Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Mam pytanie, od jakich obr/min powinno czuć się pracę turbiny. Od około miesiąca zauważyłem, że moc pojawia się

od około 2500obr/min, a wcześniej (z tego co pamiętam) to auto ciągnęło od 2000obr/min. Wczoraj na biegu jałowym udało mi się osiągnąć 4000obr/min , a jeszcze w zimie około 4700obr/min. Podczas jazdy samochód idzie do około 4700obr/min. Jeżdżę na oleju Castrol Edge 0W-40 i ogólnie nic nie bierze oleju. Czy to może być turbina, czy jakaś inna przyczyna? :cry:

Edytowane przez SNAYPER
Opublikowano

Czyli to co opisałem wyżej niekoniecznie musi oznaczać padającą turbinę? :roll:

A jeszcze mam dwa pytania:

1. Czy na obecny stan rzeczy mogą mieć wpływ świece oraz odma;

2. Czy pracę turbiny powinno się czuć od 2000obr/min, oraz jakie maksymalnie powinny być obr/min na biegu jałowym.

 

Dzięki za odpowiedzi. :cool2:

Pozdrawiam

Opublikowano

Ostatnio jak było chłodno na zewnątrz i dłużej stał (2 dni), to zdarzyło mu się puścić lekki dymek (kolor siwy)

przy zapalaniu.

Opublikowano

Sprawdź INPĄ ile turbo ci pompuje i jak wzrasta ciśnienie. Jeśli nie masz to najprostszy sposób to dobrać się do turbiny, zdjąć ten wąż i sprawdzic luz na turbo. Powinno być czuć ją już od 1800obr ale to jest subiektywna ocena, jeden powie że ciągnie już dobrze a dla kogo innego będzie to oznaczało co innego.

Ale tak jak koledzy napisali sprawdź wszystkie elementy sterowania turbiną, osobiście nie sądzę żeby turbo ci padało.

Pozdrawiam,

Maciek

Sprzedaje swoją perełkę, jak ktoś zainteresowany to pw.

Opublikowano
Bieg jałowy i 4000 obrotów masakra -zwykle jest 860. :D Może chodzi Ci o to że na luzie(bez biegu) przy pedale gazu w podłodze osiągasz 4000 obrotów -to to raczej chyba normalne w ropie :D
Opublikowano

Dokładnie tak, na biegu jałowym mam 800obr/min, sorki za przejęzyczenie :oops:

Ale wydaje mi się choć nie na 100%, że jak kupiłem autko, to na luzie, na wciśniętym na maksa pedale gazu osiągałem 4500obr/min, a teraz ''tylko'' 4000 obr/min- ale tak jak mówię nie jestem pewien tych 4500obr/min.

Naczytałem się o klękających turbinach i chyba jestem za bardzo przewrażliwiony :duh:

Opublikowano

Mi to wygląda na zaworek turbiny, może się zacinać i są takie objawy. sprawdź te wężyki ewentualnie zamień zawory miejscami z egr na turbo i na odwrót :)

Jeśli nie wiesz jak to zrobić to napisz zaraz wytłumaczymy.

.....BMW e46.....

OO==[][]==OO

Opublikowano
Dokładnie tak, na biegu jałowym mam 800obr/min, sorki za przejęzyczenie :oops:

Ale wydaje mi się choć nie na 100%, że jak kupiłem autko, to na luzie, na wciśniętym na maksa pedale gazu osiągałem 4500obr/min, a teraz ''tylko'' 4000 obr/min- ale tak jak mówię nie jestem pewien tych 4500obr/min.

Naczytałem się o klękających turbinach i chyba jestem za bardzo przewrażliwiony :duh:

 

mi to by serce pękło gdybym miał do 4,5 tys dusić mojego dyszelka :D mam nadzieje ze na ciepłym tak gnieciesz chociaż :cool2:

Opublikowano

Pewnie, że maksymalne obroty sprawdzałem na ciepłym silniku. :twisted2:

Jakie powinny być maksymalne obr/min na luzie przy wciśniętym na maksa pedale. :?:

Silnik 320td, 150KM- czy jest jakaś reguła?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.