Skocz do zawartości

Świece zapłonowe m62b44tu?


szokol

Rekomendowane odpowiedzi

Z góry przepraszam za poruszenie tematu. Szukałem w szukajce ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania.

 

Do silnika M62B44TU - silnik po 9.98r katalogowo powinny być stosowane świece BKR6EQUP. Na innych forach jak i tu są osoby które mówią że śmiało można zastosować BKR6EK ( dwu elektrodowe)

Niby wszystko OK - gwinty, ciepłota itp.

Jednak doszukałem się że BKR6EQUP (czyli V-line 30) mają oporność 5k ohm i odstęp 1,6mm, a BKR6EK (czyli V-line 20) mają oporność 1k ohm i odstęp elektrod 0,90mm.

Teraz już zgłupiałem dlatego też pytam, czy moge śmiało zastosować V-line 20 czy sztywno trzymać się tabeli i kupić V-line 30?

 

Dodam że auto instalacje gazową omija szerokim łukiem i chodzi tylko na PB.

 

Dzięx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te same gwinty, to bedzie pasowac.

Na pewno bedzie jezdzic na tym nie bedzie nic zlego

Uwazam ze najlepiej jednak zalozyc takie jak producent przewidzial, moze byl jednak jakis powod....

Radze nie poprawiac inzynierow z BMW

Sam szukam zawsze czesci nie do mojej 523, ale do bmw o numerze nadwozie takim i takim.... wiesz co mam na mysli

Daje to komfort psychiczny (nie "dobrze wybralem?" ale "teraz musi byc dobrze...")

Choc Twoje auto Twa decyzja

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za dużo mi to nie powiedziało. Wiem że gwinty i ciepłota ta sama. Silnik konstrukcyjnie mało się różni w kwesti komory spalania. Boje się tylko o różnice w kohm. Czy cewek zaraz nie rozwali lub czegoś innego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głównie chodzi o NGK tylko jakie. Jest ktoś kto w takim silniku ma świece V-line 20 - jest wszystko OK? Nie chce oszczędzić 200zł a za 4 tygodnie wymieniać 5 cewek za 80 zł sztuka. Ma ktoś jakieś doświadczenia??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głównie chodzi o NGK tylko jakie. Jest ktoś kto w takim silniku ma świece V-line 20 - jest wszystko OK? Nie chce oszczędzić 200zł a za 4 tygodnie wymieniać 5 cewek za 80 zł sztuka. Ma ktoś jakieś doświadczenia??

 

Po co tak kombinujesz? Załóż takie jak fabryka proponuje i tyle.

Jeśli mają inną oporność, inną ilość elektrod i dotego inną szczelinę to na pewno ma to jakiś wpływ na kulturę pracy silnika.

Pozatym różnica w cenie pomiedzy tymi świecami to ok 100zł na 8szt.

Nie szukaj oszczędności w silniku - taka moja rada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też zrobiłem. Poszły NGK.

Jednak i tak silnik słabo mi się wkręca do 2000 obr. potem ciągnie świetnie ale do jakiś 4500 i go znowu dławi. Coś mu jeszcze szwankuje ale to pewnie nie przepływka - tak myśle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Co do świec i eksperymentowania z nimi to radził bym zastanowic sie nad tym bo można sie wciągnąc tylko w koszty.Miałem kiedyś auto w benzynie akurat nie BMW(Skoda),po zamontowaniu świec teoretycznie w/g katalogu powinny byc odpowiednie,niestety silnik nie pracował jak powinien nie wkręcał się na obroty jak powinien i przydławiał się był wyczuwalnie słabszy,były to świece NGK.Po założeniu oryginału Champion,auto odżyło i motor zaczął pracowac jak powinien.Więc odradzam wszelkie kombinacje i jestem sceptycznie nastawiony co do NGK,albo złe mi zalecono albo firma się zepsuła i produkuje na sztukę.Efekt-niepotrzebnie wyrzucone pieniądze.
ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.