Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

 

było na forum nie mogę znaleźć nr częsci nr 8 na rysunku

 

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/x/p/123.png

 

występuje jako lewa i prawa część zasłaniająca wloty powietrza przez nerki, aby silnik zdecydowanie szybciej się dogrzewał

  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Swego czasu Roger-Nysa w sposób wysoce merytoryczny obronił zasadność montowania zasłony. Bo oczywiście pojawiają się często głosy, że betka to nie stary Jelcz, żeby chłodnicę zasłaniać.
Opublikowano

też bym chętnie poczytał, bo jakoś średni mi się wydaje, że dzięki temu będzie trzymał wyższą temperaturę albo się szybciej nagrzewał.

Pomijając aspekt druciarstwa, to to nic innego jak przesłonięta tekturą chłodnica.

http://img132.imageshack.us/img132/3940/abdeckungen.jpg

sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano

zasłonięcie wlotu powietrza zdecydowanie przyspiesza nagrzewanie się silnika

robiłem test i tektura przed chłodnicą nie powoduje najszybszego nagrzania

najszybciej nagrzewał sie gdy tektura była na nerkach od strony zewnętrznej

teraz wloty mam zaklejone w ok 75% całej ich powierzchni i daje to lepszy efekt niż tektura przed chłodnicą ale gorszy niż na samej nerce

natomiast takie zaślepki byłyby najbardziej odpowiednim rozwiązaniem bo szczelnie zakrywają i nie przepuszczają tyle zimnego powietrza

żaluzje są za chłodnicą więc i tak gdy są zamknięte to i tak chłodnica jest chłodzona dużym strumieniem powietrza

kosztują ok 30zł/szt

Opublikowano
no dobra ... ale co jak już układ osiągnie temp. 90 - 94 C ??? co wtedy ściągamy przesłony ???? bo nie wierzę że nie powodują gorszego odprowadzania ciepła ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

powiem tak, jezdze tak od ok 2m-cy

spalanie mi spadło przez szybsze nagrzewanie się auta, a nawet osiągnąłem rekordowe 4,4l na 270km trasie w 2 osoby z wersalką, bagażami i nartami w środku

jak podskoczy temp to to zdemontuje,

minusów nie widzę i nie doszukuję się w tym głębszej filozofii w końcu producent coś takiego oferuje ale co prawda nie w każdym modelu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wg mnie nie jest to żadne druciarstwo (a propos wypowiedzi jednego z kolegów powyżej), nie wpłynie to też na przegrzewanie silnika. Oczywiście przy sprawnym układzie.

Wypowiedezi Rogera są na sporcie, w wolnej chwili mogę poszukać.

Opublikowano

o druciarstwie to miałem na myśli tekturę. te zaślepki.... hm. jako część występuje do wszystkich e46 nieważne czy diesel czy benzyna. moim zdaniem to te zaślepki i tak zasłaniają tylko nadmuch powietrza na chłodnicę, bo jak są zamknięte żaluzje to i tak na silnik bezpośrednio nic nie wieje ani nie owiewa wychładzając go bo tak jest wszystko zabudowane. Przed chłodnicą właściwą i tak jest chłodnica klimatyzacji która ją po części zasłania. więc mało logiczne wydaje mi się żeby to było skuteczne, no ale jeśli kolegom po testach rzeczywiście coś daje tzn szybciej się nagrzewa to widocznie tak jest.

 

powietrze wlatując nerkami przez chłodnicę jeśli są zamknięte żaluzje wylatuje tym kanałem pod autem. jeśli zasłonimy nerki zastopujemy ten przepływ powietrza.

przegrzać silnika w zimę to w ten sposób nie przegrzejemy, bo nawet jakby chłodnicy się robiło za gorąco to włączy wentylator i odprowadzi ciepło tym kanałem pod samochodem. Nielogicznym wydaje mi sie to że co z tego że zasłaniając nerki zablokujemy ten przepływ i nie będziemy tak wychładzać chłodnicy jak i tak na początku termostat jest zamknięty. Gdyby nie było żaluzji to rozumiem.

