Skocz do zawartości

Problem z ogrzewaniem w aucie


dejok

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki problem otóż auto grzeje mi tylko wtedy jak już jest zagrzany i wtedy trzeba go porządnie przegazowac i dopiero wtedy puszcza ciepłe powietrze. Ostatnie zauważyłem tez to ze po wyłączeniu auta znowu musze go przegazować bo leci zimne powietrze a wcześniej tego nie musiałem robić. Dzisiaj zauważyłem także to że co jakiś czas coś tam w środku "potrzeszczy" i zaczyna lecieć ciepło. Jeszcze wcześniej robiłem taki myk ze puszczałem powietrze max zimne potem max ciepłe coś tak potrzeszczało i potem lecialo ciepłe. Także nie wiem co moze być nie tak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od termostatu ;) Nie zaszkodzi wymienić.

Szczerze nie widzę związku. Termostat jest częścią układu chłodzenia otwierającą przejście z małego obiegu (silnik, nagrzewnica) do dużego (tam gdzie już jest chłodnica).

 

Problem z ogrzewaniem i klimatyzacją w BMW polega na tym, że tyle co się zdążyłem zorientować do tej pory to układy te są dość skomplikowane, ze względu na elektronikę, która tym wszystkim "steruje" (odpowiedni moduł - IHKR/IHKA). Jeśli coś miałbym doradzić bardziej sensownego to z całą pewnością obejrzenie/przeczyszczenie elektrozaworów ogrzewania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaworow nie rozbieraj bo to nie one stanowia problem a tylko pompka ktora jest pod nimi.

Jezeli ci cos skrzeczy to znak ze własnie sie zaciera, niestety nic sie nie da z tym zrobic a to dlatego ze jest nierozbieralna.

Kupno uzywanej odpada bo mozesz trafic na podobna do swojej, ja poprostu z wielkim bolem kupiłem nowa w ASO cos ok 400 zł ale opłacało sie i teraz mi grzeje jak wsciekła

KLIMATYZACJA SAMOCHODOWA, THERMO KING, CARRIER

DIAGNOSTYKA BMW, VAG tel. 500 236 866

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie upierałbym się tak przy tych elektrozaworach. Na początku proponuję sprawdzić stan pompy wody gdyż szwankująca też daje właśnie takie objawy jakie opisałeś, m.in. trzeszczenie elektrozaworów i problemy z ciepłym powietrzem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego trzeszczenia to mam tak od samego początku jak kupiłem autko. Trzeszczy tylko wtedy jak zmieniam pokrętła od ciepłości jakby zmieniał nadmuchy;d ale chyba rozwiązałem problem okazało się że nie wiem z jakiego powodu brakowało płynu chłodniczego. teraz grzeje jak ta lala:) Dzieki za odpowiedzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

mialem podobny problem i zauwazylem ze mam mala dziurke na laczeniu zbiornika wyrownawczego przy chlodnicy i przez to nie bylo cisnienia a plyn chlodniczy nie mial obiegu i przez to ja nie mialem ogrzewania. kupilem klej dwo skladnikowy i skleilem a pozatym odlaczylem przewody od elektrozaworow i podlaczylem je na krotko poprzez taki trujnik.i grzalo, tylko ze nie bylo regulacji bo tak jak napisalem (odlaczylem elektrozawory)no a teraz mam juz nowa chlodnice in wszystko gra. wczesniej doradzano mi ze mam zdemontowac nagrzewnice ale to bylo by bledem i bym duzo zaplacil B.duzo. wiec sprawdz poziom plynu w chlodnicy i jej okolice.

 

Ps. chlodnica nowa (podrobka 250zl) do e34 24v 1992-3

 

POZdrO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj padła mi ta pompka i na domiar złego wywaliło przez nią sporo cieczy chłodniczej :D Dobrze że akurat jechałem centralne zakładać i trójnik 25mm do PEX-a pasował tam jak talala :D Później wpadłem na to żeby po prostu wywalić tą pompkę i podłączyć przewód ten co idzie do pompki prosto do elektrozaworów :D No i regulacja jaknajbardziej działa, autko grzeje jak trzeba ;) Więc teraz pytanie: Po jaką cholerę w ogóle ta pompka potrzebna? :norty:

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc teraz pytanie: Po jaką cholerę w ogóle ta pompka potrzebna? :norty:

Brew pozorowi, pompa wodna to serce układu chłodzenia! Odpowiada za krążenie płynu chłodzącego poprzez silnik, chłodnicę i nagrzewnicę. Płyn chłodzący odbiera ciepło z silnika krążąc wokół cylindrów, przepływa też przez głowice i cylindry wokół bardzo gorącej komory zapłonowej. Ponieważ silnik pracuje optymalnie w określonym zakresie temperatur, termostat zapobiega wypływowi płynu chłodzącego z silnika do chłodnicy zanim nie osiągnie minimalnej temperatury(aby nie był ani za zimny ani za ciepły).

