Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich! Mam takie pytanie - z którego biegu ruszają Wasze automaty? Mój w trybie D zawsze z pierwszego, w trybie DS też zawsze z pierwszego, natomiast jak włącze na tryb manualny to z drugiego. Pytam bo daje mi się we znaki szarpnięcie w ostatniej fazie hamowania tuż przed zatrzymaniem, które jest niczym innym jak wbiciem jedynki (w trybie manualnym tego nie ma bo redukuje maximum do dwójki). Gdzieś tam czytałem że komuś automat w bmw jeździ od dwójki i dlatego moje pytanie. Poza tym w trybie D spokojnie wystarczyłoby mi gdyby ruszał z dwójki, no i nie byłoby tego drażniącego wbijania jedynki przed zatrzymaniem.
Opublikowano

Kolego w trybie manualnym startuje ci z dwójki bo zapewne żeby przełączyć z tryby Drive Sport ciągniesz dźwignię do siebie. Jak pchniesz ją do przodu to powinno na wyświetlaczu pokazać ci się M1. Co do szarpania przy hamowaniu, spróbuj sobie zrobić adaptację.

- Wsiądź do autka

- wciśnij pedał gazu na maxa wraz z kick downem

- przekręć kluczyk w pozycję 1 tak żeby się stan licznika pokazał i żadna inna kontrolka

- odczekaj dokładnie 60 sekund

- wyciągnij kluczyk i puść pedał gazu

 

Po takiej zabawie przez pierwsze 80 kilometrów staraj się jeździć normalnie z naciskiem na spokojnie. Daj znać czy to pomogło!

 

Jak nie to trzeba by zrobić kasowanie wartości adaptacyjnych skrzyni przez soft jak INPA lub DIS. Dobrze też sprawdzić przed adaptacją poziom oleju w skrzyni, lub go wymienić w zależności od tego ile masz najechane).

Opublikowano

W trybie manualnym oczywiście mogę wrzucić jedynkę jeśli chcę, ale jadąc powiedzmy na piątce i hamując do zera bez dotykania dzwigni wyredukuje mi do dwojki i zostaje na dwojce - chcialbym zeby w D tez tak bylo a tylko w DS zeby zaczynal od jedynki.

Jestes pewien ze w tej sposob resetuje sie skrzynię? Dotad slyszalem o kluczyku w pozycje 2, pedal gazu w podloge na 30 sek. potem od razu odpalic i jezdzic (kilka razy delikatnie rozpedzic do 80km/h i delikatnie wyhamowac do 0, przytrzymac hamulec na 15 sek i od nowa conajmniej tak 5 razy) - robilem to ze dwa razy ale nie widze specjalnej roznicy.

Olej bede wymienial lada chwila bo mam 97tyś.

Opublikowano
a mi sie wydaje ze w bmw skrzynia jest na tyle inteligentna, ze nie ma ptorzeby wrzucania 1 biegu zeby ruszyc. Ja np jak jade do pracy i z pracy mam pltyt przez ok 800m i jadac tamtedy auto na D toczy sie jakby na 2 biegu i czuc bo jedzie szybciej, a ja jestem madrzejszy i wrzucam tryb manualny i wbijam 1 bieg po czym sie tocze powolutku:) a druga sprawa jest taka ze ciekawe czy skrzynia sie nie adoptuje jakos sama do tryby jazdy co jakis dluzszy czas albo jakas ilosc km. Mam na mysli to ze np jezdzac spokojnie bez problemu wystarczy nam ruszanie z 2 biegu bo po co z jedynki przy tak duzym i silnym jak tur silniku 3.0, ale kiedy jezdzimy agresywnie i dynamicznie bedziemy ruszac z 1 biegu czy nie jest tak...?byc moze sie myle ale to moja taka drobna sugestia. pzodrawiam.
Opublikowano

To zrób moim sposobem może poczujesz różnicę, zobaczysz jaki będzie efekt, według mnie adaptacje robi się raz a nie 5 razy.

Co do oleju to tylko sprawdź jego poziom i po dolaniu zrób adaptację. Warto też pomyśleć o updacie softu ( ja właśnie u siebie chce to zrobić do najnowszego jaki wyszedł). Na oryginalnym oleju możesz spokojnie na automacie 200 tyś zrobić, oczywiście jeśli auto nie było katowane. Ja pierwszą wymianę robiłem dopiero przy 230 tyś i oleju było z 90%.

