Skocz do zawartości

2,5 tds cieknie paliwo


Więc

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawa jest prosta, z boku dekiel cieknie, luzik uszczelke wymienisz, lecz nie widze opcji bez wyjecia pompy, malo tego, cieknie Ci glowiczka, puscil oring a tylko wydaje ci sie ze to sruba, tak czy siak pompe musisz wyjac, kup zestaw oringow z mojego linka co podalem, dm ci na pw numer domnie jak chcesz to zadzwon juteo okolo 10 powiem ci jak co wyglada bo pisac m jest trudno, czasami slowo piasane ie wyrazi mowy :-)

ChipTuning By Bagor. I moc jest zemną :-) świetna robota :-)


Moja BMW - http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=6866


Diagnostyka BMW - INPA ADS # VAG VW AUDI SEAT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza sie-zestaw oryginalnych uszczelek i do dzieła. Z tym że wcale nie trzeba pompy wyciągac-troszke cierpliwości i uszczelke pod dekielkiem wymienisz (jest lichy dostep). Podobnie z uszczelką głowiczki TR-wymienia sie ją wysuwając troszke ową głowiczke-wszystko jest opisane na forum dieslowskim (takze wymiana uszczelki pod dekielkiem). Jak nie wyjmiesz pompy to potem nie musisz nic ustawiac (dawki też nie-przecież nie ruszasz nastawnika).
http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak powiedziałem tak zrobiłem, uszczelniłem cala pompę, dwie te boczne klapki i glowiczke, oraz króćce wtrysków w TR,wiadomo pompę musiałem wyjąc bo jakoś nie chciało mi sie tego robić na samochodzie, poszła na warsztat w imadło i pomalutku z browarem w rece powymieniałem te pirdoly, jesli chodzi o glowiczke, sprawdził sie patent z youtube odnośnie wymiany TR, jeśli chodzi o te po boku pompy to banalnie proste, i niema sie co rozpisywać, oraz uszczelki przestawiacza konta wtrysku, a sa dwie, tak czy siak cala operacja '' wyjecie pompy, uszczelnienie, browar, montaż wszystkiego do kupy i kolejny browar '' zajelo mi 5 godzin, w efekcie pompa sucha, paliwo nie kapie, nie zapowietrza sie i jest gitara, wiec jesli ktoś ma zamiar wydać 600 zl lub więcej, to lepiej to przemyśleć i zrobić samemu.

A bo zapomniałem, w miedzy czasie zrobiłem jeszcze wtrysk sterujący uszczelniłem, bo zaczynał sie pocić,a skoro kolektor miałem już zdiety to poszedłem za ciosem i dokończyłem sprawę.

 

Pordro Panowie ,i życzę wiary w siebie i swoje dwie ręce :cool2:

 

 

Robilem to tak,:

 

Rozlaczylem EGR

Zdiolem kolektor dolotowy, kilka srubek i juz.

Ustawilem wal w punkcie GMP i zablokowalem go kolkiem w skrzyni.

Zdiolem pasek wielorowkowy.

Zdemontowalem dzwignie napinacza i ramie

Odkrecilem srube, ktora trzyma kolo zembate pompy, klucz 18

Zamontowalem, nakrecilem sciagacz do pompy, bo przeciez prac w pompe mlotkiem nieladnie, i ta mondrosc wynikla z rady Carlosa, dzieki Ci :P

Zdemontowalem, rurki od wtryskiwaczy,.

Odkrecilem podpore pompy i sama pompe od bloku silnika

Dokrecilem srube sciagacza i pompa sama wyskoczyla

Potem na warsztat i browarek, bo zdziepko zmarzlem

Nastepnie wymiana,uszczelek.

Jesli chodzi o wymiane uszczelki w TR to jest gdzies filmik jak to zrobic, tyle ze po angielsku, jesli by sie dalo to prosze MODa o dodanie go do tematu bo ja nie moge znalesc a jest bardzo pomocny, robilem dokladnie tak jak na tym filmiku chodzi mi o TR bo jak wiemy ja pompe wyjolem.

Montaz w odwrotnej kolejnosci i.

Nastawnika nie ruszalem.

 

Robilem to wszystko w dokladnie takiej kolejnosci jak zapisalem :wink:

 

Koszt uszczelek, caly komplet bosza to 35 zl w tym uszczelki pod natawnik

ChipTuning By Bagor. I moc jest zemną :-) świetna robota :-)


Moja BMW - http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=6866


Diagnostyka BMW - INPA ADS # VAG VW AUDI SEAT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jednak sam się nie biore za to znalazłem gościa który ma konkret serwis. zajmuje się wyłącznie pompami serwis diesel bosch jak by ktos był zainteresowany moge polecić. za uszczelnienie całej pompy z uszczelkami powiedział mi 130zł to jest bardzo mało w porównaniu z innymi ceanmi.tylko jest sprawa taka że on tylko chce sama pompe ja muszę ja wymontować no ale czy trzeba będzie ustawic dawke jeśli ja wymontuje?

http://img94.imageshack.us/img94/4369/poswiecenie20i20milosc2.jpg

http://bmwklubkielce.pl

http://www.motostat.pl/user_images/48090/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem powyżej-jeżeli nie ruszysz nastawnika to nie musisz ustawiac dawki. Ale pewnie ten serwisant bedzie chciał uszczelnic całą-także nastawnik,wiec trzeba bedzie po takim uszczelnienu ustawic tą dawke.

