Skocz do zawartości

E39 2.0 lub 2.5 na TAXI


antekmazoch

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

przymierzam się do zakupu modelu z rocznika '98/'99 aby jeździć nim na taryfie.

Czy ktoś z użytkowników miał styczność z tą robotą na tym konkretnie samochodzie? Jeśli tak to jakie opinie?

 

Nie ukrywam że zakupię go w benzynie aby z miejsca przerobić na gaz.

Cenowo szukam max do 18 000.

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Znajomy ma 2.5 ale ta 170km na gazie w miescie pali mu ok 17 l na 100, gaz teraz jest u mnie po 2.7 zl za litr , dolicz jeszcze do tego dosc drogie czesci i naprawy i przelicz ile ci na tym wyjdzie. NO i oczywiscie nie mozesz kupic jakiegos ochlapa bo klijentow sobie odstraszysz :lol: :lol: :lol: :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ta awaryjnością to bez przesady ;) Z E39 nie ma takich problemów jak np z Mercami w210 a jeździ ich od groma...słyszałem już opinie że jeżdzą i praktycznie tylko na auto zarabiają.

Myśle jednak że na taxi diesel nie ma sensu...Na gazie można w sumie przemęczyć ze 2 lata odpalając i jeżdząc tylko na gazie,żeby oszczędzić...Generalnie auta na taxie nie mają łatwego życia ale jakby tak patrzeć to żadne by nie jeździły.Myśle że 520/523 będa ok.Silniki M50/M52 są trwałe,wrażliwe jedynie na przegrzanie.

W sumie z dieslem to też zależy jak kto jeździ,bo spokojnie to turbinka da rade bo nie trzeba jej długo chłodzić po jeździe,ale jak niektórzy butują to gorzej...No i najważniejsze-w tej cenie z diesli raczej TDS,pojedzie na opale,ale połowa jest tak zajeżdzona przez poprzednich właścicieli że sie w głowie nie mieści,oczywiście "przebieg" 200tys i temat "wadliwy tds...".

Podsumowując-520/523 powinno być ok.

Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chodzi o E39 to na pewno wadliwe jest przednie zawieszenie. Wahacze w porównaniu do modelu e34 są z aluminium i bardzo wrażliwe. W m52 jak masz VANOS to uważaj żeby nie chodził za głośno bo to też lubi potem robić problemy. Dużo ludzi uważa że E38 735 V8 jest dobre na taxówkę. Bardzo wytrzymały silnik, ma czujniki spalania stukowego więc gaz też dużo lepiej chodzi. Znam u nas taksówkarza który zrobił na takiej 300 tyś na gazie i potem ją jeszcze dobrze sprzedał. Ja mam 530d M57 193km i pali na mieście w manualu jakieś 8l trasa ok 6l z tym że silnik wypieszczony a za 18 tyś nie kupisz w takim stanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Jak nie chcesz miec problemów i nie przespanych nocy to nie kupuj E 39 na taryfę,bo to auto się na to nie nadaje.Za tą cenę będzie już trochę wymęczone,E 39 przy tak intensywnej eksploatacji zabije cię kosztami,nie wspominając o kosztach paliwa/gazu ale o samej eksploatacji i kosztach napraw i części.To nie jest tanie auto w utrzymaniu.

Moja rada-kupic Passata :wink: .

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, ale przy założeniu najbardziej ekstremalnym, że dziennie można robić w granicach 150-180km po mieście z korkami, na niższych biegach, z licznym stawaniem, hamowaniem, przyśpieszaniem itd., po dołkach i ulicach dobrych- no i wreszcie uwzględniając obecną tendencję wzrostu cen za ON, to jaki silnik przy tym wybrać- benzynę czy diesel ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po to pytasz zeby ci poradzic radzi Ci kilka osob to nie sluchasz tylko dalej benzyna czy diesel

To Auto Na Taxi sie nienadaje

wsadzisz kupe kasy bo jak kupisz auto to trzeba cos zrobic a w tych pieniadzach co chcesz kupicnapewno cos sie znajdzie do roboty (kto sprzedaje auto z ktorym nic sie nie dzieje ?)

