Skocz do zawartości

316i Falujące obroty. Odma?


lehmpiotr

Rekomendowane odpowiedzi

E46 M43 316i 1,9 benzyna + LPG (sekwencja BRC). Przebieg 200tyś (100tyś moje).

 

Mam problem z falującymi obrotami.

Jakieś pół roku temu problem występował po odpaleniu silnika i dopóki się nie zagrzał było brak mocy i było lekkie falowanie. Po rozgrzaniu silnika problem znikał. Wówczas przeczyściłem przepływomierz. Auto już nie muliło się, jednak póki się nie rozgrzało falował silnik. Około miesiąca temu postanowiłem jednak zmienić przepływomierz na nowy (zamiennik Boscha). Niestety silnik nieco lepiej zaczął pracować jednak falowanie nie ustępowało po rozgrzaniu silnika. Faluje zarówno na LPG jak i benzynie. Postanowiłem wyczyścić silnik krokowy. Nie pomogło. Wymieniłem silniczek na inny i problem nadal nie ustępuje. Po odkręceniu silniczka i zatkaniu dolnego dolotu silnik pracuje idealnie i widać że po puszczeniu otworu silniczek otwiera i domyka kanały (wymieniany silniczek krokowy używany).

Dzisiaj postanowiłem poszukać nieszczelności w okolicach odmy. Węże wyglądają dobrze i po odkręceniu zaworu odmy patrzę na niego od dołu i widzę że wygląda nieco inaczej jak te na fotografiach. Otóż brak jest tego białego elementu, a po odkręceniu został taki mały element (tak jakby się coś w tym zaworze rozpadło). Dmuchając w zawór widać że przepływ jest swobodny. Po zmontowaniu wszystkiego z góry zaworu słychać wyraźne syczenie. Przy odpalonym silniku jak chce odkręcić korek wlewu oleju to czuć bardzo duże podciśnienie i jak korek uniosę spadają obroty i w okolicy filtra oleju wybiła strużka oleju. Jak wyciągam bagnet to też widać że ciśnienie jest nie takie jak powinno.

http://gochy.pl/odma.jpg

http://gochy.pl/odma2.jpg

 

Kilka faktów jeszcze oprócz powyższych. Silnik widać że się poci i wypychany jest olej oraz płyn. Dodatkowo po wystygnięciu silnika po odkręceniu korka czuć gaz. Podczas jazdy po intensywnym dodaniu (obciążeniu silnika) często zdarza się, że auto przełącza się z gazu na benzynę. Przy około 150 tyś. robiłem remont silnika tzn. planowanie głowicy bo były przedmuchy oleju i teraz zastanawiam się czy wówczas już coś się nie działo z ciśnieniem. Od samego początku zastanawia mnie twardy wąż od układu chłodzenia. Wydaje się czasami strasznie twardy.

 

Reasumując. Podejrzewam, że:

1. membrany na reduktorze puszczają gaz do układu chłodzenia

2. nie do końca sprawny zawór odmy

 

Proszę podpowiedzieć czy wymienić zawór odmy i czy dmuchając w niego powinien być przepływ powietrza swobodny. Jak patrzę na mechanizm i dedukuję jego działanie to nie bardzo kumam co ta membrana robi. Czyżby tylko dociskała do górnej pokrywy w której jest otwór odpowietrzający. Rozumiem, że nie ma przepuszczać do atmosfery oparów oleju?

 

Powoli mnie denerwuje wymiana wszystkiego na chybił trafił. W ASO to niestety mnie oskubią. Na co jeszcze zwracać uwagę.

