Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Wczoraj w naszej jedynce zapaliła się żółta kontrolka układu kontroli ciśnienia w oponach. Nie jest to może dziwne, ale:

- przy zakupie system ten nie był na liście opcji, chyba jest jest standardem, w co wątpię :)

- jeżeli czujniki byłyby obecne to tylko w kołach letnich, w zimowych nie ma ich na 100%, a brak czujników zostałby zauważony przez auto już dawno

 

Czy jest w ogóle możliwa awaria systemu, którego nie ma ?

Zakładam, że teraz pozostaje mi wycieczka na komputer?

Opublikowano

ok, ale dalej Wasza teoria opiera się na tym, że auto nagle zauważyło brak czujników

Jakoś 2 zimy przejeździłem na kołach bez czujników i nic się nie działo, a nagle po 2 miesiącach od założenia kół zimowych wywala brak czujników?!

 

o zgrozo boję się zapytać po ilu takie czujniki zauważyłyby niższe ciśnienie w oponach...

Opublikowano

ustalmy dwie rzeczy

1. jaka kontrolka Ci się wyświetliła bo raz piszesz o kontrolce spadku ciśnienia a raz o kontrolce awarii czujników

 

jeżeli wyświetliła się taka - to masz spadek cisnienia w kole

http://bi.gazeta.pl/im/2/8223/z8223022X,Swiecaca-sie-kontrolka-TPMS-oznacza-cisnienie-w-przynajmniej.jpg

 

2. jakie opony masz założone? runflaty czy zwykłe

Jeżeli masz runflaty to mogłeś przebić oponę i pokazuje to kontrolka spadku cisnienia lecz da się na tym jechać i nie widać kapcia

 

Jeżlei masz czyjniki to opony letnie i zimowe nie maja tu żadnego znaczenia bo czujnik znajduje się przy zawieszeniu a nie przy oponie, zmieniając opony nie dezaktywujesz czujnika. Podobnie jak zmieniasz runflat na zwykłe, czujniki nadal działaja i sygnalizuja spadek ciśnienia, różnica jest tylko taka że na rynflacie jedziesz dalej a na zwykłych masz kapcia wymagającego natychmiastowej zmiany koła, lawety, asisatnca lub zestawu naprawczego.

Opublikowano
ustalmy dwie rzeczy

1. jaka kontrolka Ci się wyświetliła bo raz piszesz o kontrolce spadku ciśnienia a raz o kontrolce awarii czujników

 

czerwona kontrolka od ciśnienia w oponach

link niestety nie działa

 

2. jakie opony masz założone? runflaty czy zwykłe

Jeżeli masz runflaty to mogłeś przebić oponę i pokazuje to kontrolka spadku cisnienia lecz da się na tym jechać i nie widać kapcia

 

zwykle opony

 

 

dodatkowo ściągnąłem instrukcje, jak domniemam jest ona do wersji przed liftem (moja po lifcie)

u mnie w komputerze nie ma opcji init

w instrukcji która dostałem do auta z tego co pamiętam też nie jest opisania - musiałbym sprawdzić

Opublikowano
ustalmy dwie rzeczy

1. jaka kontrolka Ci się wyświetliła bo raz piszesz o kontrolce spadku ciśnienia a raz o kontrolce awarii czujników

 

czerwona kontrolka od ciśnienia w oponach

link niestety nie działa

w pierwszym poście napisałeś że zółta teraz piszesz że czerowna, czy kolor kontrolki zmienił się w międzyczasie z zółtego na czerwony czy też pomyliłes kolory. Sprawdze w mojej instrukcji czy jest taka czerwona kontrolka bo nie zabardzo kojarzę.

u mnie link działa - chodzi o piktogram cisnienia opony

 

2. jakie opony masz założone? runflaty czy zwykłe

Jeżeli masz runflaty to mogłeś przebić oponę i pokazuje to kontrolka spadku cisnienia lecz da się na tym jechać i nie widać kapcia

 

zwykle opony

zatem jedno jest pewne, nie masz kapcia, ale to jeszcze nie świadczy o tym czy masz czujniki czy nie

 

dodatkowo ściągnąłem instrukcje, jak domniemam jest ona do wersji przed liftem (moja po lifcie)

u mnie w komputerze nie ma opcji init

w instrukcji która dostałem do auta z tego co pamiętam też nie jest opisania - musiałbym sprawdzić

 

o tym czy masz czujniki nie decyduje ściągnieta instrukcja tylko stan faktyczny, najlepiej jak w jakimś warsztacie ktoś spojrzy pod auto fachowym okiem

Opublikowano

w pierwszym poście napisałeś że zółta teraz piszesz że czerowna, czy kolor kontrolki zmienił się w międzyczasie z zółtego na czerwony czy też pomyliłes kolory. Sprawdze w mojej instrukcji czy jest taka czerwona kontrolka bo nie zabardzo kojarzę.

u mnie link działa - chodzi o piktogram cisnienia opony

 

mój błąd - kontrolka jest czerwona

 

o tym czy masz czujniki nie decyduje ściągnieta instrukcja tylko stan faktyczny, najlepiej jak w jakimś warsztacie ktoś spojrzy pod auto fachowym okiem

 

chciałem tym tylko zakomunikować, że możliwa jest jakaś zmiana w stosunku do wersji przedliftowej

Opublikowano

instrukcja obsługi podaje:

czerwona kontrolka - spadek ciśnienia (uszkodzenie opony)

zółta kontrolka - awaria układu syganlizacji spadku ciśnienia w oponach

 

Podają też że mogą się zdarzać anomalia w przypadku:

- system nie został zainicjowany

- jazda po śniegu lub śliskiej nawierzchni

- drifting

- jazda w łańcuchach

 

Zatem zresetuj tak jak było wcześniej powiedziane i przprowadź ponowną inicjację systemu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To jest tak jak opisano powyżej. NIE MA żadnych czujników komputer przelicza informacje z układu ABS i w przypadku wykrycia zbyt dużych różnic w prędkościach obwodowych kół daje odpowiedni sygnał. W praktyce wykrywa spadek ciśnienia o 0,3 bara.

W Twoim przypadku zrobiłbym tak:

Jeśli wizualnie nie masz kapcia, to najpierw bym sprawdził ciśnienie we wszystkich kolach i dopompował do wartości zgodnie z instrukcją. Potem trzeba przeprowadzić inicjalizację/kalibrację. Jeśli problem znów się pojawi zacznij od ponownego sprawdzenia ciśnienia. Prawdopodobnie w jednym z kół ciśnienie będzie nieco niższe. Ja tak miałem i dopiero po takiej procedurze znalazłem w jednej oponie cienki gwóźdź przez który bardzo wolno schodziło powietrze. Naprawa u wulkanizatora i do dziś OK. kalibrację systemu trzeba przeprowadzić po każdym uzupełnianiu powietrza w oponach, o czym mało kto pamięta - jak ją zrobić sprawdź w instrukcji samochodu, bo w zależności od wyposażenia i modelu procedura jest inna.

Opublikowano

problem rozwiązany! :)

 

okazało się, że w jednej oponie było 1,8 bar, a druga miała 2,2

wizualnie nie było tego mocno widać, a zepsuty manometr na stacji benzynowej pokazał różnice 0,1 bara ....

dwa inne urządzenia wskazały już poprawne ciśnienie i pozwoliły pozbyć się problemu :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ok. jak zmusić komputer, aby wywalił błąd?

 

Wypuść trochę powietrza z jednego kola i przejedź kawałek :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.