Skocz do zawartości

E39 Problem z LCM, wariuje oświetlenie,


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam, mam problem z modułem LCM, mianowicie po odpaleniu auta włączają mi się dzienne (niedawno zaprogramowane) i wywala od razu "spalone światła mijania", jak przełączę na mijania, błędy znikają.

Jak jadę na dziennych, i włączam lewy kierunek przerywacz bardzo szybko pulsuje, żarówki są sprawne. Usterka znika jak tylko włączę światła mijania.

Kolejną rzeczą która mnie zastanawia, jest fakt, że po wyłączeniu świateł mijania, zapala się tylko lewe dzienne. Po ponownym odpaleniu silnika świecą już oba.

Z kolega próbowaliśmy wyłączyć kontrole przepalonych żarówek, ale wyskakuje jakiś "error1000" i nie można wgrać żadnych nowych ustawień do LCM.

Co może być nie tak?

Moduł bezwzględnie do wymiany?

Czy jest jeszcze coś innego co odpowiada za światła?

Opublikowano

Jeśli wszystkie żarówki są 100% sprawne i mają właściwą moc, oraz wszędzie dociera prąd bez zakłóceń i masa też dobrze styka to według mnie moduł LCM ześwirował.

Nie wiem jak tam wyglądają wtyczki od tego LCM, ale jakbyś znalazł w necie schemat wszystkich pinów we wtyczkach do LCM, to mógłbyś odpiąć wtyczki i po kolei podawać zasilanie na konkretne światło/światła, przy pomocy kabelków z bezpiecznikiem. Jeśli wszystkie światła świecą jak należy i po kilku próbach zawsze się zapalają i wszystko jest ok, to znaczy, że moduł walnął.

Nie będzie to łatwe ale wszystko jest do zrobienia, tylko trzeba uważać żeby nie zrobić zwarcia.

 

A jeśli masz opcję podmiany LCM to podmień i zobacz co się dzieje, ewentualnie zagadaj z jakimś typkiem na szrocie czy by ci pozwolił na miejscu podłączyć moduł, który on ma na sprzedanie i jeśli światłą będą działały dobrze to bierzesz, a jak nie to oddajesz, ja tak przepływomierz podmieniałem i moduł ABSu w mercu i nie marudzili zbytnio.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Żarówki są wszystkie dobre i takie jak być powinny.

Moduł mam LCM 3, z tego co się dowiedziałem powinien być LCM 2.

Czy to że mam nowszy może jakoś wpływać na oświetlenie?

Tak nawiasem, dzisiaj wszystko chodziło normalnie, tylko dalej świeca kontrolki przeplaonych żarówek.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zrób spowrotem jak miałeś przedtem,czyli żadnych dziennych na żarówkach od długich tylko tradycyjnie.Znajomy też miał podobny cyrk(przy włączaniu kierunków włączały się też długie i mijania) i też miał rozbebeszac auto,jakiś magik podłączył się i zrobił spowrotem jak ma standartowo i wszystko wróciło do normy(odpowiedział koledze "Pan nie pierwszy jest").Ale znów musi włączac i jeździc na mijaniach.Elektronika jest jaka jest i już nie tylko ja doświadczyłem,że z tym się nie kombinuje,bo chce się dobrze a wychodzi tradycyjnie źle.Moim zdaniem z tymi pseudo dziennymi na długich to trochę kombinacja i jakieś przypadkowe odkrycie w module na zasadzie jak coś tam grzebnę to będe miał,dlaczego żadny model wychodzący z fabryki nie miał nic takiego?

No ale przecież Polak potrafi :cool2:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

POpiram Cichy :cool2: Ja zapytałem mojego magika(tylko bunie)czy taki myk zrobiłby dla mnie,odpowiedz krótka była NIE GMERAJ :!: :!: Nie ganie chłopaków że podtuningowali LCM-y,ale wiem ze tej opcji nie opatentował ktos z bavarii.

Moim zdaniem z tymi pseudo dziennymi na długich to trochę kombinacja i jakieś przypadkowe odkrycie w module na zasadzie jak coś tam grzebnę to będe miał,dlaczego żadny model wychodzący z fabryki nie miał nic takiego?

 

Cichy super sugestia,to samo usłyszałem od mojego mecha Hiszpana.POwiedział tez że wiele mozna jeszcze "ulepszyć" w bunii,zna wiele trików ale nie zrobii na własną odpowiedzialnosc i dla kolegi,bo bede cześciej u niego niz w kiblu.

KOledzy posiadający tuning LCM- Bez Urazy.Nie miałem nic na mysli.POzdr

Opublikowano
Moim zdaniem z tymi pseudo dziennymi na długich to trochę kombinacja i jakieś przypadkowe odkrycie w module na zasadzie jak coś tam grzebnę to będe miał,dlaczego żadny model wychodzący z fabryki nie miał nic takiego?

