Skocz do zawartości

330Ci - zgasł i nie daje się uruchomić


Demus

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Każdy przypadek jest inny ale generalnie M54B30 nie są najszczęśliwsze. Mają problemy ze znikającym olejem i właściwie nikt nie wie dlaczego a ludzie za remont się nie biorą bo do tego silnika nie ma zamienników. Jeżeli chodzi o odmę to jest tzw. wersja zimowa. Różni się tylko tym, że jest obłożona izolacją. Sama odma to koszt rzędu 170zł gorzej z wymianą, bo trzeba rozebrać cały dolot i sporo się nakombinować żeby ocalić stare wężyki (nowe każdy kosztuje ponad 100zł więc warto kombinować) Czy to coś da?? Hmm tego nie wie nikt ale na pewno nie zaszkodzi:)

 

Tyle tytułem wstępu, bo generalnie to chciałem w sprawie remontu:)

 

Mogłeś go sobie darować bo praktycznie prawdy w nim ZERO. ;) Odma nawet bez zniżek nie kosztuje 170zł, a z wężyków najdroższy 90zł ;) Dziś to liczyłem bo wymianę robię na wiosnę. Dolotu też nie trzeba zdejmować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

dzwonił do mnie mechanik ,odkręcili świece i silnik kręci także jestem dobrej myśli,mają wyczyścić kolektory świece i wymienić odme, jeszcze maja sprawdzić ciśnienie w cylindrach żeby mieć pewność że wszystko jest w porządku,strasznie powoli im to idzie, z tego co teraz widzę to po zakupie od razu trzeba odme wymienić żeby mieć św. spokój ,to będzie przestroga dla innych posiadaczy M54B30.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co teraz widzę to po zakupie od razu trzeba odme wymienić żeby mieć św. spokój ,to będzie przestroga dla innych posiadaczy M54B30.

może nie to żeby od razu wymieniać odpowietrznik, a często porządnie pojeździć do odcinki żeby ta wodna emulsja odparowała z oleju. Wtedy macie pewność, że membrana odpowietrznika nie przymarznie do obudowy :cool2: pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co teraz widzę to po zakupie od razu trzeba odme wymienić żeby mieć św. spokój ,to będzie przestroga dla innych posiadaczy M54B30.

może nie to żeby od razu wymieniać odpowietrznik, a często porządnie pojeździć do odcinki żeby ta wodna emulsja odparowała z oleju. Wtedy macie pewność, że membrana odpowietrznika nie przymarznie do obudowy :cool2: pozdr

 

Dokładnie. Nie ma wody w oleju nie ma problemu.

 

Więc przy okazji sprawdzić na jakim oleju jeździcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogłeś go sobie darować bo praktycznie prawdy w nim ZERO. ;) Odma nawet bez zniżek nie kosztuje 170zł, a z wężyków najdroższy 90zł ;) Dziś to liczyłem bo wymianę robię na wiosnę. Dolotu też nie trzeba zdejmować.

Twój komentarz za to merytoryczny jest wielce..

 

Kolego niedowiarku proszę:

Samemu robiłem wymianę w zeszłym roku oto aktualny cennik ASO z magicznej strony:

11617533400 - 171.60zł - odma wersja zimowa

11157532649 - 45zł - wężyk który najprościej rozpiąć

11617504535 - 91.94 - wężk, który ciężko rozpiąć żeby nie powiedzieć, że jest to niewykonalne:)

11611432559 - 66.85 - ten też trudno ale da się..

Do tego dolicz sobie przesyłkę z ASO i masz cenę..

 

Dodam tylko tyle, że każdy z wężyków wykonany jest z plastiku, który tylko woła "złam mnie" a na takim mrozie to tylko patrzeć jak się rozleci..

 

Bez zdejmowania dolotu - LOL

Zaraz napiszesz, że kluczy nie trzeba tylko spryt! Trzeba rozebrać wszystko do przepustnicy inaczej nie będziesz miał miejsca żeby ręce włożyć. Każdy wężyk nakłada się przez "nakręcanie o 90^" a odmą kręcić się nie da. Po prostu nie ma tam na to miejsca. Ale co tam.. Ty wiesz lepiej przecież wymieniasz na wiosnę..

Jak autor tematu będzie zainteresowany co i jak zrobić to służę. Ja dłubałem sobie sam w garażu, bo chciałem być pewny, że wszystko jest tak jak trzeba i że każdy wężyk został przeczyszczony.

Teraz nic nie zamarzło (przynajmniej póki co:))

 

Jak silnik się zakręcił to nie ma strachu. Będzie żył tylko dolej oleju i pojeździj długo, żeby się z wydechu olej wypalił. Katalizatorem sie nie martw. Te silniki tyle oleju palą, że już i tak pewno jest zapchany:)

A co do wymiany odmy od razu po zakupie to nie głupi pomysł szczególnie jak sie ma masełko na korku oleju. Wydatek powiedzmy umiarkowany więc warto rozważyć dla tzw. św. spokoju:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Dresiku bardzo chętnie skorzystam z Twoich rad. Mój mechanik nie wymienił odmy tylko ją odmroził i (mam nadzieję) wypłukał. Gdy do niego przyjechałem autko mruczało już na parkingu od godziny. Mechanik stwierdził, ze wymieniać nie trzeba i ze niepotrzebnie ją zamówiłem (wczoraj). Dodał, ze jest z tym dużo roboty i gra niewarta świeczki. Czyli po prostu nie chciało mu się z tym bawić. Pośmigałem troche po mieście robiąc zasłonę dymną i obserwując złośliwe uśmiechy golfiarzy ;) Zrobiłem też 30 km autostradą z prędkością koło 200. Dymienie ustało ale boję się, ze jutro moze być powtórka z rozrywki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze, ze nie wiem jak on je czyścił. Powiedział tylko, ze zużył 5l benzyny ekstrakcyjnej do wymycia wszystkiego. Też bym wolał mieć wymienioną odmę, jutro rano będę jechał w stresie do pracy. Gdy skompletuje wszystkie potrzebne części, sam ją wymienię.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile to jest "krótkie przebiegi", mniej niż 20km na raz?

