Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

W końcu chciałbym zamontować na stałe CB natomiast zastanawiam się jak będzie najlepiej? W poprzednim aucie miałem z lewej strony pod spodem przy lewej nodze przykręcone do półki, może w e90 można by podobnie, poza tym gdzie najlepiej wpiąć się z zasilaniem? czy trzeba ciągnąć kable do schowka czy gdzieś jak zdejmę osłonę pod kierownicą znajdę tam + i - ? Jeszcze jedno została mi antena Syrio ML145 ale chce kupić inną krótsza do 1m (jaką wybrać) i prawdopodobnie zamontować uchwytem do klapy na rancie, czy takie uchwyty się sprawdzają czy lepiej jednak magnes?

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam, ja posaidam radio wsadzone między fotel a tunel - wg mnie to bardzo dobre rozwiązanie bardzo dobrze sie trzyma nie wypada itp....a co do anteny to ja mam np Floride 45cm ale stoi niestety na klapie....(odbiór jest dobry nie narzekam), a to dlatego ze wczesniej antena stala sobie bardzo niegrzecznie na dachu a że w e90 dach nie jest plaski/równy to przy 220km/h spadla.....:( wczesniej stala na e46 Touring i przy 230 nic sie nie dzialo....to tak mniej wiecej ode mnie.
Opublikowano
no wiec tak jak kolega wyzej pisal,ja tez tak mam -najlepsze rozwiazanie to radio miedzy tunel a fotel pasazera,jesli chodzi o antene to mam president(radio tez)antena cos takiego president missuri i na poczatku przyklejalem na dach ale spadala przy ok 180-190,wiec puscilem kbel pod tylna kanapa do bagaznika i wystawiam na bagaznik i teraz nwet przy 240 nie spada.
Opublikowano

andrew55, jakiej szerokosci masz magnes, ze nawet przy 240 nie spada?

 

Ja mam jak koledzy:

- radio miedzy siedzeniem a tunelem, co daje bardzo latwy dostep do niego; zasilanie z podlokietnika (zapalniczka)

- kabel do anteny poprowadzony pod tylnym siedzeniem do bagaznika i antene wystawiam na tylna klape

 

Jesli chodzi o antene to mam Sirio Omega 27 z magnesem 125mm, wysokosc ~1m. Jak do tej pory sprawdzalem do 200km/h i sie trzyma.

Opublikowano
zapomniałem jeszcze dodać, że z racji kiepskiej jakości plastiku oraz farby użytej do wykonania tunelu, warto przed wsadzenie radia miedzy tunel a fotel obkleić ranty i rogi radia jakas taśmą np izolacyjną żeby nie podrapał sie tunel:) czasem jak ktoś wsiądze jako pasażer niechcący potrafi potrącić albo przesunąć radio więc warto jakąs szmatką albo taśmą obkleić zeby sie nie porysowało:p wiem wiem troche to pedantyczne ale zawsze jak coś wygląda lepiej/ładniej/estetyczniej niż jak u jakeigoś brudasa/niedbalucha:) poprawcie mnie jeśli sie myle:):):):):):):):)
Opublikowano
Tak jak wyzej radio miedzy fotelem a tunelem srodkowym i jest wporzadku, nie wypada nie przesuwa sie.Ogólnie nie widze w e90 za wiele miejsca do stalego montażu.Co do anteny to tez mialem floride presidenta i tez pare razy odpadla, raz przy 250 to omalo co szyby nie wybiła,teraz wymienilem ją na troche większą i zwiekszym magnesem (jakas nie firmowa) bo slabo odbierała to narazie jest lepiej ale poprostu jak mam cb na dachu to staram sie nie jechac wiecej jak 220-230. wystarczą mi juz male wgniecenia i rysy na dachu.pozdr
Opublikowano
dokladnie tak jak wyzej koledzy pisza...a antene mam president missuri i ze standardowym magnesem i tak jak wyzej pisalem jak jest na bagazniku to nie ma szans zeby spadla nawet przy 240.Na dachu zawsze spadala przy 180-190 i tez mam male wgniecenia.
Opublikowano
dodakowo trzeba uważac na wiatr.raz jak silnie wiało i mialem jeszcze tą floride to od razu jak wjechalem na utostrade i jeszcze niezdazylem sie rozpedzic bo jechalem moze ze 160 to ją zwialo.
Opublikowano