 

Membranę na reduktorze gazu chcę zmieniać dopiero jak zrobię porządek z falowaniem, gdyż po regulacjach reduktora będzie wymagane dostosowanie charakterystyk gazu a na tak pracującym silniku to raczej niemożliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja także popieram sugestię Kolegi nyguss-spec-BMW. Odpowietrznik do wymiany. Jest jeszcze druga sprawa ponieważ EGT spalin jest zdecydowanie wyższe niż benzyny, więc i przez to sondy lambda reagują zupełnie inaczej na zawartość tlenu w spalinach i przez to ECU zawyża dawki stąd też "bujaka" obrotów :lol: Serwisujesz stale instalacje LPG?? kiedy ostatnio byłeś na regulacji??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odma rozsypana na bank - też wymieniałem, bo ten dzyndzel odpadł. przez odmę cały czas przechodziło powietrze, a pracujący silnik pobierał przez odmę lewe powietrze. Jak w nią dmuchasz, to membrana powinna blokować. u mnie był problem z obrotami np. po przejechaniu kawałka drogi i ponownym odpaleniu ledwo wchodził na obroty i dopiero po dodaniu gaz utrzymywał się na obrotach. falowanie jako takie może nie była, ale po przygazowaniu np. do 2000 szybko spadał na 500 i dopiero się podnosił. Teraz obroty spadają wolniej (tak jak powinno być) i do nominalnych. mimo to ma czasami tak (po zagrzaniu silnika), że jak dojeżdżam do skrzyżowania to obtory spadają do 500 i trochę falują, jak dam mu lekko gazu to się już później trzymają. U mnie też pojawiły się przecieki oleju i myslę że to przez odmę (podejrzewam też zmianę oleju z 10w na 5w).

Wymiana odmy banalnie prosta a w ASO pewnie trochę kosztuje.

Wąż górny powinien być trochę twardawy, ale nie mocno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 1 podjedz gdzieś na kompa, zobacz błędy i prace silnika live data.

Po 2 wyrzuć tą chińszczyzne najlepiej do śmietnika (przepływomierz)

Po 3 odma i przewody od odmy (sa dwa złączone)

A przede wszystkim włącz wszystkie odbiorniki, wszystkie światła, ogrzewanie tylnej szyby, radio, i t.d, dodaj gazu i obserwuj obrotomierz.

Nie włączaj klimy i napisz co zaobserwowałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolegów.

Przepraszam, jeśli napisałem nie tam gdzie potrzeba lub nie w tym dziale. Moje bmw to compact E36. Jednak trudno doszukać sie czegoś w dziale E36 jeśli chodzi o silnik gdyż mój jest z 2000 roku i ma silnik który częściej występuje już w E46.

Do tematu. W czym rzecz.

Własnie to nieszczęśliwe falowanie i czasem zgaśniecie nawet silnika.

Sprawa ma sie następująco.

Kiedy odpale zimne auto- jazda nim to sama przyjemność wszystko chodzi jak ta lala. Nie szarpie nie gaśnie, nie pali dużo. I czy to będze jazda na 10 km czy 100 wszystko jest w porządku. Problem zaczyna sie po jego zgaszeniu i ponownym odpaleniu-powiedzmy po paru minutach - jak jeszcze jest letni. Wtedy zaraz po odpaleniu potrafi zaraz zgasnąć lub falować az do granicy przygasania. Jeśli go potrzymam chwile na gazie i jade to po paru minutkach to mija i znów idzie. Jednak w pierwszej chwili po odpaleniu na letnim - jadąc czuje sie jego nerwową prace-jakby nie palił równo na świecach no i na luzie jak pisałem faluje i potrafi zgasnac. Na komputerze nic nie pokazało. Świece nowe. Wymyty krokowy, sprawdzone węże.Kolektor i przepustnica czyste, sadzy było malutko . Bracia- koledzy. Kto to przeszedł i doszedł do tego co to jest niech pomoże. Bo mnie już sił brak i nerw a oczy bolą od ciągłego czytania i nic. Co do odmy- nie widziałem tam zbytniego brudu. Jednak co mnie teraz zastanowiło- bo kiedy w nią dmucham powietrze swobodnie przelatuje. Dziwne bo gdzieś w innej wypowiedzi odnośnie odmy doczytałem ,ze tak ma być- więc jak ma być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już po problemie.

