Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam, mam dziwny problem w 530d manual, mianowicie podczas jazdy na wysokim biegu 4 albo 5 czasami zdarzy mi sie ze auto zachowuje sie tak jakby sprzeglo sie posliznelo(jade z predkoscia ok 100km/h i podczas przyspieszania na jakas sekunde obroty silnika podskakuja do gory a auto sie przyspiesza, po sekundzie problem sam znika i dalej jest ok, zdazylo mi sie to juz pare razy, nie obstawialbym sprzegla bo przy ruszaniu z miejsca czy przy zmianie biegow bierze ok(nie ma zadnych poslizgów) co to moze byc?
GDYBY PAN BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH
Opublikowano
Odpal auto zarzuć 1szy bieg naciśnij na hamulec i cały czas trzymając puszczaj powoli sprzęgło jak auto będzie zdychać to sprzęgło masz ok. Natomiast jeśli nie zdusi silnika to najprawdopodobniej sprzęgło do wymiany.
Opublikowano
kurcze to nie sprzeglo, ze sprzeglem wszystko jest ok, bierze jak trzeba, to jest podobny objaw jak przy slizgajacym sie sprzegle albo taki jak kolo na oblodzona nawierzchnie wpadnie, tyle ze z poslizgiem kola automatycznie zaswiecilaby sie kontrola trakcji a nic takiego sie nie wyswietla, dodam ze trakcja tez dziala bez zarzutu. niby mi to wcale nie przeszkadza bo zdarza sie naprawde bardzo rzadko ale bardzo mnie ciekawi co to moze byc :roll:
GDYBY PAN BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH
Opublikowano

po co pytasz skoro nie sluchasz co do ciebie mowia.

Koledzy napisali sprzeglo i tak jest. Obciąż auto (zapakuj znajomych) i wstaw 4 bieg i od 80 km/h pedal w podloge, poślizgnie sie na bank i nie bedzie to utrata przyczepnosci kol.

.
Opublikowano
po co pytasz skoro nie sluchasz co do ciebie mowia.

Koledzy napisali sprzeglo i tak jest. Obciąż auto (zapakuj znajomych) i wstaw 4 bieg i od 80 km/h pedal w podloge, poślizgnie sie na bank i nie bedzie to utrata przyczepnosci kol.

a ja ci mowie ze na bank sie nie posliznie wiele razy tak probowalem i nic z tego, probowalem nawet busa w kontenerze holowac i zadnej podobnej reakcji nie bylo, dziwne ale prawdziwe

GDYBY PAN BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH
Opublikowano
nie przejmuj sie jezdzij dalej jak to bedziesz czul juz na 3 biegu to powoli umawiaj sie z mechanikiem na zmiane sprzegla ;). ewentualnie diagnostycznie sam sprawdz stan tarczy. ok 2-4 godz pracy. pozdro
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
w weekend zmienilem kompletne sprzeglo, nowa tarcza, docisk i lozysko wszystko firmy sachsa, a sprzeglo dalej sie slizga najczesciej na czwartym biegu w momencie zalaczania sie turbiny, pomozcie gdzie szukac przyczyny, bo mi wlosy wypadna z tej nerwowki
GDYBY PAN BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH
Opublikowano
a co myslicie o wysprzegliku sprzegla??? wyczytalem na sasiednich forach ze to tez moze byc przyczyna takich objawow jak wyzej opisalem, te stare sprzeglo ktore wymienilem wcale nie wygladalo na zuzyte, a na chlopski rozum jesli by bylo zjechane to by sie slizgalo caly czas a nie sporadycznie, moze i dobrze wina lezy w wysprzegliku( raz dobrze wysprzegli a raz nie), niektorzy twierdza ze przyczyna moze byc tez slizgajacy sie dwumas ale tej opcji raczej bym nie obstawial bo to raczej niedorzeczne.
GDYBY PAN BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH
Opublikowano
tak ale to nie powinno miec nic do rzeczy przeciez zestaw sprzegla jest taki sam jak w mocniejszych wersjach silnikow wiec chyba to nie stanowi problemu, jak znajde troche czasu to sprobuje wymienic ten wysprzeglik bo sprzeglo na dzien dzisiejszy zaczyna mi juz brac dopiero po calkowitym puszczeniu pedalu a wczesniej bralo gdzies w polowie, i coraz czesciej mi sie to zdarza zwlaszcza podczas jazdy w miescie.
GDYBY PAN BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH
Opublikowano
mam podobny problem. Sprzeglo wymienione (o dziwo stare bylo prawie jak nowe), wysprzeglik przy skrzyni wymieniony a objaw jak byl tak jest. Zauwazylem tez ze zalezy to od temperatury - im nizsza tym czesciej wystepuje. Pod koniec miesiaca jade na wymiane dwumasu, wiec zobaczymy czy cos to da.
Opublikowano
sluchaj booncol zaczekaj z tym dwumasem, wyczytalem na innych forach ze wymiana kola nic nie dala a ja za tydzien bede wymienial wysprzeglik i dam ci znac czy objawy ustapily, szkoda sie w koszty wpedzac bo dwumas to nie jest tania zecz pewnie cos ok 2000zl a wysprzeglik kupisz dobrej firmy za 250zl
GDYBY PAN BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH
Opublikowano
sluchaj booncol zaczekaj z tym dwumasem, wyczytalem na innych forach ze wymiana kola nic nie dala a ja za tydzien bede wymienial wysprzeglik i dam ci znac czy objawy ustapily, szkoda sie w koszty wpedzac bo dwumas to nie jest tania zecz pewnie cos ok 2000zl a wysprzeglik kupisz dobrej firmy za 250zl

 

wysprzęglik już wymieniałem (nowy z ASO coś ok 300zł). Dwumas już leży od miesiąca kupiony, czeka tylko na wymiane (1550zł LUK, w ASO chyba ponad 3000) - czasami zatłucze przy gaszeniu więc najwyższy czas. Pozostaje jeszcze pompka przy pedałach (koszt w ASO 500-600zł) ale jakoś ciężko mi uwierzyć, żeby to coś dało - podobno pompke da się zregenerować bez wyjmowania jej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Proponuję dobrze odpowietrzyc może gdzieś powietrze stoi,przepuścic przez odpowietrznik sporo płynu bo może jakiś stary syf zalega.
ec2Wze6.jpg
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
wlasnie jestem po wymianie dwumasu. Potestuje przez ten tydzien i dam znac czy jeszcze cos sie slizga czy juz nie.
Opublikowano
jestem po wymianie wysprzeglika i pompki a sprzeglo dalej sie slizga, brakuje mi juz pomyslow co dalej z tym robic, zostaje jeszcze dwumas ale czy to mozliwe zeby dwumas sie slizgal???
GDYBY PAN BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH
Opublikowano
po wymianie dwumasy przez tydzień czasu nie było najmniejszego poślizgu - wydaje mi się, że problem rozwiązany. Dwumas sam w sobie raczej nie ma prawa się ślizgać, natomiast może być nierówna powierzchnia styku koła z tarczą sprzęgła. Można spróbować dać koło do lekkiego przetoczenia. Jeżeli już to nie pomoże, to spróbowałbym dać docisk sprzęgła do wzmocnienia.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
wymieniłem dwumas, miał krzywa bieżnie ślizgową, w końcu przestało mi się ślizgać sprzęgło
GDYBY PAN BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.