Skocz do zawartości

[E90] 318i po lift to pech


adobry

Rekomendowane odpowiedzi

....

Nie zrozumiałeś co napisałem , 3 widoczne różnice tzn: maska, gril i tylne światła dotyczyły mojego auta po lifcie i czym ono różni się od e90 przed liftem.

Takich nowych e90 po lifcie jest na naszych drogach bardzo mało , a są już trzy lata w sprzedaży. Więc twój wywód i pomieszanie to z autami japońskimi jest bez sensu.

...

dla ślepego, który nie interesuje się marką (np. moja żona) i patrzy na wygląd auta szukając "fajerwerków":

1) zewnętrzne:

- punkty kolegi jacek21,

- nerki (niżej zamontowane),

- przednie światła,

- przedni zderzak (boczne wloty powietrza, większy centralny wlot powietrza),

- lusterka boczne,

- poszerzony rozstaw przedniej i tylniej osi,

- nowe kolory,

- nowe felgi,

- ....

2) wewnętrzne:

- idrive (jednosta centralna, kontroler, ekran, więcej funkcji),

- materiały + spasowanie,

- szyber dach,

- ...,

3) technicznie:

- odzysk energii hamowania,

- Euro 5,

- część zawieszenia wykonana z alu,

- sterowniki z min. EDC16

- ...

 

w moim przypadku:

- całkowicie nowy silnik (wielka obawa ale na chwilę obecną przerasta moje oczekiwania...),

- sterowniki + oprogramowanie,

- IC,

- turbo,

- system wtrysku,

- hamulce (p: 348x30, t: 336x22)

- ....

 

a z racji tego, że jestem tylko użytkownikiem to pewnie zmian, których nie widzę/nie wiem jest pewnie "kilka" razy więcej...

 

....wakacje czas zacząć,

Po prostu mnie rozbawiłeś , wątpię czy ty umiesz czytać ze zrozumieniem bo ja o czym innym piszę.Najzabawniejszy jest inny rozstaw tylniej i przedniej osi i po tym poznam e90 po lifcie . Urlop czas zacząć bo to przypomina cyrk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
W dzisiejszych czasach stopień skomplikowania konstrukcji samochodów spowodował, że niestety nie ma bezawaryjnych. Jest tylko dylemat, które psują się mniej. Wystarczy poczytać inne fora - wszędzie to samo. Wg mnie awaryjność samochodów BMW jest akceptowalna. Co do cewek zapłonowych zdarzyły mi się awarie i w silniku starszej generacji i w tej po lifcie też. Koszt nie jest zbyt wysoki, dlatego wożę po jednej zapasowej w każdym z aut ( niestety nie są jednakowe) - jak ma się część to łatwiej znaleźć warsztat który wymieni na poczekaniu - a zgodnie z pewną zasadą ta część się pewnie już nigdy nie popsuje :lol: . Parę lat temu miałem VW i tez kilka razy cewki wymieniałem (podobna konstrukcja). Oby były tylko takie problemy. Udanych wakacji. :D Edytowane przez multilab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dlaczego wszyscy o wakacjach, a tu prawda taka BMW też się psuje, szkoda i tyle. Na wakacjach zrobię sobie tydzień z autkiem po serwisach - taka nowa forma relaksu i pousuwam co wykryję. Auto które ma typowe awarie choć drobne przed 100tyś. km nie świadczy dobrze o produkcji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od dwóch miesięcy mam wersję przedliftową 320i rocznik 2005, aktualnie 96tys.km przebiegu.

Auto nadal wygląda jak nowe - zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz. Nic nie jest poprzecierane, a podczas jazdy nic nie trzeszczy - no może jedynie skóra pod pupą :)

Mam na bieżąco porównanie do nowych samochodów, gdyż na co dzień użytkuję auto służbowe (co 3 lata wymiana na nowy) - aktualnie mam Renault Scenic 2010r.

Co do niezawodności to dotychczas zrobiliśmy wspólnie z żoną 2tys. km, więc nie mam jeszcze tu osobistych doświadczeń i mam nadzieję, że żadnych przykrych zdarzeń nie będzie.

Natomiast otrzymałem z ASO pełną historię serwisową auta (od nowości wizyta po wizycie) i nie ma tam żadnych napraw - tylko przeglądy i wymiana materiałów eksploatacyjnych.

Zwykle podczas liftingu aut usuwane są pewne niedoskonałości. Jednak w wypadku E90 wprowadzono nową generację silników benzynowych z wtryskiem bezpośrednim, którą pewnie też trzeba poprawić . . . (myślę, że BMW już poprawiło te wersje silnikowe).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Póki co po 10 tysiącach km użytkowania. Musiałem wymienić jeden wtryskiwacz - wersja silnikowa poliftowa 143 km. Cewki jak na razie zero problemów. Dolewka 0.5 litra oleju. Olej bierze choć w normie - nie ma bata jeśli ciągnie się pod 6k obroty od czasu do czasu.. Auto sprawia mi dużo frajdy a to, że coś tam się psuje - wybaczam.

