Skocz do zawartości

Problem z wycieraczką tylnej klapy E34 Tourinig !


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam !

 

Mam problem z wycieraczką tylnej klapy BMW 525i (E34) Touring z 1992r.

Wycieraczka raz pracuje dobrze i reaguje na wyłącznik a za chwilę pracuje non-stop i nie daje się wyłączyć !!! Nigdzie nie mogę zdobyć schematu do tego modelu ! Na Allegro czy innych aukcjach handlują tym ssamym materiałem (schematami) tzn do BMW 525i (E34) Touring ale 11994r. i to jeszcze niekompletne z błędami !!!

Sprawdziłem mechanizm z silnikiem jest ok, wyłącznik krańcowy daje impuls masa-przerwa, sprawdziłem czy nie są przełamane kable przy klapie - ok!

Nie mogę znależć modułu sterującego pracą wycieraczki tylniej (przednia pracuje dobrze).

Mam wielką prośbę, potrzebuję kupić schemat elektryczny do tego rocznika i modelu oraz wskazówkę gdzie szukać tego modułu ???

 

Pozdrawiam !!![/b]

Opublikowano
u mnie tez był problem z wycieraczka,zasniedziałe były przewody które łacza klape z nadwoziem,po obu stronach klapy masz wizki (zasilanie zamków i wycieraczki)i tam na zgieciach najczesciej pekaja w koszulkach przewody,sprawdz obie wiazki(mi tez tak chodziła i jak sprawdzałem instalacje to 3/4 kabli do wymiany poszło,raz stykało a innym razem nie)
Opublikowano
u mnie tez był problem z wycieraczka,zasniedziałe były przewody które łacza klape z nadwoziem,po obu stronach klapy masz wizki (zasilanie zamków i wycieraczki)i tam na zgieciach najczesciej pekaja w koszulkach przewody,sprawdz obie wiazki(mi tez tak chodziła i jak sprawdzałem instalacje to 3/4 kabli do wymiany poszło,raz stykało a innym razem nie)

 

Witam !

 

Serdecznie dziękuję za odpowiedź !

Ale to napewno nie jest wyłącznik krańcowy.

Z pięć razy rozbierałem tylnią klapę, roznitowałem mechanizm wyłącznika krańcowego i wszystko jest ok! Okazuje się, że w środku nie ma jakiegoś styku na blaszkę tylko solidny, hermetyczny mikrowyłącznik! Sprawdziłem też funkcjonowanie - działa to tak, że po rozruchu mikrowyłącznik podaje masę do modułu sterującego i po dojściu do pozycji krańcowej masa znika na kilkaset milisekund!

Sprawdziłem też przewody przy klapie z obu stron! Przewody sterujące wycieraczki wchodzą z klapy do karaoserii z prawej strony. Też jest ok nie ma przerw (przełamań) znam się na tym bo jestem elektrykiem !

Po analizie wszystkiego zaczynam podejrzewać moduł sterujący wycieraczek tylko jak do tej pory nie ustaliłem gdzie ten moduł może być?

 

Napewno nie znajduje się w boxie zasilającym pod klapą silnika z lewej strony ani w boxie zasilający, po tylnym siedzeniem, nie ma go też w bagażniku ! Myślę, że będzie gdzieś pod kokpitem z lewej strony !

W opisie dla BMW 525 Tds Touring z 1994r. pisze, że ten moduł znajduje się w komorze bagażnika ale okazuje się, że modele z 1992 i 1994r. znacznie się różnią ?!

 

Pozdrawiam !!!

Opublikowano
u mnie tez był problem z wycieraczka,zasniedziałe były przewody które łacza klape z nadwoziem,po obu stronach klapy masz wizki (zasilanie zamków i wycieraczki)i tam na zgieciach najczesciej pekaja w koszulkach przewody,sprawdz obie wiazki(mi tez tak chodziła i jak sprawdzałem instalacje to 3/4 kabli do wymiany poszło,raz stykało a innym razem nie)

 

 

Witam !

 

Serdecznie dziękuję za odpowiedź !

 

Sprawdziłem przewody przy klapie z obu stron! Przewody sterujące wycieraczki wychodzą z klapy do karaoserii z prawej strony. Jest ok nie ma przerw (przełamań) znam się na tym bo jestem elektrykiem !

Po analizie wszystkiego zaczynam podejrzewać moduł sterujący wycieraczek tylko jak do tej pory nie ustaliłem gdzie ten moduł może być?

 

Pozdrawiam !!!

Opublikowano
Na priv wysłałem Ci schemat, ale według mnie to problem może być z krańcowym wyłącznikiem w mechaniźmie

 

 

Witam !

