Skocz do zawartości

Problem z ASC, wezyk i kabel niewiadomego pochodzenia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, od razu przejde do sedna sprawy...

 

Od momentu zakupu w mojej E39 swiecily sie kontrolki ABS oraz ASC, komputer pokazywal blad przedniego lewego czujnika (oraz inny, ktory uznalem za powiazany z czujnikiem ABSu), ktory oczywiscie wymienilem. Problem z ABSem zniknal ale ASC lubi sie czasem wylaczyc, po odpaleniu czasami dziala a czasami nie, podczas jazdy (o ile uruchomi sie przy rozruchu) dziala prawidlowo. Blad pokazywany w INPA:

 

76 CAN DDE messageerror

Error frequency : 255

Vehicle speed                         2.75 km/h

ASC passive
ABS-control passive
stop light switch on
ASC-control passive

 

Lub bardziej pogladowo, niestety tylko w formie zdjecia kartki, nie zrobilem printscreena :duh:

 

http://img140.imageshack.us/img140/804/img5803.th.jpg

 

Aha, po skasowaniu bledu ASC przewaznie zaczyna dzialac.

 

 

 

Dwa nastepne pytania to kabel niewiadomego pochodzenia, znajduje sie w lewym schowku w bagazniku:

 

http://img576.imageshack.us/img576/1440/img5766y.th.jpg

 

 

 

Oraz wezyk wychodzacy z zbiornika wyrownawczego (ten zawiniety):

 

http://img692.imageshack.us/img692/9907/img5778q.th.jpg

 

Wklejam tez zdjecie elementu pod zbiornikiem (co to w ogole jest?), wezyk wyglada na niedoprowadzony do konca...

 

http://img836.imageshack.us/img836/1910/img5774j.th.jpg

Opublikowano
Ten wężyk wpuść sobie w dół najlepiej między błotnikiem a podłużnicą , to jest taki upust wody ze zbiorniczka, nie masz się czym martwić, ktoś miał fantazję, że tak sobie zawinął, kabel to prawdopodobnie (mogę się mylić) kabel od zmieniarki starszego typu, nie wiem jak długo masz samochód być może ktoś wyjął zmieniarkę, najlepiej po numerze VIN sprawdzić z jakim wyposażeniem samochód wyszedł z fabryki.
Opublikowano
Jeżeli wariuje ci ASC to może masz różnej wielkości opony?(chodzi o wysokość)na przedniej i tylnej osi.Szerokość opon na osiach może być różna,z tyłu szersze,ale średnica koła musi się zgadzać .
Opublikowano

Dzieki, zainteresowalem sie oponami, okazalo sie, ze sa co prawda takie same ale w jednej cisnienie bylo o jakies 0.8bara nizsze, po dopompowaniu brak problemow :mrgreen:

 

Pozostalo tylko pytanie - do czego sluzy ten filterek pod zbiornikiem wyrownawczym (ten na ostatnim zdjeciu)? I gdzie dalej powinien zostac poprowadzony wezyk?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wężyk jest ok.Też tak mam,filterek z taką fajeczką na końcu.To jest kakieś odprowadzenie par/odpowietrzenie(tak słyszałem).

Tak czy inaczej,to nie "fantazja",tylko "ten typ tak ma"

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Wężyk jest ok.Też tak mam,filterek z taką fajeczką na końcu.To jest kakieś odprowadzenie par/odpowietrzenie(tak słyszałem).

Tak czy inaczej,to nie "fantazja",tylko "ten typ tak ma"

 

Jeśli dla Ciebie ten wężyk na zbiorniczku jest ok i ten "typ tak ma" to gratuluje, zaraz się dowiem, że tak wychodziło z fabryki :cool2:

Opublikowano
To jest zaworek bezpieczeństwa,chyba że ktoś tam wstawił jakiś filterek.Otwiera się jak ciśnienie w układzie jest za wysokie,wężyk powinien być odprowadzony w duł tak jak kolega wyżej ci radził.To jest ważne bo jak sterczy do góry to możesz dostać parą albo gorącym płynem po oczach. :cry2:
Opublikowano
Wężyk jest ok.Też tak mam,filterek z taką fajeczką na końcu.To jest kakieś odprowadzenie par/odpowietrzenie(tak słyszałem).

Tak czy inaczej,to nie "fantazja",tylko "ten typ tak ma"

 

Jeśli dla Ciebie ten wężyk na zbiorniczku jest ok i ten "typ tak ma" to gratuluje, zaraz się dowiem, że tak wychodziło z fabryki :cool2:

 

To jest zaworek bezpieczeństwa,chyba że ktoś tam wstawił jakiś filterek.Otwiera się jak ciśnienie w układzie jest za wysokie,wężyk powinien być odprowadzony w duł tak jak kolega wyżej ci radził.To jest ważne bo jak sterczy do góry to możesz dostać parą albo gorącym płynem po oczach. :cry2:

 

 

koledzy czytajcie uważnie co inni piszą.

Kolega CICHY525 pisze o ostatnim zdjęciu gdzie widać filterek powietrza do przetwornika ciśnienia i wkładała to Fabryka

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DG71&mospid=47557&btnr=11_1552&hg=11&fg=40 - dla niedowiarków nr 20,

a odnośnie zdjęcia wyżej ze zbiorniczkiem płynu chłodzącego to rzeczywiście ktoś miał fantazję żeby go tak "zakręcić" :norty:

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.