Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam mam do was pytanie .. mam okazje kupić za dobrą cenę bmw ... i niestety nie mam dobrej jakości zdjęcia wydechu ale mam coś takiego jak niżej. Możecie powiedziec czemu z jedej strony przy przebiegu 165 000 ten tłumik jest taki czysty a z drugiej na końcu i chyba w środku brudny ? VIN-u na razie nie mam, ale podejrzewam, że DPF jest w tym silniku ( patrząc na prostą koncówkę )

 

może to być spowodowane wypalaniem DPF-u?

 

http://img600.imageshack.us/img600/7972/pytanie.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Edytowane przez wiemarcel
Opublikowano
ale z tego linka co mi wyslales nic nie wynika jedni maja okopcona przy malym przebiegu a jedni w ogole przy wyzszym i nie wiadomo o co chodzi
Opublikowano

Jak sam widzisz, po nazwaniu tematu okazalo sie, ze oba watki sa identyczne. Dlaczego zatem nie pisaleś we wczesniejszym temacie?

edit: sorki dopiero teraz zauwazylem, ze kontynuujesz poprzedni temat :D

Opublikowano
Ma przejechane 190 tys i rurka czyściutka jak z salonou, model taki jak Twoj z 2005 roku. Jeżdżę dluzsze dystansy mało miasta i autostrad, glownie drogi wojewodzkie i powiatowe.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To, że jest prosta kocówka wydechu nie musi oznaczać, że w samochodzie jest DPF.

Jak chcesz sprawdzić DPF to podepnij auto pod komputer, zrób test DPF-a i wszystko będziesz wiedział.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Opublikowano
Zgodnie z przepisami obowiazujacymi w Niemczech wlasnie to oznacza. Nie mozna miec auta bez DPFu z prosta koncowka, sadza musi walic w dol na asfalt. Czyli jesli nikt nie zmienil koncowki (w polsce) i jest fabryczna, to jak jest w dol, tzn ze nie ma DPFa.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zgadza się, ale pewności, że ktoś sobie zmienił końcówkę nie ma
http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Opublikowano

Ciekawa teoria z tą zakrzywioną rurą. W takim razie VW jest wyjęty z pod obowiązującego prawa. W żadnym Passacie po 2006 roku nie uświadczy zakrzywionej końcówki.

 

To co widać na zdjęciu to najprawdopodobniej skutek działania wysokich temperatur. Mi zrobiło się coś podobnego po jednej z wizyt na myjni, być może było to zaraz po wypalaniu i gwałtowne schłodzenie wodą spowodowało taki efekt. Można wsadzić palec do środka, nie powinien się ubrudzić sadzą. Zrobiłem taki test z ciekawości i nic, jakby to nie był wydech tylko atrapa. Trzeba przyznać że skuteczność DPF w pochłanianiu sadzy jest zaskakująca. Podobnie w pochłanianiu gotówki jak ma już dosyć :wink:

  • Zarejestrowani
Opublikowano

Ja jak wsadze palca do rury to cały jest czarny, w testówce też tak zrobiłem i też się ubrudzi łem :shock:

 

o co tu kurna chodzi ??? auta przed 2007 rokiem maja lepszego dpf-a ?

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
(...)Ja jak wsadze palca do rury to cały jest czarny, w testówce też tak zrobiłem i też się ubrudzi łem :shock: (...)

 

Chyba trafiłem niechcący na podatny grunt. Teraz będzie temat, jak rozpoznać posiadacza diesla. Po czarnym palcu oczywiście :D

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Hehe bez przesady to raczej z ciekawości bo znajomy ma 318d z 2006 roku z dpf-em i u niego ani grama sadzy rurka na zewnątrz i w środku czysta a jeździ 90% po mieście i do tego jak emeryt więc nie wiem o co chodzi z tymi nowymi autami :mad2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
Ciekawa teoria z tą zakrzywioną rurą. W takim razie VW jest wyjęty z pod obowiązującego prawa. W żadnym Passacie po 2006 roku nie uświadczy zakrzywionej końcówki.

