Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam koledzy.

Na wstępie chciałbym poinformować ze umiem posługiwać sie wyszukiwarką ale zaden z tematów nie zaspokoił mojej żądzy wiedzy na ten temat ;)

 

A mianowicie mam problem z oponami, dokładniej z nierównomiernym zużywaniu sie ich...

Raczej nie wina zbieżności, ponieważ pary opon zarówno przednich jak i tylnik zdzierają sie "lustrzanie"? -nie wiem jak nazwać. tzn stopien zużycia lewej opony względem prawej jest taki sam, aczkolwiek stopień zużycia jednej opony różni sie ! strona wewnętrzna opony jest praktycznie zdarta do 0 ! gdzie w ogole nie ma bieżnika :duh: a strona zewnętrzna jest prawie nie ruszona !

sądząc po zużyciu opon stwierdziłem ze ustawione są one mniej wiecej tak : /---=---\ zarówno przód jak i tył ! lecz nie az pod takim kątem.

Czytałem ze tak ustawiany jest negatyw w "driftowozach" ale negatyw w 1.8IS ? xD Z tego co mi wiadomo mój poprzednik nie był jakimś miłośnikiem tego sportu a autko służyło mi jako transport do pracy ;)

Ale... cicha woda potrafi brzegi rwać.. Co mnie martwi.

 

Zrobiłem kila fotek. I tak kolejno pierwsze 3 zdjęcia to lewy tył, a drugie 3 to prawy przód ;)

 

http://img690.imageshack.us/g/imag0057hf.jpg/

 

Macie jakieś pomysły co z tym zrobić ?

Na ten letni sezon musze kupić nowe kapcie a jak wiadomo niskoprofilówki do tanich nie należą :( i nie chciałbym ich zmieniać co sezon :mad2:

Teraz naciągnięte mam gumy 225/45Z R17 :mrgreen:

Opublikowano

No mam go troszke na glebie posadzonego przez sportowe zawieszenie ale chyba nie az tak zeby negatyw sie tworzył ;]

Jeśli to jest problemem to niestety nie mam jak go rozwiązać ... Zawieszenie sportowe, ale niestety nie gwint ;(

 

Sami zobaczcie ze nie siedzi jeszcze centralnie na glebie. Jeszcze troche mu brakuje xD

 

3 fotki mojej buni:

http://img826.imageshack.us/g/dsc1208e.jpg/

Opublikowano
Twoja pierwsza wypowiedź nie jest do końca zrozumiała. Wszystkie cztery opony zużywają się od wewnątrz, czy tylko lewy tył i prawy przód?
Opublikowano

Wszystkie 4 kapcie !

 

Losowo dałem zdjęcia lewego tyłu i prawego przodu, zeby nie fotografować wszystkich opon.

A zużywają sie wszystkie po wewnętrznej stronie.

Opublikowano

Przy szerokiej oponie i glebie tak właśnie zużywają się opony.

U mnie przy glebie -60/40 i opona szerokości 225 mm wycierało wewnętrzną stronę opony.

Zmieniłem opony na na 205mm i było lepiej.

Opublikowano
Wygląda na to że po obniżeniu zawieszenia nie została skorygowana geometria. Masz ustawiony zbyt duży negatyw, lub zbyt dużą rozbieżność na obu osiach. Tylne koła mają regulację konta pochylenia koła. Jedź na stację diagnostyczną niech to ustawią. Z przednimi kołami jest trochę gorzej. Fabrycznie nie ma regulacji. Można kupić tuningowe górne mocowania amortyzatorów z regulacją konta pochylenia koła, jednak jest to spory wydatek. Jak będziesz na stacji diagnostycznej i stwierdzą że kąty przednich kół są poza fabrycznymi normami, to niech ustawią zbieżność na maksymalną wartość jaką podaje katalog. Powinno to w dużym stopniu zmniejszyć nie równe zużycie.
Opublikowano

na tą chwile wróciłem ze stacji diagnostycznej.

Fachowiec powiedział zebyn najpierw sprawdził amorki na trzepakach ( nie wiem poo co, czy ma to coś wspólnego ze zbieżnością ? ) no ale pojechałem, skasował mnie 20 zł i powiedział ze amorki mam w stanie idealnym, igiełka ;0 troszkę sie zdziwiłem bo każdy wie w jakim stanie są polskie drogi ;0 ominiesz 1 większą dziurę a wpadniesz w 3 mniejsze xD ale jak powiedział ze igiełka to igiełka.