No ale przecież Polak potrafi :cool2:

 

Nie miał nic takiego, gdyż w tym czasie co wychodziły E39 nie było w Unii obowiązku jazdy na dziennych, ale była taka opcja pod inne rynki zbytu. Dlatego też od LCM2 czyli jakiś 97-98 rok produkcji dołożyli taką opcję. LCM1 z 1996r. nawet jej nie ma. Poza tym nie jest to gmeranie, jak auto jest sprawne i nikt wcześniej nic nie grzebał w elektryce czy elektronice to nie ma żadnego problemu ani z aktywacją, ani z późniejszą eksploatacją o czym przekonało się już wiele, wiele osób w całej Polsce i nie tylko. Druga rzecz, że tą opcję możesz aktywować normalnie w ASO (np. w Rzeszowie z tego co się orientuje to koszt 240 PLN), więc dłubanie to nie jest bo inaczej by Ci w ASO tego nie zrobili.

 

Z drugiej strony wg wielu osób słusznie jest mieć aktywowane DRL w orginalnej opcji, niż dokładać jakieś szmelcwagenowe paski diodowe.

 

Natomiast u kolegi Shadow69 jest problem tego rodzaju, że jest to autko przedliftowe bez ksenonów, które ma dołożone poliftowe ksenony bez zmiany elektryki, tylko są one postawione na przekaźnikach z dołożonym LCM 3 (zamiast LCM 2, który występował orginalnie). Tylne lampy też są dołożone bez zmiany elektryki, dlatego i tył i przód wywala komunikat o przepalonych żarówach. Pomogłoby wyłączenie sprawdzania żarówek i komunikatów o ich spaleniu, ale moduł w żaden sposób nie chce dać się zakodować. Połączenie z nim jest raczej bezproblemowe, bez problemu zaczytuje też pliki *.trc . Jest to pierwsze E39/E38 (a było już ich trochę) w którym mam problemem z "włożeniem" zmian do modułu. Dlatego osobiście obstawiam walnięty moduł.

 

Jeżeli ktoś wie jak to ogarnąć i czy rzeczywiście może to być wina modułu czy tylko formy w jaki zostały lampy podpięte to niech napisze, bez niepotrzebnego rozwodzenia się czy DRL są potrzebne, czy nie.

Opublikowano

Opcja DRL w LCM, to nie jest zaden "tjuning", czy inna radosna tworczosc. Mozna to uruchomic oprogramowaniem firmowanym przez BMW i jest to zaimplementowane fabrycznie w sofcie LCM.

 

Dopisane: spozniony post, kolega wyzej opisal to lepiej ode mnie. Jestem teraz w Iranie, a internet tutaj jest conajmniej dziwaczny...

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rozumiem,że nie było aktywne bo nie.Zresztą nieważne, po uaktywnieniu tej funkcji u kolegi w '99r działy się różne rzeczy i po wyłączeniu tej funkcji wszystko wróciło do normy.Lepiej przywrócic pierwotną formę i włączac sobie swiatła mijania włącznikiem i miec wszystko ok.,niż od razu wymieniac moduły itd,warto spróbowac to napewno nie zaszkodzi.Co do błędów to kol. Shadow 69 pisał,o błędach pojawiających się po "niedawno zaprogramowane" a nie po zmianie na ksenon czy tylnych lamp.Skoro również DRL zostało uaktywnione to łącznośc z modułem jest.

Ja mam ubogo i wcale mnie to nie martwi,bo czego nie ma to się nie psuje :D .Nie widzę w swoich wypowiedziach rozwodzenia się nad potrzebą/czy nie świateł DRL,skoro każdy taki mądry to niech coś doradzi mądrego, a nie opierdziela jeden drugiego.

ASO no cóż.............wystarczy jak sobie pooglądam Turbo Kamerę.

Pozdrawiam :cool2: .

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

ASO no cóż.............wystarczy jak sobie pooglądam Turbo Kamerę.

Pozdrawiam :cool2: .

 

Tu racja :D

 

Natomiast kolega Shadow 69 miał błedy "przepaleńców" już przed kodowaniem. Były to błedy tyłu bo tam też ma zmienione na polifty. Kodowanie oprócz DRL miało właśnie na celu wyłączenie komunikatów tych błędów. Na przodzie się komunikaty pojawiły, gdyż moduł powrócił do ustawień fabrycznych, a wcześniej miał już właśnie kolega tam przekodowane, aby z przodu mu nie sprawdzał. Rzeczywiście najlepiej gdyby mógł sprawdzić na innym module jak to się zachowuje przed jego zakupem. Ja swojego niestety nie udostępnie, bo mam obawy, że właśnie poprzez sposób podłączenia lamp przednich (może jakieś przepięcia w instalacji) moduł mógł ulec uszkodzeniu i o swój się boję, żeby mi nie sfajczyło. Rzeczywiscie jakby na jakiegoś szrota podjechał, sprawdził od gościa "przed zakupem" i potem ewentualnie się "rozmyślił" to było by najlepsze wyjście. Albo sprawdził swój moduł jak ktoś wyżej opisał zwłaszcza, że je kumaty "w tych sprawach" :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Już piszę, że nie obwiniam usterką kolegi Luczar, jestem mu wdzięczny że cokolwiek chciał u mnie pogrzebać. :cool2:

Co do ustawień fabrycznych, i ponownym wyłączeniu DLR, na pewno próbowalibyśmy coś z tym robić, gdyby nie fakt, że tylko raz udało się zakodować LCM, kolejne próby kończą się wywaleniem błędu.

