Skocz do zawartości

320i Ciepły silnik - zimny nadmuch


valvolin

Rekomendowane odpowiedzi

Witem

Mam pewnien problem z moja E36. Wczoraj zauwazylem ze ze pomimo tego ze silnik sie zagrzal z nawiewow leci zimne powietrze. Dzis sytuacja sie powtorzyla z tym ze dzis przejechalem ponad 30 km i podczas jazdy tylko na chwile z nawiewow lecialo cieple powietrze a na climatroniku ustawione 30 st. Kolejny obiaw jest taki ze nadmuch caly czas dziala na duzych obrotach a kiedy stane na swiatlach czy w korku automatycznie sila nawiewu spada do minimum. Dodam ze niedalej jak miesiac temu wymienilem termostat (na wahlera) i przez chwile wszystko bylo dobrze.

Prosze o pomoc bo martwi mnie to. wiem ze moze to sie skonczyc nawet wymiana uszczelki pod glowica a to bedize dosc kosztowna awaria:/ :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz mam jeszcze w planach wymiane chlodnicy bo peklo mi gorne poszycze i jak trochszke ja podeptam tak pod 4 tys obrotow to zaczyna parowac spod maski a oprocz tego mam micro pekniecie na oslonie termostatu i widac jak dalikatnie przeciekalo. Ale o tym wiem od 3 tygodni a taka szopka stala sie wczoraj. czy ktoras z tych rzeczy moze tez dac taki objaw?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

esli masz tyle nieszczelnosci w ukladzie chlodzenia to moze poprostu wyciekl ci plyn.jednym z pierwszych objawow jwgo niedoboru jest wlasnie brak ogrzewania.i radze nie jezdzic samochodem spod ktrego maski leci para gdyz tak jak wspomniales mozesz bardzo szybko wpedzic sie w powazna awarie i koszta.takze proponuje sprawdzic stan plynu i po jego uzupelnieniu odpowietrzenie chociaz przy tylu nieszczelnosciach nie wiem na jak dlugo to pomoze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najsmieszniejsze w tym wszystkim jest to ze plyn ma stan i nie widac zeby byly jakies ubytki w zbiorniczku wyrownawczym. Dlatego jest to dla mnie taka zagadka. Teraz wracałem po kolejnej 30 km drodze z pracy i cieple powietrze leci dopiero jak silnik osiagnie temperature robocza ale bedzie w zakresie powyzej 3,5t obrotow. po chwili takiej jazdy faktycznie zaczelo leciec cieple powietrze ale kiedy obroty spadly automatycznie zaczelo sie wychladzac i jak pisalem wczesniej sila nawiewu spadla.

 

Kolejna rzecza jaka zauwazylem to na takim "dogrzewaniu sie" silnika pochlania dosc duze ilosci paliwa.

 

Sumujac te wszsytkie obiawy jestem zielony.. :/

Nie jestem jakims mozgiem w dziedzinie mechaniki samochodowej ale to przerasta mnie i to bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. z tego co piszesz mozna wywnioskowac ze na 99,9% brakuje plynu w ukladzie chlodzenia. to ze stan jest w zbiorniczku wyrownawczym nie znaczy ze plynu jest dosc duzo. czy odpowietrzyles dobrze uklad kiedy wymieniales termostat ? prawdopodobnie uklad jest zapowietrzony. napraw wszystkie przecieki bo silnik kiedy pracuje wytwarza podcisnienie przez ktore tracisz jeszcze wiecej plynu. ja tez tak mialem ze plyn uciekal mi bardzo powoli spod zbiorniczka wyrownawczegoi ku mojemu zdziwnieniu bylo to widac tylko na zamknietym korku wlewy plynu. zanim go odkrecilem stan plynu byl ponizej minimum ale kiedy go odkrecilem tylko zabulgotalo w silniku i plyn ktory byl zassany do silnika wyplynal spowrotem do zbiorniczka wyrownawczego. wyciek zalatalem uszczelniaczem do chlodnic w proszku firmy K2. to bylo 2 miesiace temu od tamtej pory odpukac wszystko chodzi miodzio, plyn nie ubywa, podcisnienie sie robi i kiedy odkrece koren plynu nie przybywa

 

ps napraw wszystkie nieszczelnosci jak najszybciej bo zrobi sie za duze cisnienie i wydmucha ci uszczelke pod glowica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chlodnica i oslona termostatu czena na wymiane. powiem szczerze ze nie zwrocilem uwagi czy plyn idzie w gore ale na zimnym silniku jak sprawdzalem to ani razu nie bylo nawet na minimum a termostat wymianial gosc ktory specjalizuje sie tylko w BMW wiec licze ze zrobil to dobrze. a jutro rano jak bede jechal do pracy to przed odpaleniem silnika posprawdzam weze moze wtedy zobacze braknie plynu w zbiorniczku. a fakt faktem mam nadzieje ze nie jest jeszce tak zle i nie wypchalo mi uszczelki bo sie chyba rozplacze ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witem

Mam pewnien problem z moja E36. Wczoraj zauwazylem

Popraw tytuł tematu na właściwy a po drugie podobnych przypadków opisanych jest tu na forum trochę , czasem wystarczy poczytać i zastosować się do rad i problem rozwiązany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem szczerze szczerze ze nie wiem skad to pekniecie. auto kupilem niedawno i staram sie je doprowadzic do stanu ktory bedzie mnie zadowalal :) wiec jedna z rzczy do wymiany byl termostat. jak gosc go wymienial to zauwazyl ze jest slad na silniku ze przecieka w jednym miejscu. dlatego chce to wymienic jak najszybciej tylko wszyscy mowia mi ze sa zawaleni robota i nie maja kiedy :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego a co to za problem kupic uzywana oslone i samemu ja wymienic ? dodam ze oslony zazwyczaj pekaja kiedy za mocno dokreci sie jedna ze srub. prawdopodobnie ten "specialista od bmw" za mocno dokrecil ta obudowe i poszla sie je... tez raz kupowalem ten termostat i wiem ze jest w nim bardzo twarda uszczelka i dokrecajac obudowe trzeba uwazac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stwierdzil ze stara obudowa ktora byla zalozona byla peknieta zanim ja odkrecil i fakt byla.

a jesli chodzi o plyn to przyznam ze pilnuje i srednio 2 razy w tygodniu zagladam i caly czas jest tyle samo..;/ moze to kwestia konkretnego zapowietrzenia ale zeby az tak :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie racje chłopaki :D na 100% brakuje płynu do chłodnicy. Ja też tak miałem w swojej 318i E36 brakowało mi płynu i leciało zimne powietrze dolałem i odpowieyrzyłem i wszystko było git pozdrawiam :D

BMW to:

images?q=tbn:ANd9GcRjZ9J1b4KGRKJ3PVqIcPYtH7J9I55YFlBpTgEMdMmJBr-LKX93tw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrocilem teraz z pracy i co? jak jade i samochod ma powyzej 3tys obrotow to grzeje az milo ale wystarczy ze sie zatrzymam i zaraz jest lipa. poziom sprawdzalem na zimnym silniku przed wyjazdem i bylo tyle ile trzeba. zastanawia mnie jednak fakt ze instalacja LPG sie nie wlacza dopiero po dluzszym czasie mimo ze auto zagrzane i przejechaane juz dobre 10 km....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.