Skocz do zawartości

320D - Nieszczelny Dolot???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

BMW 320D 136 KM 2000 R

 

Problem polega na tym że auto ładnie dmucha (turbo) do ok 2300 obr, węże robią się twarde ale po przekroczeniu tych 2300 obr węże miękną można je ścisnąć. Co może być przyczyną ?? Czuć jak auto jedzie że napoczątku ma kopa (ale nie aż takiego) ale później nic specjalnego dlatego myśle że to to. Przepływomierz, elektrozaworek, czujnik ciśnienia doładowania, wężyki podciśnienia nowe, odma i wszystkie filtry nowe, przesmarowana grucha, odłączony egr, na wirniku od turbo żadnych luzów, dolot nie by czyszczony bo nie było takiej potrzeby, Cięgno od turba chodzi w całym zakresie więc to chyba nie kierowniczki ?

 

Czy może to być jakiś wąż od turbo - intercooler lub intercooler egr albo sam intercooler??

Jak sprawdzić ich szczelność ?? Z tego co czytałem może być mała dziurka której nawet nie widać ale jak jest odpowiednie ciśnienie to się otwiera i jest nieszczelność, ale węże wtedy by robiły się miękie żeby można było je ścisnąć???

 

Pozdrawiam

 

Z Góry dzięki

Opublikowano
Kolego skoro wiesz, że turbo dmucha 2300 to nie szukaj nieszczelności w IC i rurach od niego. Jakby była nieszczelność to komp nie pokazałby aż tyle. Szukaj gdzie indziej. Podaj nr przepływomierza ten z obudowy i sprawdź jaki masz soft wgrany. Aha i najwazniejsze czy to bosch?
Opublikowano

Kolego to nie Przepływka na pewno.. Nie jest boscha tylko Pierburga na przerobionej obudowie

 

Może przeładowuje ?? Ale dlaczego ??

Opublikowano

Na Twoim miejscu byłbym pewien w 100% po przeprowadzeniu testu przepływki w DIS-ie. Film z takiego testu jest na forum poszukaj, jak nie znajdziesz później podeślę. Powiedz mi jeszcze jaki masz nr softu wgranego i czy reprogramowaleś sterownik silnika po zmianie przepływki?

 

EDIT: Aha EGR koniecznie podłącz jak fabryka przykazała to wcale nie powoduje zwiększenia mocy jedynie błędy w sterowniku.

Opublikowano

Kolego co ma adaptacja jak to nie jest przepływka boscha tylko pierburga takiej rzeczy sie nie robi bo ta przepływka zastempuje 314,458,527 a w niektórych opiniach jest lepsza od boscha.

 

 

EGR jest odłączony bo elektrozaworek nie działa, ale co to ma do tego przecież egr otwiera się i wpuszcza spaliny jak silnik jest na niskich obrotach dlatego silnik ciszej chodzi i spala spaliny razem z powietrzem (ochrona środowiska) a jak obroty się zwiększają to egr się zamyka. Dlatego niektórym żabkuje jak źle działa lub zawiesza się elektozaworek.

 

 

Jeżeli coś pomyliłem proszę mnie poprawić :D

Opublikowano

Bardzo dobrze piszesz, ale gdy EGR sie otwiera miesza spaliny z powietrzem zwiększając w ten sposób pomiar ilości wpadającego powietrza. Wiadomo, że ilość powietrza odpowiada za dawkę paliwa. Ja u siebie wymieniałem wszystko jak ty dopiero przepływka BOSCH i reprogramacja naprawiły wszystko. Poczytajhttp://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=133595 A co do adaptacji skoro masz nową obudowę tą z dodatkową kratką to właśnie wtedy musisz reprogramować sterownik! bo wadliwa była obudowa nie sam wkład!!

 

EDIT: Co do opinii na temat przepływomierzy innych niż BOSCH to poczekaj na opinie innych.

Opublikowano
Kolego skoro wiesz, że turbo dmucha 2300 to nie szukaj nieszczelności w IC i rurach od niego. Jakby była nieszczelność to komp nie pokazałby aż tyle. Szukaj gdzie indziej. Podaj nr przepływomierza ten z obudowy i sprawdź jaki masz soft wgrany. Aha i najwazniejsze czy to bosch?

