Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam bmw e34 518i i od niespełna 7 dni jestem posiadaczem gazu sekwencyjnego i moje pytanie brzmi czy to jest normalne ze gaz przełancza się dopiero po 5 km gazownik zapewnia mnie ze potrzeba jedynie 35 stopni żeby auto zaczęło pracować na gazie proszę o odpowiedz:D a silnik w wersji 113 km
Opublikowano
wszystko zalezy od temperatury na dworze im zimniej tym pozniej ci sie nagrzewa do tych 35 stopni, bedzie cieplej to ci sie przelaczy na gaz bardzo szybko
Opublikowano
Dokladnie. Mam taki sam silnik i mi jak byly tegie mrozy przelaczal sie niekiedy nawet po 8 km. ostatnio po ok 3-4. Mam za to inny problem. Zaraz po przelaczeniu faluje mi na obrotach na jalowym biegu. Moze ktos wie dlaczego?
Opublikowano
hmm trochę mi to za ciekawie nie wygląda zaczynam się zastanawiać czy nie lepiej było założyć zwykłego gazu :P ale dzięki za odpowiedz
Opublikowano

Normalnie gaz włącza się przy około 40st.C. żeby gaz miał lepszą temp zapłonu. W pewnych warunkach jak np. ostre mrozy + spokojna jazda, może się włączyć i po 10km gdyż najpierw musi się zagrzać silnik, ten ogrzewa płyn chłodniczy a ten z kolei dopiero mikser więc to troszkę musi potrwać. Nie jest to nic niepokojącego.

Falowanie może być spowodowane błędach w komputerze czy od sondy.

Opublikowano
Jak sekwencja to możesz to ustawić u gazownika, tzn temperaturę silnika przy której przełączy się na gaz. Ja mam sekwencję ale sam przełączam na gaz bo coś mi się ostatnio rozregulowało i za wcześnie usiłuje przełączać i potrafi przygasnąć lub zgasnąć całkiem. Kwestia regulacji,ale z uwaloną sondą nie pojadę przecież ustawiać gazu :norty:

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Opublikowano
Normalnie gaz włącza się przy około 40st.C. żeby gaz miał lepszą temp zapłonu. W pewnych warunkach jak np. ostre mrozy + spokojna jazda, może się włączyć i po 10km gdyż najpierw musi się zagrzać silnik, ten ogrzewa płyn chłodniczy a ten z kolei dopiero mikser więc to troszkę musi potrwać. Nie jest to nic niepokojącego.

Falowanie może być spowodowane błędach w komputerze czy od sondy.

 

Czyli co najlepiej podjechac do gazownika na regulacje, zeby sie pozbyc falujacych obrotow?

Opublikowano
Dokladnie. Mam taki sam silnik i mi jak byly tegie mrozy przelaczal sie niekiedy nawet po 8 km. ostatnio po ok 3-4. Mam za to inny problem. Zaraz po przelaczeniu faluje mi na obrotach na jalowym biegu. Moze ktos wie dlaczego?

 

Możliwe, że masz zabrudzony silniczek krokowy, jeśli taki w 5kach montowali, ale przypuszczam, ze taki jest. Musiałbyś go wyjąć i przeczyścić w środku np. prysnąć jakimś wd40 i szmatka wytrzeć ewentualnie pomóc sobie jakimś patyczkiem jeśli trudno będzie sięgnąć do środka, tam gdzie znajduje się klapka odpowiedzialna za regulację.

Ja bym zaczął od tego, można to zrobić samemu i jak się okaze ze to bylo przyczyną no to zaoszczędzisz na mechaniku.

 

Witam mam bmw e34 518i i od niespełna 7 dni jestem posiadaczem gazu sekwencyjnego i moje pytanie brzmi czy to jest normalne ze gaz przełancza się dopiero po 5 km gazownik zapewnia mnie ze potrzeba jedynie 35 stopni żeby auto zaczęło pracować na gazie proszę o odpowiedz:D a silnik w wersji 113 km

 

Możliwe, że masz zapowietrzony układ chłodzenia lub uszkodzony termostat i słabo grzeje.

