Skocz do zawartości

[E87] 118d Awaria czujnika ciśnienia powietrza w oponach


pirek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Wczoraj w naszej jedynce zapaliła się żółta kontrolka układu kontroli ciśnienia w oponach. Nie jest to może dziwne, ale:

- przy zakupie system ten nie był na liście opcji, chyba jest jest standardem, w co wątpię :)

- jeżeli czujniki byłyby obecne to tylko w kołach letnich, w zimowych nie ma ich na 100%, a brak czujników zostałby zauważony przez auto już dawno

 

Czy jest w ogóle możliwa awaria systemu, którego nie ma ?

Zakładam, że teraz pozostaje mi wycieczka na komputer?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

czujniki są standardem a nie opcją :duh:

 

Trzeba było trochę poszperać, jest trochę rzeczy na ten temat viewtopic.php?f=33&t=80679&start=0&hilit=czujniki+ci%C5%9Bnienia

 

ja nie mam :cool2: :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, ale dalej Wasza teoria opiera się na tym, że auto nagle zauważyło brak czujników

Jakoś 2 zimy przejeździłem na kołach bez czujników i nic się nie działo, a nagle po 2 miesiącach od założenia kół zimowych wywala brak czujników?!

 

o zgrozo boję się zapytać po ilu takie czujniki zauważyłyby niższe ciśnienie w oponach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ustalmy dwie rzeczy

1. jaka kontrolka Ci się wyświetliła bo raz piszesz o kontrolce spadku ciśnienia a raz o kontrolce awarii czujników

 

jeżeli wyświetliła się taka - to masz spadek cisnienia w kole

http://bi.gazeta.pl/im/2/8223/z8223022X,Swiecaca-sie-kontrolka-TPMS-oznacza-cisnienie-w-przynajmniej.jpg

 

2. jakie opony masz założone? runflaty czy zwykłe

Jeżeli masz runflaty to mogłeś przebić oponę i pokazuje to kontrolka spadku cisnienia lecz da się na tym jechać i nie widać kapcia

 

Jeżlei masz czyjniki to opony letnie i zimowe nie maja tu żadnego znaczenia bo czujnik znajduje się przy zawieszeniu a nie przy oponie, zmieniając opony nie dezaktywujesz czujnika. Podobnie jak zmieniasz runflat na zwykłe, czujniki nadal działaja i sygnalizuja spadek ciśnienia, różnica jest tylko taka że na rynflacie jedziesz dalej a na zwykłych masz kapcia wymagającego natychmiastowej zmiany koła, lawety, asisatnca lub zestawu naprawczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ustalmy dwie rzeczy

1. jaka kontrolka Ci się wyświetliła bo raz piszesz o kontrolce spadku ciśnienia a raz o kontrolce awarii czujników

 

czerwona kontrolka od ciśnienia w oponach

link niestety nie działa

 

2. jakie opony masz założone? runflaty czy zwykłe

Jeżeli masz runflaty to mogłeś przebić oponę i pokazuje to kontrolka spadku cisnienia lecz da się na tym jechać i nie widać kapcia

 

zwykle opony

 

 

dodatkowo ściągnąłem instrukcje, jak domniemam jest ona do wersji przed liftem (moja po lifcie)

u mnie w komputerze nie ma opcji init

w instrukcji która dostałem do auta z tego co pamiętam też nie jest opisania - musiałbym sprawdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ustalmy dwie rzeczy

1. jaka kontrolka Ci się wyświetliła bo raz piszesz o kontrolce spadku ciśnienia a raz o kontrolce awarii czujników

 

czerwona kontrolka od ciśnienia w oponach

link niestety nie działa

w pierwszym poście napisałeś że zółta teraz piszesz że czerowna, czy kolor kontrolki zmienił się w międzyczasie z zółtego na czerwony czy też pomyliłes kolory. Sprawdze w mojej instrukcji czy jest taka czerwona kontrolka bo nie zabardzo kojarzę.

u mnie link działa - chodzi o piktogram cisnienia opony

 

