Skocz do zawartości

audio za rozsadne pieniadze w e90


pan_prezes_skora

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam radio professional ale dźwięk to generalnie dla mnie słaby jest a melomanem nie jestem. Chciałbym wymienić głośniki na lepsze w rozsądnej cenie. Jest sens czy trzeba budować audio od początku? Jakie głośniki zamiast fabrycznych jeżeli da się tylko ten element wymienić sam?

Dzięki

 

Przeczytaj temat od poczatku, znajdziesz wszystko co potrzebujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)może mógłbyś to streścić?

 

Ty tu jesteś obsługiwany na zasadach VIP?

 

Mimo wszystko mega skrót aby nie śmiecić na forum:

- zestaw Alpine, do kupienia w ASO jako fabrycznie doposażenie. Wymiana średnich, wysokich (lub dołożenie) + montaż wzmacniacza w bagażniku, sub bez zmian. Wiązka kabli dołączona.

- zestaw dedykowany Xion. Wstawienie tweeterów (lub podmiana), średnich oraz suba. Bez wzmacniacza.

- retrofit HiFi lub L7, na amerykańskich forach temat przerabiany. HiFi gra lepiej (sam posiadam), jednak potrzebny wkład aby to wpakować nie adekwatny. Już lepiej Xion i jakiś wzmacniacz.

- mniejsza lub większa rzeźba na innych niekoniecznie dedykowanych głośnikach + wzmacniacz OEM posiadający odpowiednie wejście audio.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)może mógłbyś to streścić?

 

Ty tu jesteś obsługiwany na zasadach VIP?

 

 

Nie nie jestem ale spróbuj przeczytać kilka pierwszych stron to zobaczysz że można sobie w głowie namieszać co user to inna teoria.

Dzięki za odpowiedź.

 

Czyli nie można sobie tak poprostu wymienić głośników na trochę lepsze?... szkoda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam dyskomfortu w e91 z tym audio, standardowe nadawalo sie tylko odgrywania dzwiekow pdc.

Na pewno wiesz co oznacza slowo dyskomfort ??

 

Mialem na myśli porownanie do Logic7 w E65, jak pisze z ipada, nie chce mi sie rozwijać za bardzo treści. Tłumacząc: audio w E91 po zmianie nie gra dużo gorzej niż L7 w E65 (różnica oczywiście jest, ale L7 a seria i L7 a alpine to ZUPELNIE inne tematy).

 

 

Nie nie jestem ale spróbuj przeczytać kilka pierwszych stron to zobaczysz że można sobie w głowie namieszać co user to inna teoria.

Dzięki za odpowiedź.

 

Czyli nie można sobie tak poprostu wymienić głośników na trochę lepsze?... szkoda

 

Zależy co rozumiesz przez wymiane "tak sobie" - najprostsza (moim zdaniem) jest wymiana na zestaw Alpine. Dostajesz wzmaczniacz, dużo lepsze głośniki i tweety w zestawie typu plug-and-play (wymieniasz glośniki, podpinasz okablowanie i wsadzasz wzmacniacz, masz gotowe bez grzebania). Jak lubisz grzebać, możesz śmiało sztukować jak koledzy wyżej w tym wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam dyskomfortu w e91 z tym audio, standardowe nadawalo sie tylko odgrywania dzwiekow pdc.

Na pewno wiesz co oznacza slowo dyskomfort ??

 

Mialem na myśli porownanie do Logic7 w E65, jak pisze z ipada, nie chce mi sie rozwijać za bardzo treści. Tłumacząc: audio w E91 po zmianie nie gra dużo gorzej niż L7 w E65 (różnica oczywiście jest, ale L7 a seria i L7 a alpine to ZUPELNIE inne tematy).

 

Spoko :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Może streszczę trochę swoją historię, bo uważam że jest wzruszająca -

 

Co prawda mam jedynkę E87, ale jeśli chodzi o kwestie audio to wiadomo, takie same podzespoły.

No więc, wydałem ponad 2000 zł na modernizacje tego i jestem BARDZO MAŁO zadowolony.

