Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Zaobserwowałem jakiś czas temu okazjonalne wahania mocy podczas przyspieszania. Mają one miejsce w przedziale 2000 - 2500 rpm i sprawiają wrażenie jakby na sekundę, może dwie brakowało paliwa. Nawet nie szarpie, a jedynie robi się "cięższy". Za chwilę zjawisko to mija, a reakcja na przyspieszenie jest prawidłowa. INPA nie pokazuje żadnych błędów w układzie zasilania. Czytałem sporo postów na podobne tematy, przepływka, wtryskiwacze, złe paliwo, zawory doładowania, ale nic konkretnie mi nie podchodzi do tej sytuacji. Zwłaszcza, że na cały dzień jazdy, zdarzy się to może ze trzy razy...

Zależy mi na rozwikłaniu tego, zanim coś poważniejszego się stanie. Osobiście mam podejżenie w kierunku wtryskiwaczy. Mają już 210.000km, może jakaś usterka mechaniczna?

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Opublikowano

Oto kolejne spostrzeżenia, z dzisiaj. Zakres obrotów nie koniecznie jest od 2000rpm, bywa, że już po zmianie biegu, kiedy rozpędza się z około 1000rpm, jest na sekundę taki ociężały. Jeśli bardzo mi zależy na przyspieszeniu i przycisnę pedał, to idzie - nie ma problemu. Jeśli jazda spokojna, to i tak po tej około sekundzie mu przejdzie. Dodam, że z 10.000km temu była wymieniona pompa VP44, na taką samą z innego auta. Porządnie ustawiona i pomierzona.

Także ponawiam prośbę o wskazanie czemu i w jaki sposób się przyjrzeć, co by gorzej nie było...

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Opublikowano

Poczytaj TUTAJ lub gdzie indziej, jest to pospolity problem w 320D. Sprawdzając po kolei wszystkie elementy dojdziesz gdzie jest błąd. Tak jak napisał poprzednik zacznij od wymiany elektrozaworków sterujących EGR i turbo, wymień przewody podciśnienia, jeśli są jeszcze fabryczne, wyczyść EGR i czujnik ciśnienia doładowania, a jeśli problem będzie wciąż występował sprawdź szczelność dolotu między turbo, a przepływką. Na sam koniec sprawdź jaki masz nr przepływomierza jeśli z końcówką 314 to prawdopodobnie będziesz musiał wymienić na nowy oryginalny BOSCH i reprogramować sterownik. To chyba na tylę :)

 

EDIT: U mnie pomogło dopiero to ostatnie, ale nie żałuję bo mam teraz wszystko nowe co mogłoby powodować problemy :D

Opublikowano
Sprawdź kolego jeszcze sztange od zmiennej geometrii łopatek turbiny, może się przycierać, należy wyczyścić WD40 i przesmarować smarem w spray-u. Ja osobiście bym obstawiał przewody podciśnienia lub/i zaworek od sterowania turbo.

Pozdrawiam,

Maciek

Sprzedaje swoją perełkę, jak ktoś zainteresowany to pw.

Opublikowano
OK, w weekend ruszam do boju. Faktycznie, przewody podcisnieniowe to ważna sprawa, a i zaworek też nie mniej. Może zechcecie mi ułatwić sprawę i podacie jego numer lub gdzie on jest. Do tej pory wiedziałem że jest to N75, ale to zupełnie inne auto. :D
Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zawór turbiny przy przy zbiorniczku podciśnieniowym przy lewym kielichu, zawór od EGR pod kolektorem ssącym. Najpierw wziąłbym na tapetę zaworek od turbo i posprawdzał wężyki.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Sytuacja ma się następująco. Wymieniłem wszystkie węże podciśnieniowe na nowe, żadnej ściemy. jest może o tyle lepiej, że ten gwałtowny spadek mocy nie jest tak zauważalny, ale nadal jest. Już zacząłem się przyzwyczajać do tego i jak przy dynamicznym ruszaniu (I, II, III bieg do 3500rpm) nic się nie dzieje, to jakoś dziwnie się czuję. Rozumiem, z Waszych wypowiedzi, że teraz czas wziąć się za zaworek doładowania. Czy to możliwe, że jest on identyczny jak w grupie VAG? Taki znalazłem na Allegro - Pierburg N75.

 

Pozdrawiam

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Odświeżę temat, ponieważ pomimo upływu kilometrów i czasu, problem nadal jest. Z REAL.OEM wynika, że przetwornik ciśnienia przy turbo i przy EGR jest taki sam. jednak do rury bagnetu olejowego przymocowany jest jeszcze jeden przetwornik ciśnienia, którego nie mogę na schematach znaleźć. Może ktoś wie do czego on jest, jaki jest jego numer i czy też może stwarzać powyższe problemy?

 

Pozdrawiam

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Opublikowano

jest od sterowania żaluzjami chłodnicy ... i różni się troszeczkę budową od pozostałych dwóch ....

i pytanie czy sprawdzałeś numer softu i numer przepływomierza .... bo jeśli tego nie będziesz pewien to wymienisz wszystko łącznie z pompą i turbiną a problem nadal pozostanie .....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

OK, czyli tamten elektrozaworek nie ma wpływu na takie anomalie.

Czy numer softu można odczytać INPĄ? oraz jak sprawdzić czy ta wersja softu jest kompatybilna z przepływką? Pytania być może banalne, ale to nadal moje początki :)

 

pzdr

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Problem rozwiązany. Przy okazji usuwania wycieku z pompy (VP44). Winę za zamulanie ponosi tłoczek w głowiczce. Brzmi dla mnie to trochę teoretycznie, gdyż nie widziałem tego, ale tak brzmiała ocena mechanika. Po upływie dość długiego czasu jak na uszczelnianie pompy i usuwanie problemu z przyspiesznaiem, osiągnięto sukces. Przyjemnie i bezpieczniej można teraz wyprzedzać, wychodzić z łagodnych zakrętów w mieście na "trójce" i przyspieszać z dolnych wartości prędkości na każdym biegu. Ogólnie, super, a do tego po teście w trasie (450km) wyszło mi na dystrybutorze!! spalanie 4.5l/100km. To daje blisko litr mniej niż do tej pory.
Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Upłynęło trochę czasu, a problem znów powrócił. Doprawdy, nudą powiało. Efekt jak poprzednio, około 2800rpm, zamułka i brak mocy. Jednak zagłębianie się w temat na forum, w warsztatach dało efekt końcowy. Tym razem pada (chyba, że już całkiem padł) IV wtryskiwacz sterujący. I co teraz? Jest szansa samemu wymienić? I na co? Używka z allegro może nie wiele się różnić od tej co mam teraz. Czy są jakieś zamienniki? Czy też może da się je regenerować, zwłaszcza ten czujnik, bo on tym razem zawodzi?
Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Opublikowano

Właśnie jestem po wymianie czwartego wtryskiwacza. Chociaż pomiar oporności w stanie spoczynku wskazywał prawidłowo ~95 ohm, to jednak w trakcie pracy już tak precyzyjny nie był. Nowy wtryskiwacz i z głowy wstrząsy na wolnych obrotach, choć te znacznie zmniejszyły się po czyszczeniu elektrozaworku sterującego turbiną, porządne przyspieszenie na każdym biegu, łagodne wyjście z zakrętów w mieście na III biegu. W zasadzie zauważyłem tylko czasami delikatne szarpnięcia podczas przyspieszania, najbardziej odczuwalne na II biegu. Jakby na ułamek sekundy, dwa razy pod rząd, były zaniki paliwa. No cóż, zawsze coś :)

Ogólna ocena jest OK.

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.