 

Serdecznie dziękuję !

Problem jest w tym, że jak na razie nie ustaliłem gdzie znaduje się w BMW 525i (E34) Touring z 1992r ten nieszczęsny sterownik wycieraczek (ten model produkowano chyba w latach 1988-1992) !

 

Chyba będe musiał dojść po przewodach . Ustaliłem, że te trzy przewody (brązowy, biało-czerwony i biała-żółty) sterujące silnik wycieraczki klapy pojawiają się w wiązce pod tylnim siedzenie z prawej strony (obok akumulatora) ???

 

Napewno nie ma tego modułu ani w boxie zasilającym pod tylnią kanapą i w boxie pod klapą silnika - po prostu powyjmowałem wszystkie sterowniki a wycieraczka dalej sobie pracuje ! Po wyjęciu jakiegoś przekażnika zasilającego w boxie pod klapą silnika (z lewej strony) wycieraczka staje ale to jest tylko zasilanie bo wtedy nie ma także otwierania klapy i szyby klapy!

 

Pozdrawiam !!!

Opublikowano
Na priv wysłałem Ci schemat, ale według mnie to problem może być z krańcowym wyłącznikiem w mechaniźmie

 

 

Serdeczne dzięki ! Jeszcze raz spradzę czy sterowanie z krańcowego pojawia się w wiązce po tylnym siedzeniem !!!

 

Pozdrawiam !!!

Opublikowano
u mnie tez był problem z wycieraczka,zasniedziałe były przewody które łacza klape z nadwoziem,po obu stronach klapy masz wizki (zasilanie zamków i wycieraczki)i tam na zgieciach najczesciej pekaja w koszulkach przewody,sprawdz obie wiazki(mi tez tak chodziła i jak sprawdzałem instalacje to 3/4 kabli do wymiany poszło,raz stykało a innym razem nie)

 

 

Witam !

 

Serdecznie dziękuję za odpowiedź !

 

Sprawdziłem przewody przy klapie z obu stron! Przewody sterujące wycieraczki wychodzą z klapy do karaoserii z prawej strony. Jest ok nie ma przerw (przełamań) znam się na tym bo jestem elektrykiem !

Po analizie wszystkiego zaczynam podejrzewać moduł sterujący wycieraczek tylko jak do tej pory nie ustaliłem gdzie ten moduł może być?

 

Pozdrawiam !!!

 

Ps.

Sprawdzę jeszcze raz te przewody a w szczególności biało-czerwony podający sterowanie (bo zasilanie i masa napewno jest ok - wycieraczka pracuje ?)!

Po prostu sprawdzę to już pod tylnim siedzenie po prawej stronie tam gdzie między innymi ta wiązka wychodzi - może jednak robi się jakaś przerwa ???

 

Zastanawiąjące jest sterowanie tzn stany elektryczne z wyłącznika krańcowego. Sprawdziłem to i okazuje się, że w czasie pracy przez wyłącznik krańcowy na przewód biało-czerwony podawana jest masa i dopiero przy krańcu pracy wyłącznik robi na około 0,5 sek. przerwę (brak masy i plusa).

Ta 0,5s. przerwa powinna wyłączyć zasilanie dal wycieraczki ale nic z tego !

Opublikowano
u mnie tez był problem z wycieraczka,zasniedziałe były przewody które łacza klape z nadwoziem,po obu stronach klapy masz wizki (zasilanie zamków i wycieraczki)i tam na zgieciach najczesciej pekaja w koszulkach przewody,sprawdz obie wiazki(mi tez tak chodziła i jak sprawdzałem instalacje to 3/4 kabli do wymiany poszło,raz stykało a innym razem nie)

 

 

Witam !

 

Serdecznie dziękuję za odpowiedź !

 

Sprawdziłem przewody przy klapie z obu stron! Przewody sterujące wycieraczki wychodzą z klapy do karaoserii z prawej strony. Jest ok nie ma przerw (przełamań) znam się na tym bo jestem elektrykiem !

Po analizie wszystkiego zaczynam podejrzewać moduł sterujący wycieraczek tylko jak do tej pory nie ustaliłem gdzie ten moduł może być?

 

Pozdrawiam !!!

 

Ps.

Sprawdzę jeszcze raz te przewody a w szczególności biało-czerwony podający sterowanie (bo zasilanie i masa napewno jest ok - wycieraczka pracuje ?)!

Po prostu sprawdzę to już pod tylnim siedzenie po prawej stronie tam gdzie między innymi ta wiązka wychodzi - może jednak robi się jakaś przerwa ???

