Skocz do zawartości

Nigero

Zarejestrowani
  • Postów

    81
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 320d 2004
    E46 320Ci 1999

Osiągnięcia Nigero

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. Witam, zamierzam wymienić sprzęgło oraz pompę sprzęgła i przy okazji chciałbym zamienić w swojej coupecie skrzynie z 5 biegowej na 6 biegową od poliftowego diesla.(chyba że w benzynach też wychodziły) Mam silnik M52B20 Ustaliłem, że przełożenia skrzyń są niemal identyczne. viewtopic.php?f=69&t=124855 Trzeba założyć również sprzęgło od diesla (różnica w średnicach(M52 D=228, M47N D=240) i pewnie w mocowaniu ciekawe czy skrzynia pasuje w śruby mocujące na silniku) Wał i drążek wybieraka zmiany biegów. Nie wiem natomiast czy trzeba zmeinić koło zamoachowe lub dwumase. Czy ktoś przerabiał taki projekt? Jeżeli nie to może któryś z kolegów ma dostęp do fizycznych skrzyń, silników i mógłby to porównać? dopasować elementy? Ponieważ na razie przeglądam materiały internetowe a konkretnie chcę się projektem zając od lipca proszę kolegów o opinie i porady. Kiedy będę wykonywał SWAP wszystko dokładnie opiszę. Dziękuję za podjęcie tematu, Pozdrawiam.
  2. chyba już próbowalem je przerobić... ale spróbuję jeszcze raz.
  3. tutaj mój log z sterownika ABG GURTSTRAFFER_FAHRER_1 aktiv GURTSTRAFFER_BEIFAHRER_1 aktiv KOPFBAG_FOND_LINKS_1 nicht_aktiv KOPFBAG_FOND_RECHTS_1 nicht_aktiv KOPFBAG_FOND_LINKS_2 nicht_aktiv KOPFBAG_FOND_RECHTS_2 nicht_aktiv GURTSCHLOSS_SPANNUNGSS_1 nicht_aktiv GURTSCHLOSS_SPANNUNGSS_2 nicht_aktiv FOND_MODUL_1 nicht_aktiv FOND_MODUL_2 nicht_aktiv SBE2_1 nicht_aktiv SBE2_2 nicht_aktiv HWL_1 nicht_aktiv HWL_2 nicht_aktiv MRS1_EMULATION_1 mrs3_modus MRS1_EMULATION_2 mrs3_modus TRIGGERSCHALTER_1 aktiv TRIGGERSCHALTER_2 aktiv ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_1 aktiv ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_2 aktiv GURTSTRAFFER_FAHRER_2 aktiv GURTSTRAFFER_BEIFAHRER_2 aktiv ZAE2_EMULATION_1 mrs_modus ZAE2_EMULATION_2 mrs_modus BAUREIHE e46 NICHT_BELEGT wert_01 BPLUS_TRENNUNG2_1 nicht_aktiv BPLUS_TRENNUNG2_2 nicht_aktiv CRASHPARAMETER_0 e46 e46_5 CRASHPARAMETER_01 e46 e46_5 CRASHPARAMETER_02 e46 e46_5 CRASHPARAMETER_03 e46 e46_5 CRASHPARAMETER_04 e46 e46_5 CRASHPARAMETER_05 e46 e46_5 CRASHPARAMETER_06 e46 e46_5 CRASHPARAMETER_07 e46 e46_5 CRASHPARAMETER_08 e46 e46_5 CRASHPARAMETER_09 e46 e46_5 CRASHPARAMETER_0A e46 e46_5 AIRBAG_FAHRER_1 aktiv AIRBAG_FAHRER_2 aktiv FAHRERBAG_STUFE2_1 nicht_aktiv FAHRERBAG_STUFE2_2 nicht_aktiv AIRBAG_BEIFAHRER_1 aktiv AIRBAG_BEIFAHRER_2 aktiv BEIFAHRERBAG_STUFE2_1 aktiv BEIFAHRERBAG_STUFE2_2 aktiv SIDEBAG_LINKS_1 aktiv SIDEBAG_RECHTS_1 aktiv SIDEBAG_LINKS_2 aktiv SIDEBAG_RECHTS_2 aktiv GURTSCHLOSS_STROMSS_1 nicht_aktiv GURTSCHLOSS_STROMSS_2 nicht_aktiv ITS_LINKS_1 aktiv ITS_RECHTS_1 aktiv ITS_LINKS_2 aktiv ITS_RECHTS_2 aktiv SIDEBAG_FOND_LINKS_1 nicht_aktiv SIDEBAG_FOND_RECHTS_1 nicht_aktiv SIDEBAG_FOND_LINKS_2 nicht_aktiv SIDEBAG_FOND_RECHTS_2 nicht_aktiv VERRIEGELN_SITZLEHNE_FA_1 nicht_aktiv VERRIEGELN_SITZLEHNE_FA_2 nicht_aktiv VERRIEGELN_SITZLEHNE_BF_1 nicht_aktiv VERRIEGELN_SITZLEHNE_BF_2 nicht_aktiv UEBER_ROLLSENSOR_1 nicht_aktiv UEBER_ROLLSENSOR_2 nicht_aktiv B_SATELLIT_1 aktiv B_SATELLIT_2 aktiv GURTSCHLOSS_FAHRER_1 nicht_aktiv GURTSCHLOSS_FAHRER_2 nicht_aktiv BPLUS_TRENNUNG1_1 aktiv BPLUS_TRENNUNG1_2 aktiv AUSLOESEKRITERIUM_1 ece AUSLOESEKRITERIUM_2 ece GURTSCHLOSS_BEIFAHRER_1 nicht_aktiv GURTSCHLOSS_BEIFAHRER_2 nicht_aktiv LENKSEITE_1 linkslenker LENKSEITE_2 linkslenker
  4. przy przejściu z 1 na 2 musisz zakodować drugi nabój kierownicy w sterownik. Przewody doprowadzasz wg wielu tutoriali dostępnych na forum. Jeżeli chodzi o kodowanie przez NCS to próbowałem... powiem szczerze, że nie wiem co zakodować... matig jakaś wskazówka?
  5. to jest konkretna odpowiedź, spróbuję tak zrobić jak mówisz, Dzięki
  6. stara jedno nowa dwu przejrzałem kilka postów odnośnie zmiany kierownic i wszystkim niby chodzi nowa poducha bez problemu
  7. Witam zamieniłem kierownice trójramienną z przedlifta (bez multi poduszka trójkątna)na trójramienną z okrągłą poduszką (multi) przyciski działają bez problemu jest sterowanie radiem oraz tempomat (mam M52 2,0 benz. z 99') problem mam z poduszką jak wiadomo przed liftem jest jednonabojowa poduszka po podłączeniu nowej (dwunabojowej) wyświetla błąd http://s6.ifotos.pl/img/airbagJPG_expenwa.JPG Kiedy odłączę wtyk poduszki z zieloną wtyczką http://farm4.static.flickr.com/3323/3477176480_1e7abeb908_b.jpg błąd znika na starej poduszce oczywiscie błędu nie ma proszę o pomoc. Pozdrawiam Kamil.
  8. Nigero

