Skocz do zawartości

Wymiana turbiny w 530d


xbartezzx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam pytanko osób posiadających wiedzę na temat turbosprężarek montowanych w modelach E39 530d. Głośno gwizda mi turbina w moim bmw i zamierzam ją wymienić. Mam model po lifcie ten 193kM i zastanawiam się czy turbina z modelu 185 konnego bedzie pasowała do mojego???

 

Bardzo proszę o poradę.

Z góry wielkie dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego taki numer przecjdzie jak najbardziej bo turbinki są identyczne.DL71(184KM) i DL81(193KM) mają róznice w programie stad te pare :D kobyłek więcej,ale reszta taka sama.Jak masz na podmianke pewniaka ale od słabszego zakładaj bez problemów.Porównaj sobie z ciekawości numer tej częsci w obu silnikach to samo 11652248906-ori numer w obu typach.POzdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje.

Zastanawiam się jeszcze czy lepiej kupić używaną turbinę czy regenerowaną??? Bo z tego co słyszałem regenerowane często siadają podczas eksploatacji tak że nie wiem.....?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście wole regenerowaną,uzywka jest zawsze zjakimś przebiegem i wczesniej czy póżniej zdechnie.Z dobrej firmy jak kupisz po regeneracjii masz gwarancje i musi śmigać-cena turbiny po naprawie też nie jest mała :mrgreen: także coś tam jednak zrobili.Używka pochodzi albo nie-ruletka :?: To moja sugestia prywatna,zrób jak uważasz.POzdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propo turbiny mam 184 KM auto jak na tyle koni słabo ciagneło mam znajomego mechanika pojechałem do niego nie wiem co zrobił ale auto teraz dosłownie zapie.... a owszem turbina troszke głosniej chodzi na poczatku mnie to martwiło ale powiedział ze tak powinno turbo świstać jak wchodzi na obroty włancza sie teraz przy 1200 obr i wkreca sie na obroty . I odrazu mniej auto pali o jakies 1,5 l /100.

 

A propo kuzyn w Holandii regeneruje turbiny jak sie dowiedziałem ile kosztuje zestaw naprawczy do turbiny to mi szczena opadła 150 zl a za regenerowana trzeba dac 1200 zł masakra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UNREAD_POSTprzez grzesbu » 08 Maj 2011 10:20

A propo turbiny mam 184 KM auto jak na tyle koni słabo ciagneło mam znajomego mechanika pojechałem do niego nie wiem co zrobił ale auto teraz dosłownie zapie.... a owszem turbina troszke głosniej chodzi na poczatku mnie to martwiło ale powiedział ze tak powinno turbo świstać jak wchodzi na obroty włancza sie teraz przy 1200 obr i wkreca sie na obroty . I odrazu mniej auto pali o jakies 1,5 l /100.

No to kolego wypada żebyś dowiedział się co on tak naprawde zrobił.Nie uraz sie ale twój post mało wnosi taką treścią do forum.Dowiedz się i opisz kwestie jak bozia przykazała.Co regeneracji turbiny to ten zestaw chyba jest z plastiku,w to nie uwieże,150€ zgodze się--tak mi mój mechanior walnął w ES.POzdr i wysil się prosze dla nas wszystkich. :cool2:

PS bez urazy,ale warto poświęcić się dla forumowiczów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj wymieniłem turbine 530d 193km założyłem po regeneracji kosztowała mnie 1600 zł w regeneracji zalecali wymiane katalizatorów bo wciągu 5 km wypiła mi prawie cały olej z silnika może ktos poradzi czy to konieczne pozdrawiam orfik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UNREAD_POSTprzez grzesbu » 08 Maj 2011 10:20

A propo turbiny mam 184 KM auto jak na tyle koni słabo ciagneło mam znajomego mechanika pojechałem do niego nie wiem co zrobił ale auto teraz dosłownie zapie.... a owszem turbina troszke głosniej chodzi na poczatku mnie to martwiło ale powiedział ze tak powinno turbo świstać jak wchodzi na obroty włancza sie teraz przy 1200 obr i wkreca sie na obroty . I odrazu mniej auto pali o jakies 1,5 l /100.

No to kolego wypada żebyś dowiedział się co on tak naprawde zrobił.Nie uraz sie ale twój post mało wnosi taką treścią do forum.Dowiedz się i opisz kwestie jak bozia przykazała.Co regeneracji turbiny to ten zestaw chyba jest z plastiku,w to nie uwieże,150€ zgodze się--tak mi mój mechanior walnął w ES.POzdr i wysil się prosze dla nas wszystkich. :cool2:

PS bez urazy,ale warto poświęcić się dla forumowiczów

 

 

 

Propo mojego turbo kumpel je poprostu przeczyścił i wymienił wszystkie możliwe wężyki bo były sparciałe i dawały lewe powietrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj wymieniłem turbine 530d 193km założyłem po regeneracji kosztowała mnie 1600 zł w regeneracji zalecali wymiane katalizatorów bo wciągu 5 km wypiła mi prawie cały olej z silnika może ktos poradzi czy to konieczne pozdrawiam orfik

Przez katalizatory turbo moze miec gorsze warunki pracy poprzez to ze zatkany katalizator utrudni przeplyw spalin ale nie spowoduje to brania oleju! Ja bym stawial na to ze olej zniknal przez turbo ktore poprostu moglo ulec rozszczelnieniu i nastepnie olej ten poprzez intercooler mogl byc zasysany do silnika, sam osobiscie widzialem taki przypadek, jesli u Ciebie tez do tego doszlo to sprawdz przewody od intercoolera czy nie ma w nich sladow oleju a jesli beda to prawdopodobnie mozesz miec pare litrow oleju w intercoolerze.