Przeprogramować softu tak żeby do dwójki ci tylko redukował raczej nie można chyba ze znajdziesz magika co ci to zrobi.

Opublikowano
a mi sie wydaje ze w bmw skrzynia jest na tyle inteligentna, ze nie ma ptorzeby wrzucania 1 biegu zeby ruszyc. Ja np jak jade do pracy i z pracy mam pltyt przez ok 800m i jadac tamtedy auto na D toczy sie jakby na 2 biegu i czuc bo jedzie szybciej, a ja jestem madrzejszy i wrzucam tryb manualny i wbijam 1 bieg po czym sie tocze powolutku:) a druga sprawa jest taka ze ciekawe czy skrzynia sie nie adoptuje jakos sama do tryby jazdy co jakis dluzszy czas albo jakas ilosc km. Mam na mysli to ze np jezdzac spokojnie bez problemu wystarczy nam ruszanie z 2 biegu bo po co z jedynki przy tak duzym i silnym jak tur silniku 3.0, ale kiedy jezdzimy agresywnie i dynamicznie bedziemy ruszac z 1 biegu czy nie jest tak...?byc moze sie myle ale to moja taka drobna sugestia. pzodrawiam.

 

Skrzynia się adaptuje do stylu jazdy i sile nacisku na pedał, ale nie wiem czy adaptuje się do zmniejszania się poziomu oleju ( bo wiadomo w jakimś stopniu nawet w zamkniętej skrzyni trochę się on zmniejszy. Z dwójki ci może tylko wtedy ruszać jak tracisz przyczepność przy niewielkim dodaniu gazu ( na przykład na lodzie).

Opublikowano
byc moze macie racje, to moj pierwszy automat wiec nie znam sie do konca na tych skrzynaich. Przyjemnosc z jazdy jest i good:)
Opublikowano

Potwierdzam:

530i - w trybie M rusza z biegu drugiego (chyba że sam mu wrzucę 1)

w trybie D - mam podobne wrażenia jak CDXA że również startuje z dwójki (i tak czasami bywa gdyż kiedyś się bawiłem i liczyłem mu biegi ;) )

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano

Kurde, nie no Panowie prosta sprawa! :duh:

Jak włączacie tryb manual !!!

Przesuwacie dźwignie w lewo robi się S D i potem ciągniecie dźwignie do siebie ?

A jak podnosicie bieg w trybie manualnym ?

Też ciągniecie dźwignie do siebie !!!

 

Czyli z tryby sportowego od razu włączacie bieg drugi to się nie dziwcie ze z dwójki ruszacie!!!

 

Jak z tryby S D dwa razy pociagniecie dźwignie to na chwile nawet M 3 wskoczy ale potem sam zredukuje do M 2 :-)

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

H

Kurde, nie no Panowie prosta sprawa! :duh:

Jak włączacie tryb manual !!!

Przesuwacie dźwignie w lewo robi się S D i potem ciągniecie dźwignie do siebie ?

A jak podnosicie bieg w trybie manualnym ?

Też ciągniecie dźwignie do siebie !!!

 

Czyli z tryby sportowego od razu włączacie bieg drugi to się nie dziwcie ze z dwójki ruszacie!!!

 

Jak z tryby S D dwa razy pociagniecie dźwignie to na chwile nawet M 3 wskoczy ale potem sam zredukuje do M 2 :-)

 

Dzisiaj przypomniało mi sie o tych biegach, i mimo wszystko wydaje mi sie ze w trybie D startuje z 2. Tymbardziej że a trybie M, na postoju wrzucam 6, w momencie ruszenia sam zmienia na M2 i patrząc na obrotmierz zachowuje sie tak samo jak ruszanie z D

Opublikowano

 

Dzisiaj przypomniało mi sie o tych biegach, i mimo wszystko wydaje mi sie ze w trybie D startuje z 2. Tymbardziej że a trybie M, na postoju wrzucam 6, w momencie ruszenia sam zmienia na M2 i patrząc na obrotmierz zachowuje sie tak samo jak ruszanie z D

 

 

Ostatnio sporo jeżdżę i w ramach totalnego nudzenia się obserwuję skrzynię. Mam identyczne spostrzeżenia. Chyba że jak kolega wyżej napisał założy się jej ogień od spodu wtedy rusza z 1.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano

Panowie macie działające sprzęgło hydrokinetyczne które działa cały czas do 3 tyś obrotów. Wiec można powiedzieć że od dołu jedziecie na sprzęgle.