źle przeczytałeś !! kolega nie napisał że turbo dmucha 2300 mbar tylko że dmucha do 2300 obr a potem pewnie nie ciągnie !!! może elektrozawór od turbo się zawiesza i przeładowuje ....

zacznij od Disa i Inpy .... zawsze o mniejsze koszta niż szukanie po omacku

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
TC Też nie doczytałeś :D :cool2: Elektrozaworek ma nowy wymienione razem z przewodami podciśnienia. Jest też nasmarowane cięgno od turbo itd. Moje nie doczytanie nie zmienia drugiej części wypowiedzi, ale to fakt źle doczytałem :oops:
Opublikowano
Bardzo dobrze piszesz, ale gdy EGR sie otwiera miesza spaliny z powietrzem zwiększając w ten sposób pomiar ilości wpadającego powietrza. Wiadomo, że ilość powietrza odpowiada za dawkę paliwa. Ja u siebie wymieniałem wszystko jak ty dopiero przepływka BOSCH i reprogramacja naprawiły wszystko. Poczytajhttp://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=133595 A co do adaptacji skoro masz nową obudowę tą z dodatkową kratką to właśnie wtedy musisz reprogramować sterownik! bo wadliwa była obudowa nie sam wkład!!

 

EDIT: Co do opinii na temat przepływomierzy innych niż BOSCH to poczekaj na opinie innych.

 

 

Kolego napisałem że mam Przerobioną obudowe i Pierburga nie chińską tandete za 150 czy 250 zł, wywaliłem tą kratkę którą wstawili i przepływka chodzi cud malina :D Miałem przeboje z przepływką więc wiem jakie jest zamulenie od zepsutej (nie daje zbyt dużej dawki) lub jak jest wsadzony nie ten nr np za 314 527. Sprawdzałem z orginalną 314 i tą co mam z wywaloną kratką (Pierburg) i lepiej daje Pierburg. Miałem założoną 527 i była kicha straszna. Więc miałem dodatkową obudowe od przepływki i spróbowałem i wywaliłem kratkę i jestem bardzo zadowolony, NIE POLECAM TAK ROBIĆ Z BOSCHEM BO SIE SZYBKO PRZEGRZEJE I BEDZIE DO WYRZUCENIA !!!!!!!

Nie ma czegoś takiego np że wskazówka ekonomizera zatrzymuje się na 16 i dopiero idzie na 20 lub idzie na 20 i się cofa się do 16 itp

 

Jak pisałem wcześniej węże się robią twarde ale tak ok 2300 miękną jak by przeładowywał lub zbyt wysokie ciśnienie rozszczeelnia gdzieś małą dziurke której nie moge zlokalizować. W czasie jazdy czuć kopa ale nie aż tak o to mi chodziło nie ma czegoś takiego że są skoki mocy jak na mało wydajnej przepływce lub bez braku adaptacji po zmianie

Opublikowano

Kolego co ma adaptacja jak to nie jest przepływka boscha tylko pierburga takiej rzeczy sie nie robi bo ta przepływka zastempuje 314,458,527 a w niektórych opiniach jest lepsza od boscha.

 

Przepływka z nr 314 to stara wycofana,a 527 to nowa,którą zastępuje pierburg z końcówką ..09 i wtedy jeśli wstawiłeś go za 314 potrzebne też programowanie. Chyba że wstawiłeś jakiegoś innego pierburga zastępującego 314,ale tak czy siak nie ma takiego ,który zastępuje jednocześnie 314 i 527.

