Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Znów na początku powitam kolegów spod znaku smigielka.

 

Moje dzisiejsze pytanie dotyczy ABSu, a mianowicie zauważyłem że mam wpiete 2 duże bezpieczniki od ABSu szary i czerwony z napisem ABS w miejscu gdzie znajdują się bezpieczniki, nic by nie bylo w tym dziwnego gdyby nie to iż absu nie mam lub odmawia on działania ;(

 

moje pytanie brzmi jak sprawdzić czy mam problem z absem czy po prostu go nie posiadam ;)

 

z góry dzięki za każda odpowiedź czy też wskazowke.

Opublikowano
zazwyczaj podczas problemu z abs zapala sie kontrolka na zegarach , ale skoro masz wstawione bezpieczniki to moim zdaniem masz go w wyposazeniu a jak auto reaguje podczas hamowania na sniegu badz lodzie?
Opublikowano
a czujniki przy kołach sprawdzałeś jeżeli chociaż jeden czujnik padnie abs nie działa a często padają z tego co słyszałem podłącz pod kompa i wyświetli ci który czujnik może być dupnięty i go sprawdź może tylko wtyk zaśniedział a jak nie kompem to odpinaj po kolei czujniki i sprawdzaj miernikiem może być też w sumie obwód przerwany jeżeli czujniki działają a kontrolka dalej świeci jak pisał poprzednik najpierw sprawdź jak hamuje
Opublikowano

podczas gwałtownego hamowania koła się blokują o czym przekonałem się w dość nie przyjemnej sytuacji, na szczęście nikt nie zaznał żadnego uszczerbku ale było blisko.

 

kontrolka nigdy się nie palila, nawet nie mam pewności czy ona się tam znajduje.

 

czujników nie sprawdzalem, postaram się pojechać na jakąś stacje gdzie jest możliwość podpiecia się pod komputer, niestety mieszkam w małym miescinie i nie mam dużo takich miejsc do wyboru ;(

Opublikowano
Pod maską zobaczysz pompę od ABSu, wyjmij zegary i wymień żarówkę od ABS-u lub włóż jeśli jest puste miejsce (może któryś z czujników jest uszkodzony lub pompa i poprzedni właściciel po prostu wykręcił żarówkę żeby Cię nie kuła w oczy). Jeśli masz przekaźniki od ABSu to zapewne jest on w aucie.
Opublikowano

znalazłby się ktoś tak wspanialomyslny i miły aby wyszedł przed dom i cyknal mi fotke jak wygląda pompa? jestem trochę zielony xd

 

z góry wielkie dzieki.

Opublikowano

hah nie pomyslalem aby sprawdzić jak wygląda na allegro xd

 

z racji tego że dzisiaj już zrobiło się ciemno zobaczę czy posiadam pompę dopiero juto. Oczywiście pochwałę się czy cos takiego znajduje się pod maska.

Opublikowano

No wpisałem ale nie bardzo sie łapię :(

W zakładce: HAMULCE --> Przewód hamulcowy przedni --> Przewód hamulcowy przedni ABS *(3 różne obrazki z umieszczonymi przewodami)

W zakładce: HAMULCE --> Systemy regulacyjne --> Agr. hydr. ABS/ASC/Sterownik/Uchwyt

 

Czyli z tego wynika ze abs jednak mam ? ale niedziałający tak ?

Opublikowano
Często pada modulator pompy ABS. Najpierw jak ci w ogóle nie świeci kontrolka ABS nawet przy włączeniu zapłonu na zegarach to ją wepnij...ktoś zapewne ją wypiął lub się spaliła. Jeżeli będzie świecić non stop to sprawdź bezpieczniki...a jak są dobre to podjedź na kompa.Wtedy się dowiesz czy są czujniki ABS padnięte czy modulator.Jeżeli modulator to do wymiany cała pompa najlepiej o tych samych numerach
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

Jestem z najswiezszymi informacjami,

pompa jest na swoim miejscu, kontrolka od absu się nie pali.

Możecie mi powiedzieć gdzie znajduje się ta kontolka mniej więcej ? w lewej, centralnej czy prawej stronie licznika ?

Rozumiem żeby wymienić zaroweczke trzeba rozkręcić licznik ? a jak czytałem żeby wykręcić licznik trzeba okrecic kierownicę tak ?

 

mógłbym prosić jeszcze o jakiś dokładny plan działania ?

Opublikowano
W zegarach, na dole masz 3 "szybki". Kontrolka ABS jest po prawej stronie środkowej z nich. Można próbować wyciągnąć zegary bez zdejmowania kierownicy, gdzieś na forum ktoś pisał jak to zrobić.
Opublikowano

Byłem podpiąć sie pod kompa ... Marget Marelli ! ;(

Ostatnie dziadostwo do wszystkich aut ! Dobre do Fiata ale nie beemek ! - słowa znajomego mechanika.