"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

włancza sie teraz przy 1200 obr i wkreca sie na obroty . I odrazu mniej auto pali o jakies 1,5 l /100.

nie ma takiej możliwości, aby struga rozprężających się spalin rozkręciła wirnik turbiny przy tak niskich obrotach silnika. Ponadto sterownik twojego silnika jest zaprogramowany na max moment przy 1750obr/min co również jest trudne do osiągnięcia. ECU obcinałoby dawki paliwa ze względów bezpieczeństwa silnika - tryb awaryjny. LAG do momentu zadziałania turbiny nieraz dochodzi do 2500 obr/min. Do tego gdyby nawet tak było, że turbo daje radę nadmuchać tyle powietrza przy śmiesznie niskiej prędkości obrotowej wału korbowego [1200obr/min] to apetyt na paliwo tego silnika byłby porównywalny z jednostkami doładowanymi kompresorem... czyli naprawdę dużo, a nie mniej. Twój mech najzwyczajniej usprawnił pracę układu sterowania zmienną geometrią turbiny i jak dla mnie nie ma tutaj jakiegoś mega cudownego zabiegu... ale najważniejsze są pozytywne odczucia :cool2: pozdr

zalecali wymiane katalizatorów bo wciągu 5 km wypiła mi prawie cały olej z silnika może ktos poradzi czy to konieczne
Jeszcze nie słyszałem żeby turbo wypijała olej przez katalizator >

oczywistym jest że turbo może puścić olej przez turbinę lub sprężarkę lub obydwoma drogami na raz... uzależnione jest to wyłącznie od uszkodzenia uszczelnienia łożyskowania, które w kolejności padnie pierwsze. Najbezpieczniej jest gdy olej będzie płynął przez turbinę gdyż wtedy zaleje tylko katy... gorszy temat gdy olej popłynie do dolotu/komór spalania i w tym przypadku będzie ulegał samoczynnemu zapłonowi co w 99% przypadków kończy się zapętleniem silnika i pracuje dotąd, aż nie zjara się cały zasysany olej. Kolego orfik uważam, że najlepszym wyjściem będzie wycinka katów i wykonanie przelotowego układu wydechowego. Możesz także pojeździć dłużej i mocniej aby temperatura po prostu wypaliła olej z układu. pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sobotę odpaliłem auto po wymianie na regenerowaną olej jednak poszydł w katalizatory i tłumniki z t łumników lał sie olej ciurkiem przy przygazówkach i strasznie kopciła przez jakieś 2 godziny aż sie wszystki nie wypalił albo nie wyleciał na drodze zostawiała slad po oleju interkuler był czysty a z silnika spusciłem tylko 1.5l oleju starego poprostu poszedł uszczelniacz od strony tłumników
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Właśnie jestem po wymianie turbiny i jeszcze nie uruchamiałem silnika, mam w związku z tym pytanie, jak uruchomić silnik żeby w pierwszych sekundach nie przytrzeć turbiny? Słyszałem że najpierw trzeba wpompować olej do sprężarki i dopiero uruchomić silnik. Jak tego dokonać?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jestem po wymianie turbiny i jeszcze nie uruchamiałem silnika, mam w związku z tym pytanie, jak uruchomić silnik żeby w pierwszych sekundach nie przytrzeć turbiny? Słyszałem że najpierw trzeba wpompować olej do sprężarki i dopiero uruchomić silnik. Jak tego dokonać?

DOBRE :mrgreen:

no to teraz zdemontuj turbo wlej większą ilość oleju do łożyskowania i dmuchnij sprężonym powietrzem w celu rozprowadzeniu i dotarciu oleju do najgłębszych miejsc obracający przy tym wałkiem turbiny...
hooola Yoshimura ----jak to mówia DWIE ROBOTY DO ROBOTY :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jestem po wymianie turbiny i jeszcze nie uruchamiałem silnika, mam w związku z tym pytanie, jak uruchomić silnik żeby w pierwszych sekundach nie przytrzeć turbiny? Słyszałem że najpierw trzeba wpompować olej do sprężarki i dopiero uruchomić silnik. Jak tego dokonać?

 

żeby turbo po wymianie mialo olej przy pierwszym starcie np. wypnij sobie wtyczki od wszytkich wtrysków bądź wyciągnij bezpieczniki "motorsteuerung" i "pumpen cośtam". I tak możesz kręcić rozrusznikiem bez odpalania, a obieg oleju/cisnienie się robi. Według firmy regenerującej turbiny przed odpaleniem nalezy kręcić silnikiem ok 60 sekund dwa razy.

Wpuszczenie oleju do turba przed założeniem nie wystarczy, musialbyś kombinować z odrębnym dostarczeniem oleju przez pierwsze sekundy po odpaleniu- dokładny opis tego sposobu jest na forum audiklub.org.

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.