Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

witam,

 

noszę się z zamiarem kupna e36 w touringu z takim silnikiem i to czego się obrawiam to drobne wycieki oleju jakie zauważyłem:

 

- na bloku silnika, stojąc przodem do podniesionej maski to po prawej stronie pod kolektorem ssącym trochę popuszcza

- pod pokrywą zaworów

 

Następne to, co mnie zastanawia to jak się ma olej mineralny przy przebiegu 350tys. km, ponoć sprzedającemu mechanik doradził przejście na ten olej przy przebiegu 310tys. km

Pobiera między wymianami oleju ok 0.5L

Czy można normalnie nim jeździć na tym oleju czy raczej to wróży szybki schyłek pracy tego silnika. Wszak to nie diesel, aż takich obciążeń nie ma.

 

Powiedzcie mi jeszcze, czy ten przebieg to dużo dla tego silnika - moim zdaniem niekombinowany i raczej prawdziwy.

Edytowane przez rhl
Opublikowano

Przebieg jest duży, ale realny - ciężko znaleźć tego typu samochód z dużo mniejszym przebiegiem [oczywiście mówimy o prawdziwych przebiegach].

 

Producent zaleca olej syntetyczny - i ja bym taki lał. Śmiem stwierdzić, że najtańszy syntetyk będzie się lepiej zachowywał, niż najdroższy minerał [choć to takie gdybanie].

 

Ten przebieg nie będzie duży, jeśli wyeliminujesz wyciek i silnik nie będzie brał oleju [choć 0.5l między wymianami nie jest katastrofą]. Jeśli jest to tylko uszczelka pod pokrywą zaworów, to nie jest źle.

Opublikowano

mineralny nie dobry na hydraulikę zaworów

według mnie przy tym przebiegu możesz śmiało lać półsyntetyk

np.Valvoline 10W40 max live

Opublikowano

zdania są podzielone.

zalezy jak długo jezdziłes na mineralnym.

 

przed zmianą oleju mineral na pólsyntetyk albo syntetyk polecam zrobic płukanke silnika produktem liqui moly Engine Flush dostepny w sklepach i na allegro.

Opublikowano
a nie rozszczelni mi półsyntetyk teraz silnika?

mozliwe ze rozszczelni, kolega post wyzej zaleca przeplukanie silnika przed zalaniem polsyntetykiem i dobrze, ale wlasnie ze zmiana problem z tym ze nalejesz rzadszego, przeplucze to czego nie wyplukal mineralny i moze byc lipa

Opublikowano

no sliniki są z lat 90.

takze nie wiadomo.

ja po zmianie oleju na pólsyntetyk nie zauwazyłem zadnych wycieków :norty: tzn te co były wczesniej na mineralnym :mrgreen: :mrgreen:

Opublikowano
Panowie dajcie już spokój z tym rozszczelnianiem,

to już nie te oleje ani uszczelki co były 40-ci lat temu

A jednak wciaz nie zaleca sie zmiany na olej lepszej klasy lepkosci.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.