Skocz do zawartości

E 91 Ścina tylną opone


gex

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Koledzy co może być przyczyną ścierania o wewnetrznej strony opny na tyle w e91

mam Felgi 18 oponki 225/35 po lecie zdejmuję koła okazuję się ze opony o wewnwtrzenej strony auta zdarte nie nadają się do założenia

 

Wczoraj zdejmuję zimówki ( 17/215/45) okazuję się ze od wewnetrznej strony opona prawa na mniej wiecej 2-3 cm na około zjechana aż do drutów dalej opona w bardzo dobrym stanie.

 

Lewa opona podobnie może trochę mniej ścięta.

 

Co z tym zrobić

 

Czy można jakoś ustawić zbieżnośc geometrie na tylnej osi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno trzeba sprawdzić co jest dokladnie powodem scinania, może uszkodzone jest z tyłu zawieszenie w jakis sposób, trudno powiedziec. Musi to ktoś obejrzeć

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak auto jest OK to kwestia geometrii,

 

tył ustawia się jak najbardziej, przy pomiarze geometrii b.ważne jest podanie właściwych warunków brzegowych, czyli:

- prześwit,

- roadzaj napędu (awd/rwd),

- rozstaw...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy na ustawianiu geometri muszą być wszytskie felgi takie same?

w chwili obecnej mam 2x17 ( na dystansach) zimowe z przodu i 2x18 z tyłu po tym jak zniszczyły mi się zimówki

wymienie wszystkie opony dopiero po geometri zeby uniknąć uszkodzenia opon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przy komputerowej geometrii obciążenia nie musi być.

Geometrię to chyba najlepiej ustawić w ASO. Drogo ale ma się pewność, że wszystko ustawili prawidłowo.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze slysze o obciazeniu auta..nowosc -jedno co mozna zrobic to autem "pobujac" zeby ladnie usiadlo przed ustawieniem. :D Jak ktos ma pojecie o ustawianiu zbieznosci to w bmw to jest doslownie 5minut,katow sie nie ustawia(to jest proste zawieszenie),chociaz delikatnie idzie na tulejach w trawersie,ale generalnei nie ma regulacji kata,jak auto bylo uderzone ma zle katy to tylko usiasc i plakac ,jest tez opcja ze np po wypadku amortyzator moze byc lekko skrzywiony i on moze miec wplyw na kat ustawienia kola ,pochylenie. Skoro masz z tylu dystanse to one tez moga byc tego przyczyna,w autach z nastawieniem sportowym gdzie zmienia sie kat kola(twoje kola pewnie z tylu lekko leza , gora do srodka a dolem na zewnatrz) to normalane,takie podjadanie opon.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem właśnie po zabiegu ustawiania geometrii. Pomiar i ustawienie zrobione zostało na sprzęcie Hunter. Jak już było mówione na forum samochód wymaga dociążenia, a dokładnie przód. Ciekawy jestem jak długo wytrzyma prawidłowe ustawienie na naszych drogach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.