 

Zastanawiąjące jest sterowanie tzn stany elektryczne z wyłącznika krańcowego. Sprawdziłem to i okazuje się, że w czasie pracy przez wyłącznik krańcowy na przewód czarno-czerwony podawana jest masa i dopiero przy krańcu pracy wyłącznik robi na około 0,5 sek. przerwę (brak masy i plusa).

Ta 0,5s. przerwa powinna wyłączyć zasilanie wycieraczki ale nic z tego !

Przy czym ten wyłącznik krańcowy nie robi bezpośrednio przerwy w zasilaniu silnika wycieraczki (jak to jest w iększości mechanizmów samochodowych) tylko jest podawany do modułu sterującego, który to dopiero zdejmuje zasilanie !

 

Opublikowano
u mnie tez był problem z wycieraczka,zasniedziałe były przewody które łacza klape z nadwoziem,po obu stronach klapy masz wizki (zasilanie zamków i wycieraczki)i tam na zgieciach najczesciej pękaja w koszulkach przewody,sprawdz obie wiazki(mi tez tak chodziła i jak sprawdzałem instalacje to 3/4 kabli do wymiany poszło,raz stykało a innym razem nie)

 

 

Witam !

 

Serdecznie dziękuję za odpowiedź !

 

Sprawdziłem przewody przy klapie z obu stron! Przewody sterujące wycieraczki wychodzą z klapy do karaoserii z prawej strony. Jest ok nie ma przerw (przełamań) znam się na tym bo jestem elektrykiem !

Po analizie wszystkiego zaczynam podejrzewać moduł sterujący wycieraczek tylko jak do tej pory nie ustaliłem gdzie ten moduł może być?

 

Pozdrawiam !!!

 

Ps.

Sprawdzę jeszcze raz te przewody a w szczególności biało-czerwony podający sterowanie (bo zasilanie i masa napewno jest ok - wycieraczka pracuje ?)!

Po prostu sprawdzę to już pod tylnim siedzenie po prawej stronie tam gdzie między innymi ta wiązka wychodzi - może jednak robi się jakaś przerwa ???

 

Zastanawiąjące jest sterowanie tzn stany elektryczne z wyłącznika krańcowego. Sprawdziłem to i okazuje się, że w czasie pracy przez wyłącznik krańcowy na przewód czarno-czerwony podawana jest masa i dopiero przy krańcu pracy wyłącznik robi na około 0,5 sek. przerwę (brak masy i plusa).

Ta 0,5s. przerwa powinna wyłączyć zasilanie wycieraczki ale nic z tego !

Przy czym ten wyłącznik krańcowy nie robi bezpośrednio przerwy w zasilaniu silnika wycieraczki (jak to jest w iększości mechanizmów samochodowych) tylko jest podawany do modułu sterującego, który to dopiero zdejmuje zasilanie !

 

Opublikowano
u mnie tez był problem z wycieraczka,zasniedziałe były przewody które łacza klape z nadwoziem,po obu stronach klapy masz wizki (zasilanie zamków i wycieraczki)i tam na zgieciach najczesciej pękaja w koszulkach przewody,sprawdz obie wiazki(mi tez tak chodziła i jak sprawdzałem instalacje to 3/4 kabli do wymiany poszło,raz stykało a innym razem nie)

 

 

Witam !

 

Serdecznie dziękuję za odpowiedź !

 

Sprawdziłem przewody przy klapie z obu stron! Przewody sterujące wycieraczki wychodzą z klapy do karaoserii z prawej strony. Jest ok nie ma przerw (przełamań) znam się na tym bo jestem elektrykiem !

Po analizie wszystkiego zaczynam podejrzewać moduł sterujący wycieraczek tylko jak do tej pory nie ustaliłem gdzie ten moduł może być?

 

Pozdrawiam !!!

 

Ps.

Sprawdzę jeszcze raz te przewody a w szczególności biało-czerwony podający sterowanie (bo zasilanie i masa napewno jest ok - wycieraczka pracuje ?)!

Po prostu sprawdzę to już pod tylnim siedzenie po prawej stronie tam gdzie między innymi ta wiązka wychodzi - może jednak robi się jakaś przerwa ???

 

Zastanawiąjące jest sterowanie tzn stany elektryczne z wyłącznika krańcowego. Sprawdziłem to i okazuje się, że w czasie pracy przez wyłącznik krańcowy na przewód czarno-czerwony podawana jest masa i dopiero przy krańcu pracy wyłącznik robi na około 0,5 sek. przerwę (brak masy i plusa).

Ta 0,5s. przerwa powinna wyłączyć zasilanie wycieraczki ale nic z tego !

