Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam zapytanie dzisiaj przy uruchomieniu jedyneczki wyskoczył komunikat konkretnie serwis, wiec zobaczyłem jakie symbole sie pala w ksiazce serwisowej wiec znalazłem :

1.Mikrofiltr

2.płyn hamulcowy

wiec mam taki zan hamulcowy pytanie jesli chodzi o płyn hamulcowy a niechem jechac do aso wiec co mam sprawdzic i czy wymienic, a jesli chodzi o mikrofiltr to czekam na wasze sugestie bo o tym niemam pojecia, co jak i z czym jaki to ma byc ten filtr bo w instrukcji tylko pisało mikrfiltr.

 

Pozdrawiam

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

takie odpowiedzi powinno się karać !!

Po to człowiek pyta żeby się dowiedzieć a nie idź do serwisu :duh:

Po co tak odpowiadasz debilnie, nabijasz sobie odpowiedzi ?

Mi też się świeci na żółto ten MIKROFILTR,

Wyjaśni ktoś łaskawie co to jest ten mikrofiltr?

Czy to jest DPF ?

mam samochod z 2005 roku i nie mam DPF a mam taki komunikat ktoś wyjaśni?

termin tego serwisu to 1000 kilometrów i co po tej odległości włączy się dopalanie tego filtra czy co ?

Opublikowano

wymiana i kasowanie mikrofiltra to 5 min roboty :)

 

a dokladnie to otwierasz maske przy szybie masz tam taka plastikowa czesc w ktorej znajduje sie mikrofiltr sa dwa rodzaje mikrofiltrow zwykle i z aktywnym weglem . z tego co pamietam to te z aktywnym weglem sa do samochodow z DPF - jesli nie to prosze mnie poprawic.

odkrecasz srubeczki ktore tam sa i wyciagasz ten mikrfiltr wkladasz nowy i zakrecasz srubki .... pozniej kasowanie wyglada tak samo jak kasowanie oleju :)

 

mikrofilt a DPF kolego to dwie rozne rzeczy :)

Opublikowano
a ja mam pytanie z innej beczki :) ktory z filtrow odpowiada za zapach powietrza ktory wydobywa sie z kratek nawiewu ? mikrofiltr czy filtr powietrza .... wymienialem niedawno ... no ale bylem na 2 wypadach wakacyjnych lacznie ponad 6,5tys km i zaczelo dziwnie pachniec mi z tych kratek :D szczegolnie jak wlacze cieplejsze powietrze :)
Opublikowano
takie odpowiedzi powinno się karać !!

Po to człowiek pyta żeby się dowiedzieć a nie idź do serwisu :duh:

Po co tak odpowiadasz debilnie, nabijasz sobie odpowiedzi ?

Mi też się świeci na żółto ten MIKROFILTR,

Wyjaśni ktoś łaskawie co to jest ten mikrofiltr?

Czy to jest DPF ?

mam samochod z 2005 roku i nie mam DPF a mam taki komunikat ktoś wyjaśni?

termin tego serwisu to 1000 kilometrów i co po tej odległości włączy się dopalanie tego filtra czy co ?

 

Kolego trochę cię poniosło z tym ubliżaniem :twisted:

 

To że gessi napisał żeby podjechać do serwisu, to nie koniecznie mogło mu chodzić o serwis BMW, a ty zaraz się gotujesz :mad2:

 

Trochę KULTURY :cool2:

Opublikowano
Filtr kabinowy (bo to jego kontrolka pali się w inspekcji) wymienia się w kilka minut. Ja kupuję zawsze węglowy - ale tu jest pełna dowolność. Nie ma to nic wspólnego z filtrem cząstek stałych. Do wymiany potrzebny jest kluczyk bodajże 10 albo szczypce płaskie. Inspekcję kasuje się w banalny sposób - opis kilka razy już gościł na tym forum. W razie problemów napisz - opiszę to jeszcze raz. Co do płynu hamulcowego - BMW zaleca wymianę co 2 lata. Inne firmy różnie. W ASO jest to koszt rzędu 300 zł. Dowolny warsztat zrobi to za 35 zł+ koszt 1 litra DOT4. W serwisie robią co ciśnieniowo - ale standardowa wymiana z pompowaniem pedałem hamulca jest równie skuteczna. Płyn + wymiana jest na tyle tani, że nie ma co oszczędzać. Można też zmierzyć właściwości płynu - większość warsztatów ma do tego sprzęt - ja po prostu wymieniam. Kasowanie inspekcji robi się tak samo jak w przypadku filtra kabinowego. Nawet jak minie czas wymiany to skutkuje to tylko świeceniem się na czerwono inspekcji - samochód będzie dalej jeździł.
Opublikowano
a ja mam pytanie z innej beczki :) ktory z filtrow odpowiada za zapach powietrza ktory wydobywa sie z kratek nawiewu ? mikrofiltr czy filtr powietrza .... wymienialem niedawno ... no ale bylem na 2 wypadach wakacyjnych lacznie ponad 6,5tys km i zaczelo dziwnie pachniec mi z tych kratek :D szczegolnie jak wlacze cieplejsze powietrze :)