 

CO do ustawiania zbieżności juz sie umówiłem na środe, i mam do was takie małe pytanie, ile to może mnie kosztować ? zapomniałem sie zapytać a nie chce jeździć kilka razy w jedną i drugą gdyż mam kawałek na tą stacje.

 

Powiedział mi zebym przyjechał o 8 i zostawił mu auto na 4 -5 godzin bo chce to zrobić na spokojnie.

Opublikowano
Pełna geometria obu osi to wydatek średnio ok 150zł. Są tacy co wezmą więcej, i tacy co mniej. Ale uwierz mi że warto. Sprawdź tylko najpierw czy wszystkie tuleje w zawieszeniu są w porządku.
Opublikowano
Właśnie kolego tuleje bo kiedyś w mojej e36 były kiepskie i darło opony (ale tylko dwie tylnie) tak jakiś czas jeździłem aż łożyska też musiałem wymienić... :cry2:
Opublikowano
kup nowe opony i dopiero zrób konty i zbieżność ale jeśli masz auto na glebie to i tak co roku albo dwa będziesz musiał się zastanowić nad wymianą na następny komplet
Opublikowano

niestety nie mam wolnych 2500 zł za nowe goodyearki ;)

Używki innych firm tez nie zachęcają ceną (nawet tych mało znanych) ok 250 - 300 zł za sztuke.

 

Najpierw ogarnę zbieżność, jeśli zauważe ze oponka jest w coraz gorszym stanie to wtedy bede myslał nad zmianą kapci na nowe ;]

Opublikowano

korzystając ze swieżego tematu...

Otóż mam podobny problem z tym że ściera mi sie tylko jedna oponka ( lewy przód ) po jej zewnetrznej stronie... :(

Ktoś może orientuje sie w czym może tkwić problem ??

Bawaria Może Więcej :)


( OO=[][]=OO )

Opublikowano
Na pewno nie zbieżność, bo zdzierałoby dwie strony. Stawiam na to że coś jest krzywe, np wahacz, lub zwrotnica. Trzeba to dokładnie obejrzeć.
Opublikowano
A możlwie jest że łacznik stabilizatora jest wyrobiony albo amortyzator wybity i podczas jazdy i przy skrecaniu kierownica źle pracuje i sie zdziera opona ??

Bawaria Może Więcej :)


( OO=[][]=OO )

Opublikowano
Łącznik nie możliwe, zużyty amortyzator powoduje przyspieszone zużycie, ale całej powierzchni bieżnika.
Opublikowano

Wróciłem właśnie ze stacji kontroli ;)

 

Skasował mnie 110zł i zobaczymy jak to bedzie sie sprawować ... Poustawiał kąty i zbieżności.

Co do amorków to byłem na trzepakach i amortyzatory mam igiełka.

 

Temat można zamknąć, dzięki za pomoc.

Opublikowano

EDIT:

Dzisiaj zauważyłem za autko ściąga mi na lewo.

Pojechałem do mechanika który nastawiał zbieżność z reklamacją...

Wypierał sie wypierał ze zbieżność ustawiana laserowo, nowe komputery ze w ogole jacy to oni zajebiści nie są ;]

Po małej sprzeczce w końcu zechciał łaskawie wsiąć do auta i sprawdzić, jak zobaczył ze autko ściąga dość poważnie kazał mi wjechać na kanał, popatrzył, postukał, popukał i powiedział ze kierownice wystarczy ustawić.

 

Niespełniony rajdowiec sie znalazł, pewnie po tym jak uraziłem jego prze... ego ... postanowił sie wyżyć na autku, 1 bieg 5tyś, 2 - 6tyś, 3 do końca ... juz miałem mu strzelić po tym grubym ryju i wywalić z auta jak w końcu zaczął spaślak hamować i zawracać...

Nie wspomne juz o bawieniu sie sprzęgłem, droga dość uczęszczana wyjazd pod gorke a ten pajac sprzegło puszcza autko rusze i znów wciska,(przód, tył, przód, tył) huśtawki mu sie zachciało... Pewnie mamusia go na karuzele nie zabierała ... ale to juz nie mój problem !

 

30 minut we 2 próbowali ją ustawiać ...

po 5 próbach w końcu ustawione "na oko" idealnie nie jest ale bliskie ideału.

 

Ciśnienie mi podniósł równo ale, dałem rade i obyło sie bez zadnych ekscesów i wzywania policji ;0\

 

UPS... SOrry za double posta, myślałem ze sie zedytuje :mad2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.