Co do połączenia świateł, wszystko przewaliłem kabelek po kabelku, i wszystko jest sprawne i nie ruszone.

Ma ktoś może jakiegoś LCM na sprzedaż?

Bo na naszych okolicznych szrotach to ciężko e34 znaleźć, nie mówiąc już o e39...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A skoro kol. Luczar trochę siedzisz w tych tematach to może podpowiesz mi w sprawie lamp tylnych.Mialem kiedyś taki przypadek u siebie mianowicie tylne lampy te z pozycjami 2x5W w każdej lampie,na odpalonym silniku przy wyłączonych światłach żarówki tylko pozycyjne(dotyczy tulko tylnych lamp) delikatnie migały tak na zmianę raz jedna lampa,raz druga i nigdy obie żarówki w lampie razem tylko naprzemian.Po włączeniu świateł było jak potrzeba,czyli wszystko świeciło normalnie.Kiedy żarówki się poprzepalały(zjawisko raczej normalne)i przy wymianie na nowe przestały "mrugac".

Co to za zjawisko było?Wyglądało to kiedy było ciemno bardzo fajnie,taki delikatny stroboskopik.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

To właśnie kolego CIHY525 jest "objaw" testowania przez LCM żarówek, czyli sprawdzania, czy nie przepalone. U mnie np. jak włącze zapłon to migają mi przez chwilę dokładane ringi CCFL, potrzebują niewielkiego "prądu" do pracy, tak więc rozświetla je nawet impuls sprawdzania żarówek. Podobnie jest jakbyś na coś "diodowego" zmienił i np. opornika nie wrzucił. Często ludzie przez to całe testowanie mają właśnie "ból głowy" bo im ciągle w kokpicie świeci że mają żarówki popalone, a żarówki całe tylko lampy czy z przodu czy z tyłu są dajmy na to na polift czy na diodowe wrzucone. I właśnie w NCSie można bez problemu wyłączyć zarówno sprawdzanie żarówek przez LCM jak i informowanie o żarówkach, które są dobre, a LCM widzi je jako spalone. To właśnie chcieliśmy zrobić, tylko LCM u kolegi jakiś strasznie oporny jest sk@#$%^ :evil:

 

A z tylnymi lampami to też u siebie walczyłem bo mam wrzucone lampy a'la polift Depo, i tam też mam 2 żarówki na jedną pozycję i co chwile przestawała mi jedna żarówka losowo świecić, raz z jednej strony, raz z drugiej itp. gdybym wtedy miał NCSa to bym testowanie wyłączył, a tak to kupiłem TROCHĘ żarówek i wkładałem na przemian aż "odnalazłem" taką ich konfigurację i zestawienie (żarówki różnych producentów) że ani mi nie gasną teraz, ani fałszywego błędu o "spaleńcach" nie wyrzuca.

  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest opisane na forum jakie oporniki wstawić, poszukaj, łatwo znaleźć.
Opublikowano
Co do ustawień fabrycznych, i ponownym wyłączeniu DLR, na pewno próbowalibyśmy coś z tym robić, gdyby nie fakt, że tylko raz udało się zakodować LCM, kolejne próby kończą się wywaleniem błędu.

Pusty plik .MAN nie pomogl??? To ze masz LCM3 a "powinienes" miec LCM2 to nic nie przeszkadza jak koledzy pisali wczesniej to ZADNE tuningowanie czy cos takiego w niczym to nie przeszkadza . Napisz jaki blad Ci wyskakuje ? Jak wspomnialem sprobuj zakodowac pustym MAN-em Zrob zrzut ekranu co to za blad????

Opublikowano

jak cuda się dzieją po aktywowaniu DRL to przyczyną może być że nowy LCM nie został zakodowany pod auto do którego go zamontowano

dlatego też pokazuje błąd

musiał ktoś przy montażu trefić na egzemplarz z podobnym wyposażeniem jak Twoje auto więc do włączenia DRL nie wywalało jakiś błędów

jak już kiedyś pisałem miałem zamontowany LCM II który działał poprawnie ale włączył na desce kontrolkę hamulca ręcznego

jako że miałem go z dwie godziny to nie zaobserwowałem innych skutków ubocznych a DRLów nie udało się kuplowi aktywować bo nie wiedział jak nowego LCMa zakodować

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Koledzy, problem rozwiązany już dawno, błędy poznikały, wszystko działa prawidłowo.

Do LCM został przypisany odpowiedni VIN, i wszystko jakoś zaczęło działać, czasem jeszcze coś się zawiesi, ale ogólnie daje radę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.