Odma wymieniona i jest OK. Odnośnie samego dmuchania w starą i nową efekt wygląda tak samo. Różnica jest dopiero jak się zatka jeden otwór i dmucha (lub wciąga powietrze) w drugi to membrana pod wpływem podciśnienia zaczyna pracować. W uszkodzonym niestety membrana nie pracowała i odma wyciągała powietrze z komory zaworowej stąd duże podciśnienie. Symptom uszkodzonej odmy to m.in. jak się chce odkręcić i uchylić wlew oleju widać że jest duże podciśnienie. Teraz po wymianie jak odkręcam to widać że jest bardzo leciutkie podciśnienie i korek unosi się w zasadzie bez wysiłku.

 

Odnośnie gazu nadal czuć zapach gazu z układu chłodzenia, ale to już nie problem bo uszczelnienia na reduktorze do wymiany. Wcześniej nie mogłem się zabrać za to, gdyż nie dałoby się ustawić charakterystyk gazu na nowo.

 

Jutro auto na myjnie i silnik idzie do wymycia, bo muszę zaobserwować czy jakieś uszczelnienie na stałe nie puszczają.

 

Wszystkim THX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego lehmpiotr- ta wiadomość , że się Tobie udało bardzo mnie ucieszyła a jednocześnie pomocne może byc to dmuchanie. Jutro ją jeszcze rza zdemontuje i sprawdze jak to jest z tą membraną. Bo naprawde denerwujące jest to gaśnięcie- zwłaszcza jak prowadzi żona-.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego lehmpiotr- ta wiadomość , że się Tobie udało bardzo mnie ucieszyła a jednocześnie pomocne może byc to dmuchanie. Jutro ją jeszcze rza zdemontuje i sprawdze jak to jest z tą membraną. Bo naprawde denerwujące jest to gaśnięcie- zwłaszcza jak prowadzi żona-.

 

nie demontuj odmy tylko odkręć korek wlewu oleju podczas pracy silnika. Jeśli masz w/w opisany efekt (podciśnienie) zamawiaj odme i wymień ją. Nie podnoś zbytnio korka bo będzie chlapał olej. U mnie na uszkodzonej odmie też po odkręceniu i uniesieniu korka strasznie wpływało to na obroty i auto dosłownie telepało. Teraz mogę odkręcić i nie ma to zbytniego wpływu na obroty. Auto chodzi jak zegarek, aż chce się słuchac pracy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uchyliłem ten korek od oleju. Owszem obroty nieco zafalowały, wyczuwalne lekkie wibrowanie powietrza. Zdjąłem odme. Membrana odmy raczej szczelna.Kiedy wyciągam powietrze zaworek unosi sie i tak pozostaje aż nie puszcze palca z otworu. Przepłukałem ją w nafcie. Przedmuchałem. Uwaga- ta częsć widoczna na zdjęciu(biała) jest bardzo krucha. Nieostrożnie troszke przetarłem szmatką i sie delikatnie odkruszyły małe fragmenty. Na szczęście - małe drobinki i chyba nie uszkodziłem jej tak aby miało to wpływ na jej prace. Nie wiem, czy fakt iż membrana w odmie jest cała czyni ją sprawną- czy istnieją odpowiednie wartości przy których ma sie otwierać lub zamykać- w każdym razie moje poczynania nie przyniosły pozytywnego skutku. Założyłem , odpaliłem- było ok. Kiedy jednak troszke postał i na letnim znów odpalilem-falował . Nie zgasł ale falował zaniżając obroty bardzo nisko. Nadal potrzebuje dobrej rady- co dalej?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z racji tego, że ten wąż od odmy wydawał się mi troszke lichy i taki jakiś gliniasty to wymieniłem go-stocując zamiennik-czyli nowy wąż gumowy ciśnieniowy -więc raczej tam nieszczelności nie widzę. Nie wiem tylko dlaczego te węze są ze sobą razem jakby w jednej koszulce. Skoro ten drugi jest wężem przez który przetłacza się płyn z obiegu chłodzenia. Dziś rozpiąlem akumulator aby go zresetować- ale to nic nie pomogło. Nie mam juz koncepcji. Czy jest ktoś na świecie kto pomoże mi naprawić ten samochód.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam nowy przepływomierz i odme też chodź zaczęły sie falowania od właśnie wymiany przepływki na starym boschu było git ani drgnęły ale zas w wyższych prędkościach nie chciała jechać nie kiedy teraz ustąpiło ale znów drugi defekt nie wiadomo co robić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem chyba to samo. u mnie wymiana odmy pomogła - ale była rozsypana membrana. w jednym z tematów odnośnie falowania, w kórym brałem udział (nie pamiętam już czy go zakładałem) jeden z kolegów pisał, że pomogła mu wymiana zespołu regulacyjnego - ale to dość drogi koks bo chyba ponad 500 stów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie falowanie pojawia się w momencie odpalenia auta po ok. 30 min postoju (po rozgrzaniu silnika). 3 razy zafaluje delikatnie i potem jest już spokój. Sprawdzałem wszystko. Czyściłem przepustnicę, kolektor ssący, krokowy rozłożyłem na części pierwsze i odmę. Dzisiaj kupiłem nową i sprawdzę czy coś się zmieniło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odma zamontowana, jednak to nic nie pomogło. Zauważyłem, że wąż idący od pokrywy zaworów do zaworu odpowietrzajacego jest jak z plasteliny. Kompletnie stracił zwoją sprężystość, jednak nei ma dziur, przez które dostawałoby się powietrze. Dzisiaj podmieniłem z kolegą krokowy, bez rezultatu.