ja robiłem około 8 km rano jak dojeżdżałem do pracy to jeszcze silnik nie był do końca rozgrzany przy tych mrozach, i się stało to co się stało.

 

Ten silnik przy -10 stopniach potrzebuje 2 km do osiagnięcia 50 stopni i kolejnych 4 km do 80 stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego niedowiarku proszę:

Samemu robiłem wymianę w zeszłym roku oto aktualny cennik ASO z magicznej strony:

11617533400 - 171.60zł - odma wersja zimowa

11157532649 - 45zł - wężyk który najprościej rozpiąć

11617504535 - 91.94 - wężk, który ciężko rozpiąć żeby nie powiedzieć, że jest to niewykonalne:)

11611432559 - 66.85 - ten też trudno ale da się..

Do tego dolicz sobie przesyłkę z ASO i masz cenę..

 

To są 'gołe ceny' bez rabatów, taniej można kupić np. w sklepie interentowym na forum ;) dodatkowo jak sam udowodniłeś wężyki nie kosztują po 100zł :D

 

Sama odma to koszt rzędu 170zł gorzej z wymianą, bo trzeba rozebrać cały dolot i sporo się nakombinować żeby ocalić stare wężyki (nowe każdy kosztuje ponad 100zł więc warto kombinować)

 

Bez zdejmowania dolotu - LOL

 

No LOL

 

http://www.youtube.com/watch?v=axFTZp9uMKc&feature=related

 

i kolejne zdaje się do 6 części. Takich DIY jest zresztą kilka, trzeba było poszukać zanim zabierałeś się za robotę.

 

Zaraz napiszesz, że kluczy nie trzeba tylko spryt! Trzeba rozebrać wszystko do przepustnicy inaczej nie będziesz miał miejsca żeby ręce włożyć. Każdy wężyk nakłada się przez "nakręcanie o 90^" a odmą kręcić się nie da. Po prostu nie ma tam na to miejsca. Ale co tam.. Ty wiesz lepiej przecież wymieniasz na wiosnę..

 

Wiem, wiem, w przeciwieństwie do Ciebie nie udaje że pozjadałem wszystkie rozumy. Na forum ludzie dawno wymieniali odmy bez zdejmowania dolotu /kolektora bo przecież nie o gumowym wężu od przepływomierza do przepustnicy mówimy/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem po co ta polemika. Ten filmik jest mi znany, bo sam się nim posługiwałem jako instruktażowym. Ale gdybyś fizycznie wymieniał odmę to wiedziałbyś, na ile jest on pomocny.

Dlatego chciałem służyć pomocą co i jak rozkręcić. U mnie np jedną z opasek rozkręcało się od spodu samochodu skąd był prosty dostęp. Odmę pociąłem, żeby móc ocalić stare wężyki ale mniejesza o to. Zainteresowany otrzyma wszystkie niezbędne informacje by operacje przeprowadzić w miarę szybko i bezproblemowo:)

 

Ściąganie kolektora ssącego do tej operacji to jakieś kuriozum. Więcej roboty pewno ze trzykrotnie. Równie dobrze przy wymianie odmy można wymontować silnik by mieć lepszy dostęp ale po co??

 

Co do cen operacji to pisałem z pamięci nie chciało mi się sprawdzać aktualnych cenników. Za czasów mojej wymiany pamiętałem tylko tyle, że wężyki warto ocalić, bo nie kosztują groszy. 92zł a 100 to faktycznie jest po co posta pisać.

Amen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie i tak musieli czyścić kolektor to go wykręcili , wężyki uratowali także spoko, jutro mają mieć nową odme to dopiero jutro będe wiedział czy silnik żyje,

dziwne było to że stara odma była czysta ,pewnie musiała się ta membrana zawiesić lub zamarznąć , zmartwili mnie trochę bo mówili że nie wiadomo jak tam korby czy ich czasem nie skrzywiło, bo to że kręci to jeszcze nić nie wiadomo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak dokładnie zbudowana jest ta odma. Dzisiaj dotarła do mnie nówka sztuka. Wyglada mi to na dwie puste puszki połaczone ze sobą. Dmuchałem we wszystkie króćce i nic tam nie stawia żadnego oporu dla przepływu powietrza. Niby oryginał, ma wytłoczony znaczek BMW.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie i tak musieli czyścić kolektor to go wykręcili , wężyki uratowali także spoko, jutro mają mieć nową odme to dopiero jutro będe wiedział czy silnik żyje,

dziwne było to że stara odma była czysta ,pewnie musiała się ta membrana zawiesić lub zamarznąć , zmartwili mnie trochę bo mówili że nie wiadomo jak tam korby czy ich czasem nie skrzywiło, bo to że kręci to jeszcze nić nie wiadomo?

 

 

Jeśli silnik zgasł na wolnych obrotach to raczej nie powinny sie pokrzywić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.