Z racji że przed sprzedażą zrobiłem parę fotek to pokaże ci na przykladzie mojego byłego samochodu jak pomontowałem:

- modele CB radia i anteny widoczne na zdjęciu

- całośc bardzo fajnie odbierała

- CB radio faktycznie tez podkleiłem bo z tunelu zaczęła schodziś lakier

- kable pochowane a radio podłączone zlutowaniem kabla do zapalniczki

- antene bez niczego można bylo schować do bagażnika (nienawidze dwu-metrowych BAT-ów)

- antena raz mi tylko spadla powyżej 220km/h potem jak widać na fotce nakleiłem specyjalną podkładkę antypoślizgową która dodatkowo chroni lakier

 

http://img200.imageshack.us/img200/5126/dsc04104d.jpg

http://img535.imageshack.us/img535/2888/dsc04092t.jpg

http://img692.imageshack.us/img692/2816/dsc04103kopia.jpg

http://img842.imageshack.us/img842/3370/dsc04105kopia.jpg

http://img573.imageshack.us/img573/6606/dsc04061z.jpg

http://img16.imageshack.us/img16/1250/dsc04169kopia.jpg

 

Teraz mam problem w swojej e92 bo tam nie ma miejsca na wcisnięcie pomiędzy fotel a tunel i radio chyba zamontuje pod fotelem kierowcy.

Nienawidze jak mi coś sie pląta po aucie i musi być wszytko pochowane na TIP-TOP.

Opublikowano

W E46 Touring miałem tak zamontowane reszta podobnie jak w e90-tce:

http://img89.imageshack.us/img89/6433/dsc03187d.jpg

Opublikowano

Ja CB montuję na taki rzep techniczny (rzep składający się z takich plastikowych lameli). Na stałe przyklejona jest jedna strona rzepy na konsoli od strony pasażera na wysokości nóg, a druga rzep przymocowana jest do uchwytu, który przykręca się do CB. Kabel od anteny mam przepuszczony pod plastikami, antenę montuję na klapie bagażnika. Montaż bez inwazyjny i trwale się trzyma. W e46 też w taki sposób miałem zamontowane CB i było ok. Zrobię fotki jutro to wstawię.

 

Pzdr.

Opublikowano
ja mam paktycznie tak samo jak Klagosz tylko antena na dachu.sorki za jakosc zdjecie robione telefonem http://img836.imageshack.us/img836/6527/zdjcie0111u.jpg http://img148.imageshack.us/img148/3190/zdjcie0120u.jpg http://img407.imageshack.us/img407/166/zdjcie0117w.jpg http://img703.imageshack.us/img703/9956/zdjcie0115n.jpg
Opublikowano
Też szukałem miejsca na radio i z braku miejsca padło na fotel kierowcy. Radio president jest przykręcone do blachy pod fotelem kierowcy od strony tunelu. Montaż na obejmie, która jest standardowo w pudełku z radiem, obok jest też przykręcony zewnętrzny głosnik (z zestawu głośnomówiącego nokii). Jakośc dźwięku w zupełności ok, nic nie przeszkadza na codzień, antena na magnesie.
Opublikowano
Z racji że przed sprzedażą zrobiłem parę fotek to pokaże ci na przykladzie mojego byłego samochodu jak pomontowałem:

- modele CB radia i anteny widoczne na zdjęciu

- całośc bardzo fajnie odbierała

- CB radio faktycznie tez podkleiłem bo z tunelu zaczęła schodziś lakier

- kable pochowane a radio podłączone zlutowaniem kabla do zapalniczki

- antene bez niczego można bylo schować do bagażnika (nienawidze dwu-metrowych BAT-ów)

- antena raz mi tylko spadla powyżej 220km/h potem jak widać na fotce nakleiłem specyjalną podkładkę antypoślizgową która dodatkowo chroni lakier

 

 

Teraz mam problem w swojej e92 bo tam nie ma miejsca na wcisnięcie pomiędzy fotel a tunel i radio chyba zamontuje pod fotelem kierowcy.