Wymontowanie pompy to znacznie wiecej roboty niż samo uszczelnienie wyjetej pompy.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patryk1981 - zaryzykuje i spróbuje zrobić to sam :] - choć to troche poroniony pomysł ale lubie czasem sie troche pomęczyć i "niby" zaoszczędzić bo pewnie coś popier...e i koszta bedą większe :] i w tej sprawie mam pare pytań (na czerwono)

 

Pordro Panowie ,i życzę wiary w siebie i swoje dwie ręce :cool2:

 

 

Robilem to tak,:

 

Rozlaczylem EGR

Zdiolem kolektor dolotowy, kilka srubek i juz.

Ustawilem wal w punkcie GMP i zablokowalem go kolkiem w skrzyni.punkt gmp gdzie go tam znaleźć i o co kaman hmmm... jaki kołek w skrzyni ??

Zdiolem pasek wielorowkowy.

Zdemontowalem dzwignie napinacza i ramie

Odkrecilem srube, ktora trzyma kolo zembate pompy, klucz 18

Zamontowalem, nakrecilem sciagacz do pompy, bo przeciez prac w pompe mlotkiem nieladnie, i ta mondrosc wynikla z rady Carlosa, dzieki Ci :Pjaki i ile ten sciągacz ??

Zdemontowalem, rurki od wtryskiwaczy,.

Odkrecilem podpore pompy i sama pompe od bloku silnika

Dokrecilem srube sciagacza i pompa sama wyskoczyla

Potem na warsztat i browarek, bo zdziepko zmarzlem

Nastepnie wymiana,uszczelek.

Jesli chodzi o wymiane uszczelki w TR to jest gdzies filmik jak to zrobicjakies namiary na ten filmik, tyle ze po angielsku, jesli by sie dalo to prosze MODa o dodanie go do tematu bo ja nie moge znalesc a jest bardzo pomocny, robilem dokladnie tak jak na tym filmiku chodzi mi o TR bo jak wiemy ja pompe wyjolem.

Montaz w odwrotnej kolejnosci i.

Nastawnika nie ruszalem.

 

Robilem to wszystko w dokladnie takiej kolejnosci jak zapisalem :wink:

 

Koszt uszczelek, caly komplet bosza to 35 zl w tym uszczelki pod natawnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad 1 - GMP ustawiasz krecac walem tak aby pierwsze krzywki ustawily sie w pozycji "V" pod rozrusznikiem jest taka mala dziurka i tam wkladasz bolca blokujacego, pewnie nie trafisz za pierwszym razem wiec musisz celowac az wskoczy i krecenie walem bedzie niemozliwe, ta procedura jest opisana na necie.

 

Ad2 za sciagacz placilem 50 zl jest na allegro taki, polecam go miec :cool2: http://allegro.pl/bmw-td-tds-sciagacz-kola-zebatego-pompy-wtrysk-i2806633762.html

 

Ad3, filmik niestety gdzies mi sie stracil z widoku, moze koledzy maja jakis namiar na niego, ewntualnie zapytaj na BMW DIESEL

ChipTuning By Bagor. I moc jest zemną :-) świetna robota :-)


Moja BMW - http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=6866


Diagnostyka BMW - INPA ADS # VAG VW AUDI SEAT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

Cieknie mi paliwo spod dekla pompy, tak, jak zaznaczyłem to na zdjęciu.

Moje pytanie brzmi: czy demontaż samego tego dekielka wiąże się później z jakimiś skomplikowanymi ustawieniami pompy? Czy jest to tylko zwykły dekielek? Nie chcę ruszać nastawnika.

 

http://www.ogro-met.com/wrzosu/bmw/DSC_0149.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sie nie myle to dekiel nastawnika jak nastawnika nie tykniesz bedzie bez zmian. Wydaje mi sie prosta wymiana uszczelki w tym miejscu ale patryka zapytaj on wie lepiej.

http://img94.imageshack.us/img94/4369/poswiecenie20i20milosc2.jpg

http://bmwklubkielce.pl

http://www.motostat.pl/user_images/48090/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też tak mi się wydaje, ale wysłałem pw.