musisz wsadzic gaz jezeli benzyna

niewiem jakie drogi u Was ale zawieszenie nie jest na jazde po dziurach a do klienta dojechac trzeba w rozne miejsca i dziury

chcesz auto malo awaryjne i malo palace kup 1,9 tdi 90 koni obojetnie audi czy passat

no chyba ze potrzebujesz zatrudnic sie w Radio Taxi Bmw :norty: to bierz 528 i wsadz gaz

takie moje zdanie :cool2:

Ci co piją są dla mnie niczym ...................NICZYM PRZYJACIELE !!!!!!!!!!!!!

http://img844.imageshack.us/img844/2876/forumkr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, jak chcesz jeździć tanio na taxi to według mnie opel vectra z 2001 1.6 do tego gaz i w 15 się zamkniesz. moja mama takie coś ma i śmiga tym dosyć dużo i bez problemów. jak chodzi o VAG to nie polecam, mój tata miał audi a4 to poszła skrzynia automatyczna, w golfie 4 silnik się sypał i też padła skrzynia, passata mu ukradli...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niewiem jakie drogi u Was ale zawieszenie nie jest na jazde po dziurach a do klienta dojechac trzeba w rozne miejsca i dziury

chcesz auto malo awaryjne i malo palace kup 1,9 tdi 90 koni obojetnie audi czy passat

 

zgodze sie jeśli chodzi o spalanie ale w vag-ach czy to pasek czy audi, począwszy od modeli b5, też mają wahacze ze stopów alu. w przednim zawieszeniu jak sie nie myle jest nawet więcej elementów niż w e39. w związku z tym koszty zawieszenia podobne do e39.

 

co do dylematu ON czy PB na taxi - wg mnie ok. 80% taryfiarzy jeździ dieslami. Z jakiegoś powodu tak jest. Może lubią ten rasowy dźwięk diesla:?: :D :lol: :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja wam powiem dlaczego na taryfach same diesle:

http://k654.ims-firmen.de/ah/bmw-forum/forum/viewtopic.php?t=18984&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=fbd5bc653e5d22e32965ce176a5d0af6

 

Tutaj koleś opisuje jak zrobił 1.187.000 km 530d e39 :) Niestety miał wystrzał i poleciał na barierki więc może by silnik jeszcze pochodził ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już prawie wszystko zostało napisane. Na Taryfę najlepiej coś z 1.9TDI (nie na pompowtryskach), albo 2.5 TDI (tu tylko rzędowa 5-tka czyli A6 C4). C4 to wół roboczy nie do zniszczenia, niewiele pali i nie rdzewieje (jak to Audi).

Komplet całego zawieszenia przedniego w Passacie B5 (zamiennik) 500zł+ wolne popołudnie na przekładkę więc nie ma tragedii. Spalanie w mieście 5-6 litrów ON z klimą.

Co do BMW to znowu troszkę przesadzacie z tą awaryjnością. Kupić zadbaną benzynkę, zagazować i też można latać, ewentualnie 2.0d. Zawias na pewno wytrzymalszy niż w A4 B5, A6 C5, Passat B5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

emge - zgadzam sie z tobą - prawie we wszystkim a wiadomo że prawie robi różnicę.. :)

nie mam nic do pasków ale nie przesadzajmy z tym hurra optymizmem.

całe zawieszenie za 500zl? chyba z plastiku. zamienniki podobnie jak w bmw - kupisz taniej to za pół roku znów to samo wymieniasz.

miałem paska dwa lata temu. użytkowałem rok. zgodze sie że zawiecha bardziej delikatna niż w e39.

był w dobrym stanie ale 2 wahacze musialem wymienic. kosztowały ponad 300 a to były podróby a nie lemforder czy orginał które kosztowałyby 2 razy tyle ale wiadomo, inna jakość.

do wymiany jeszcze byłoby chyba 4szt. ale sprzedałem auto.

spalanie 5-6l to trasa. mój był bez klimy 1.9tdi automat i w mieście potrafił w zimie ponad 9l spalić(manual może 1-1,5l mniej). beemka, w manualu co prawda ale pow. 8l nie wychodzi w tych samych warunkach a i mocy troche wiecej.