Nienawidze jak mi coś sie pląta po aucie i musi być wszytko pochowane na TIP-TOP.

 

Wygląda to bardzo estetycznie:), zasilanie wprowadziłeś do środka podłokietnika? rozumiem że trzeba go zdemontować by wprowadzić kabel? a gdzie umieściłeś gruszkę jak przeprowadziłeś na druga stronę?

Jeszcze jedno czy umieszczone w ten sposób radio blokuje fotel przy przesuwaniu oraz czy nie pogarsza to odsłuchu, bo głośnik dotyka skóry/tapicerki, nie tłumi go?

Opublikowano

Zasilanie podpiąłem pod zapalniczkę znajdującą się pod sterowniem klimatyzacją - zlutowanie kabli.

Żeby się tam dostać trzeba ściągnąć listwę ozdobną z tunelu środkowego i potem przeciągasz wtyczkę radia pod bocznym plastikiem tunelu. Reszte widocznego kabla/kabli chowałem też pod tunel albo obklejałem czarną taśmą izolacyjną żeby nie było widocznego czerwonego kabla od radia.

Gruszke wkładałem koło radia widać ją na drugiej fotce.

W trasie jak jechałem sam to kładłem ją na fotel pasażera.

Kabel od anteny pochowałem kolejno od CB-radia: pod tunel środkowy, kanapę i tapicerkę bagażnika.

Z głośnością nie było żadnego problemu więc nie montowałem żadnego dodatkowego głośnika.

Co do przesuwania fotelu w e90 nie było problemu ale minimalnie zawsze radio się przesuwało więc podkleiłem takimi mini gąbeczkami, które wykorzystuje się do wygłuszania drzwiczek mebli.

Opublikowano

w e90 mam troche inny patent niz koledzy, ale trzeba sie do niego przyzwyczaic.

Radio (odwrócone do "góry nogami" a tak naprawde do góry głośnikiem) instaluje na końcu tunelu środkowego. Tzn tam gdzie jest popielniczka i nawiewy dla pasażeów z tyłu. radio delikatnie zapieram o końcówke tunelu z jednej strony a o siedzisko tylnej kanapy z drugiej. pokrętłą kieruje w strone pasażera, by było łatwiej nimi maniupulować. kabel od zasilania wpinam w tylnie gniazdko od zapalniczki, a gruszke wrzucam na tunel środkowy. Kabel antenowy do bagarznika i antenka na klape. jak z radia nie korzystam to gruszka ląduje w siatce za fotelem pasażera. nic nie lata. jak ktoś wsiada na tył to nie przeszkadza tylko do samej obsługi radia trzeba się przyzwyczaic. instaluje tak już od kilku lat w kilku samochodach i się przyzwyczaiłem.

Opublikowano

Z racji tego iz zawodowo zajmuje sie sprzedaza i montazem elektronicznych akcesoriow samochodowych w tym cb proponuje:

RADIO ALBRECHT AE6890 w ktorym oddzielnie jest panel z podswietleniem a odzielnie radio, radio montujemy pod fotelem kierowcy, panel (sterowanie) natomiast mozna umiescic w popielniczce jezeli ktos nie uzywa, co daje nam taki plus iz kiedy nie trzeba uzywac radia nie widac i nie kusi zlodziei, natomiast jezeli trzeba wystarczy otworzyc popieliczke,

drugie estetyczne rozwiazanie to jest radio:

