Skocz do zawartości

E39 JAKI OLEJ? WSZYSTKO O OLEJU DO SILNIKA.


ambience

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Przy drugiej wymianie zalałem Castrol Edge 0w40. Wcześniej miałem coś co mechanik nazwał Castrol syntetyk 100% 5w30 z beczki. Tym razem miałem zamówiony w opakowaniach 2x4L. W sumie muszę przyznać, że jest różnica rano na zimnym i na wysokich obrotach - po odpaleniu odrazy chodzi równo (a zdarzały mu się delikatne wachania obrotów w pierszej minucie) wchodzi na obroty trochę ciszej i bardziej gładko, że się tak wyrażę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam. Kupiłem bmw e39 523i, mam problem bo chce wymienic olej ale nie wiem na jaki bo nie mam zadnej karteczki na silniku a sprzedawca nie potrafil sie okreslic. czy moge uzyc LIQUI MOLY ENGINE FLUSH 0,3l PŁUKANKA SILNIKA 2640 http://allegro.pl/liqui-moly-engine-flush-0-3l-plukanka-silnika-2640-i3116710074.html a pozniej zalac olej LIQUI MOLY TOP TEC 4100 5W40 http://allegro.pl/liqui-moly-top-tec-4100-5w40-4-1-5l-mega-promocja-i3059190968.html Prosze o pomoc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ten engine flush to naprawdę coś daje, czy to taki koleny ceramizer, czy inne wynalazki działające co najwyżej dobre samopoczucie właściciela samochodu (na zasadzie: może pomoże, może nie zaszkodzi)?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
engine flush to płukanka do silnika

Pytanie nie było co to jest, tylko czy coś to faktycznie daje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zalejesz i zobaczysz że zlany olej ma konsystencje smoły to uwierzysz. U mnie w innym samochodzie zlałem czarno brązowe gluty, a silnik po 7min pracy na tym specyfiku zaczął ciszej pracować, słychać było moment jak wypłukał jakiś nagar co powodował dziwną głośniejsza pracę jednostki. Być może nagar z pierścieni tłokowych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zalejesz i zobaczysz że zlany olej ma konsystencje smoły to uwierzysz. U mnie w innym samochodzie zlałem czarno brązowe gluty, a silnik po 7min pracy na tym specyfiku zaczął ciszej pracować, słychać było moment jak wypłukał jakiś nagar co powodował dziwną głośniejsza pracę jednostki. Być może nagar z pierścieni tłokowych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnawiam temat ; ) ja mam twz 530i i LPG..zalalem valvoline 5w30 i niezbyt dobry ;) teraz chce wymienic olej i chyba zakupie mobile ; ) chociaz mechanik mi wspominal cos o castrolu ; ) nawet napisze ze otrzymalem informacje od niego zeby lac polsyntetica z racji ze do 120tys leje sie full a pozniej i tak silnik juz swoje przejechal i semisyntetica mozna smialo lac ; ) dziwne teorie..ja pomimo tego zostane na fullsyntetic i wezme chyba 5w40 zamiast 5w30 oczywiscie marki mobile ; )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

otrzymalem informacje od niego zeby lac polsyntetica z racji ze do 120tys leje sie full a pozniej i tak silnik juz swoje przejechal i semisyntetica mozna smialo lac ; ) dziwne teorie..ja pomimo tego zostane na fullsyntetic i wezme chyba 5w40 zamiast 5w30 oczywiscie marki mobile

Zapewne chodzi Ci o Mobil. Jeżeli już tak chcesz tego Mobila to poszukaj z pewnego źródła.

5W40 jak najbardziej i nie wierz w te bzdury,że od jakiegoś przebiegu trzeba lac semi.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnawiam temat ; ) ja mam twz 530i i LPG..zalalem valvoline 5w30 i niezbyt dobry ;) t

 

Spełniał normy narzucone prze BMW? Jaki dokładnie to był valvoline? Ja miałem synpower 5w40, ale narzekać nie mogłem. Po rozruchu nie klepał po kilkuset km trasach w lato i w korkach też cicho i od wymiany do wymiany (ok 16-18tys bo nie pamiętam) nie wciągnął więcej niż litr. Coś powyżej pół l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
otrzymalem informacje od niego zeby lac polsyntetica z racji ze do 120tys leje sie full a pozniej i tak silnik juz swoje przejechal i semisyntetica mozna smialo lac ; ) dziwne teorie..ja pomimo tego zostane na fullsyntetic i wezme chyba 5w40 zamiast 5w30 oczywiscie marki mobile

Zapewne chodzi Ci o Mobil. Jeżeli już tak chcesz tego Mobila to poszukaj z pewnego źródła.