 

Dokladnie, spokojmnie mozesz odkrecac ten dekielek, nic sie nie stanie,nie musisz nic potem ustawic, ja tez mialem obawy ale totalny luzik, jesli nie masz uszczelki jeszcze, to kup sobie komplet caly nie tylko te dwie,ja popelnilem blad i poten musialem zas kupic uszczelki tyle tylko ze komplet, a teraz po dekiel i nastawnik lezy mi i ladnie wyglada. Same uszczelki nastawnika i dekla to koszt 16 zl a caly komplet wszelakich uszczelek to koszt 32 zl ori bosza, a wierz mi napewno Ci sie przydadza, :-)

 

Ps, pierdziele patenty, ta nie typowa srube robisz tak, nasadka numer 7 i nabijasz na ta srubke, i odkrecasz :cool2:

To tak jak bys nie wiedzial :mrgreen:

 

Tu masz dowod ze ja tez kiedys nie widzialem nawet filmik nagralem, polecam moje inne filmiki na youtube :-) :cool2:

http://m.youtube.com/#/watch?feature=related&v=bhPVtUukaUk&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DbhPVtUukaUk%26feature%3Drelated&gl=PL

 

W tle moja kobieta, ale to pominiemy, oraz moja gadanine :mrgreen:

ChipTuning By Bagor. I moc jest zemną :-) świetna robota :-)


Moja BMW - http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=6866


Diagnostyka BMW - INPA ADS # VAG VW AUDI SEAT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toż to torx, a nie nietypowa śruba :P . Dla mnie już dawno stała się typowa :lol:

 

A wydaje Ci sie ze pisal bym o torxksie :-) czy raczej mialem na mysli ta trzy kontna. ? :-):-)

Ale soksik :-)

ChipTuning By Bagor. I moc jest zemną :-) świetna robota :-)


Moja BMW - http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=6866


Diagnostyka BMW - INPA ADS # VAG VW AUDI SEAT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wam!

Dzięki za odpowiedź! Tak właśnie myślałem, ale nawet w takich drobiazgach lubię mieć pewność:)

Co do śruby, to dzięki za patent - przyglądałem się jej przez chwilę, jak by to była cześć obcej cywilizacji, ale za mocno nie wysilałem mózgu, bo i tak najpierw chciałem się upewnić, czy mogę do zdjąć. Więc wykonanie "Torxa" młotkiem brzmi jak oświecenie ;)

 

Również myślałem, że lepiej będzie kupić komplet i niech nawet reszta leży w garażu, bo pewne jest, że kiedyś tę pompę będę ściągał.

Czy zestaw uszczelek kupić w sklepie, czy szukać w necie?

 

EDIT: Patryk, czy ten link aby na pewno jest poprawny? Tam jest kilka filmików (głównie o sprzęgle), ale gadają po hiszpańsku... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wam!

Dzięki za odpowiedź! Tak właśnie myślałem, ale nawet w takich drobiazgach lubię mieć pewność:)

Co do śruby, to dzięki za patent - przyglądałem się jej przez chwilę, jak by to była cześć obcej cywilizacji, ale za mocno nie wysilałem mózgu, bo i tak najpierw chciałem się upewnić, czy mogę do zdjąć. Więc wykonanie "Torxa" młotkiem brzmi jak oświecenie ;)

 

Również myślałem, że lepiej będzie kupić komplet i niech nawet reszta leży w garażu, bo pewne jest, że kiedyś tę pompę będę ściągał.

Czy zestaw uszczelek kupić w sklepie, czy szukać w necie?

 

EDIT: Patryk, czy ten link aby na pewno jest poprawny? Tam jest kilka filmików (głównie o sprzęgle), ale gadają po hiszpańsku... :)

 

 

Nie to nie ten filmik :mad2:

Lukalem tematy o dwumasie i niewiem jak to mi sie kliklo :cool2: to ten filmik http://m.youtube.com/watch?v=EYaA14nTEoM

 

Uszczelki kup gdzie chcesz, ale z neta masz najpewniej, chyba komplet po 32 zl naprzyklad takie - http://allegro.pl/uszczelki-pompy-vp37-tds-tdi-dti-2467010003-bosch-i2789166163.html

 

Pozdro :cool2:

ChipTuning By Bagor. I moc jest zemną :-) świetna robota :-)


Moja BMW - http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=6866


Diagnostyka BMW - INPA ADS # VAG VW AUDI SEAT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toż to torx, a nie nietypowa śruba :P . Dla mnie już dawno stała się typowa :lol:

 

A wydaje Ci sie ze pisal bym o torxksie :-) czy raczej mialem na mysli ta trzy kontna. ? :-):-)

Ale soksik :-)

 

W takim razie zwracam honor, myślałem, że chodzi o śrubki ze zdjęcia :D

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoksik, ciekawe jak tam ''wrzosu'' dlugo nie wraca :wink: ciekawe jak mu idzie ta robota,pewnie zaraz juz bedzie skrecal nastawnik, :8) tylko ciekawe czy aby napewno ta kulka weszla :roll: i w finale, jest odpalil :cool2: :D

 

Wrzosu, jak tam poszlo, klikaj cos :-) ciekaw jestem :norty:

ChipTuning By Bagor. I moc jest zemną :-) świetna robota :-)


Moja BMW - http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=6866


Diagnostyka BMW - INPA ADS # VAG VW AUDI SEAT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągałem jedynie ten dekielek i to wystarczyło - reszta pompy nie kapie, więc jej nie ruszałem. Jednak przyjedzie taki czas, być może na wiosnę, że będę musiał ją kompletnie rozebrać i uszczelnić. Wówczas opiszę co i jak i czy mi się udało, czy nie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.