Skocz do zawartości

BMW e90 2006 320d 163 km okopcona rura - powód ?


wiemarcel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam do was pytanie .. mam okazje kupić za dobrą cenę bmw ... i niestety nie mam dobrej jakości zdjęcia wydechu ale mam coś takiego jak niżej. Możecie powiedziec czemu z jedej strony przy przebiegu 165 000 ten tłumik jest taki czysty a z drugiej na końcu i chyba w środku brudny ? VIN-u na razie nie mam, ale podejrzewam, że DPF jest w tym silniku ( patrząc na prostą koncówkę )

 

może to być spowodowane wypalaniem DPF-u?

 

http://img600.imageshack.us/img600/7972/pytanie.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Edytowane przez wiemarcel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To, że jest prosta kocówka wydechu nie musi oznaczać, że w samochodzie jest DPF.

Jak chcesz sprawdzić DPF to podepnij auto pod komputer, zrób test DPF-a i wszystko będziesz wiedział.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z przepisami obowiazujacymi w Niemczech wlasnie to oznacza. Nie mozna miec auta bez DPFu z prosta koncowka, sadza musi walic w dol na asfalt. Czyli jesli nikt nie zmienil koncowki (w polsce) i jest fabryczna, to jak jest w dol, tzn ze nie ma DPFa.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa teoria z tą zakrzywioną rurą. W takim razie VW jest wyjęty z pod obowiązującego prawa. W żadnym Passacie po 2006 roku nie uświadczy zakrzywionej końcówki.

 

To co widać na zdjęciu to najprawdopodobniej skutek działania wysokich temperatur. Mi zrobiło się coś podobnego po jednej z wizyt na myjni, być może było to zaraz po wypalaniu i gwałtowne schłodzenie wodą spowodowało taki efekt. Można wsadzić palec do środka, nie powinien się ubrudzić sadzą. Zrobiłem taki test z ciekawości i nic, jakby to nie był wydech tylko atrapa. Trzeba przyznać że skuteczność DPF w pochłanianiu sadzy jest zaskakująca. Podobnie w pochłanianiu gotówki jak ma już dosyć :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Ja jak wsadze palca do rury to cały jest czarny, w testówce też tak zrobiłem i też się ubrudzi łem :shock:

 

o co tu kurna chodzi ??? auta przed 2007 rokiem maja lepszego dpf-a ?

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Hehe bez przesady to raczej z ciekawości bo znajomy ma 318d z 2006 roku z dpf-em i u niego ani grama sadzy rurka na zewnątrz i w środku czysta a jeździ 90% po mieście i do tego jak emeryt więc nie wiem o co chodzi z tymi nowymi autami :mad2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa teoria z tą zakrzywioną rurą. W takim razie VW jest wyjęty z pod obowiązującego prawa. W żadnym Passacie po 2006 roku nie uświadczy zakrzywionej końcówki.

 

To co widać na zdjęciu to najprawdopodobniej skutek działania wysokich temperatur. Mi zrobiło się coś podobnego po jednej z wizyt na myjni, być może było to zaraz po wypalaniu i gwałtowne schłodzenie wodą spowodowało taki efekt. Można wsadzić palec do środka, nie powinien się ubrudzić sadzą. Zrobiłem taki test z ciekawości i nic, jakby to nie był wydech tylko atrapa. Trzeba przyznać że skuteczność DPF w pochłanianiu sadzy jest zaskakująca. Podobnie w pochłanianiu gotówki jak ma już dosyć :wink:

 

 

Bo maja DPF, i nie sa wyjete spod prawa.

Od 1.10.2005 obowiazuje norma Euro 4 i aby ja spelnic auta musialy miec juz DPF. Wczesniej wyprodukowane egzemplarze mogly miec ale nie musialy, byl to kaprys kupujacego. Jak jakis niemiaszek chial byc ekologiczny to doplacal i zamawial auto z DPFem. Jak nie chcial byc ekologiczny to dostawal auto z rurka zakrzywiona w dol.

Tu normy spalin: http://www.psm.pl/wykazy/em_spalin.html

http://pl.wikipedia.org/wiki/Europejski_standard_emisji_spalin

 

Zobaczcie jaka jest roznica w max wielkosci czastek stalych czyli popularnej sadzy dla Euro 3 i Euro 4.

Jest to 0.1 dla Euro3 i 0.02 dla Euro4

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)Bo maja DPF, i nie sa wyjete spod prawa.

Od 1.10.2005 obowiazuje norma Euro 4 i aby ja spelnic auta musialy miec juz DPF.(...)

 

1.9TDI w wersji 105KM spełnia normę Euro 4 bez potrzeby instalowania DPF. Tak więc to że rurka jest prosta a nie zakrzywiona to "widzimisię" producenta. Przed długi czas było tak, że w grupie VW, Audi miało proste rury a reszta marek jak seat, VW czy Skoda skierowane w dół.

 

Tak więc to jaką taktykę przyjęło tutaj BMW to sprawa wyłącznie tej marki, a nie przepisów. Tak więc to czy ma DPF bo rurka prosta nie można więc być pewnym, mimo jeżeli samochód trafił do nas zza zachodniej granicy w oryginalnym stanie. Wydaje mi się że to tyle w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli mowimy o BMW E9x (a nie VW, Audi, Reno, czy innych samochodach) to jesli jest koncowka rury skierowana w dol to nie ma DPFa, jezeli jest prosta (czyli z prosta auto zjechalo z fabryki) to auto posiada DPFa. Mowie tu o stanie fabrycznym a nie faktycznym na aucie, bo sam mam wydech od 330d, czyli dwie proste rurki, ale fabrycznie auto zjechalo z innym tlumikiem.

Jezeli kolega nie zgadza sie z moja wypowiedzia to owszem ma prawo do tego wtedy polecam wizyte w ASO celem dopytania, albo przedstawienia jednego przykladu auta w stanie fabtrycznym, ktore nie spelnia tego co wyzej napisalem. Jezeli jestem w bledzie to jeden przyklad znajdzie sie bezproblemowo na tyle tysiecy samochodow jezdzacych po naszych drogach (ale jak mowie, auto w stanie fabrycznym a nie po wymianie tlumika jak u mnie np, czy tez wycieciu DPFa jak niektore osoby robia).

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
jesli jest koncowka rury skierowana w dol to nie ma DPFa, jezeli jest prosta (czyli z prosta auto zjechalo z fabryki) to auto posiada DPFa.

 

Od 1.10.2005 obowiazuje norma Euro 4 i aby ja spelnic auta musialy miec juz DPF.

 

Ja mam 2006 i rura w dół.

W menu na wyświetlaczu nie mam kontrolki przebiegu do serwisu dpf

Jak podłączałem pod kompa to czujnik ciśnienia pokazywał różnice przed i za dpf zero

 

Czyli mimo że to 2006 znaczy że nie mam dpf?

 

Jak to sprawdzić po vinie?

 

edit: w wyciągu z ze świadectwa homologacji w sekcji toksyczność spalin mam CO: 0,073; NOx 0,182; Cząstki stałe 0,016 czyli łapie się na euro 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.