Poza tym i tak część chłodnicy będzie zawsze odsłonięta mimo tych " zaślepek" - ta część za intercoolerem. no chyba żeby jego też zasłonić :)

 

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=64484

sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano

Ciekawy temat, aczkolwiek mam wątpliwości co do zasadności tego patentu, mimo że oryginalnie sygnowanego przez firmę. Zamknięcie przepływu powietrza w zasadzie spowoduje szybsze nagrzanie chłodnicy. Może się mylę, ale jeśli dzięki temu patentowi dużo szybciej nagrzeje silnik to chyba coś nie tak z termostatem. Piszę dużo szybciej, a nie trochę szybciej. U mnie bez żadnych zaślepek zimą niewiele wolniej się nagrzewa w porównaniu do jesieni. Wskazówka do pionu potrzebuje ok. 4-5 km zimą przy temp poniżej zera.

A jakby nie patrzeć to różnica w temperaturze układu chłodzenia jest duża. Powiedzmy jesienią kilka stopni powyżej zera, a zimą bywało i minus 15, albo niżej.

spalanie mi spadło przez szybsze nagrzewanie się auta, a nawet osiągnąłem rekordowe 4,4l na 270km trasie w 2 osoby z wersalką, bagażami i nartami w środku

Co do spalania z zasłonkami i bez to może wsp. Cx znacznie się poprawia, bo ja rozumiem oszczędność paliwa wynikająca z szybszego nagrzania, ale na krótkich odcinkach, gdzie dużą część pokonuje się na zimnym silniku. Na trasie powyżej 50 km to oszczędność z szybszego nagrzania będzie pomijalnie mała, chyba że ktoś potrzebuje 100 km żeby się silnik zagrzał.

A wszystko to przez REKINA ;-)
Opublikowano

a jeździłeś kiedyś dieslem ????

diesel w porównaniu do benzyny ma większą sprawność przez co generuje mniej ciepła .....

benzyna nagrzewa się znacznie szybciej , diesel niestety nie i po to montują webasto i elektryczne dogrzewacze , żaluzje za chłodnicą ( czego w benzynie też nie ma ) ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

zastanawiające jest to, że nie mam dziur w obudowie do której mocuje się te zaślepki, chodzi o wystające bolce z tych osłonek

wg realoem część 51717894822 nie różni się niczym i występuje zarówno pod tym samym nr w aucie w którym jest przewidziany montaż jak i w modelu bez tych "żaluzji"

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
gdzie to mozna kupic????

 

Jest to część oryginalna więc w grę wchodzi ASO BMW lub jakiś sklep stacjonarny/internetowy specjalizujący się w tej marce. Koszt to ok 65-70zł za komplet :wink: Sam chyba się skuszę na ten elegancki dodatek :8) jeżeli auto podczas mrozów będzie się rozgrzewało 15-20% szybciej to uznam to za sukces i udany zakup :wink: Tak sobie jeszcze myślę w jakich miesiącach/temperaturach powinno się stosować te zaślepki. Np od października do marca, lub poniżej temp powietrza 5 stopni?? Rozumiem że jak podczas jesieni/zimy będzie kilka cieplejszych dni to nie będzie konieczności demontażu tych zaślepek??

Opublikowano
gdzie to mozna kupic????

 

Jest to część oryginalna więc w grę wchodzi ASO BMW lub jakiś sklep stacjonarny/internetowy specjalizujący się w tej marce. Koszt to ok 65-70zł za komplet :wink: Sam chyba się skuszę na ten elegancki dodatek :8) jeżeli auto podczas mrozów będzie się rozgrzewało 15-20% szybciej to uznam to za sukces i udany zakup :wink: Tak sobie jeszcze myślę w jakich miesiącach/temperaturach powinno się stosować te zaślepki. Np od października do marca, lub poniżej temp powietrza 5 stopni?? Rozumiem że jak podczas jesieni/zimy będzie kilka cieplejszych dni to nie będzie konieczności demontażu tych zaślepek??

 

 

witaj

jak znajdziesz te zaslepki gdzies to daj znac tez chetnie kupie

Opublikowano
witaj

jak znajdziesz te zaslepki gdzies to daj znac tez chetnie kupie

 

każde ASO BMW, zamawiasz jednego dnia i na drugi dzień odbierasz...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dziś zamówiłem, niestety nie jest tak różowo i tych części nie ma aktualnie w Polsce więc trzeba poczekać około tygodnia. Cena to 31 zł za sztukę
Opublikowano

Podajcie nr części tych zaślepek , bo na rysunku nie widzę....

 

 

 

pozdr

http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1
Opublikowano

Dzisiaj oglądałem wloty pow. w swoim aucie i nie ma miejsc na zaczepy jak na foto ze strony 1.

Montował to już ktoś bez miejsc na zaczepy.... będzie sie to trzymać...

http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.