Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Koledzy dzisiaj jadąc wpadłem w dziurę chwilę potem wyświetliła się ikona niskiego ciśnienia w kole,myślałem że złapałem gumę,wysiadłem sprawdziłem ale okazało się że nie mam kapcia,wsiadłem i pojechałem dalej natomiast kontrolka świeci się dalej. Wie ktoś o co kaman? Jak sprawdzić czy posiadam czujniki niskiego ciśnienia w kole, bo wyglądają na normalne wentylki zakręcone czarnym kapturkiem.
Opublikowano

nie masz czujnika, błąd wyskakuje na podstawie różnicy prędkości obracania się kół.

Spróbuj może kalibracja systemu pomoże (opisane na forum)

Opublikowano
Nie musisz mieć kompletnego kapcia żeby wyskoczyło ostrzeżenie. U mnie pojawia się komunikat kiedy ciśnienie spadnie o ok. 0,5atm. Moze u Ciebie tez ubyło powietrza po uderzeniu w dziurę, podjedz na stacje, sprawdź ciśnienie dopompuj jak trzeba, potem zrób kalibracje i tyle.
Opublikowano
mialem już tak kilka razy, oczywiscie u mnie nigdy nie zeszło powietrze kompletnie z koła ale jak podjechałem do wulkanizatora albo na stacje sprawdzic, które to koło i co jest to zazwyczaj wychodziło, ze jest 0,5 bar mniej. Podjechałem do warsztatu i zazwyczaj siedział albo gwóźć albo wkret w oponie, naprawa, kołkowanie i po sprawie.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Procedura jest taka.

1. Sprawdzić ciśnienie. Jeśli w jednym z kół jest znacznie mniej niż powinno dokładnie obejrzeć koło.

2. Dopompować wszystkie koła do wartości zgodnych z instrukcją

3. Wykonać kalibrację systemu - uruchamiamy silnik (samochód stoi) z menu wybieramy inicjalizację i ruszamy. Po kilkudziesięciu metrach kalibracja zostanie wykonana.

4. Jeśli po jakimś czasie komunikat się pojawi - sprawdzamy ciśnienie w kołach i tam gdzie jest go mniej niż powinno szukamy usterki.

 

Przy oponach RFT nawet małe skrzywienie felgi może powodować ubytek ciśnienia ale tylko podczas jazdy, w moim przypadku nawet próba w wannie nie wykazała nieszczelności. Po wyprostowaniu felgi jest OK.

Opublikowano
Jakie powinno być ciśnienie w oponie prawidłowe, koła mam 255/40R18 przód i 255/35R18 tył.
Opublikowano

Wg tabliczki na slupku (wartosci w barach):

- przod: 225/40 R18: 2,2 przy obciazeniu max do 4 osob, 2,5 gdy obciazenie 5 osob (lub 4 osoby + bagaz)

- tyl: 255/35 R18: 2,4 przy obciazeniu max do 4 osob, 3,0 gdy obciazenie 5 osob (lub 4 osoby + bagaz)

Opublikowano
Jakie powinno być ciśnienie w oponie prawidłowe, koła mam 255/40R18 przód i 255/35R18 tył.

 

tak zmieniając temat, jak jeździ 320d przy tak dużych kołach? przyspieszenie, komfort, trzymanie?

Opublikowano
Wolał bym "17" o profilu 45 i lekko węższe bo Ci powiem że szału nie ma, prowadza na koleinach, w przyspieszeniu nię widzę różnicy, ale co zrobić były w komplecie a autem,chętnię bym się zamienił na "17". Jak ktoś ma coś ciekawego niech pisze na PW.
Opublikowano
Pomogła kalibracja lub reset w ukrytym menu nie wiem jak się to nazywa,po prostu kolega wsiadł parę kliknięć i zgasła i po sprawie, dzięki.
Opublikowano
Chyba jednak nie po sprawie. Sprawdziles wczesniej ciesnienie? Jak skalibrowales tak jak bylo to, jak dla mnie, glupio zrobiles, przeciez nie zapalilo sie to bez powodu raczej. Sprawdz cisnienie, dopompuj (jak trzeba) i potem skalibruj.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.