Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

 

zamierzam wymienić płyn hamulcowy w swoim samochodzie.

Nie chce robić tego sam metodą "pompowania pedałem hamulca" ponieważ posiadam system DSC3 poza tym szkoda mi pompki.

Zamierzam zlecić to jakiemuś przyzwoitemu warsztatowi (jednak nie ASO).

Jednak po zapoznaniu się z instrukcjami serwisowymi w których pisze że procedurę wymiany płynu hamulcowego należy przeprowadzać z użyciem komputera diagnostycznego mam dylemat, bo zakładam że większość tych warsztatów go nie posiada (na pewno nie oficjalnie).

Rozumiem że komputer potrzebny jest do aktywowania pompy i otwarcia zaworków w celu wymiany płynu w całym układzie.

Skoro warsztat tego nie posiada to czy będzie wstanie prawidłowo wymienić ten płyn ? Czy w takim razie nie lepiej zrobić to samemu ?

Opublikowano

jestem przed wymianą też mnie to ciekawi

chociaż są bardziej skomplikowane sprzęty na rynku i jakoś są obsługiwane,

może ten komputer potrzebny jest do ustawienia inspecji... ?

Opublikowano

hej

tez mam kontrole trakcji i wymieniałem z kumplem bez zadnego pompowania

zaczeliśmy od wypompowania płynu z zbiorniczka, potem napełnienie go nowym i chyba od najdalczego koła spuszczanie płynu, az pojawi się nowy w wylocie

nie zapomnij o skrzyni, w międzyczasie uzupełniasz w zbiorniczku jak ubywa

koniec operacji - wszystk chula

 

powodzenia

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hej,

 

zamierzam wymienić płyn hamulcowy w swoim samochodzie.

Nie chce robić tego sam metodą "pompowania pedałem hamulca" ponieważ posiadam system DSC3 poza tym szkoda mi pompki.

Zamierzam zlecić to jakiemuś przyzwoitemu warsztatowi (jednak nie ASO).

Jednak po zapoznaniu się z instrukcjami serwisowymi w których pisze że procedurę wymiany płynu hamulcowego należy przeprowadzać z użyciem komputera diagnostycznego mam dylemat, bo zakładam że większość tych warsztatów go nie posiada (na pewno nie oficjalnie).

Rozumiem że komputer potrzebny jest do aktywowania pompy i otwarcia zaworków w celu wymiany płynu w całym układzie.

Skoro warsztat tego nie posiada to czy będzie wstanie prawidłowo wymienić ten płyn ? Czy w takim razie nie lepiej zrobić to samemu ?

Kolego widze ze jesteś z Tych wiec polecam Ci ten warsztat http://www.m-auto.pl/

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano

Kolego widze ze jesteś z Tych wiec polecam Ci ten warsztat http://www.m-auto.pl/

 

Byłem tam kiedyś jak posiadałem e36 na wymianę płynu hamulcowego i odczyt błędów z komputera, nie wspominam tego najlepiej. Umawiałem się na konkretną godzinę i gdy przyjechałem dowiedziałem się że muszę czekać bo nie ma wolnych stanowisk. Poszedłem się przejść do IKEI a gdy wróciłem to auto stało w tym samym miejscu :) Powiedziano mi że muszę jeszcze chwile poczekać, za jakoś czas poinformowano mnie że już wszystko zrobione, zapłaciłem kasę i chciałem wydruk z kompa, na to Pan powiedział że błędów nie było i wydruku nie ma :) (nie wdawałem się już w dyskusję bo byłęm zmęczony tym czekaniem). Pojechałem do domu, w czasie jazdy zapaliła mi się na chwilę kontrolka hamulca. Pod garażem zobaczyłem że płynu hamulcowego mam lekko poniżej min. I wtedy powiedziałem sobie że już tam więcej nie pojadę i wszystko co potrafię będę robił sam.... Może miałem pecha.

 

Sorry za OT.

Opublikowano
hej

tez mam kontrole trakcji i wymieniałem z kumplem bez zadnego pompowania

zaczeliśmy od wypompowania płynu z zbiorniczka, potem napełnienie go nowym i chyba od najdalczego koła spuszczanie płynu, az pojawi się nowy w wylocie

nie zapomnij o skrzyni, w międzyczasie uzupełniasz w zbiorniczku jak ubywa

koniec operacji - wszystk chula

 

powodzenia

 

Bez pompowania tzn ? Czkaliście aż sam wyleci (za pomocą grawitacji) ?

Poza tym z tego co wyczytałem w ten sposób nie wymienisz całego płynu w układzie.

 

Jeżeli się mylę to mnie poprawcie.

Opublikowano

palermos czy dobrze czy źle tego nie wiem

normalnie grawitacyjnie sobie ściekało, aż pojawił sie świeży, wtedy zakręcasz i nastepne

ja jeżdże już tak ponad rok i zero problemów...

jak dobrze pamietam wzorowałem sie na instrukcji kolegi:

viewtopic.php?f=69&t=50504&hilit=wymiana+p%C5%82ynu+hamulcowego&start=285

tylko strzykawką wyssałem najpierw płyn ze zbiorniczka zeby szybciej było

 

ale zrobisz jak zechcesz

Opublikowano

na YT z filmami instruktażowymi E46 normalnie pompują pedał hamulca i sprzęgła...

to już nie wiadomo kogo słuchać i jak jest właściwie..... ?

  • 6 lat później...
Opublikowano

Witam

Chce wymienic pyn hamulcowy w e90 automat. Czy tak instrukcja jak napiszę będzie dobra? A wiec.

1. Odkręcam korek od zbiorniczka i odsysam płyn ze zbiorniczka.

2. Pierwsze prawe tylnie koło na odpowietrznik nakładam szlaufik ktorym bedzie odprowadzany płyn. Pompuje hamulcem płyn trzymam hamulec w tym czasie druga osoba popuszcza odpowietrznik leci stary płyn pedał opada. Zakręcam odpowietrznik dolewam nowy płyn do zbiorniczka i powtarzam czynnośc aż będzie leciał nowy płyn.

3Przechodze na lewe tylnie koło i robię to samo.

4 Następnie prawy przód.

4. Na koniec lewy przód.

I na koniec pytanie czy samochód musibyć na kanale czy na podnośniku. Czy samochód musi być w pozione.?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.