Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam BMW z silnikiem M44B19. Ostatnio 2 razy (dziś drugi) zdarzył mi się problem z rozruchem.

 

Najpierw opiszę jak reaguje silnik, otóż jest stukot (jakby szedł zapłon) ale silnik nie kręci... zastanawiam się z czym może być problem ??

 

Za pierwszym razem sytuacja miała miejsce po 2 dniowym postoju pojazdu i ostrych ulewach (auto wtedy stało na podwórzu przed domem)... wymieniłem kable zapłonowe i odpalił...

 

teraz sytuacja miała miejsce po porannej przejażdżce... próbowałem odpalić samochód (silnik jeszcze był ciepły) i znów to samo tylko stuka (tak jakby iskra szła) ale nie ma rozruchu (auto stoi w garażu podziemnym)...

 

Podejrzewam, że to rozrusznik albo pompa paliwa...

 

Proszę o podpowiedź, pomysły...

 

 

PS.

dodam, że poza tymi sytuacjami auto odpala na dotyk... nawet zimą przy dużych mrozach odpalał na dotyk i nigdy mnie nie zawiódł...

- Bóg stworzył BMW bo wie co dobre.

- A pozostałe samochody?!

- Bo wie co to poczucie humoru :D


BMW E36 318ti Compact z silnikiem M44B19 w kolorze "Magnetic Blau"... mrrr... ;)

http://www.motostat.pl/user_images/31525/icon3.png

Opublikowano

Hmmm to stukanie to wyrzucanie bendixa może? Jeśli tak to trzeba wyjmować rozrusznik i naprawiać lub tak jak ja wymieniać na używkę.

P. S. trochę bieda jest z dojściem do rozrusznika :twisted:

Opublikowano

Mi też to wygląda na bendiks, z tym że osobiście pojechałbym do elektryka na wymianę tego elementu, nie kupowal uzywki, bendiksy nie są drogie, nie wiem za to ile wymiana moze kosztowac.

Sam mam z tym problem, raz zabziuczy jak wiertarka a raz odpali, ciekawe że w zimie mi sie to nie zdarza :P

Opublikowano

Sprawa się rozwiązała... na szczęście nic z tego co mówicie...

 

Aku prawie na rozładowaniu przez co nie dawał odpowiedniej mocy na rozrusznik (stąd stuki jakby rozrusznik chciał, a nie mógł) winowajcą rozładowania aku jest najprawdopodobniej radio... które błędnie podłączone (i to na oryg kablu przejściówce) pobiera moc non toper...

 

Ale na szczeście znalazłem także i na to lekarstwo... gdzieś w wolnej chwili opiszę jak podpiąć radio tak aby wyłączało się w nim zasilanie po wyjęciu kluczyka i aby nie brało mocy z aku... :)...

- Bóg stworzył BMW bo wie co dobre.

- A pozostałe samochody?!

- Bo wie co to poczucie humoru :D


BMW E36 318ti Compact z silnikiem M44B19 w kolorze "Magnetic Blau"... mrrr... ;)

http://www.motostat.pl/user_images/31525/icon3.png

Opublikowano
Pamięć radja zawsze będzie pobierać . Jeśli ją odłączysz to ustawienia radia cię czeka co wyłączenie zapłonu
Opublikowano
Jakoś seryjne radio [bavaria CIII] wyłącza się po wyciągnięciu kluczyka, a pamięć [np. zapamiętane częstotliwości stacji radiowych] zostaje.
Opublikowano
Pamięć radia pobiera pomijalne mA, chodzi oto że wiele warsztatów łączy w "kupę" kabelek pamięci radia z kablem głównym "+", w niektórych radiach nie stanowi to żadnego problemu bo nie pobiera żadnej energii do puki nie włączy się odbiornika a niektóre bedą niby na czuwaniu żarły ponad 100mA co jest zjawiskiem nienormalnym.
Opublikowano

Do

reaper89 ,

 

przechodziłem to ..., i wtedy nikt nie wiedział o co chodzi .

Nigdy nie wiedziałem kiedy "zawarczy" . Przeważnie odpalał .

Po iluś razach , bylem nawet w tym celu w zakładzie elektromechnicznym .

Zdemontował rozrusznik , sprawdzaŁ - mówi , jest OK . Za sprawdzenie zapłaciłem ok. 60zł.

 

Ale .... zdarzało się dalej , to samo ...

 

W końcu sam się za to zabrałem :

1. rozrusznik ma przykręcony bendix / takie coś wielkości pięśći...

2.bendix zajmuje się przyciąganiem wirnika/środka/ rozrusznika do koła zębatego

po to aby zakręcić tym kołem zamachowym / czyli zapalić auto .

3. gdy "warczy" to znaczy zazębienie jest niedokładne

4.wystarczy nasmarować osie w bendixie i koniec problemów/...wystarczy na kolejnych 10-lat...

5.co niektórzy kupują nowy bendix / ... wystarczy na kolejnych 10-lat...

 

I koniec problemów z "warczeniem" przy zapalaniu auta.

panta rei
Opublikowano

dzieki, co prawda co to bendiks i gdzie jest to wiem hehe

ale nie chcialo mi sie do niego zagladac, bo problem(co ciekawe) wystepuje sporadycznie i tylko przy dodatnich temperaturach.

Jakim smarem smarowałeś (gęstym jak towot)??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.