Nie ma idealnych samochodów.

 

Na taxi- czy to ON czy PB+Lpg myśle że na jedno wyjdzie jeśli chodzi o koszty paliwa, z eksploatacją w tak starym aucie może być różnie(zwłaszcza w dieslu). wszystko zależy od tego czy ktoś lubi jazdę dieslem czy benz. i tyle w temacie :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A taki pierwszy z brzegu przykład zawiasu Paska : http://allegro.pl/wahacze-audi-a4-a6-passat-b5-superb-master-sport-i1411144607.html

1.9 miałeś automat czyli jak pisałeś trzeba doliczyć jednak koło litra, nie zmienia to faktu, że oszczędna bestia i jej największym problemem jest zapewne przebieg i poprzedni właściciel.

Generalnie ja też się z Tobą zgadzam :)

ps. brat ma na taxi Passata B4 1.9TDI 90KM to jest dopiero panzervagen :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja piernicze, ale mam teraz bajzel w głowie... Tu stawiacie na ON, a w tym temacie na benzynę viewtopic.php?f=73&t=132150

 

W zasadzie od ręki mam do wzięcia BMW 525TDi, 1999 rok, skóra. Koleżka ma warsztat i auto jest raczej dofinansowane niż w drugą stronę. Na częściach nie oszczędzał. Koszta 18 K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

525TDi - sprecyzuj czy chodzi o 525tds czy o 525d?

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A taki pierwszy z brzegu przykład zawiasu Paska : http://allegro.pl/wahacze-audi-a4-a6-passat-b5-superb-master-sport-i1411144607.html

1.9 miałeś automat czyli jak pisałeś trzeba doliczyć jednak koło litra, nie zmienia to faktu, że oszczędna bestia i jej największym problemem jest zapewne przebieg i poprzedni właściciel.

Generalnie ja też się z Tobą zgadzam :)

ps. brat ma na taxi Passata B4 1.9TDI 90KM to jest dopiero panzervagen :P

 

fakt, może i da się kupić zawias do b5 tanio. widocznie ceny zamienników spadły przez te 2 lata, nie jestem na bieżąco :?

b4 faktycznie nie do zajechania. tam chyba było jeszcze "normalne" zawieszenie i stary dobry klekot pod maską :cool2:

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Dołącze do tematu bo też latam taxi :)

 

Wczesniej miałem: B5 1,9tdi (afn 110km. podkręcone do 138km) manual ,palił w miescie do 9,5l. Zawieszenie super wadliwe ! Cała reszta bezproblemowa.

Następnie Vectra C 1,9 cdti 150KM. manual - w miescie spalanie jak w passacie 9,5l. ale komfort 100% lebszy. Awaryjnosc, hymmmm padło koło dwumasowe , wycisk itp. 2 wtryskiwacze , EGR no i ten upierdliwy DPF , zawsze czegoś chciał.

Kolejne auto znów Vectra C z identycznym motorkiem ale w automacie, spalanie :) miasto 11-14L. Trasa - autostrada niemiecka 200+h ponad 10l. w tej niby nic się nie psuło, tylko powracający problem z DPF no i padła skrzynia.

Posiadając w/w auta jeszcze nie jezdziłem taxi.

 

Obecnie od początku tego roku jezdze (taxi) Renault-em 1,9 cdi 120 KM. jego spalanie jest malutkie... a awaryjnosc ... hymmmm

 

Teraz kupiłem 525d z orginalnym przebiegiem i w ładnym stanie, automat. I jedyne co mnie zaskoczyło negatywnie to spalanie w miescie, komp wskazuje 13-20l. Aż zaczołem zastanawiać się czy warto stawiać te auto na taxi.

Ale z innej strony czy te wszystkie w210 a automatach palą mniej ? jakoś wątpie. A komfort jaki daje BMW , to jest to :)

 

Myślę ze niema idealnego auta i zawsze bendą plusy dodatnie i ujemne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.