Mianowicie, w miejsce standardowego radyjka Business zamontowałem CDE-9880R, do tego średnie i poddupne głośniki, do tego wzmacniacz Ground Zero z subem i tweeterki

Dźwięk pierwsza klasa, nawet zachwyciłby tych co nie słyszą 12 par skrzypiec, tylko 10.

Ale cholernie denerwuje mnie to, że przy start-stopie wyłącza się radio. Silnik gaśnie, radio gra. Naciskam sprzęgło, radio się wyłącza. W salonie car audio w którym to robiłem najpierw postanowili poprowadzić plusa bezpośrednio z akumulatora - nic nie dało, jeszcze później zamówili wtyczkę CAN - teraz radio ładnie włącza się z kluczykiem, ale start stop nadal swoje. Ewentualnie poniżej 10 sekund postoju raz na 20 razy się nie wyłączy przy odpalaniu. No więc jak poczytałem w tym temacie o przeprogramowaniu standardowego radyjka na hifi to rozważyłem tą możliwość. Tylko nie wiem co gdzie i jak załatwiać. Stąd moje pytania, jak się znajdzie ktoś mądry na tyle żeby mi odpowiedzieć sensownie to ma u mnie autentycznie duże piwo.

 

czyli

 

-Jeśli zostawiłbym radio Alpine, ma ktoś jakiś pomysł co zrobić, żeby się nie wyłączało samoczynnie przy startstopie? Kondensator jakiś może?

-Czy jeżeli chciałbym powrócić do radia BMW Business czy tam dokupić Pro- jak wygląda sprawa z przeprogramowaniem tego wszystkiego na HiFi? I czy jest możliwość podłączenia wzmacniacza nie seryjnego BMW do seryjnego radia business/pro?

 

BŁAGAM o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-Czy jeżeli chciałbym powrócić do radia BMW Business czy tam dokupić Pro- jak wygląda sprawa z przeprogramowaniem tego wszystkiego na HiFi? I czy jest możliwość podłączenia wzmacniacza nie seryjnego BMW do seryjnego radia business/pro?

BŁAGAM o pomoc

Nie wiem co z tym wylaczniem/wlaczaniem ale podpiac wzmak do seryjnego radia sie oczywiscie DA. W zaleznosci od posiadanego wzmacniacza (do twojego akurat trzeba) nalezy tylko zastosowac filtr hi-lo zeby jakos to polaczyc. W skrocie to mala kostka z ktorej z jednej strony podlacza sie kabelki wychodzace z kostki z oryginalnego radio bmw a z drugiej strony jest wyjscie RCA do twojego wzmaka.

 

Tylko cos mi tu nie pasuje bo skoro wymieniles radio na inne to nie wiem skad pytanie o podpiecie do fabrycznego? Jesli sadzisz ze da ci lepszy dzwiek to zapomnij. Przerabiam ten sam temat teraz i radio fabryczne (Prof) jest zestrojone tragicznie, stad moje pytanie post wyzej o koszty przeprogramowania takiego radia na HiFi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, dlatego myślę o czymś takim - nowy customowy alpine out, a w jego miejsce zakupić standardowe radio bmw professional i przeprogramować na hifi.

tak jak napisalem zastanowilbym sie na twoim mcu 3x zanim powrocilbym do fabrycznej skrzynnki. Ja u siebie nie mam wyjscia zbytnio bo navi radio i komputer jakby spiete jest we wszystko i wymiana w e60 radia fabrycznego na custom to juz podchodzi pod extreme tuning, nie wspominajac o kosztach takiego zabiegu i utraty funkcjonalnosci strerowania z kierownicy;(