Opublikowano

Wybacz w takim razie, że się wciąż upierałem przy przepływce. Mam jeszcze jeden pomysł oprócz oczywistego czyli INPA i DIS. A pomysł ten jest taki: zobacz czy spadek ciśnienia w układzie dolotowym jest wynikiem zamierzonego działania przez ECU. Czyli patrz na cięgno od turbiny jeśli zacznie się wracać w momencie gdy wąż mięknie znaczy, że ECU celowo odcina turbinę. Sprawdź także czy pedał hamulca nie robi się twardy w momencie spadku tego ciśnienia, oznaczało by to problemy z podciśnieniem. Sprawdź mimo wszystko przepływkę w DIS jak będziesz mieć możliwość. Da ci to odpowiedź też czy gdzieś jest nieszczelność, bo test ten daje informacje w przypadku przeciekającego EGR. Trop, który podaje TC jest ważny też trzeba sprawdzić, ale pisałeś, że wszystko nowe.

 

EDIT: Jeśli będziesz zainteresowany zobacz

sprawdza przepływkę, EGR, i ciśnienie doładowania. Wszystko musi mieścić się w określonym przedziale.
Opublikowano
Kolego co ma adaptacja jak to nie jest przepływka boscha tylko pierburga takiej rzeczy sie nie robi bo ta przepływka zastempuje 314,458,527 a w niektórych opiniach jest lepsza od boscha.

 

Przepływka z nr 314 to stara wycofana,a 527 to nowa,którą zastępuje pierburg z końcówką ..09 i wtedy jeśli wstawiłeś go za 314 potrzebne też programowanie. Chyba że wstawiłeś jakiegoś innego pierburga zastępującego 314,ale tak czy siak nie ma takiego ,który zastępuje jednocześnie 314 i 527.

 

 

 

Kolego ten pierburg zastępuje 314 , 458, 527 przecież jest bez obudowy tylko lizak wkłada się w stare miejsce a programowanie polegało na tym że zmieniła się krzywa wlotu powietrza do przepływomierza (kratka). Nie ma takiego Pierburga który by zastępował 314 a inny by zastępował 527 jest jeden 7.22184.09.0

Opublikowano
Specjalnie poszłem do samochodu z osobą towarzyszącą :D i właśnie tak jest jak wąż robi się twardy a później robi się mięki to cięgno się cofa a później znowu wraca ?? Co to może być ????
Opublikowano (edytowane)

Po starcie silnika cięgno się podciąga. Jeśli u Ciebie mięknie wąż a ECU rusza cięgno znaczy, że było to planowe. Nie jest spowodowane źle działającym podciśnieniem na pewno. A co z hamulcem? Jak dla mnie wygląda to na przeładowanie i trzeba podpiąć pod kompa. A na pewno test przepływki!!! Spalanie chwilowe nie musi spadać jak było u mnie, bo u mnie przepływka zaniżała. U ciebie może mierzyć za dużo. A ECU orientuje się przy jakich obrotach i jakim ciśnieniu doładowania powinno wpaść powietrza do cylindrów w silniku 2 litrowym. A że się nie zgadza, to odcina turbinę aby uniknąć uszkodzenia!

EDIT: i sprawdź element nr 7 z obrazka:

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/v/i/238.png

tylko, że jeśli tam łapał by lewe powietrze to ekonomizer pokazywałby mniej chwilami, ale nie zaszkodzi sprawdzić szczelność dolotu do turbo od przepływki.

Edytowane przez trandolf
Opublikowano
Czujnik jest nowy. Tzn że jak przepływka daje za dużo to może przeładowywać ?? Bo wiesz jak już pisze od początku auto sprawuje się bardzo dobrze tylko ten wąż mnie wkurza dla jednego pewnie nic by nie było ale dla mnie musi grać. A OBUDOWA JEST PRZEROBIONA tak jak pisałem wcześniej nie ma kratki którą wstawili i dlatego może mierzyć za dużo, spróbuje włoźyć w obudowe od 458 i zobacze co będzie ale z tedo co pamiętam to gorzej chodziło
Opublikowano

Jak pooglądałeś filmik z testu co podesłałem to widziałeś co jest brane pod uwagę przy tym teście. Ciśnienie musi grać EGR nie może puszczać i dopiero wtedy to co zbadała przepływka. To jest filmik zrobiony przeze mnie. Kupiłem zamiennik przepływki nowej i reprogramowałem ECU i wymieniłbym pół auta nawet podejrzewałem pompę vacum. A ten filmik wysłałem razem z przepływką na gwarancji, bo teoretycznie przepływka OK, a ona na wolnych obrotach była jak najbardziej OK tylko na wysokich zaniżała. Dlatego właśnie polecam Ci podpiąć auto pod kompa zobaczyć jakie masz tam błędy i zrobić test w DIS-ie. Po tym będziesz już w 100% pewny co dolega.