A co do tych co w autach kierują się czystą kalkulacją - BMW też ma prawo się psuć. To że płacisz premium nie znaczy, że masz usterkowy immunitet. Premium płaci się też za prestiż. Myślę, że coś w tym jest. Dla kogoś kto ma choć trochę zamiłowania do motoryzacji, ma znaczenie czym się jeździ. Założę się, że taki ktoś kto siedzi w korku w avensisie czy passku w korku i obok niego stoi BMW - chciałby siedzieć w BMW.. Przedmioty pożądania kosztują. Take it or leave it. Ty wybierasz. BMW kupuje się sercem, nie zimną kalkulacją opłacalności to oczywiste.

Choć dla kogoś kto kieruje się zimną kalkulacją mój powyższy wywód pewnie nic nie wnosi bo liczą się cyferki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja mam silnik benzynowy. Komputer powiedział mi, że muszę dolać 1 litr oleju. To standardowa procedura - każdemu może się przytrafić. Wlałem 0.5l bo gdybym wlał litr to było by lekko ponad dopuszczalny limit. Są dwa sposoby na sprawdzenie ilości oleju w tym silniku. Mój nie ma bagnetu (btw to jakaś masakra swoją drogą) :). Pierwszy sposób to w komputerze wejść w opcje oleju i pojawi się skala ile tego oleju jest. Drugi sposób to jak auto posiada I-drive to w i-drive wejsć w opcje serwisowe i engine oil check - i tam też wskaże czy olej jest w normie czy jest go za mało czy za dużo.

 

Generalnie to nie jest jakaś zasada, że robić dolewkę trzeba. Po postu kiedy samochód sam o nią poprosi to wtedy wypadało by dolać..

Każdy samochód ma dolewany olej - kwestia tylko czy właściciel jest świadomy stanu ilości oleju w silniku i w razie potrzeby dolewa. Konia z rzędem temu co sprawdza stan oleju raz na 2 tygodnie dla profilaktyki. :)

tak w 318i po lifcie silnikowym czyli 143 km z efficient dynamics stan oleju sprawdza się w komputerze jak napisałem powyżej.

 

BTW skoro jesteśmy przy 318i dzisiaj odebrałem ją ze standardowego przeglądu czyli filtr oleju, mikrofiltr i zmiana oleju silnikowego za wszystko 820zł tanio miło i przyjemnie oczywiście w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego D4rqs w postach powyżej pisałeś o wymianie wtryskiwacza,mam takie pytanie czy mógł byś napisać jakie samochód miał objawy przy padającym wtrysku i czy można zdiagnozować to podłączając auto do kompa?Pytam ponieważ nie wykluczam u siebie dogorywającego wtrysku :roll: Pozdr.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW skoro jesteśmy przy 318i dzisiaj odebrałem ją ze standardowego przeglądu czyli filtr oleju, mikrofiltr i zmiana oleju silnikowego za wszystko 820zł tanio miło i przyjemnie oczywiście w ASO.

 

Przebitka maja niezla co by nie mowic... :D

Ja niedawno zrobilem sobie taki rozszerzony przeglad sam.

Jako, ze filtr powietrza oryginalnie byl od MANN-a a mikrofiltr od 3M.

3M nie chcialo mi sie szukac a do HARTa w Katowicach mialem niedaleko wiec kupilem u nich caly zestaw filtrow MANN.

Razem z z filtrami kupilem od nich Mobil 1 New Life 0W-40 bo akurat taki olej mieli z norma BMW LL01.

 

Calosc 336 PLN.

Przyjemnosc z pierwszego rozkrecenia samochodu - bezcenna. :D

 

Fakt, ze brak pieczatki w ksiazeczce, ale to i tak byla wymiana przed przegladem wg wskazan komputerka.

-------------------------------------------

pozdrawiam

obara

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego D4rqs w postach powyżej pisałeś o wymianie wtryskiwacza,mam takie pytanie czy mógł byś napisać jakie samochód miał objawy przy padającym wtrysku i czy można zdiagnozować to podłączając auto do kompa?Pytam ponieważ nie wykluczam u siebie dogorywającego wtrysku :roll: Pozdr.

