Skocz do zawartości

320d - Chwilowe spadki mocy


Dexter87

Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy...i u mnie juz zamułka zniknęła....wymieniłem: elektrozaworek(ten przy turbo),wężyki podciśnienia(3,2mm),filtr odmy, i taką jakby puszke metalową koło egr(nie wiem jak się nazywa)bo przez nią dmuchało mi powietrze....i juz jest poprawa....jeszcze tylko kata wywale i zobaczymy...pozdr :mrgreen:

PS; ta puszka to chłodnica spalin z tego co znalazłem

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL72&mospid=47634&btnr=11_2231&hg=11&fg=50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 261
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

a jednak nie zniknęła.... :duh: :mad2:

już nie wiem co dalej.....przepływka????może turbo??? :duh:

pomocy!!!

PS; na kompie pojawiły mi się dwa błędy....

65 charge-air-pressure control...

1B electric auxiliary heater...

co one oznaczają...???

wydaje mi sie że po wykasowaniu problem na chwilę zniknął....to możliwe???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik ciśnienia doładowania ten z tyłu kolektora .... sprawdź czy masz podpiętą wtyczkę a może przerwane przewody ... jeśli nie to czujnik do wymiany ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik ciśnienia doładowania ten z tyłu kolektora .... sprawdź czy masz podpiętą wtyczkę a może przerwane przewody ... jeśli nie to czujnik do wymiany ....

dzięki za szybką odpowiedź....sprawdze i napisze co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
a sprawdzałeś czy nie masz zapieczonej zmiennej geometrii turbiny? Spóbuj przesmarować cięgno regulacji geometrii i rozruszać to albo ręką, podciśnieniem - było o tym na forum. Ja tak zrobiłem 2 dni temu i nie to auto, po 1 nie kopci a pod 2 zupełnie inaczej jedzie... polecam!

sprzedam:

amortyzatory tył Bilstein B6 F11

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pojade na kompa moze za tydz....bo z czasem cienko....bo juz nie wiem co to może być....ale mi właśnie nie kopci wcale....kiedys byłem u takiego gościa i coś tam kręcił przy turbinie bo na kompie pokazywalo za małe doładowanie.....pozdr.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ojjj :duh: tego się nie rusza przy turbinie ... zapewne kręcił regulacją sztangi , jeśli tak będziesz miał problem

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Mam poważny problem, moje bmw po prostu nie ma mocy. Jadąc na najniższych obrotach 2 i wciskając gaz go końca ono przyśpiesza jak maluch... W ogóle nie reaguje na pedał gazu. podobnie jest na innych biegach, jadąc 5 80km/h i wciskając gaz do końca prawie, że nic nie reaguje ale jakoś powoli się rozpędzi. Lepiej jest dopiero gdy złapie 2 tys obrotów to czuć wtedy sporą różnice. Ekonomizer na 5 biegu maksymalnie pokazuje 12 l i za chwile spada do 9 , po chwili znowu wzrośnie i wtedy czuję że przyśpiesza lepiej. Dodam, że dziś jechałem pod górkę (nie wielką) na 5 biegu to auto po wciśnięciu gazu nic nie przyśpieszało.... Przepływkę mam jakąś MAXGEAR to pewnie zamiennik.

Wie ktoś czego to jest wina?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a pofatygowales sie moze podpiac auto pod kompa i sprawdzic bledy i pomiary rzeczywiste pod obciazeniem?? bo jesli nie to mozna podejrzewac: przeplywomierz, orurowanie dolotu, intercooler, zawor AGR, MAP sensor, uklad vacum, zawory sterujace, turbine, uklad wydechowy, pompe wtryskowa, wtryskiwacze, wszelkie czujniki, sterownik silnika i wiele wielw innych :cool2: Edytowane przez yoshimura01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arexp - ja bym tam za dużo nie kręcił przy tej sztandze, w zasadzie w ogóle bym nie kręcił... a jeśli ktoś Tobie coś tam grzebał, to może warto sprawdzić w tym kierunku...

 

Bambo1987 - jaki masz silnik? 136 czy 150km? Nikt Ci nie postawi diagnozy na odległość, ale to co napisałeś o przepływce, to bardzo dobry trop, na początek przydałoby się podłączyć auto pod kompa i zrobić logi dynamiczne w Inpie... Jak masz kogoś znajomego, kto ma taki sam silnik i oryginalną przepłwykę to możesz spróbować pożyczyć od niego i zobaczyć... kolejny raz powtarza się teza, że jak przepływomierz do M47/N, to tylko bosch/pierburg.

Poza tym jest masa innych przyczyn zamułki, większość chyba opisana nawet w tym temacie, tzw standardowa ścieżka odzyskiwania mocy.

