Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, od jakiegoś czasu słyszę jakieś stuki, tylko przy ruszaniu. Po wrzuceniu jedynki i puszczania sprzęgła słychać w tylnej części samochodu pojedynczy stuk, następny po wciśnięciu sprzęgła i... (słychać kolejny, pojedynczy)...włączaniu dwójki. Reszta biegów wchodzi 'bezdźwięcznie'. Stuków nie słychać przy powolnym puszczaniu sprzęgła i wolnym ruszaniu. O co chodzi?
Opublikowano
Raczej układ przeniesienia napędu czyli-wał i gumy stabilizacyjne wału, (te okrągłe z 6 dziurami),pólosie i przeguby :cool2:
Opublikowano

Przede wszystkim: czy jest to jakiś głośny, metaliczny stuk, wyraźnie słyszalny w kabinie czy raczej stuk taki głuchy? Jeśli to drugie to najpewniej musiałbyś sprawdzić stan gumowego łącznika między skrzynią biegów a wałem napędowym. Ma 6 otworów i w każdym z nich jest metalowa tuleja. Jeśli guma się pod wpływem czasu/eksploatacji wyrobi to tuleje mają luz i wtedy przy włączaniu biegu, wciskaniu sprzęgła itp (zmiana momentu obrotowego między zestawem silnik+skrzynia a wał+most/koła). Ja u siebie to już wymieniałem i miałem głównie na niskich biegach stuki ale głuche a nie jakies wyjątkowo metaliczne.

Pzdr.

Opublikowano
Nie jest to metaliczny ani głuchy stuk(inny niż luzy w zawieszeniu), bardziej stłumiony, jakby uderzyć rurą w twargą gumę . I też, raz się pojawia raz nie, raz na niskim biegu wcisnę sprzęgło to stuknie drugi raz nie. Jadąc a raczej rozpędzając się szybko to przy zmianie biegów słychać te stuki ciszej ale też nie zawsze. Nadmienie, że z czasem stają się one głośniejsze.
Opublikowano

Łącznik wału (ten łaczący skrzynię z walem), podpora wału, przegu wału (ten łaczący wał z mostem).

U mnie tak sie działo podobnie jak u ciebie po wymianie tych podzespołów cisza bez stuków i szarpnięć. Koszt wszystkiego koło 800 złotych

 

Jak masz duże luzy na półosiach może tez być takie stukanie.

Opublikowano
bardziej stłumiony, jakby uderzyć rurą w twargą gumę .

To bardzo prawdopodobne, że to ten łącznik gumowy między wałem napędowym a skrzynia biegów. W nim jest właśnie 6 metalowych tulejek zawulkanizowanych w tej gumie i jak mają luzy to właśnie jest taki dźwięk jak opisujesz.

Pzdr.

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.