 

To co widać na zdjęciu to najprawdopodobniej skutek działania wysokich temperatur. Mi zrobiło się coś podobnego po jednej z wizyt na myjni, być może było to zaraz po wypalaniu i gwałtowne schłodzenie wodą spowodowało taki efekt. Można wsadzić palec do środka, nie powinien się ubrudzić sadzą. Zrobiłem taki test z ciekawości i nic, jakby to nie był wydech tylko atrapa. Trzeba przyznać że skuteczność DPF w pochłanianiu sadzy jest zaskakująca. Podobnie w pochłanianiu gotówki jak ma już dosyć :wink:

 

 

Bo maja DPF, i nie sa wyjete spod prawa.

Od 1.10.2005 obowiazuje norma Euro 4 i aby ja spelnic auta musialy miec juz DPF. Wczesniej wyprodukowane egzemplarze mogly miec ale nie musialy, byl to kaprys kupujacego. Jak jakis niemiaszek chial byc ekologiczny to doplacal i zamawial auto z DPFem. Jak nie chcial byc ekologiczny to dostawal auto z rurka zakrzywiona w dol.

Tu normy spalin: http://www.psm.pl/wykazy/em_spalin.html

http://pl.wikipedia.org/wiki/Europejski_standard_emisji_spalin

 

Zobaczcie jaka jest roznica w max wielkosci czastek stalych czyli popularnej sadzy dla Euro 3 i Euro 4.

Jest to 0.1 dla Euro3 i 0.02 dla Euro4

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano
(...)Bo maja DPF, i nie sa wyjete spod prawa.

Od 1.10.2005 obowiazuje norma Euro 4 i aby ja spelnic auta musialy miec juz DPF.(...)

 

1.9TDI w wersji 105KM spełnia normę Euro 4 bez potrzeby instalowania DPF. Tak więc to że rurka jest prosta a nie zakrzywiona to "widzimisię" producenta. Przed długi czas było tak, że w grupie VW, Audi miało proste rury a reszta marek jak seat, VW czy Skoda skierowane w dół.

 

Tak więc to jaką taktykę przyjęło tutaj BMW to sprawa wyłącznie tej marki, a nie przepisów. Tak więc to czy ma DPF bo rurka prosta nie można więc być pewnym, mimo jeżeli samochód trafił do nas zza zachodniej granicy w oryginalnym stanie. Wydaje mi się że to tyle w temacie.

Opublikowano

Jezeli mowimy o BMW E9x (a nie VW, Audi, Reno, czy innych samochodach) to jesli jest koncowka rury skierowana w dol to nie ma DPFa, jezeli jest prosta (czyli z prosta auto zjechalo z fabryki) to auto posiada DPFa. Mowie tu o stanie fabrycznym a nie faktycznym na aucie, bo sam mam wydech od 330d, czyli dwie proste rurki, ale fabrycznie auto zjechalo z innym tlumikiem.

Jezeli kolega nie zgadza sie z moja wypowiedzia to owszem ma prawo do tego wtedy polecam wizyte w ASO celem dopytania, albo przedstawienia jednego przykladu auta w stanie fabtrycznym, ktore nie spelnia tego co wyzej napisalem. Jezeli jestem w bledzie to jeden przyklad znajdzie sie bezproblemowo na tyle tysiecy samochodow jezdzacych po naszych drogach (ale jak mowie, auto w stanie fabrycznym a nie po wymianie tlumika jak u mnie np, czy tez wycieciu DPFa jak niektore osoby robia).

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano
okopcony wydech pojawia sie kolego jeżeli przez dłuższy czas dpf nie byl wstanie sie wypalic.Po jakimś czasie występuje wypalanie i czarny dym za nami.Wiem gdyż sam tak mam
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
jesli jest koncowka rury skierowana w dol to nie ma DPFa, jezeli jest prosta (czyli z prosta auto zjechalo z fabryki) to auto posiada DPFa.

 

Od 1.10.2005 obowiazuje norma Euro 4 i aby ja spelnic auta musialy miec juz DPF.

 

Ja mam 2006 i rura w dół.

W menu na wyświetlaczu nie mam kontrolki przebiegu do serwisu dpf

Jak podłączałem pod kompa to czujnik ciśnienia pokazywał różnice przed i za dpf zero

 

Czyli mimo że to 2006 znaczy że nie mam dpf?

 

Jak to sprawdzić po vinie?

 

edit: w wyciągu z ze świadectwa homologacji w sekcji toksyczność spalin mam CO: 0,073; NOx 0,182; Cząstki stałe 0,016 czyli łapie się na euro 4

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.