 

pozdrawiam!

sprzedam:

amortyzatory tył Bilstein B6 F11

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bambo1987 Dokładnie to co napisał kolega wyżej, ale dodam jeszcze, że jeśli Twoje auto ma 136 konny silnik, to poczytaj o przepływce 314 i reprogramacji sterownika silnika. W tym wypadku nawet zmiana na oryginalny BOSCH-a od kolegi nie przyniesie poprawy i wprowadzi tylko w błąd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arexp - ja bym tam za dużo nie kręcił przy tej sztandze, w zasadzie w ogóle bym nie kręcił... a jeśli ktoś Tobie coś tam grzebał, to może warto sprawdzić w tym kierunku...

właśnie ja tam nic nie grzebałem bo sie nie znam....grzebał gość który "podobno" się zna.... :mad2:

nie ma co gdybać ....za tydz na kompa pojade....pozdr.

a jeśli ktoś tam poprzestawiał przy tej sztandze to da sie to ustawić tak jak ma być???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dziękuję za odpowiedzi.

Na kompie byłem i robiłem test i pan mechanik powiedział mi że turbinę mam ok i doładowanie jest odpowiednie i powiedział , że na 80% jest to przepływka. tylko nie wiem czy to możliwe że aż tyle mocy traci przez przepływke... odłączałem przepływkę to auto jeszcze badziej zamulało... dodam że byłem na wakacjach i za 200zł zrobiłem 800 km, czyli spalanie wyszło mi 5l/100km z czego jestem bardzo zadowolony. no ale dynamika auta na poziomie malucha jest...:( a tak poza tym to mam silnik M47 136 km pomóżcie mi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile zaplaciles za ta diagnoze ktora praktycznie nic nie wzniosla?? jest to ciekawe bo M47 nie ma slupkow zadane przez ECU... musisz wiedziec jakie cisnienie generuje ta turbina, jaka wartosc masy zasysanego powietrza jest na jalowym i pod obciazeniem, jaka dawka paliwa jest na jalowym i pod obciazeniem... jedynie poczatek wtrysku jest wskazany jako wartosci porownawcze. Zalozmy ze ten meh wiedzial jaka jest wartosc boost [wedlug mnie nie wiedzial bo nie zbudujesz cisnienia przy zanizonych wartosciach przeplywomierza], zatem jak mogl stwierdzic ze przeplywka jest winna??!! to jest zupelnie nie logiczne! Kolego przed Toba dluga i jakze ciekawa droga poznawania silnika M47... nie ma to jak samemu naprawic BMW :mrgreen: To co mozesz aktualnie zrobic samemu to wymienic wezyki podcisnienia, przeczyscic elektrozawory turbiny i AGR, przeczyscic zawor AGR, sprawdzic szczelnosc dolotu, przeczyscic czujnik boost, udroznic wydech, sprawdzenie modelu przeplywki i oprogramowania jakie masz... jest to podstawowa sciezka walki o kazde pol konia mechanicznego i o kazdy niuton [o ktory Ci tak bardzo chodzi]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a u mnie zrobiło sie coś takiego... odpaliłem beemke i jade sobie spokojnie aż silnik osiągnie temp roboczą i później równiez spokojnie (troche po emerycku ciagle 2tys obr) zrobiłem tak z 30km by sprawdzić jakie spalanie mi wyjdzie na trasie i później but by wydmuchać nagar... i coś bardzo słabo przyspieszała... przeciagnełem tak pod 4tys na 3 biegu i później 4bieg i szła tak jak iść powinna czyżby zmienna geometria sie przypiekała??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yoshimura01 za test kompa zapłaciłem 50 zł i mechanik powiedział że z turbiną jest wszystko ok ale nie wiem skąd brał jakieś wartości do porównania...

a to co mam przeczyścić mógłbyś mi pokazać na rysunkach bo dokładnie nie wiem co mam przeczyścić, AGR już przeczyszczałem ale z tego co napisałeś to jest tam jeszcze jeden AGR. a odnośnie przepływki to siedzi zamiennik i może poprzedni właściciel nie zrobił adaptacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yoshimura01 za test kompa zapłaciłem 50 zł i mechanik powiedział że z turbiną jest wszystko ok ale nie wiem skąd brał jakieś wartości do porównania...

a to co mam przeczyścić mógłbyś mi pokazać na rysunkach bo dokładnie nie wiem co mam przeczyścić, AGR już przeczyszczałem ale z tego co napisałeś to jest tam jeszcze jeden AGR. a odnośnie przepływki to siedzi zamiennik i może poprzedni właściciel nie zrobił adaptacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bambo1987 --> mysle ze juz bedzie wszystko jasne:

http://images47.fotosik.pl/1056/1d5e089fdbb4ccc9m.jpg

podaj mi na priv swoj mail to podesle o czujniku cisnienia doladowania bo za cholere nie chce mi przeslac forki do serwisu :? a co do przeplywki to ze zamiennik to wcale nie musi byc zly! wystarczy zeby dobrze zliczal mase zasysanego powietrza i tyle :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Niewiedziałem do którego postu uderzyc dlatego zaytam tutaj.