Gościu skasował mnie 80zł i zostawił z kwitkiem:

"Błąd czujnika stopinia obrotu" nr 0052 (chyba, nie wiem na 100% ponieważ kartkę z tym błędem zostawiłem u wujka który ma mi te czujniki sprowadzić)

 

I teraz pytanie do was drodzy koledzy, dużo zabawy jest z wymianą tych czujników ? trzeba wymienić komplet ? i skąd mam wiedzieć który czujnik padł ? mówie komputer ciulowy pokazał tylko błąd czujnika i weź tu sie domyśl który to, lewy, prawy, przód, tyl ...

 

Co do tej kontrolki, to rozbierałem zegary, ale nie poradziłem sobie z wypięciem tych kabli, dostęp ograniczony przez kiere, a nie chciałem za mocno szarpać zeby nie urwać. !

Tam wystarczy pociągnąć te wtyczki czy trzeba jakoś odbezpieczyć czy coś ;p

Jak sobie nie poradzę bede musiał kierownice odkręcać, i znów kilka pytan, wiem że ze względów bezpieczeństwa trzeba odpiąć akumulator, ale nie wiem jak zdemontować poduche, śruba trzymająca kierownice domyślam sie jest pod poduchą, tak ?

I co z kontrolką jak sie spaliła trzeba nową kupować ? czy jak to tam jest rozwiązane technicznie ?

 

patrze na allegro czujniki po 50-80 zł ...

 

Byłem u jeszcze jednego mechanika ktory zajmuje sie głównie beemkami powiedział ze ok 100-150 zł bedzie mie kosztowała ta wymiana z robocizna ! Dlatego chciałbym sam popróbować w szczególności ze mam do tego warunki (warsztat z podnośnikiem)

Opublikowano

Co do ściągania kierownicy, to zależy jaką masz, ale ogólnie z tyłu kierownicy są wkręty, odkręcasz je, delikatnie ściągasz poduszkę, odpinasz przewody. Pod spodem jest naba - nakrętka trzymająca kierownicę - klucz 16. Odkręcasz ją, ściągasz kierownicę.

 

Dobrze jest zaznaczyć w jakiś sposób [zarysować drążek kierownicy i wieloklin kierownicy, zrobić kropkę markerem, czy coś], by wiedzieć, jak powinna siąść.

 

Jak się kontrolka spaliła, to trzeba kupić nową żaróweczkę. Może się okazać, że nie jest spalona [ja np. kontrolkę poduszki miałem zakrytą kawałkiem szmatki].

Opublikowano

Dobra mam nadzieje ze to tylko zaróweczka, i ze nikt jakiegoś kabelka nie przerwał bo "robić sie nie chciało" ;(

 

Jeszcze pozostało pytanie bez odpowiedzi dotyczące tych czujników. ;) Dużo zabawy ? I jak sprawdzić który czujnik padł ? bo nie widzi mi sie wymienianie całego kompletu.

 

Wyczytałem ze po odpięciu jaśka trzeba jechać do serwisu bo bedzie mi sie palił bląd poduchy tym razem, i przy uderzeniu jasiek nie wypali ;(

Koszt jak podawali to kolejne 50 zl, chyba ze jast jakiś domowy sposób na skasowanie tego błędu ;P

Opublikowano
W kierownicy masz 2x torx chyba 4 albo 5 rozmiar.Zablokuje kiere idealnie na środku i wyjmij kluczyk. Odkręć śrubę od kiery 16tką nasadką . Zaznacz markerem w 3 miejscach położenie kiery na wieloklinie,Zdejmij kiere.Nie musisz odpinać nic ,poduszka nie wystrzeli nic się nie martw. oprzyj kiere na swoich nogach. Aby zegary zdjęć odkręć 2 x torx .Podważ np nożem albo płaskim śrubokrętem w celu wyjęcia zegarów. Odepnij 3 wtyczki. Teraz jak masz jakieś otwory bez żaróweczek na środku to spojrzyj pod światło i będziesz widział gdzie prześwituje ABS ...może być tak że masz spaloną żarówkę więc musisz wyjąć te na środku w celu zlokalizowania gdzie jest właśnie ta właściwa
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

ale żeby dostać się do śruby od kiery nie trzeba najpierw zdjąć jaska? tzn czy ta śruba nie znajduje się pod poducha ?

jutro się jeszcze będę męczył z tymi kontrolkami, ale do wymiany mam też czujniki (tak pokazał raport po podłączeniu sie do kompa) , jak można sprawdzić który czujnik padl ? żeby nie wymieniać wszystkich bo tego raport o blędach nie uwzględnił. :( Aha i gdzie dokładnie znajduje sie ten czujnik.

Opublikowano

Zależy jaką kierę masz. Ja mówię o takiej

 

 

http://img6.imageshack.us/img6/5290/1136081112.jpg

 

W tej powinno być w miarę podobnie

 

http://images44.fotosik.pl/244/b99d94d9b6c08cd5.jpg

 

Z tyłu masz 2 otwory i tam wsuń torx

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

Co do zdejmowania poduszki: odkręcasz torxy z tyłu kierownicy, jak mówi DjAquaz i pod poduszką, centralnie na środku zobaczysz śrubę. Poduszki rzeczywiście nie trzeba odpinać, ale jest znacznie wygodniej bez niej. Odpinasz przewody, kładziesz poduszkę gdzieś obok, odkręcasz śrubę na środku kierownicy, znaczysz położenie, ściągasz kierownicę.

