Skocz do zawartości

3XX - Ilosc Koni.116/136/150 ?


wanciak86

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Chciałbym sie dowiedzieć, jak spisują sie (dynamicznie) te wersje silników.

 

Cały czas czas skupiałem sie na 150konnych jednostkach, ale że rynek jest tak przebrany że masakra.. to zaczełem oglądać też te 136 konne.

No i oglądając te trafiłem na kilka ładnych autek z silnikami 116 konnymi;)

 

Wydaje mi sie, że ta ostatnia jednostka może być troche mułowata?

jak spisują sie te jednostki?

 

która jednostke polecalibyście ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem okazję przejechać się 318d [116km] i 320d[150km](moje auto) - porównując 320d jest bardziej zrywne, ma większy moment obrotowy, i ogólnie mi sie lepiej jeździ tym autem, w 318d troszkę słabszy ten silnik jest, choć niewiele, ale przy dynamicznej jeździe jest różnica, w trasie niewielka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najwazniejsze pytanie, to z jakiego roku chcesz kupic auto? bo na rynku są 4 różne wersje 2-litrowego diesla:

318d 116KM - przed 03/2003 - M47 na pompie VP44

320d 136KM - przed 09/2001 - M47 na pompie VP44

318d 116KM - po 03/2003 - M47TU na wtrysku Common Rail

320d 150KM - po 09/2001 - M47TU na wtrysku Common Rail

 

ogólnie rzecz biorąc wersje na pompie VP44 są bardziej awaryjne, więc najlepiej dla ciebie żebyś kupił 320d wyprodukowane po 07/2001r (czyli po lifcie) albo 318d wyprodukowane po 03/2003r. należy pamiętać że w przypadku 318d "lift silnika" był dopiero w 2003 roku!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

136 KM mocniejsze z dołu - tzn. mniejszy lag....

150KM ogólnie słabszy z dołu większy lag niż 136 KM za to mocniejsza góra i bardziej podatny na mody ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najwazniejsze pytanie, to z jakiego roku chcesz kupic auto? bo na rynku są 4 różne wersje 2-litrowego diesla:

318d 116KM - przed 03/2003 - M47 na pompie VP44

320d 136KM - przed 09/2001 - M47 na pompie VP44

318d 116KM - po 03/2003 - M47TU na wtrysku Common Rail

320d 150KM - po 09/2001 - M47TU na wtrysku Common Rail

 

ogólnie rzecz biorąc wersje na pompie VP44 są bardziej awaryjne, więc najlepiej dla ciebie żebyś kupił 320d wyprodukowane po 07/2001r (czyli po lifcie) albo 318d wyprodukowane po 03/2003r. należy pamiętać że w przypadku 318d "lift silnika" był dopiero w 2003 roku!

co jest w nich bardziej awaryjnego ????? na pewno sama pompa VP44 nie jest bardziej awaryjna niż turbo w modelu po lifcie .... :wink:

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co jest w nich bardziej awaryjnego ????? na pewno sama pompa VP44 nie jest bardziej awaryjna niż turbo w modelu po lifcie .... :wink:

 

to raczej było na zasadzie "ludzie mówią..." ;) chociaż sam nie wierzę w awarię VP44. ale na pewno M47 jest głośniejszy i bardziej leciwy konstrukcyjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę odpowiadał na PW, napiszę tutaj. Mój obecny 150KM jest sporo cichszy wewnątrz (może kwestia danych egzemplarzy), pali średnio 1,5 litra mniej w zimie i raczej tyle samo w lecie, jest żwawszy, choć bez wielkiej przepaści (miałem sedana, teraz mam touringa). Nie wypowiem się w sprawie awarii turbin, układu zasilania w paliwo, bo takowych póki co nie miałem.

 

Wersją 318d nie śmigałem. Na początku jego produkcji był to silnik niemal dokładnie ten sam, co 136KM na pompie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czym tak naprawde rozni sie (oprocz silnika) 318 od 320..?

 

ps.

wiem, że dla niektorych to denne pytania, ale ja mialem tylko z hondami do tej pory do czynienia, i przerzucam sie na bmw;)

 

W autach takich jak bmw, mercedes czy audi w zasadzie każdy egzemplarz jest odmienny, tzn, że nie ma wersji wyposażenia tak jak np. w hondach gdzie jest prosta zależność pomiędzy rodzajem/wielkością silnika, a poziomem wyposażenia. Są natomiast różne pakiety wyposażenia (pakiet dodatkowego oświetlenia itp.), czy też pojedyńcze opcje, które można zamówić do każdego silnika. Podsumowując można zamówić sobie w salonie mega wyposażoną 318, jak i ubogie 325. Takie też można znaleść na rynku wtórnym. Zależało to poprostu od gustu/zachcianek pierwszego właściciela. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czym tak naprawde rozni sie (oprocz silnika) 318 od 320..?

 

ps.

wiem, że dla niektorych to denne pytania, ale ja mialem tylko z hondami do tej pory do czynienia, i przerzucam sie na bmw;)

 

Np. 318d ma mniejsze hamulce niz 320d.

 

Do 318d wchodzą bez problemu felgi 15 cali. Dlatego kupujac 318d masz tanszą eksploatacje - chocby sporo tansze opony.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najwazniejsze pytanie, to z jakiego roku chcesz kupic auto?

 

celuje wlasnie w rok 2001-2003 ;)

czyli rozumiem , że raczej każdy jest zdania że albo 320d z końca 2001 conajmniej, lub 318d po lipcu 2007;)?

o ile dobrze zrozumialem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najwazniejsze pytanie, to z jakiego roku chcesz kupic auto?

 

celuje wlasnie w rok 2001-2003 ;)

czyli rozumiem , że raczej każdy jest zdania że albo 320d z końca 2001 conajmniej, lub 318d po lipcu 2007;)?

o ile dobrze zrozumialem :P

 

nie 2007 a 2003. ale tak jak koledzy mówią - 318d ma mniejsze hamulce, mniejsze sprzęgło. w kwestii wielkości felg:

318d (oba rodzaje): minimum 15"

320d 136KM: minimum 15"

320d 150KM: minimum 16"

330d 184KM: minimum 17"

330d 204KM: minimum 17"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Czy silniki 318d 116KM - po 03/2003 - M47TU na wtrysku Common Rail i 320d 150KM - po 09/2001 - M47TU na wtrysku Common Rail różnią się tylko softem, czy mechanicznie również (oprócz sprzęgła)?

 

różnią się jeszcze turbiną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jak poznać ile koni ma silnik? Ogladałem dzisiaj e46 oznaczoną w dowodzie lub karcie pojazdu 320DaT produkcja 11/2002, po lifcie. Własciciel nie wiedział ile ma koni. Czy widać to po silniku? Jest jakies oznaczenie?

 

podaj numer VIN, zaraz sprawdzimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jak poznać ile koni ma silnik? Ogladałem dzisiaj e46 oznaczoną w dowodzie lub karcie pojazdu 320DaT produkcja 11/2002, po lifcie. Własciciel nie wiedział ile ma koni. Czy widać to po silniku? Jest jakies oznaczenie?

to jest 150 KM , przynajmniej powinno być :lol:

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.