ALAN 42 PLUS MULTI , cale radio mieszczace sie w gruszce, ktore mozna schowac w podlokietnik, ewentualnie schowek

trzecia propozycja łądnie komponujaca sie z podswietleniem BMW:

PRESIDENT np JOHNNY III ASC i wowczas na rzepu montażowe klejace albo do boku konsoli srodkowej, albo pod deske rozdzielcza, w przypadku rezygnacji lub sprzedazy nie pozostawia zadnych dziur i sladow

z antenek proponuje cos krotkiego:

PIRAT 62cm dunska antena helikalna z bardzo mocnym magnesem

PRESIDENT MISSOURI + wymiana magnesu na mocniejszy, standard potrafi zwiac juz powyzej 150km/h i mijaniu sie np z TIRem

SIRIO TURBO 800 + magnes

SIRIO OMEGA 27 MAG

, ewentualnie z przykrecanych na uchwyt:

SIRIO OMEGA 27

SIRIO TURBO 800

SIRIO T3-27

SIRIO SG-CB1000

+uchwyt na rant, trzeba tylko bardzo dokladnie i precyzyjnie zamontowac aby nie uszkodzic klapy, jedna z czasem i tak powstanie odbarwienie itp. Dłuższych antenek nie proponuje na uchwyt gdyz zawsze antenka delikatnie pracuje i moze stwarzac wieksze opory, nie mowiac juz o fakcie ewentualnego zaczepienia o cos co skutkuje wygieciem rantu klapy, ewentualnie zdarciem lakieru. Jezeli ktos potrzebuje porady, lub sprzetu w hurtowej cenie zapraszam na priv, urzytkownicy formy maja ceny hurtowe, przy zakupach detalicznych

Opublikowano
Aha montujac radio miedzy tunelem srodkowym a siedzeniem zaslania sie glosnik co ogranicza odbior i klejac radio na rzepy trzeba zwrocic uwage aby glosnik byl z zewnetrzej strony, a nie od strony przyklejenia. Nie sztuka jest cos zamontowac, sztuka jest zamontowac, aby sluzylo i bylo ergonomicznie umieszczone, nie rzucalo sie w oczy i spelnialo w 100% swoje zadanie, zwlaszcza w autach PREMIUM.
Opublikowano
Aha montujac radio miedzy tunelem srodkowym a siedzeniem zaslania sie glosnik co ogranicza odbior i klejac radio na rzepy trzeba zwrocic uwage aby glosnik byl z zewnetrzej strony, a nie od strony przyklejenia. Nie sztuka jest cos zamontowac, sztuka jest zamontowac, aby sluzylo i bylo ergonomicznie umieszczone, nie rzucalo sie w oczy i spelnialo w 100% swoje zadanie, zwlaszcza w autach PREMIUM.

 

Ja mam głośnik skierowany do tunelu i jest ok. Między uchwytem (tym dostarczanym do radia) a tunelem jest jeszcze miejsce na to, aby dźwięk się wydostawał.

 

Jedna zasada jeśli ktoś podczas używania cb, słucha głośno radia to nic mu nie pomoże :mrgreen: nawet kolumna za plecami kierowcy :mrgreen:

 

Pzdr.

Opublikowano
Tak jak wczesniej napisalem, nie polecam montazu na uchwyt dolaczony w komplecie a na rzep i wowczas trzeba zwrocic uwage aby nie przyczepic glosnikiem do tunelu.
Opublikowano
Rzepy były by całkiem dobrym rozwiązaniem i przyklejenie do tunelu środkowego, ale potem np przy rezygnacji na pewno zostaną ślady po kleju na tunelu.
Opublikowano
Sa roznego rodzaju srodki to przetracia ewentualnych resztek kleju, a z dziurami juz jest wiekszy problem bo zawsze widac ze cos, ktos krecil

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.