Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Kupilem bawarke po dzwonie. Palila i zajelem sie blacharka. Po pewnym czasie przestala palic gdy silnik byl cieply. Pojechalem na kompa i wykazalo kilka roznych bledow. Mechanik je usunal i przyjechalem po pewnym czasie. Zostal tylko jeden: czujnik temperatury cieczy chlodzacej. Zimna pali na dotyk. Ciepłą zalewa. Czy to mozliwe ze uszkodzony czujnik podaje zle info i komputer zle dobiera dawke (jak na zimny silnik) ? i czy aby napewno ta dawka az tak rozni sie ze cieply silnik jej nie podola ?

Z góry dzieki za info i pozdrawiam miłośnikow tej pieknej marki.

Przepraszam za błędy i polskie znaki ale problemy z klawiatura :)

Opublikowano

Napisz jeszcze czy jak ciepła nie zapala wcale czy bardzo ciężko

ciepła nie pali wcale. a jak wykrece swiece to sa zalane

 

Sam sobie odpowiedziales na pytanie w swoim poscie. Wymien czujnik i po sprawie.

nie odpowiedzialem bo jestem ciekaw czy mieszanka az tak sie rozni ze cieply silnik sobie z nia nie radzi.

Opublikowano
ponawiam pytanie bo naprawde bardzo mi zalezy na czasie. jesli uwazacie ze dawka moze sie tak roznic to jutro z rana biore sie za wymiane
Opublikowano

Na podstawie wskazań z czujnika temperatury ustalany jest czas wtrysku . Przy niskiej temperaturze silnika następuje wydłużenie czasu wtrysku w celu wzbogacenia mieszanki. Sygnał ten jest także wykorzystywany do korygowania kąta wyprzedzenia zapłonu, wzbogacania mieszanki przy powtórnym uruchomieniu silnika.W razie uszkodzenia czujnika ECU przyjmuje stałe 80-90 stopni.

To tak w teorii,a z doświadczenia dość często są to wartości rzędu - 40stopni (takie jak po odpięciu wtyczki z czujnika).

Więc może wydłużać niepotrzebnie czas wtrysku na ciepłym i zalewać świece.

Odpali silnik z maksymalnie wciśniętym pedałem przyśpieszenia?

Opublikowano
nie. prob bylo naprawde wiele, a ile prob tyle sposobow roznych i na cieplym silniku nie bylo sily zeby odpalil
Opublikowano
nie. prob bylo naprawde wiele, a ile prob tyle sposobow roznych i na cieplym silniku nie bylo sily zeby odpalil

Stawiam na czujnik położenia wału . Jeśli masz możliwość to schłodź go powietrzem z kompresora i jeśli to on to powinien zapalić

Opublikowano

czyli rozgrzac samochodz (nagrzeje sie tez czujnik) i jak nie bedzie palil to wyjac czujnik, ochlodzic go a jesli odpali to znaczy ze to wina czujnika?

upewniam sie czy dobrze zrozumialem

Opublikowano
czyli rozgrzac samochodz (nagrzeje sie tez czujnik) i jak nie bedzie palil to wyjac czujnik, ochlodzic go a jesli odpali to znaczy ze to wina czujnika?

upewniam sie czy dobrze zrozumialem

TAK

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.