Opublikowano

Może być , że wcale nie masz termostatu i długo grzeje , żeby nabrać tej temperatury , bo normalnie przy takich temp. jak są dziś powinien Ci się przełączyć po max 1 min

 

Pozdro

http://img810.imageshack.us/img810/9430/20110302872.jpg


Przykazanie 11 - Myśl !!!

Opublikowano

prawda jest też taka, że w instalacji da się ustawić temperaturę przy której się przełącza

mi się przełącza po przejechaniu ok. 3km jadąc ze stałą prędkością 70 km/h 4ty bieg, nie stojąc na żadnych światłach, ruszając od razu

Opublikowano
prawda jest też taka, że w instalacji da się ustawić temperaturę przy której się przełącza

to samo napisałem w szóstym poście :wink:

Falowanie to podejrzewam że przepływka do czyszczenia, albo krokowy. Dla "ogarniętej mechanicznie" osoby to jakieś 20-30 minut roboty. Jeśli trzymałeś kiedyś śrubokręt i klucz bodajże "10" w rękach to powinieneś dać radę. Jeśli czyszczenie nie pomoże, to sugeruję wizytę u gazownika i podpięcie pod komputer celem zbadania o co cho, bo szukanie po omacku potrwa i nie musi zakończyć się sukcesem :roll:

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Opublikowano
Tez wlasnie myslalem o krokowcu, ale narazie nie bede grzebal i tak jade do gazownika na przeglad bo mam jeszcze instalacje na gwarancji wiec niech on ogarnia problem.
Opublikowano
ja miałem manualny gaz w swojej 5 kiedyś i nigdy nie przełączyłem na gaz jeżeli silnik nie miał przynajmniej tych 70 stopni czyli juz prwie na śrdoku. nie ma co ustawiac żeby wczesniej sie przełanczał szkoda silnika :) gaz + bmw + zimny silnik(opcjonalnie danie mu w pizde) = peknieta głowica
Opublikowano
HW jeśli masz gaz na gwarancji to prowadz do gazownika.Ale takie są właśnie minusy instalacji sekwencyjnej.Są też plusy bo twój silnik nie doataje tak po d... :mrgreen:
Opublikowano

Lechu, żaden to minus, każdą instalację trzeba zgrać z autem i preferencjami właściciela, nie tylko sekwencyjną, zwykłe też :wink: Generalnie zasada jest taka że auto musi idealnie pracować na benzynie a wtedy może uda się ustawić instalację od LPG żeby na tym paliwie pracowało dobrze.

Z sekwencją jedyny minus jaki zaobserwowałem, przynajmniej u siebie to brak możliwości awaryjnego odpalenia na gazie, tzn możliwość jest ale trudna do wykonania- trzeba wkręcić zgaszony silnik na 2600RPM i się przełączy na gaz po czym odpali :roll: Gdy padła mi pompa paliwa dość długo odpalałem auto awaryjnie, jednorazowo ale długo nie mogliśmy zapalić, gdyby była możliwość odpalenia na LPG, ciepły silnik odpaliłbym "od strzała" czy jak to się tam mówi.

Jeśli chodzi o temperaturę to ja mam u siebie ustawioną za nisko, właśnie na jakieś 35 stopni i w chłodniejsze dni silnik źle mi wtedy pracuje gdy się zapomnę i auto przełączy za wcześnie na gaz, rzadko bo rzadko ale potrafi mi też zgasnąć gdy za wcześnie się LPG włączy.

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Opublikowano
Mam to samo u siebie. Za szybko przełącza na gaz i silnik gaśnie ale mam chyba walnięty czujnik tem od gazu. Robie tak że wciskam przycisk od gazu i przekręcam kluczyk na zapłon,kontrolki gazu świecą sie na stałe, przed rozruchem jeszcze raz wciskam przycisk i gaz gasnie, Odpalam i jade , jak widze że temp silnika jest pod koniec niebieskiego pola to jeszcze raz wciskam gaz i przechodzi sam na LPG. Bardzo wygodne.
Pozdrawiam
Opublikowano
Lechu, żaden to minus, każdą instalację trzeba zgrać z autem i preferencjami właściciela, nie tylko sekwencyjną, zwykłe też :wink: Generalnie zasada jest taka że auto musi idealnie pracować na benzynie a wtedy może uda się ustawić instalację od LPG żeby na tym paliwie pracowało dobrze.