 

 

Tu nie chodzi o to, że filtr kupiłeś zły, bo MANN jest dość dobry tylko pewnie odgrzybianie klimatyzacji trzeba zrobić (+ozonowanie najlepiej jak już masz brzydki zapach). Kiedy ostatnio robiłeś

serwis klimy?

.

Opublikowano
takie odpowiedzi powinno się karać !!

Po to człowiek pyta żeby się dowiedzieć a nie idź do serwisu :duh:

Po co tak odpowiadasz debilnie, nabijasz sobie odpowiedzi ?

Mi też się świeci na żółto ten MIKROFILTR,

Wyjaśni ktoś łaskawie co to jest ten mikrofiltr?

Czy to jest DPF ?

mam samochod z 2005 roku i nie mam DPF a mam taki komunikat ktoś wyjaśni?

termin tego serwisu to 1000 kilometrów i co po tej odległości włączy się dopalanie tego filtra czy co ?

 

a ja myślę że karalne jest mylenie filtra DPF z kabinowym :duh:

 

a tak bardziej poważnie to napisałem pół roku temu i nadal potrzymuję, że w takich sprawach najlepiej podjechać do najbliższego warsztatu, bo jak ktoś nie wie jaki ma wlać płyn hamulcowy czy co to jest mikrofiltr i oczekuje wyjaśnień na forum żeby w jedynce się samemu za to zabrać, to jest z góry skazany na porażkę, zwłaszcza ze w każym przeciętnym warsztacie kosztuje to grosze.To nie jest forum Daewoo Tico, że koszt wyminay płynu hamulcowego to połowa wartości auta i goście z forum garażowego napalają się w temacie jak te koszty obnizyć i sobie 20 zl na browarka wygospodarować. Oczywiście weile osób z forum jedynki też może samemu sobie płyn hamulcowy czy filtr wymienić jeżeli ma takie zianteresowania lub wiedzę ale raczej nikt tu nie pyta o takie rzeczy. Albo to umiem robić i bawie sie w wymianę samemu albo mam koszty trochę wieksze niż właścicile Tico. Nikomu wizyty w ASO nie sugerowałem bo sam wyznaję zasadę im mniej ASO tym lepiej, ale pytania - jak odkręcić koła w jedynce i jakim kluczem mam to zrobić, bo sam chciałbym założyć zimówki - zasługują jedynie na wizytę w warsztacie. To że przez pół roku pytanie założyciela tematu nie znalazło sensownej odpowiedzi tez o czymś świadczy :wink:

Opublikowano
Wymiana płynu hamulcowego czy filtru powietrza to inna bajka. Ale wymiana filtra kabinowego jest czynnością tak prostą, że każdemu polecam to zrobić samemu. W innych markach samochodów wymiana tego elementu bywa wyjątkowo uciążliwa, wymaga narzędzi i doświadczenia. A tu mamy tylko kilka śrubek, doskonały dostęp i jak już odkręcimy filtr na pewno jeszcze odkurzymy wentylator. Nie musimy jeździć do mechanika, zrobimy to w dowolnym momencie i mamy satysfakcję ze zrobienia czegoś pożytecznego dla siebie i samochodu.
Opublikowano

Słuchajcie panowie

Po to mam forum żeby się czegoś dowiedzieć. a jak wpisuje pojecie MIKRO FILTR to kto sobie skojarzy sobie to z Filtrem kabinowym .

Tym bardziej że kontrolka ni w [bAD] nie przypomina w kształcie Filtra kabinowego( nie będę wklejał zdjęcia) lub jak to nazwali fachowcy z bmw albo tłumacze instrukcji obsługi którzy interpretowali to z języka germańskiego jako "mikro filtr".prosty przykład cwaniaczku gessi nie wiem czy jesteś kobietą? [MOD: to nie jest na miejscu..] pójdź do sklepu z częściami i odpal do kolesia który siedzi przy stanowisku "poproszę mikro filtr do bmw".

Do reszty panów z forum: wiem jak się wymienia "mikro filtr".