Ja jestem swiezo po wlozeniu audio w profesjonalnej firmie i jestem BARDZO niezadowolony. Oczywiscie u mnie nie ma funkcji start-stopu wiec wspomniany przez ciebie problem mnie nie dotyczy ale niestety jakosc dzwieku jest tragiczna;( Obecnie mam w aucie sprzet za ok 2500 nie liczac robocizny kabli itp (wzmak plus glosniki tylko). W poprzednich autkach mialem audio za 1500 zl i brzmialo to o niebo lepiej. NIestety tu bede musial chyba zagryzc zeby i pogodzic sie z tym co jest bo jak mowie nie ma sily zebym zamienil fabryczne radio na custom. Dlatego jak tylko znalazlem watek o mozliwosci przeprogramowania radia to podlapalem temat. Aczkolwiek chcialbym zeby sie ktos wypowiedzial o rzeczywistej roznicy po takim przekodowaniu i czy warto. Jesli bedzie to tylko zmiana delikatna i malo zauwazalna to nie bede sobie zawracal tym glowy. Jak dla mnie jakosc generowango dzwieku przez radio fabryczne jest tragiczna. A mam zalozone bardzo dobre glosniki 2-drozne przod i wzmacniacz na ktorym w poprzednim samochodzie dzialalo to bosko! Ale tam mialem radyjno custom za 600zl a nie ten fabryczny chlam od bmw;( Decyzja nalezy do ciebie ale jak mowie, ja bym sie powaznie zastanowil nad powrotem do fabryki skoro jestes zadowolony z jakosci muzyki. Skupilbym sie raczej na obejsciu tego problemu z zaplonem a nie probie ulepszania tego co juz jest dobre (dzwiek). W koncu PO TO wlasnie modyfikowales audio...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W maju tego roku zmienialem audio w E91, bo seria byla targiczna, nie dosc, ze seryjne audio nie ma sily i jak wlaczy sie cos glosniej to glosniki umieraja, to do tego jakosc dzwieku jest porownywalna do glosnikow w telefonie komorkowym...

 

W planach bylo dolozenie tylko dedykowanego zestawu Audio System i jakis wzmacniacz, ale jak juz to zostalo zainstalowane to zdecydowalem sie tez na sub+kolejny wzmacniacz, bo bassu bylo malo...

 

Teraz wyglada to tak:

-Audio System X-ion 200 + wzmacniacz Alpine MRX-F30

-Subwoofer Focal Access 25A1 + wzmacniacz Hifonics TXi 3000

 

Podpiete oczywiscie pod seryjna jednostke.

 

Gra dobrze, nie jest to oczywiscie Logic 7, ktorego mialem okazje sluchac w BMW E61, ale naprawde audio daje rade ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz wyglada to tak:

-Audio System X-ion 200 + wzmacniacz Alpine MRX-F30

-Subwoofer Focal Access 25A1 + wzmacniacz Hifonics TXi 3000

 

Podpiete oczywiscie pod seryjna jednostke.

 

Gra dobrze, nie jest to oczywiscie Logic 7, ktorego mialem okazje sluchac w BMW E61, ale naprawde audio daje rade ;)

 

Witaj, może trochę nie jestem w temacie ale mam pytanie - czy aby zamontować Audio System + subwoofer musiałeś coś przerabiać w aucie? czy wszystko pasuje w swoje fabryczne miejsca?

 

p.s. mile widziane zdjęcia o ile można coś sfotografować :)

 

Dzięki za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, może trochę nie jestem w temacie ale mam pytanie - czy aby zamontować Audio System + subwoofer musiałeś coś przerabiać w aucie? czy wszystko pasuje w swoje fabryczne miejsca?

 

p.s. mile widziane zdjęcia o ile można coś sfotografować :)

 

Dzięki za odpowiedź

 

Jezeli chodzi o same glosniki to jest to zestaw p&p, jedynie musialem domowic ramki do drzwi, zeby mialy miejsce na glosniki wysokotonowe na wysokosci lusterek (koszt ok 180zl), oczywiscie same glosniki bez wzmacniacza graja nie duzo lepiej niz seryjne...

 

Wszystko robione bylo w Media Centrum w Warszawie na ul. Chlodnej, chlopaki mieli naprawde fajne pomysly jak schowac wszystkie wzmacniacze. 2 wzmacniacze sa w miejscu gdzie powinna byc apteczka (schowek po lewej stronie bagaznika), a apteczke przelozylem w inne miejsce.