 

Objawy to telepanie na wolnych obrotach (duże wibracje). Nierówna praca silnika, zauważalny spadek mocy. Na początku myślałem, że źle pracuje na niższych obrotach bo na wysokich jakby nierówna praca była mniej odczuwalna ale to tylko złudzenie. Silnik nie pracuje na jednym garku w całym zakresie obrotów. Kotrolka check-engine czyli zły skład spalin. Komputer wyświetlał błąd - P0202 o ile pamiętam. Generalnie widać i słychać, nierówną pracę nawet wystarczy wsłuchać się w wydech jak przerywa. Objawy są naprawdę bardzo widoczne i ciągłe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

odświeżę temat - bo mój przypadek podpada pod opisywane przez Kolegów-Pechowców :) Ja akurat co do zasady nie podzielę zdania, że 318i po FL to pech, ale...

 

Jadąc dziś do pracy ni z tego, ni z owego samochód stracił moc, zapaliła się pomarańczowa kontrolka silnika i pojazd przeszedł w tryb awaryjny...zupełny brak mocy...na szczęście biuro mam nie tak daleko M-carsa, więc nie namyślając się długo zamiast kierować m-kierownicą ku biurowcowi szklanych drzwi, udałem się do serwisu. Dodam jeszcze, że stojąc "na luzie" silnik pracował jak 3,5-konna Husqarna używana na codzień w ogrodzie.

 

Auto przyjęto na warsztat...w dniu dzisiejszym również dokonano naprawy. ASO wymieniło wszystkie świece i cewki (tak wyczytali ze szklanej kuli komputera). Na chwilę obecną robi się update oprogramowana (bo tak sobie auto zażyczyło :) ). Jutro w godzinach porannych mogę odbierać samochód - mam nadzieję, że wszystko już będzie ok.

 

Jedynym minusem całej zabawy jest to, że nie dostałem auta zastępczego.

 

PS. naprawa na szczęście w ramach gwarancji :)

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja akurat na jakość materiałów nie narzekam - porównując do aut typu passat - przynajmniej w Polsce aspirującymi do premium - jakość materiałów jest nieporównywalnie lepsza. Audi A4 nie jeździłem więc nie mogę się wypowiedzieć.

 

Niemiłym zaskoczeniem natomiast była dla mnie Giulietta - byłem na jeździe testowej. Mam porównanie do jedynki sprzed i po liftingu (e87) - Giulettcie, pod względem jakości użytych we wnętrzu materiałów, bliżej do peugeota 207 narzeczonej, aniżeli serii 1 BMW.

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chcę być niegrzeczny ale grupa VW jest dla klientów którzy pamiętają benzynę na kartki i jedyne dostępne disle, a i sądzę że wtedy były lepiej składane. Natomiast opinia o alfie, wygląda ładnie ale...?

e90 przed lift ma sexy nerki - wlot powietrza. :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Awaria usunięta. Doradca w serwisie mówił, że kłopoty były tylko z cewką na IV. cylindrze, ale mechanik zalecił wymianę wszystkich cewek i świec. Mam nadzieję, że tak było w rzeczywistości :) Niemniej wszelkie niepokojące objawy ustąpiły.

 

Wymiana świec została odnotowana w książce serwisowej.

 

Dla zainteresowanych - przebieg samochodu to ok. 43.000 km.

 

Nie wiem czy to tylko subiektywne odczucia, ale mam wrażenie, że po wgraniu nowego softu automat ma bardziej agresywną charakterystykę nawet w trybie D - co mi się podoba :)

 

Ponadto duży plus dla m-carsa. Samochód przyjęty, zdiagnozowany i naprawiony w jeden dzień, pomimo że przyjechałem do nich "z ulicy" - bez wcześniejszego umawiania się. Pojazd oddany wymyty i odkurzony, a na siedzeniu pasażera czekały materiały propagandowe z akcesoriami BMW ;)

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos tego modelu (w manualu) inna sprawa (chyba już poruszana) - chodzi mi o tzw. "koziołkowanie" przy ruszaniu, szczególnie jak samochód jest rozgrzany i najczęściej w korkach. Czy ten model tak po poprostu ma czy powinien zawsze ruszać płynnie i powinno się to zgłosić w ASO ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos tego modelu (w manualu) inna sprawa (chyba już poruszana) - chodzi mi o tzw. "koziołkowanie" przy ruszaniu, szczególnie jak samochód jest rozgrzany i najczęściej w korkach. Czy ten model tak po poprostu ma czy powinien zawsze ruszać płynnie i powinno się to zgłosić w ASO ?

 

Ja mam 2.0i ale też takie problemy miałem . Wymieniłem wszystkie świece z cewkami zapłonowymi oraz filtr powietrza . Już o tym pisałem w innych wątkach . Teraz nie mam na razie takich problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radzę wymieniać częściej świece wtedy cewki są mniej obciążone więc i mniejsze ryzyko uszkodzenia.

 

Oryginały BMW ( muszę bo mam auto na gwarancji ) kosztowały mnie 43 zł sztuka.

 

Mam wymieniać co 15 tys km , auto mam od nowości ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.