Dodam jeszcze, że wpisując "Mikro filtr" "mikrofiltr" wyświetlają się tylko moje wypowiedzi, więc skąd ma ktoś widzieć co to jest mikro filtr ?????

Szkoda że go nie nazwali Makro filtr.. mini filtr.. ?@!!

Więc do wszystkich "opornie myślących" nie wszyscy są tak wszystko wiedzący jak wy.

 

To że przez pół roku pytanie założyciela tematu nie znalazło sensownej odpowiedzi tez o czymś świadczy :wink:

o tobie świadczy czym jeździsz 1.6?! to trochę więcej niż tico, które tak często wypisujesz. nie próbuj mi [bAD] o oszczędności, albo innych pierdołach bo się tylko się poniżysz i mnie to nie interesuje.

 

[MOD: Twoja wypowiedź świadczy tylko i wyłącznie o Tobie]

Opublikowano

Ostro się zrobiło widzę. Panowie wyloozujcie, wszyscy. Szkoda nerwów.

 

Od siebie tylko dodam, że śmiało można szukać ogólnie na forum różnych haseł (nie tylko w dziale seria 1), różne konstrukcje/rozwiązania są takie same np. w jedynkach i trójkach.

Jest też tam coś niecoś o mikrofiltrze.

.

Opublikowano
Słuchajcie panowie

Po to mam forum żeby się czegoś dowiedzieć. a jak wpisuje pojecie MIKRO FILTR to kto sobie skojarzy sobie to z Filtrem kabinowym .

Tym bardziej że kontrolka ni w dupę nie przypomina w kształcie Filtra kabinowego( nie będę wklejał zdjęcia) lub jak to nazwali fachowcy z bmw albo tłumacze instrukcji obsługi którzy interpretowali to z języka germańskiego jako "mikro filtr".prosty przykład cwaniaczku gessi nie wiem czy jesteś kobietą? pójdź do sklepu z częściami i odpal do kolesia który siedzi przy stanowisku "poproszę mikro filtr do bmw".

Do reszty panów z forum: wiem jak się wymienia "mikro filtr".

Dodam jeszcze, że wpisując "Mikro filtr" "mikrofiltr" wyświetlają się tylko moje wypowiedzi, więc skąd ma ktoś widzieć co to jest mikro filtr ?????

Szkoda że go nie nazwali Makro filtr.. mini filtr.. ?@!!

Więc do wszystkich "opornie myślących" nie wszyscy są tak wszystko wiedzący jak wy.

 

To że przez pół roku pytanie założyciela tematu nie znalazło sensownej odpowiedzi tez o czymś świadczy :wink:

o tobie świadczy czym jeździsz 1.6?! to trochę więcej niż tico, które tak często wypisujesz. nie próbuj mi pieprzyć o oszczędności, albo innych pierdołach bo się tylko się poniżysz i mnie to nie interesuje.

 

 

Trochę cię poniosło w tym poście :evil:

 

Nie ważne czym jeździsz ważne jest jakim jesteś człowiekiem, ty pokazałeś swoją odpowiedzią że masz tyle IQ co Tico koni mechanicznych :mrgreen:

 

Kolega gessi ma trochę więcej pojęcia o samochodach niż ty, wystarczy poczytać jego posty :D

Opublikowano
Czytam z niedowierzaniem - bartekotoja pyta co to jest mikrofiltr a po chwili napisał, że wie jak się go wymienia. Dowiaduję, się z jego wypowiedzi, że jestem opornie myślący. Na szczęście takimi wypowiedziami nie można mnie zniechęcić do pisania na forum - ale uważam, że moderator powinien zareagować.
Opublikowano

bartekotoja,

prezent dla Ciebie!

na przyszłość hamuj się z takimi wypowiedziami...

 

PS

Nie wszyscy mamy taki budżet finansowy przeznaczony na auto, jak Ty, jednakże z pełną świadomością mogę powiedzieć, że zdecydowanie jesteśmy bardziej tolerancyjni wobec prywatnych wyborów innych użytkowników...

Opierając się na Twoich wypowiedziach stwierdzam, że dla Ciebie będzie lepiej, jak nie odpiszesz na moją wiadomość.

 

Panowie,

wracamy do tematu, albo zamykam.

Opublikowano
Wymianę płynu niby powinno się robić co 2 lata, bo płyn traci swoje właściwości. Wydaje mi się, że warto zadbać o układ hamulcowy żeby nie korodował itd.. Ja za wymianę zapłaciłem koło 70zł wraz z płynem, więc koszt nie jest za wielki.

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.