E46 320d 150KM 2002r lift

Od filtra powietrza/przepływomierza odzie plastikowa rura do turbo, w tej rurze jest tez małe odejscie które jest połaczone gumowym wezykiem srednicy około 2,5cm i długosci 10cm.

Mam pytanie co to jest ten plastikowy element pod filtrem powietrza który sie łaczy przez ta gumowa rurkez ta plastikowa rura do turbo??

Wydobywa Mi sie z niego troche olej który idzie do turbo, sladowe ilosci, ale czy to normalne.?? Czy normalne jest ze troche oleju dostaje Mi sie tez w EGR i do kolektora dolotowego? Auto potrafi puscic niewielkiego bąka gdy docisne gaz do dechy. I czy to normalne ze do 1900obr słabo sie zbiera a po 2200 idzie jak burza? Opiszcie jesli ktos potrafi odpowiedziec na moje pytania.Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta rura to TIP - Turbo Inlet Pipe. Owe mniejsze polaczenie to dolot ODMY [czyli gazow przedmuchowych i mgly olejowej ze skrzyni korbowej]. Wszystko jest w jak najlepszym porzadku :cool2: Natomiast wkur..acy LAG od dna obrotow to natura 2.0d od BMW...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Niewiedziałem do którego postu uderzyc dlatego zaytam tutaj.

E46 320d 150KM 2002r lift

Od filtra powietrza/przepływomierza odzie plastikowa rura do turbo, w tej rurze jest tez małe odejscie które jest połaczone gumowym wezykiem srednicy około 2,5cm i długosci 10cm.

Mam pytanie co to jest ten plastikowy element pod filtrem powietrza który sie łaczy przez ta gumowa rurkez ta plastikowa rura do turbo??

Wydobywa Mi sie z niego troche olej który idzie do turbo, sladowe ilosci, ale czy to normalne.?? Czy normalne jest ze troche oleju dostaje Mi sie tez w EGR i do kolektora dolotowego? Auto potrafi puscic niewielkiego bąka gdy docisne gaz do dechy. I czy to normalne ze do 1900obr słabo sie zbiera a po 2200 idzie jak burza? Opiszcie jesli ktos potrafi odpowiedziec na moje pytania.Pzdr.

Kolego ten gumowy wąż o którym piszesz jest z odmy silnika, śladowe ilości oleju zawsze tam będą, zależy jakie śladowe ilości, filtr odmy zmieniałeś :?: Jak nie to zmień.Jeśli chodzi o olej w Egr to nie powinno go tam być ale to jest uzależnione od tego ile puszcza turbo na uszczelnieniu i ile zassysa turbo z odmy, jeśli odma zapchana to wtedy więcej oleju jest zassysane do turbiny i dalej do kolektora ssącego, dlatego pytałem czy filtr odmy wymieniałeś. Jeśli o przyspieszanie twojego wozu to jest to normalne ale fachowej odpowiedzi udzielą tobie kolega TC i Yoschimura.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio własnie czytałem o wymianie filterka odmy, ale u Mnie go nie ma jest juz plastikowy separator. Ogólnie auto stoji Mi 2 dzien na kanale i myslałem wyjac turbawke w celu przeczyszczenia, ale skoro nie widać zadnych niepokojacych objawów to chyba dam sbie spokój. Wyczysciłem EGR tez nie by bardzo zasmiecony jakies 2 mm na garu, ale czyszczony był pół roku temu. Dlatego te pytania bo mm teraz troche czasu podłubać. Auto 245tyś wiec najlepiej dojrzec samemu.

 

P.S. Myslalem jeszcze i CHIP-ie u tego uzytkownika:

http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=4390743

Za 600zł robi z hamownia, zapewniał Mnie przez tel. ze zmienia sam program, zadnego gotowca i ze pełna diagnoza przec chipem. Pochodzi z Lublina. Zna ktos ten warsztat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na temat chiptuningu pogadaj z Kolega TC... mysle ze szybko zmienisz zdanie u kogo wykonac virus po fachowej rozmowie z Tomkiem :cool2:

 

Co do ODMY to wczesniej napisalem, ze masz typ "cyklon" to jest plastikowy separator, a nie jakis tandetny zapychajacy sie filtr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.