2. jakie opony masz założone? runflaty czy zwykłe

Jeżeli masz runflaty to mogłeś przebić oponę i pokazuje to kontrolka spadku cisnienia lecz da się na tym jechać i nie widać kapcia

 

zwykle opony

zatem jedno jest pewne, nie masz kapcia, ale to jeszcze nie świadczy o tym czy masz czujniki czy nie

 

dodatkowo ściągnąłem instrukcje, jak domniemam jest ona do wersji przed liftem (moja po lifcie)

u mnie w komputerze nie ma opcji init

w instrukcji która dostałem do auta z tego co pamiętam też nie jest opisania - musiałbym sprawdzić

 

o tym czy masz czujniki nie decyduje ściągnieta instrukcja tylko stan faktyczny, najlepiej jak w jakimś warsztacie ktoś spojrzy pod auto fachowym okiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to przypadkiem nie jest tak, jak u mnie, że wcale nie trzeba mieć czujników bo komp odbiera sygnał z czujnika ABS i potem masz info, że coś jest nie tak z kołem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w pierwszym poście napisałeś że zółta teraz piszesz że czerowna, czy kolor kontrolki zmienił się w międzyczasie z zółtego na czerwony czy też pomyliłes kolory. Sprawdze w mojej instrukcji czy jest taka czerwona kontrolka bo nie zabardzo kojarzę.

u mnie link działa - chodzi o piktogram cisnienia opony

 

mój błąd - kontrolka jest czerwona

 

o tym czy masz czujniki nie decyduje ściągnieta instrukcja tylko stan faktyczny, najlepiej jak w jakimś warsztacie ktoś spojrzy pod auto fachowym okiem

 

chciałem tym tylko zakomunikować, że możliwa jest jakaś zmiana w stosunku do wersji przedliftowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to przypadkiem nie jest tak, jak u mnie, że wcale nie trzeba mieć czujników bo komp odbiera sygnał z czujnika ABS i potem masz info, że coś jest nie tak z kołem

Jest dokładnie tak.

pirek skasuj sobie błąd, było opisywane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

instrukcja obsługi podaje:

czerwona kontrolka - spadek ciśnienia (uszkodzenie opony)

zółta kontrolka - awaria układu syganlizacji spadku ciśnienia w oponach

 

Podają też że mogą się zdarzać anomalia w przypadku:

- system nie został zainicjowany

- jazda po śniegu lub śliskiej nawierzchni

- drifting

- jazda w łańcuchach

 

Zatem zresetuj tak jak było wcześniej powiedziane i przprowadź ponowną inicjację systemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To jest tak jak opisano powyżej. NIE MA żadnych czujników komputer przelicza informacje z układu ABS i w przypadku wykrycia zbyt dużych różnic w prędkościach obwodowych kół daje odpowiedni sygnał. W praktyce wykrywa spadek ciśnienia o 0,3 bara.

W Twoim przypadku zrobiłbym tak:

Jeśli wizualnie nie masz kapcia, to najpierw bym sprawdził ciśnienie we wszystkich kolach i dopompował do wartości zgodnie z instrukcją. Potem trzeba przeprowadzić inicjalizację/kalibrację. Jeśli problem znów się pojawi zacznij od ponownego sprawdzenia ciśnienia. Prawdopodobnie w jednym z kół ciśnienie będzie nieco niższe. Ja tak miałem i dopiero po takiej procedurze znalazłem w jednej oponie cienki gwóźdź przez który bardzo wolno schodziło powietrze. Naprawa u wulkanizatora i do dziś OK. kalibrację systemu trzeba przeprowadzić po każdym uzupełnianiu powietrza w oponach, o czym mało kto pamięta - jak ją zrobić sprawdź w instrukcji samochodu, bo w zależności od wyposażenia i modelu procedura jest inna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem rozwiązany! :)

 

okazało się, że w jednej oponie było 1,8 bar, a druga miała 2,2

wizualnie nie było tego mocno widać, a zepsuty manometr na stacji benzynowej pokazał różnice 0,1 bara ....

dwa inne urządzenia wskazały już poprawne ciśnienie i pozwoliły pozbyć się problemu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.