W przypadku kierownic czteroramiennych jest identycznie [tylko nie pamiętam w tym momencie, ile tam torxów trzymało].

 

Co do błędu poduszki, nie powiem Ci, czy błąd się pojawia, jeżeli aku jest odłączony i poduszka zostaje odpięta [może ktoś tu da znać, żeby Kolega miał to na uwadze]. Ja miałem błąd poduszki od kupienia [kontrolka zakryta szmatką], wymieniłem całą kierownicę, po podpięciu nowej [ponoć sprawnej] poduszki, kontrolka dalej świeciła, błąd w kompie był. Wykasowanie go załatwiło sprawę.

 

 

Co do sprawdzania czujników, w dziale Zrób to Sam jest domowy test ABS. Może tam się dowiesz czegoś ciekawego.

Opublikowano

Mówią że wystarczy wyjąć kluczyk aby błąd systemu SRS nie wskoczył ale ja w razie w zawsze by kombinacji z airbag odpinam akumulator. A co do sprawdzenia czujnika, niby można pomierzyć rezystancję (opór) czujników i widać który ma inny niż wszystkie (sam nie mierzyłem nigdy), albo podepnij pod lepszy interfejs i wyskoczy który padnięty.

 

P. S. taka ciekawostka ze u mnie na dwóch różnych interfejsach wyskakuje błąd prawego przedniego czujnika a ABS wydaje się działać prawidłowo i kontrolka także gaśnie tak jak powinna :P

Opublikowano
Za każdym razem ściągam poduszkę tak jak opisuje i jeszcze nigdy nie miałem błędu w ani jednej bmce :cool2:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

WIELKIE PODZIĘKOWANIA DLA WSZYSTKICH !

 

Robiłem wszystko tak jak napisał DjAquaz krok po kroku i narazie nie stwierdziłem ofiar w ludziach czy autku.

 

W pewnym momencie miałem strach w oczach gdyż wyszła mi na wierzch tasiemka, jednak po kilku próbach udało mi sie wszystko ładnie schować,

Błędu poduszki mi nie wyświetliło, kontrolka wymieniona i sie pali, czujniki bede miał na jutro wieczór przód i tył, ze znajomym mechanikiem popróbujemy który to czujnik padł.

Mam taka cichą nadzieje ze to tylko czujnik (tak pokazał komputer, ale wiadomo jakość mierna, zobaczymy)

 

Prosze narazie o nie zamykanie tego tematu gdyż napotkam pewnie jakiś problem na swojej drodze ku działającemu abs.

 

Takie jeszcze jedno pytanie, z rozkodowanego VINu wynika tez ze posiadam w autku ASC, lecz mam go zapewne wyłączone "na stałe" gdyż przełącznik przeszkadzał najprawdopodobniej byłemu właścicielowi i postanowił go wyrwać, teraz mam brzydką dziurę najprawdopodobniej po przełączniku zaraz koło zapalniczki.

 

Możecie mi powiedzieć jak najprościej sprawdzić czy ten ASC rzeczywiście mam, (sprawdzanie czy koła buksują odpada gdyż buksują, być może spowodowane tym ze były właściciel wyłączył ASV i wyrwał czujnik ...) chodzi o jakieś urządzenie ktore łatwo sprawdzić czy jest, czy nie ma, tak jak np: pompa od ABSu.

Opublikowano

Zrób tak:

 

Zresetuj kompa,albo komputerem albo odepnij klemy i je zepnij ze sobą na 15 minut i włącz zapłon.Tym sposobem skasujesz wszystkie błędy. Odpal i zobacz czy kontrolka zgaśnie po odpaleniu,jak tak to się przewieź. Rozpędź autko do ok 30km/h i gwałtownie zahamuj,najlepiej na śliskim podłożu.Jak ABS działa to no....ok ale nie jest to powód do radości, pojeździj trochę i jeśli dalej nie świeci kontrolka to są szanse na uszkodzony tylko czujnik. Zrób jeszcze tak jak już sobie jeździsz to spróbuj delikatnie wyhamować auto Jeżeli pedał zacznie odbijać przy samym prawie zatrzymaniu to masz zwalony modulator ABS zaraz potem powinna kontrolka się zapalić od ABS czyli cała pompa do wymiany.Niestety jest to pięta bmw e36/e39

 

Co do ASC to ....zbędny detal....który prędzej wkurza jak pomaga... Przy przepustnicy gazu powinna być druga przepustnica ,która działa w odwrotną strone.A tego co wiem ABS jest połączony z ASC .Spisz numery pompy ABS sprawdzimy czy kroś zamienił pompe czy nie.Możliwe że podmienił ale nie zsynchroniziował jej z kompem

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.