    e46 320i m52 Dyfer 3.45

    ja zamieniałem taki dyfer jak Ty masz na 3,38 z poliftowej 318 i pasował bez problemu. skrzynia nie ma tutaj znaczenia. ważne są przełożenia. kazdy dyfer od benzynki bedzie Ci pasował od diesla gorzej bo za małe przełożenie ma, bedzie sie na dieslowych dyfrach źle jeździć.
  9. Jeż, pojęcie które często tutaj pada, służy w układzie nawiewu do pomiaru prędkości powietrza w kanale. i na podstawie tych pomiarów sterownik wie z jaką prędkością wieje wiatrem do kabiny i wie jak zareagować na żądanie operatora. więc jeżeli wieje Ci z nawiewu jak chce to prawdopodobnie padł 'jeż'. wyjąć i pomierzyć i wszystkiego sie dowiesz
  10. Temat rozwiązany dzięki tomferm z Murowanej
  11. Witam,szukam kogoś z Poznania kto byłby w stanie, w najbliższym tygodniu, zakodować sterownik świateł PASoftem. Czyli przebieg oraz VIN. Czekam na odpowiedź. POZDRO!
  12. sprzęgło odpowietrzone, żadnej poprawy. dodam, że nie jest to dźwięk wewnątrz kabiny. Zamierzam, teflonem w sprayu, za pomocą rurki dostać się do łożyska i nasmarować docisk. Zrobię to przez otwory rewizyjne między silnikiem a skrzynią. Poinformuję o efekcie.
  13. sprawdziłem,wszystko z przewodami jest ok podejrzewam wymianę sterownika świateł. Czy podczas jego wymiany trzeba będzie coś przeprogramować?
  14. ile masz najechane na tym sprzegle?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.