Skocz do zawartości

manualna skrzynia - zgrzyty na 1 i 2 biegu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
czesc mam pytanie czy powinienem rozbierac całą skrzynie mam problem przy przełaczaniu z 1 na 2 bieg mam zgrzyty nie zawsze ale są czy to moze synchronizatr? poradzcie co robic
Opublikowano

Nie wiem czy Cie to pocieszy, czy zmartwi, ale wiekszosc BMW ma ten problem, zwłaszcza przy zimnym silniku :(

Myśle że to jakaś fabryczna wada synchronizatora drugiego biegu i sugeruje poprostu wolniej przerzucać :cool2:

Zwłaszcza zanim sie rozgrzeje.

Opublikowano

Można spróbować zmienić olej na syntetyk klasy GL-5 o lepkości 75W/90, albo zalać skrzynię płynem ATF (pod warunkiem, że jest szczelna).

 

Ale faktycznie BMW (i nie tylko one) mają skłonność do zgrzytania 2. biegu, gdy ręka kierowcy jest trochę za szybka ;-)

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
Rapid, ale ja nie wiem czy każdego manuala można zalać ATFem, podobnie jak z mostami, ATF jest stosowany do tych ze szperą. Mam ten problem u siebie, chciałem wymienić olej w skrzyni i w moście, ale każdy mi co innego mówi ze swoich tabel, więc narazie zostawiłem. Myśle że jednak mam olej przekładniowy, bo ma kolor żółty i właśnie dlatego go nie wymieniam, bo jest czyściutki :D
Opublikowano
Z tego co ja sie orietuje to tylko i wylacznie ATF( do skrzyni biegow). Zadzwon do serwisu ,podaj im nr VIN a napewno ci powiedza co masz wlac.
images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
Opublikowano

Brutus napisał

podobnie jak z mostami, ATF jest stosowany do tych ze szperą.

:duh: Na litość, kto takie rzeczy opowiada. Dyfry ze szperą zalewane są olejami o lepkości 140, a nie żadnym ATF-em.

Na zgrzyty biegów przy wrzucaniu lub wybijaniu żaden olej nie pomoże - chyba że chcemy skrzynię wyciszyć, ale to ostatnia deska ratunku i to na jakiś czas.

Nowsze technologie skrzyń manualnych przewidują mniejsze tolerancje luzów w wyniku czego są one zalewane olejami ATF. Gęstsze oleje stosowane były w starszych skrzyniach i zalewać ich olejem rzadkim nie zalecam. Tak samo nie zalecam zamiast ATF lać gęsty przekładniowy, który spowoduje problemy z wrzucaniem biegu i wybijaniem, a zwłaszcza zimą i tym bardziej na zimnym silniku - możecie w ten sposób tylko zaszkodzić.

 

Co do zgrzytów to tylko wymiana zużytych elementów, np. synchronizator lub cały jego zestaw i pozostaje jeszcze kwestia kół zębatych na których zakleszcza się koło przesuwne biegu i całe to koło z wodzikiem. Jednym słowem koszt naprawy napewno przekroczy wartość drugiej używanej skrzyni.

Opublikowano
Można spróbować zmienić olej na syntetyk klasy GL-5 o lepkości 75W/90, albo zalać skrzynię płynem ATF (pod warunkiem, że jest szczelna).

 

Ale faktycznie BMW (i nie tylko one) mają skłonność do zgrzytania 2. biegu, gdy ręka kierowcy jest trochę za szybka ;-)

 

nie radziłbym zmieniac na olej klady gl-5, producent w wiekszosci skrzyn BMW przewiduje ATF'a, a co do zgrzytów to sie nie zgodze, bo wcale nie mają skłonności do zgrzytania, moze skrzynie(synchronizatory) sa po prostu zużyte, albo sprzegła słabe....

 

pozdr

CARFIX BMW

Pełny serwis pogwarancyjny.Kodowanie i programowanie, indywidualizacja ustawień. Aktualizacja oprogramowania. Dostęp do serwera online(OSS),ASAP oraz Werkstatt information recherche (WIR). Cześci nowe - parts sales support (PASS) i używane do BMW.

Szczecin ul.Mieszka I 61a

Tel.692377209

Opublikowano
czesc panowie bardzo dziekuje za rady napewno skorzystam na początku wypróbuje pomału zmieniac biegi moze bedzie dobrze oleju narazie nie wymieniam ponieważ mam nieszczelną skrzynie dopiero we wtorek jade do mechanika ale pojawił sie nowy temat a mianowicie na zimnym silniku i wolnych obrotach zaczyna miec raz wysokie obroty raz niskie ale nigdy nie przekraczaje 1000 co by to było czy juz czas na sąde lambde powiedzcie co myslicie o tym pozdrawiam :P
Opublikowano
Rapid, ale ja nie wiem czy każdego manuala można zalać ATFem, podobnie jak z mostami

 

Do swojej skrzyni ATFa nie wleję. Zbyt wiekowa, z tendencją do ucieczek oleju i po za tym ma jeszcze zalecany olej klasy GL-4.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
hmm ja wymienilem olej w skrzyni bo zima ciezko rano skrzynia chodzila...zalecany ATF DEXRON II...kupilem polsyntetyk ATF DEXRON III...i to samo...po ladnych paru godzinach na mrozie ciezko biegi chodza rano...co mam zmienic i wlac syntetyk???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.