Zróbcie prosty test:

- wrzućcie M 1 i ruszcie

- następnie wrzućcie M 2 i ruszcie

- następnie przerzućcie na P i wyłączcie silnik

- włączcie silnik wrzućcie na D i ruszcie

 

Posprawdzajcie tak parę razy i zobaczcie na jakim położeniu jak szybko osiąga 3 tyś obrotów, wtedy bedziecie wiedzieć czy rusza z 2 czy z jedynki.

 

Jak wrzucicie wysoki bieg to zawsze wam zredukuje do M 2 nigdy do M 1

Opublikowano
Panowie macie działające sprzęgło hydrokinetyczne które działa cały czas do 3 tyś obrotów.

 

Nie wiem na jakiej podstawie tak sadzisz, ale takie dzialanie bylo by czystym marnotrawstwem paliwa. I przypomina działanie skrzyni biegów ze sterowaniem hydraulicznym, gdzie faktycznie wiele jest zależne od obrotów, ale dotyczy "zabytków"

Opublikowano
Panowie macie działające sprzęgło hydrokinetyczne które działa cały czas do 3 tyś obrotów.

 

Nie wiem na jakiej podstawie tak sadzisz, ale takie dzialanie bylo by czystym marnotrawstwem paliwa. I przypomina działanie skrzyni biegów ze sterowaniem hydraulicznym, gdzie faktycznie wiele jest zależne od obrotów, ale dotyczy "zabytków"

 

No niestety marnotrawstwo paliwa jest, samo działanie skrzyni automatycznej powoduje że sprawność przeniesienia napędu z silnika na koła mniejsza. Sprzęgło hydrokinetyczne obecnie nazywane konwerter ma za zadanie spinać silnik z wałem napędowym.

Prosty test weź auto z manualną skrzynią i z automatem i wystartuj na jednym i drugim i zobacz jak szybko obroty rosną w stosunku do prędkości na automacie a jak na manualu. Do tego nie zauważyliście że automaty więcej palą i też przekłamują średnie spalanie na komputerze pokładowym w stosunku do wyliczonego spalania przy dystrybutorze na stacji. ?

Jak myślicie dlaczego ?

 

AAA i jeszcze jedno jak pojedziecie hamować auto na hamowni to każdy powie wam że wartości są przekłamane do około 3 tyś obrotów powyżej są już dobre.

Opublikowano

tez mi sie wydaje ze w starszych skrzyniach bardziej ciagnie na sprzegle.jezdzilem ostatnio e39 automatem i mialem wlasnie odczucie ze ciagnie caly czys na sprzegle a jak przekladal biego to obrotomiez reagowal bardzo delikatnie,a w e61 wlasnie zmienia biegi dosyc wyraznie.

 

moje auto na D rusza zawsze z 1.mozna policzyc przy delikatnej jezdzie przy 60km/h i 2000obrotow zmienia na 4.

a na M po zatrzymaniu na swiatlach zbija tylko do 2.

Opublikowano

Dzisiaj podłączyłem sobie komputer i patrzyłem kiedy blokuje się konwerter. Więc sprawa wygląda nastepująco:

na M1 nie blokuje sie wcale, chociaż wcale tego nie czuć. Wygląda to tak jakby wyższe obroty powodowały mniejszy "uślizg" na konwerterze (wysokie ciśnienie?), na M2 blokuje się od około 1700rpm. Po zablokowaniu obroty moga spadac nawet poniżej 1000, konwerter jest caly czas zablokowany. Chyba że jedzie sie wolny i wcisnie hamulec. Podobnie zachowuje sie na D. Podsumowując w moich samochodzie konwerter pracuje tylko podczas postoju i podczas ruszania. Więc na hamowni wystarczy tylko zablokować a pózniej można sobie badać do woli.

Tak sie skupiłem na sprawdzaniu lock-up'a że zapomniałem posprawdzać obroty M1 i D, ale nadal twierdze ze normalne ruszenie to jest jak nic z 2. Być może te skrzynie zachowują sie inaczej w z silnikami benzynowymi i stad ta roznica zdan

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.