Gdy termostat się otwiera płyn chłodzący przepływa do chłodnicy gdzie oddaje ciepło na zewnątrz. Praca chłodnicy zależy od przepływu powietrza przez nią co pozwala na odprowadzenie nagromadzonego ciepła.

Po oddaniu ciepła płyn chłodzący wraca do silnika i cały proces zaczyna się od nowa.

To tak wygląda językiem trochę naukowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale pompa wodna to zupełnie inne ustrojstwo, i nie jest przy elektrozaworach :D Główna pompa wody napędzana jest paskiem klinowym, a ta, to mała pompka elektryczna. Znam przecież zasady działania układu chłodzenia :D To, o czym mówię i co wywaliłem to jakaś pompka wspomagająca obieg, z tego co wiem w wersjach bez klimy w ogóle jej nie ma :D Ta pompka musi mieć coś wspólnego jedynie z układem ogrzewania auta, z racji jej położenia. Tylko że nie zauważyłem różnicy z pompką a bez pompki :D Przecież bym głównej pompy wody nie wyrzucił!!! :twisted:

 

Pompa wody:

http://img09.allegroimg.pl/photos/oryginal/13/95/34/13/1395341300

 

Pompka, którą wywaliłem:

http://img06.allegroimg.pl/photos/oryginal/14/53/20/56/1453205689

(ten plastikowy baniak mocowany na metalową objemkę do elektrozaworów)

 

Dalej się zastanawiam:

Więc teraz pytanie: Po jaką cholerę w ogóle ta pompka potrzebna? :norty:

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki , że się podepnę trochę pod temat , ale mam pytanie do K9Darek

 

Co kolego sugerujesz tym , czy działa regulacja temp. w środku ? Bo u mnie np. tak mi się wydaje , że tylko działa ciepło-zimno , tak na środku jak się ustawi to jak było przedtem ciepłe to leci ciepłe jak zimne to zimne , czym może to byś spowodowane ? Rozbierałem w środku kokpit i od tyłu wszystkie linki siedzą tak jak należy .

http://img810.imageshack.us/img810/9430/20110302872.jpg


Przykazanie 11 - Myśl !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo ta pompka wspomagająca czyli tzw. elektrozawory ma takie samo zadanie jak pompa wody, czyli wymuszenie obiegu wody, z tym że odpowiada za temperaturę nawiewu. Regulacja polega na wykorzystaniu obiegu ciepłego płynu aby uzyskać ciepły nawiew a zimne zasysa z zewnątrz. Jeśli pompka wspomagająca padnie to nie ma obiegu wewnątrz i nie będzie ciepłego powietrza. To ona odpowiada za osiągalną ilość ciepła dostarczanego przez nawiew. Nie jestem w stanie tego tak dobrze opisać by to można było łatwo zrozumieć :duh: a długi esej tylko mógłby pogorszyć sprawę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pompka wspomagająca padnie to nie ma obiegu wewnątrz i nie będzie ciepłego powietrza.

No jak nie będzie, jak jest :D Nawet jak wywaliłem całkowicie elektrozawory i pompkę i wstawiłem trójnik do PEX-a, to miałem ciepłe powietrze, z tym, że nie miałem możliwości regulacji temperatury. Teraz mam wstawione elektrozawory bez pompki, i jest ciepłe powietrze jak i regulacja ;)

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem że nie będzie ciepłego powietrza jak pompka padnie a nie jak jej nie będzie. Padnie, znaczy że zdechnie i nie będzie pompować i zablokuje przepływ :mrgreen:

P.S. Współczuję następnemu właścicielowi tego auta. Z pompą też tak zrobiłeś? :mad2: :mad2: :mad2: I co jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ja miałem padniętą pompę? :D Nie planuję tego auta na razie sprzedawać. Póki co mam w nim ważniejsze rzeczy do naprawy niż ta cholerna pompka :] Po cokolwiek by nie była, zrobię ją, ale w swoim czasie :] Chyba ważniejsza skrzynia wchodząca w serwisowy, nastawnik pompy, kończące się turbo i przecieki chłodnicy, nieprawdaż? :D A tego niestety nie powyrzucam :twisted: A najgorsze to, że auto musi cały czas jeździć :P

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie masz pompki elektrycznej to jak samochód jest na wolnych obrotach to Ci takie ciepłe powietrze nie poleci jak z pompką. A jak jeszcze ustawisz nadmuch na 3-4 to po jakimś czasie będzie leciało zimne powietrze. Dlatego jest ta pompka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, tego właśnie chciałem się dowiedzieć ;) Czyli tak jak myślałem, ta pompka nie wpływa w żaden sposób na pracę silnika :D

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.