

I jak to jest z awaryjnością tego samochodu z tym silnikiem. Wiele czytałem o Vanosach że to nie jest dobra sprawa.

Dodatkowo egzemplarz ma pneumatyczne tylne zawieszenie. To Cyba też może być newralgiczny punkt.

 

Z góry dziękuję za pomoc. A jeśli nie ten silnik to który jest najmniej awaryjny.

Szukam czegoś w gazie

Kolego ja zanim kupiłem e39 540 przesiedziałem prawie rok na różnych forach min. na tym, nie przespałem kilkanaście nocy, jak jeżdziłem oglądać różnego rodzaju "OKAZJONY" i dopiero po ponad roku znalazłem wymarzone V8, choć tez do ideału brakuje :wink: Także radze dobrze sie dokształcić zanim kupisz V8 bo pózniej to już tylko płacz zostaje. Radziłbym przedliftową Ci kupić, ale w polsce nie ma zbyt wiele zadbanych egzemplarzy ( obejrzałem kilkanaście) , chyba że od kogoś z forum to tak. Poliftowe sa ładniejsze, ale mają wiecej pierdół które mogą sie popsuć ( vanosy, 4 sondy, 4 katalizatory, alternator chłodzony woda, termostat elektroniczny, przepustnica elektroniczna i inne) nivo tez moze paść, ale to w kazdym starszym lub poliftowym wystepuje także bez różnicy. I Nie kupuj z LPG, lepiej kup tansza i sam załóż LPG, to jest lepsze rozwiazanie, jak ktos sprzedaje z LPG to pewne ze DUZOOO jezdził, i w zasadzie z góry wiadomo w jakim stanie jest motor. Przede wszystkim poczytaj o silnikach V8, żebys wiedział co i jak, bo jest tej wiedzy troche potrzebne, żeby kupic takie auto. W razie czego służe pomocą. Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pośpiech jest wskazany tylko przy łapaniu pcheł, na pewno nie przy kupnie samochodu :mrgreen: lepiej najeździć się teochę niż za pierwszym "strzałem" łyknąć lipę jakąś :mrgreen:
E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale 60 km dziennie od poniedziałlu do piątku, czy łącznie tyle przez cały tydzień? Jak dziennie to nawet się nie zastanawiaj i bierz klekota przynajmniej taniej Cię ta impreza wyniesie. Jeśli natomiast jest to dystans tygodniowy i ogólnie mało będziesz jeździł to raczej benzyna, nawet te 150 KM w 2 litrach powinno starczyć. Co do wybory koknretnego silnika to poczytaj sobie dokładniej ten wątek, bo chyba były tu opisywane wszystkie za i przeciw każdego z nich.
E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoła? No to wybieraj najlepiej coś co będzie w eksploatacji najtańsze czyli Rzędowe szóstki.

Najtaniej w eksploatacji i pod względem spalania wychodzą 520-528i z gazem. Warto założyć samemu. Im mniejszy silnik tym teoretycznie auto będzie tańsze w zakupie. I często im mniejszy tym bardziej zadbany. Sam szukałem 528 i 523

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.