Przy czym ten wyłącznik krańcowy nie robi bezpośrednio przerwy w zasilaniu silnika wycieraczki (jak to jest w iększości mechanizmów samochodowych) tylko jest podawany do modułu sterującego, który to dopiero zdejmuje zasilanie !

 

Opublikowano
nie wiem jak moduł, ale przekaznik od wycieraczek i spryskiwacza tylnej klapy znajduje sie pod boczna tapicerka bagaznika z prawej strony, na wysokosci nadkola. jak wlozysz reke gleboko po lokiec przez schowek w bagazniku (ten maly po prawej stronie, ktory miesci zbiornik plynu do wycieraczek) to powienienes wyczuc 2 przekazniki, z ktorych jeden odpowiada ze wycieraczke i spryskiwacz

Rafi DJYendruh


sharky: srebrne E24 635 CSiA

Citroen XM oraz GMC Savana

GG # 142068

[email protected]

Opublikowano

Witam !

 

Dzięki !

 

Ja też do tego doszedłem ! Rozkopałem cały tył i tak jak Pan pisze znalazłem moduł nr "1 385 901" i dwa przekaźniki !

 

Na pewno kabelki są dobre (przy prawym zawiasie klapy) bo sprawdzałem je wielokrotnie (poprzenik chyba też z tym walczył bo pod tylną prawą boczną pokrywą zasłaniającą tylni zbiornik płynu spryskiwacza przewody od wycieraczki /czarno-czerwony {masa z krańcowego}, czarno-żołty {+12V zasilający silnik wycieraczki} i grubszy brązowy {masa czyli -12V}/ były rozcięte i powtórnie połączone) zostaje albo moduł czasowy albo sam wyłącznik wycieraczek!

 

Z wyłącznikiem raczej małe szanse bo podaje tylko masy do modułu na kilka jego wejść !

Z tą wycieraczką to jest taka sprawa, że są momenty, że pracuje normalnie tzn. wykonuje polecania wyłącznika a bywa (najczęściej), że zaczyna żyć własnym życiem i pracuje sobie non-stop, nie reagując na wyłącznik - pozostaje wtedy podnieść tylnią kanapę i wyjąć bezpiecznik!!!

 

Sprawa dla mnie jest o tyle mało skomplikowana, że chyba zrobię sobie jakiś prosty moduł sterujący (przerzutnik) albo gdzieś ten moduł zdobędę.

 

Chyba ten moduł jest padnięty bo często bywa tak, że jak silnik nie pracuje (nie ma ładowania) to wycieraczka pracuje ok ! Jak zaczyna się ładowanie i napięcie skacze o około 2-3 V więcej tzn z 12 do 14 V czy 15V to dostaje szajby i zaczyna pracować bez przerwy !

 

Nie udałomi się zdjąć całej prawej bocznej pokrywy bagażnika, coś trzymało mnie w miejscu górnego wyjścia pasa bezpieczeństwa (taka kształtka plastikowa) z prawej strony oparcia kanapy tylniej ?! Robiłem to pierwszy raz, myślę, że za drugim razem dojdę co mnie trzyma ?

 

Dlatego o tym piszę bo wyjąłbym tem moduł i przyjrzał mu się ! Przynajmniej mam nadzieję, że ten moduł jest tym właściwym modułem-sterownikiem !!!

 

 

Pozdrawiam !!!

 

Ps.

Zapomniałem napisać, że wyłącznik krańcowy też sprawdziłem, mimo, że jest nierozbieralny (bo zanitowany na stałe) i wszystko jest ok!

W środku jest hermetyczny wysokiej klasy mikrowyłącznik, który działa prawidłowo !

 

Wyłącznik krańcowy działa w taki sposób, że gdy po zasterowaniu modułu czasowego z wyłącznika wycieraczek ten podaje +12V na przewód czarno-żółty wycieraczki i ta rusza. Po ruszeniu wycieraczki wył. krańcowy przez cały cykl podaje masę na moduł sterujący i dopiero po dojściu do krańca położenia robi przerwę !

Ta przerwa powinna zasterować moduł sterujący w ten sposób, że zabiera zasilanie +12V z przewodu czarno-czerwonego i wycieraczka staje !

Tak jest dla jednego cyklu obiegu !

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

 

Też mam problem z wycieraczką tylniej szyby w E34 Touring, ale trochę innego typu. Jakis młot wziął sobie wycieraczkę , ułamując plastikowy uchwyt trzymający tą wycieraczkę. Czy ktoś może wie gdzie można takie coś dostać?

 

Dzieki.

 

Buckethead

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.