Skocz do zawartości

dziwne stuki


tarkano

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od jakiegoś czasu słyszę jakieś stuki, tylko przy ruszaniu. Po wrzuceniu jedynki i puszczania sprzęgła słychać w tylnej części samochodu pojedynczy stuk, następny po wciśnięciu sprzęgła i... (słychać kolejny, pojedynczy)...włączaniu dwójki. Reszta biegów wchodzi 'bezdźwięcznie'. Stuków nie słychać przy powolnym puszczaniu sprzęgła i wolnym ruszaniu. O co chodzi?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim: czy jest to jakiś głośny, metaliczny stuk, wyraźnie słyszalny w kabinie czy raczej stuk taki głuchy? Jeśli to drugie to najpewniej musiałbyś sprawdzić stan gumowego łącznika między skrzynią biegów a wałem napędowym. Ma 6 otworów i w każdym z nich jest metalowa tuleja. Jeśli guma się pod wpływem czasu/eksploatacji wyrobi to tuleje mają luz i wtedy przy włączaniu biegu, wciskaniu sprzęgła itp (zmiana momentu obrotowego między zestawem silnik+skrzynia a wał+most/koła). Ja u siebie to już wymieniałem i miałem głównie na niskich biegach stuki ale głuche a nie jakies wyjątkowo metaliczne.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to metaliczny ani głuchy stuk(inny niż luzy w zawieszeniu), bardziej stłumiony, jakby uderzyć rurą w twargą gumę . I też, raz się pojawia raz nie, raz na niskim biegu wcisnę sprzęgło to stuknie drugi raz nie. Jadąc a raczej rozpędzając się szybko to przy zmianie biegów słychać te stuki ciszej ale też nie zawsze. Nadmienie, że z czasem stają się one głośniejsze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łącznik wału (ten łaczący skrzynię z walem), podpora wału, przegu wału (ten łaczący wał z mostem).

U mnie tak sie działo podobnie jak u ciebie po wymianie tych podzespołów cisza bez stuków i szarpnięć. Koszt wszystkiego koło 800 złotych

 

Jak masz duże luzy na półosiach może tez być takie stukanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardziej stłumiony, jakby uderzyć rurą w twargą gumę .

To bardzo prawdopodobne, że to ten łącznik gumowy między wałem napędowym a skrzynia biegów. W nim jest właśnie 6 metalowych tulejek zawulkanizowanych w tej gumie i jak mają luzy to właśnie jest taki dźwięk jak opisujesz.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.