Skocz do zawartości

318i nie chodzi na jeden cylinder do 2.5tyś. obr.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich, jestem nowy na forum i mam problem z moim autem. Jest to tak jak w opisie bmw e36 318i m40 92r. Auto nie ważne czy zimne czy ciepłe chodzi tak jakby nie na wszystkie cylindry. Problem znika po przekroczeniu 2.5tys obr, powyżej chodzi już równo i nie przerywa. Dzisiaj na pracującym silniku zacząłem zdejmować przewody WN żeby sprawdzić czy może któryś jest uszkodzony i co sie okazało po opięciu przewodu pierwszego cylindra(tego do którego przymocowany jest jakiś czujnik) samochód na wolnych obrotach chodzi tak samo, nic nie zmienia sie jego praca, po odpięciu innych przewodów od razu przygasa i zaczyna bardziej przerywać a na tym pierwszym nie ma żadnej reakcji, więc sprawdziłem czy jest iskra i okazało się że jest i to dobra, dla testu zamieniłem nawet świece z drugiego cylindra i dalej to samo. CO może być przyczyną? od czego zacząć sprawdzanie?? Dodam tylko że auto chodzi tylko i wyłącznie na gazie bo zatarta jest pompka paliwowa wiec wtrysk i tym podobne odpadają. Bardzo proszę o jakieś sugestie.
Opublikowano
Tylko że nie mam od kogo wziąć żeby zamienić i sprawdzić, ale jakby to była cewka to dlaczego szwankowało by tylko na ten jeden cylinder???
Opublikowano
u mnie kolega miał taką sytuacje że panowie mechanicy nie dokrecili mu kolektora ssacego i co najsmieszniejsze nic nie swistalo nie palil mu samochodzik na jeden cylinder....po wymianie juz wydmuchanej uszczelki i porzadnym przykreceniu wszystko gra
Opublikowano
Mam zwykłą instalacje I generacji. Już mi ręce opadają na te przerywanie. Jeśli chodzi o ten kolektor to jutro sprawdzę to bo na to nie wpadłem. Jest jeszcze jedna rzecz a mianowicie z prawej strony przepustnicy, tam gdzie jest podłączona linka gazu idzie jakiś wężyk od powietrza(bynajmniej tak myślę) i on jest zaślepiony. Domyślam się że tak być nie powinno, tylko gdzie ten wężyk podłączyć????
Opublikowano
Witam co do pomysłu z cewką to lipa w m40 jest jedna, a na poszczególne gary jest rozdzielana za pomocą kopułki. Spróbuj tak wjedź gdzieś gdzie ciemno albo poczekaj do wieczora weź spryskiwacz taki do szyb nalej wody i ustaw na rozpylanie zapal autko maska w górę i psikaj w okolicy przewodów jak zacznie walić iskrami to sprawa prosta przewód do wymiany, a i nie sugeruj się tym, że przewody dobrze wyglądają czasami i tak biją. Jak nie pomoże to pisz będziemy dalej myśleć.
Opublikowano
Hmm, myślę że przewody są dobre bo podczas pracy silnika normalnie brałem je w ręce i nic mnie nie popieściło. Chyba że to niczego nie dowodzi to sprawdzę z tą wodą.
Opublikowano

Skoro iskra jest na tym cylindrze ,gaz też bo w instalacji podciśnieniowej mieszanka jest już przygotowana w kolektorze ssącym, to zostaje już tylko sprawdzenie ciśnienia sprężania.

Oczywiście nie można wykluczyć cewki nawet gdy jest ona zintegrowana w jedną,

przewodów WN ,oraz świec

Opublikowano
Świeca jest na pewno dobra bo ją zamieniałem miejscami i nic nie dało. A ten czujnik co idzie na tym przewodzie to od czego jest? i jeszcze pytanie odnośnie tego wężyka po prawej stronie przepustnicy, do czego on jest?
Opublikowano
Przewód idący od pierwszego gara jak dobrze pamiętam jest podczepiony do czujnika połażenia wału. Co do drugiego pytania to przewód ten to prawdopodobnie, któreś z podciśnień. A i kolego maniura nie upieraj się z tą cewką bo jest 1 i nie zespolona tylko jest po staremu palec i kopułka. Jak przetestujesz przewody to zobacz jeszcze właśnie kopułkę może tam powycierane. Jak to wszystko posprawdzasz to już wyeliminujesz elektrykę. Jak mieszkasz w lubelskim to możemy się jakoś ustawić jak coś mogę pomóc. Mam interfejs do podłączania naszych staruszków.
Opublikowano

Do pracy cylindra jest potrzebne paliwo ,iskra,oraz odpowiednie ciśnienie sprężania

Więc sprawdż z naciskiem na ciśnienie sprężania,oraz wszysko co jest odpowiedzialne za iskrę,w silniku M40 czyli przewody WN aparat zapłonowy ,kopułkę itp które mogą mieć na to wpływ.

Opublikowano
Kolego maniura bez nerwacji :twisted: ja tylko odpowiedziałem koledze to co chciał wiedzieć bo się o to pytał ale myślę, że to elektryka.
Opublikowano

Ciśnienie 120 /80 więc nie ma tragedii :)

Podczas zapalania silnika gdzie jeden cylinder ma mniejsze ciśnienie to powinieneś usłyszeć nierówną pracę rozrusznika, delikatnie przyspieszanie i zwalnianie.

Nadal upieram się ,że to zbyt małe ciśnienie na tym cylindrze.

Opublikowano
W takim razie ciśnienie muszę podjechać do mechanika i sprawdzić co i jak. Odnośnie kopułki to może uda mi się podmienić od kumpla ale jeszcze nic nie wiadomo, na pewno uszkodzony jest przepływomierz od strzału gazu(urwało całkowicie klapkę), ale myślę że na gazie nie ma to znaczenia. Jeszcze jedno co zaobserwowałem to to że jadąc powiedzmy 1000obr/min na 4 biegu, czuć i słychać przerywanie silnika ale jak dodam gazu to praca silnika się równa chociaż te 1000obr jest nadal bo trochę to trwa zanim się rozpędzi. Oprócz tego jest jeden problem ale to może wina przepływomierza a mianowicie na silniczku krokowy na włączonym, zapłonie jest napięcie 12V gdy samochód odpalam jest 0,01 wiec napięcie ginie. Wiąże się to z tym że auto jak się rozgrzeje ma wysokie dość obroty ok. 1600
  • 1 rok później...
Opublikowano
jeśli mogę się wtrącić- kolego mam podobny problem tyle że nie pali mi 3 cylinder, iskra jest ciśnienie jest paliwo dostaje, na pb chodzi tak samo jak na lpg
Opublikowano
silnik pracował ładnie ale po zamontowaniu w samochodzie takie ma właśnie objawy mechanicy rozkładają ręce

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.