 

http://img199.imageshack.us/img199/1355/1020008x.jpg

 

pod tym wzmacniaczem jest drugi wzmacniacz do normalnych glosnikow (niewidoczny, bo schowany pod podloga). I jeszcze w schowku pod wlacznikiem swiatel jest poprowadzony sterownik do wzmacniacza od suba ktorym moge regulowac bass

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Albo X-ion zestaw dedykowany (wzmacniacz + głośniki) z montażem 2500-3000

pzodro:)

 

Montowalem u siebie zmontazem za XIONA przod + tyl (tu akurat co innego dwudrozne ale nie xiona) zaplacilem 1800. Efetk... o niebo lepszy , gra lepiej niz HIFI , dzwiek bardzo czysty , brakuje mu troche mocy (nie mam wzmaka) ale slychac wystarczajaco glosno (dlugo sie tak nie da jezdzic zawsze sciszam). Ucho mam wyczulone - niby nie jestem audofilem ale ... wylapuje mase dzwiekow i szumow (niestety). To gra naprawde niezle.

 

POLECAM !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli chodzi o same glosniki to jest to zestaw p&p, jedynie musialem domowic ramki do drzwi, zeby mialy miejsce na glosniki wysokotonowe na wysokosci lusterek (koszt ok 180zl), oczywiscie same glosniki bez wzmacniacza graja nie duzo lepiej niz seryjne...

 

pod tym wzmacniaczem jest drugi wzmacniacz do normalnych glosnikow (niewidoczny, bo schowany pod podloga). I jeszcze w schowku pod wlacznikiem swiatel jest poprowadzony sterownik do wzmacniacza od suba ktorym moge regulowac bass

 

Dzięki wielkie za odpowiedź, chyba jednak sobie odpuszczę dźwięk - przynajmniej w tym roku :P heheh, trochę za dużo motania ze wzmacniaczami itp, itd - nie na ten rok :)

 

Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestaw alpine - 1680

Montaż - 900

hmm. troszke duzo nie uwazacie ??

zestaw alpine w de z wysyłką ok. 360 euro

montaż wg. oryginalnej instrukcji BMW to ok. 2,5h

 

czyli sam zestaw porównywalnie..

 

no wlasnie montaż na poczatku w dziale czesci mi powiedzieli 2h. Potem dzownie na serwis i mi mowia 900. To im mowie ze droga tą roboczogodzine mają 450 zł !!!!????? to sie zaczelo ściemianie ze kolega mi zle podał ze długosc montaż to zależy od wyposarzenia auta ipt. Pierdu Pierdu ! Szukają jeleni i tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestaw alpine - 1680

Montaż - 900

hmm. troszke duzo nie uwazacie ??

zestaw alpine w de z wysyłką ok. 360 euro

montaż wg. oryginalnej instrukcji BMW to ok. 2,5h

 

czyli sam zestaw porównywalnie..

 

no wlasnie montaż na poczatku w dziale czesci mi powiedzieli 2h. Potem dzownie na serwis i mi mowia 900. To im mowie ze droga tą roboczogodzine mają 450 zł !!!!????? to sie zaczelo ściemianie ze kolega mi zle podał ze długosc montaż to zależy od wyposarzenia auta ipt. Pierdu Pierdu ! Szukają jeleni i tyle

ciesze się że pomogłem :lol:

może warto popytać ile weźmie za montaż jakiś salon car audio, powinno być znacznie taniej, a to nic skomplikowanego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze nic. BMW Bawaria w Katowicach wyceniła mi montaż zestawu alpine na 1568,25 !!!

 

Jeśli masz auto na gwarancji, to tanio tego nie zrobisz, bo zostaje ASO. Mnie tez podawali w ASO kwoty z sufitu, a zrobiłem tam gdzie serwisowałem 7mkę i teraz 3kę - BMCars w Mysłowicach (kiedyś pracownicy Bawarii Katowice, więc raczej wiedzą, jak spiąć przewody). W cenie coś poniżej 400 PLN brutto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.