 

Wygląda to dokłądnie tak, po odpaleniu na ciepłym:

 

http://www.youtube.com/watch?v=ug5pctCVvZ4&feature=player_embedded

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety i to nie pomogło. Akumulator był ładowany. Samochód był uziemiany i łączone klemy-wszystko co było chyba tu wymienione zrobiłem. Pozostaje chyba KUPIĆ DRUGI I PODMIENIAĆ-żartuje. powoli zaczynam tracić uczucie sympatii do tej marki. Jak sobie pomyśle, że z Matizem o podobnym przebiegu nie miałem problemów- to mnie krew zalewa.

Może trzeba samemu będzie kupić interfejs i jeździć z laptopem i wtedy sie coś wyjaśni. Sam już nie wiem. O bo bym zapomniał- że mam wstawioną instalacje gazową sekwencyjną i to samo dzieje sie na gazie i paliwie.

p.s. tak na marginesie- kiedyś była para wodna, później silniki napędzane benzyną , póżniej był gaz - teraz juz pojawia się wodór i hybryda- więc nie bawmy sie w konserwatystów i idźmy z postępem i kierujmy sie ekonomią- to nikogo nie poniża- myśle ,że wręcz przeciwnie- myślący gośc to ten który potrafi liczyć--od 20 lat jeżdże różnymi samochodami i oceniam je nie po tym na czym jeżdżą a jak sie sprawują-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nagle samo przestało falować wcześniej jak byl zimny i mróz na zew to nurkowały teraz jest mroźno i jak odpalam nie falują jak się zagrzeje to czasami, zobaczymy co się będzie dalej działo, co zapomniałem po wymianie przepływki skasować wczesniejsze ustawienia inpą ostatnio tu na forum pisali że trzeba (nie mylić z adaptacją!)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. U mnie jest bardzo podobnie tylko że w e36. Odpalam silnik zabuja obrotami ze trzy razy tak 500 <>1300 i się normuje. Na wolnych obrotach silnik pracuje ok puki się nie rozgrzeje, jak złapie 90 c to zaczyna czasami falować co mnie strasznie irytuje :? . Nie wiadomo o co chodzi { przewody, świece, sonda, krokowy sprawdzone nie ma błędu na kompie}. Zauważyłem że w okół odmy jest dużo osadu,oleju. Po jej rozebraniu była upaćkana w oleju który przedostaje sie w nieznacznych ilościach do korektora ssącego :shock: . Myślicie że to może byc przyczyną niesystematycznego falowania obrotów? Jak olej dostaje sie do korektora dolotowego to znaczy że odma już jest zmęczona i trzeba wymienic czy to może byc cos gorszego :| ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.