 

P.S. U siebie zanim doszedłem, że to winna jest niby dobra przepływka, to sprawdziłem nawet poprawność wskazań czujnika ciśnienia za pomocą miernika podciśnienia kompa i pompki do auta.

Opublikowano
Kolego co ma adaptacja jak to nie jest przepływka boscha tylko pierburga takiej rzeczy sie nie robi bo ta przepływka zastempuje 314,458,527 a w niektórych opiniach jest lepsza od boscha.

 

Przepływka z nr 314 to stara wycofana,a 527 to nowa,którą zastępuje pierburg z końcówką ..09 i wtedy jeśli wstawiłeś go za 314 potrzebne też programowanie. Chyba że wstawiłeś jakiegoś innego pierburga zastępującego 314,ale tak czy siak nie ma takiego ,który zastępuje jednocześnie 314 i 527.

 

 

 

Kolego ten pierburg zastępuje 314 , 458, 527 przecież jest bez obudowy tylko lizak wkłada się w stare miejsce a programowanie polegało na tym że zmieniła się krzywa wlotu powietrza do przepływomierza (kratka). Nie ma takiego Pierburga który by zastępował 314 a inny by zastępował 527 jest jeden 7.22184.09.0

Wiem jedno: padła mi 314,kupiłem org. Boscha 527- bez programowania-kicha.Kupiłem Pierburga, zarówno w starej jak i nowej obudowie -kicha, aczkolwiek w starej troche ,tylko troche lepiej. Po programowaniu zarówno Bosch jak i Pierburg zachowują się jak należy. Co z tą wiedzą zrobisz Twoja sprawa ,więcej nie będę przekonywał. Napisałem to, co sam doświadczyłem. Gdybym wcześniej wiedział o programowaniu zaoszczędziłbym na jednej przepływce :mad2: Powodzenia w szukaniu usterki,napisz tylko jak będzie wiadomo co było przyczyną

Opublikowano
Diagnoza : Przeładowanie , Zapieczone kierownice zmiennej geometrii, czyli turbo do czyszczenia
Opublikowano
Cięgno od turba chodzi w całym zakresie więc to chyba nie kierowniczki ?

Więc kto ma rację? mechanik czy ty?

 

EDIT: W pewnym momencie rozwiązywania mojego problemu padła diagnoza na źle wyregulowane cięgno od turbo bo też przeładowywało. I co? nie dotknąłem tego bo śruba była zalana lakierem znaczy fabryka ustawiała, a cięgno chodziło w całym zakresie. A co ostatecznie było powodem? przepływomierz i reprogramacja.

Opublikowano
kolego ale soft do przepływki jest oki , cięgno chodzi w całym zakresie, napewno przeładowuje, no zobaczymy po wyczyszczeniu turbiny
Opublikowano

OKI jeśli soft jest OK to wklej screen z INPA ja zobaczę jaki tam jest nr. INPA>ENGINE>DDE3.0-M47>ident takie coś jak z tego obrazka:http://img541.imageshack.us/img541/8235/adaptacja3.jpg pożyczone z wątkutego

 

EDIT: Poza tym czekam z niecierpliwością na rozwiązanie problemu!!

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Sorki że tak długo ale troche czasu to zajeło

 

 

To nie turbo sprawdzone i nie intercooler :cool2: ale tak ja pisał trandolf trzeba programować sterownik :(

 

 

Teraz pytanie brzmi takie kto mi to zrobi w kujawsko - pomorskim lub okolicach włocławka. U nas jest taki diagnosta tylko od BMW ale śmiać mi sie chciało jak mi powiedział na początku 400 zł a później zszedł do 300 zł . a w bydgoszczy serwis bierze 320 zł

Edytowane przez semi14

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.