Z sekwencją jedyny minus jaki zaobserwowałem, przynajmniej u siebie to brak możliwości awaryjnego odpalenia na gazie, tzn możliwość jest ale trudna do wykonania- trzeba wkręcić zgaszony silnik na 2600RPM i się przełączy na gaz po czym odpali :roll: Gdy padła mi pompa paliwa dość długo odpalałem auto awaryjnie, jednorazowo ale długo nie mogliśmy zapalić, gdyby była możliwość odpalenia na LPG, ciepły silnik odpaliłbym "od strzała" czy jak to się tam mówi.

Jeśli chodzi o temperaturę to ja mam u siebie ustawioną za nisko, właśnie na jakieś 35 stopni i w chłodniejsze dni silnik źle mi wtedy pracuje gdy się zapomnę i auto przełączy za wcześnie na gaz, rzadko bo rzadko ale potrafi mi też zgasnąć gdy za wcześnie się LPG włączy.

 

U mnie wedlug instrukcji mozna awaryjnie odpalic na gazie. Wlaczyc zaplon przytrzymac przycisk od sterownika gazu ok 10 sek. az niebieska dioda przestanie pulsowac i zapali sie swiatlem ciaglym. Tak mowi instrukcja. Ale ja nie wiem jak to dziala w praktyce bo jeszcze nie probowalem.

Opublikowano

Wszystko zależy jaki kto ma komp od gazu,jaką instalację i jaki przełącznik. Ja kompa nie wiem jakiego mam, instalacja KME, a przełącznik działa w 2 trybach:

1. gaz wyłączony, auto odpala i jeździ na PB,

2. gaz włączony, odpala na PB po przegazowaniu, lub po osiągnięciu jakiejś tam temperatury przełącza się na gaz.

Muszę się przyjrzeć metodzie wciskania/przytrzymania, być może i u mnie jest "tryb awaryjny" czyli odpalanie na gazie, ale wtedy gdy było mi to potrzebne, byłem tak wściekły że auto zawiodło że nie pomyślałem o tym :norty:

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Opublikowano
Wszystko zależy jaki kto ma komp od gazu,jaką instalację i jaki przełącznik. Ja kompa nie wiem jakiego mam, instalacja KME, a przełącznik działa w 2 trybach:

1. gaz wyłączony, auto odpala i jeździ na PB,

2. gaz włączony, odpala na PB po przegazowaniu, lub po osiągnięciu jakiejś tam temperatury przełącza się na gaz.

Muszę się przyjrzeć metodzie wciskania/przytrzymania, być może i u mnie jest "tryb awaryjny" czyli odpalanie na gazie, ale wtedy gdy było mi to potrzebne, byłem tak wściekły że auto zawiodło że nie pomyślałem o tym :norty:

 

Tez mam wlasnie KME. Jesli masz ksiazke gwarancyjna to na koncu jest instrukcja co do odpalania na gazie. Dokladnie tak jak napisalem wczesniej.

Opublikowano

Mam tylko kartę gwarancyjną i legalizację na butlę, książki nie posiadam ani nic innego do instalacji, nawet instrukcji obsługi nie mam, poprzedni właściciel "wyrzucił papiery od gazu bo nie były mu potrzebne" :mad2: :duh: :mad2:

Jutro zobaczę czy da się tak przełączyć jak piszesz.

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Opublikowano
Mam tylko kartę gwarancyjną i legalizację na butlę, książki nie posiadam ani nic innego do instalacji, nawet instrukcji obsługi nie mam, poprzedni właściciel "wyrzucił papiery od gazu bo nie były mu potrzebne" :mad2: :duh: :mad2:

Jutro zobaczę czy da się tak przełączyć jak piszesz.

 

To co ja mam nazywa sie dokladnie Ksiazka Gwarancyjna i mozna o tym przeczytac na ostatniej stronie. Tak jak mowie ja nie probowalem, dlatego napisz po probie jak Ci poszlo :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.