5W40 jak najbardziej i nie wierz w te bzdury,że od jakiegoś przebiegu trzeba lac semi.

 

 

Znajomy miał 200k km w samochodzie (coprawda daewoo jeśli ma to jakieś znaczenie) i po namowie mechanika na zimę zalał mineralnym, bo przy takim przebiegu to już tak powinno się robić, bo uszczelnia lepiej i tym podobne bzdety. Silnik był całkiem w porządku (jak na markę i przebieg), oleju brał może 0,5L na okres między wymianami, bo całe życie na dobrym pół-syntetyku jeździł (ma go od nowości). Minęło trochę zimy i tak mu mineralny pomógł, że po paru tysiącahc dymi na siwo-błękitno, ma problemy z odpalaniem, nie ma mocy i wciągnął już prawie litr dolewki, a do kolejnej wymiany jeszcze trochę.

 

Tak więc ja w brednie o laniu coraz gorszego oleju do silnika w miarę przebiegu nie wierzę, chyba, że ktoś ma ochotę dorżnąć swoją furę. :P

 

Wystarczy spojrzeć na testy zobaczyć co się dzieje z mineralnymi w ujemnych temperaturach..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy spojrzeć na testy zobaczyć co się dzieje z mineralnymi w ujemnych temperaturach..

I wystarczy zdjąc i obejrzeć dekiel od zaworów silnika eksploatowanego na mineralu.

Ci którzy niegdyś rozbierali silniki maluchów,duzych fiatów itp.wiedzą o czym pisze.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam e39 530d 2003 r przebieg 167 tys.- autentyczny

 

Muszę zmienić olej, niestety nie mam pojęcia jaki był lany do tej pory. Tzn. nie wiem czy był syntetyk, czy półsynetyk.

Chcę zakupić i wlać olej CASTROL EDGE FST 5W40 TURBO DIESEL - jest to oczywiście olej syntetyczny

 

Czy może się stać coś poważnego jeżeli zaleję taki olej a samochód do tej pory jeździł na półsyntetyku?

 

Proszę o jednoznaczną odpowiedź, ponieważ na różnych forach znajdowałam, różne odpowiedzi.

 

Co mam robić?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli to naprawdę oryginalny przebieg to sama sobie stwarzasz problemy, zalej syntetyk 5w30/40 i po sprawie. Silniki z przebiegami rzędu 300tys km nadal jeżdżą na syntetyku i jest OK. Co do marki to można poczytać w tym wątku, najlepiej niech to będzie sprawdzona, co do Castrola to najlepiej bezpośrednio od dystrybutora albo z Niemiec opryginał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy jest sens abym inwestowała w olej CASTROL EDGE 0w30, czy wystarczy CASTROL EDGE 5W40. czym one się różnią i czy oba są równie do mojego auta (530d 2003r)?

 

Witam

Sam nie dawno zmieniłem olej z 10w40 na 5w40.Przebieg mam 300tyś. z czego polowa przejechana na półsyntetyku.

 

Teraz na lato wlej 5W40 i często sprawdzaj olej czy nie ubywa.Jak nie będzie brać oleju i wszystko będzie ok.to na zimę możesz wlać 0W30 .

Nie stosuj żadnych płukanek tylko olej wymieniaj co 10tś.

Co do marki oleju to to nie musisz wydawać kasy i brać olej np. valvoline.Wystarczy że wlejesz Texaco tak jak ja i też będzie ładnie silnik chodził.Castrola nie polecam.

Pozdrawiam

-i częściej zapraszamy na forum :D bo kobiet tu jak na lekarstwo :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.