Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Może ktos miał już coś podobnego. Chodzi o BMW E39 530d rok 2002. Zdarzyło mi się to już trzeci raz, przy odpalaniu auta następuje zerwanie uchwytu rolki prowadzącej przy alternatorze, tak jakby coś zablokowało na chwile po czym powstaje naprężenie. Teoretycznie tak jakby napiczacz zaciął się na chwile ale nie jestem pewien. Zdarza się to w różnych odstępach czasowych. Ostatni raz wytrzymało 3 miesiące, poprzednim razem 3 tygodnie. Zastanawia mnie jaka jest przyczyna.Napiczacz wydaje się w porządku, normalnie napina, tak samo rolki są ok. Może ktoś z was już przerabiał ten temat. Dziś postaram się wykręcić napiczacz ale nie wiem czy przyczyna tkwi w nim. W linku znajduje się uchwyt o który mi chodzi. UCHWYT NR. 7. Poprosze o jakieś wskazówki. Dzięki

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL71&mospid=47545&btnr=11_2318&hg=11&fg=18&lang=pl

Opublikowano
Nie wiem jak mam Ci wytłumaczyć, ale na schemacie w linku widać. To jest ta rolka na dole z prawej strony. Nie ma innej opcji żeby zle założyć. Teraz to rozebrałem i wydaje mi się , że napiczać się raz po raz zacina przy rozuruchu i ciągnie tą rolkę w wyniku czego urywa ten uchwyt. Czyli ciągnie go do siebie (w lewo) patrząc z przodu auta.
Opublikowano

witam

 

tydzien temu zdarzylo mi sie to samo. skoro przyczyna moze byc zle zalozony pasek, to musze to sprawdzic. czy dysponuje ktos schematem jak ten pasek powinien byc zalozony prawidlowo?

 

dzieki

bb

Opublikowano
Schematu nie mam , ale pasek musisz dac na tej rolce zewnetrzną jego częścią, dosłownie pasek podpiera sie na tej rolce nie oplata jej. Postaram się może inaczej to opisać, zaczynająć od pompy wspomagania, pasek oplata koło pompy potem do napinacza(płaska częścią paska) z napinacza na koło alternatora( żebrowaną czescią paska) i z alternatora pasek idzie na ta rolke(płaską części paska) ale górą rolki dosłownie się tylko o nia opiera. Jesli dasz ten pasek pod rolkę , a da się tak naciągnać napinacz wtedy jest za mocno napięty i czasem przy gaszeniu pasek piszczy , a przy uruchamianiu pęka podstawa właśnie tej rolki na uchwycie nr 7
Opublikowano
Dzięki waszej pomocy opanowałem sytuację. Przyczyną było złe założenie paska tak jak pisaliście. Trzy uchwyty poszły , a teraz mam nówkę :) i przy okazji wyczyszony napinacz i ten pręt , który był również zapieczony. Dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam
Opublikowano
Zakładał ktoś może rolke od alernatora ze sprzęgłem? Nie bardzo wiem jaką założyć. Tłumi drgania paska , za duża siła działa na wałek od alternatora dlatego , ze go tam nie ma. Poprostu słychać mocne drganie po odpaleniu. Wiem, że montuja takie coś i jest po kłopocie. Średnica rolki alternatora to 59 mm. Znalazłem też na forum temat, w którym piszą żeby założyć większą rolkę prowadzącą tą , która znajduje się pod alternatorem. Oryginalna ma 70mm. Będę jutro próbował coś znalezc i założyć.
Opublikowano
Dzięki waszej pomocy opanowałem sytuację. Przyczyną było złe założenie paska tak jak pisaliście. Trzy uchwyty poszły , a teraz mam nówkę :) i przy okazji wyczyszony napinacz i ten pręt , który był również zapieczony. Dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam

 

 

no to gitara :D

Opublikowano
czy dla silnika 525 układ paska jest taki sam? pytam bo ostatnio podczas uruchamiania silnika coś pękło(oderwało się) poniżej rolki "gen" na w/w opisie i spadł pasek. co tam mogło się oderwać? widać na brudnym bloku silnika świeży ślad. mechanior też za bardzo nie wiedział co to możne być założył pasek i jest ok.
Opublikowano
Urwał się ten sam uchwyt na którym jest ta rolka. Pasek na 100 % był zle założony tak jak u mnie. Założył Ci pasek bez tej rolki. Pasek ledwo co dotyka tej rolki dlatego wszystko chodzi. Proponuję Ci kupić nowy uchwyt w serwisie, koszt 60 zł. Zauważyłeś może teraz , że pojawiło się drganie i chałasuje troche?
Opublikowano

Dziś sprawdziłem u siebie i trzeba wprowadzić pewną korektę, otóż ja mam jeszcze jedną rolę prowadzącą poniżej alternatora :norty: .

"ryba778" wygląda na to że to ta rolka której nie ma na schemacie odpadła u ciebie. Pytanie więc które modele posiadają tą rolkę, wszystkie czy te po lifcie?

Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Opublikowano

moje auto jest po lifcie - grudzień,2002 silnik m57

ktoś możne podesłać link albo fotkę z układem paska. możne i to urwana rolka choć silnik pracuje normalnie żadnych nieprawidłowości tylko strach jeździć na wysokich obrotach...

Opublikowano
Na pierwszej stronie masz schemat założenia paska. Rolka która się urywa jest pod rolką GEN czyli pod alternatorem. Nie ma jej na schemacie.
Opublikowano

Już jest ta rolka :D

Całe życie się człowiek uczy...

Dziwne ale w ETK ta dodatkowa rolka występuje zarówno przed jak i po "lifcie :?

Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Opublikowano
Sprawdziłem i przed liftem też jest ta rolka. Czyli tam też musi być urwana. Nie przyglądałem się dokładnie bo robiłem w niej coś innego i nie interesowałem sie tym. Czyli muszę gościowi zamówić zestawik uchwyt z rolką :)
  • 5 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.