Skocz do zawartości

330D Wibracje na karoseri przy wolnych obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

przymierzam się do wymiany poduszek pod silnikiem,

czuję wibracje, ale nie jestem pewien czy nie jest to moje przewrażliwienie

 

pozwolę sobie zacytować Kolegę który w poście o wymianie poduszek w 330d napisał "po wymianie cicho jak w kościele"

 

hmmmm, może to tylko przenośnia ? ;-)

 

na wolnych obrotach w korku czuję wyraźne wibracje na gałce zmiany biegów, kierownicy i np. podłokietniku drzwi,

 

wiem że to spora pojemność diesla, więc może takie coś jest normalne ?

 

przy przyspieszaniu i wysokich obrotach czuć wyraźnie wibracje na pedałach, czasem na podłodze,

 

poza tym nie ma jakiś odgłosów spod maski, cicho gaśnie silnik, cicho odpala,

 

jak go obserwuję pod maską to silniczek chodzi spokojnie i tylko delikatnie się rusza przy "szarpnięciu" gazem

 

poduszki mogą być całe ale wypracowane ???

Edytowane przez maciek1024

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano

dzięki za konkretne linki, poczytałem :-)

 

teraz mam szczere pytanie do posiadaczy 330d

 

napiszcie proszę czy w tej jednostce po oparciu ręki na gałce zmiany biegów, na kierownicy, albo na podłokietniku drzwi wyraźnie czuć wibracje silnika w tym dieslu ?

 

naprawdę pilne, bo nie chcę wydać kasy na poduchy, a może po prostu to ma tak być....

 

ps. z uwagi na intensywne "walki" benzyniaków z dieslami i kultury pracy tych jednostek,odpowiedź może być na PW :wink:

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano

kolego , Twój silnik powinien chodzić bez jakichkolwiek wibracji , pamiętaj że jest to R6 i jest naprawdę super wyrównoważony .....

ja mam 2.0 D i po wymianie poduszek i koła pasowego nawet jak trzymam ręką lewarek nie odczuwam żadnych drgań !!!!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
kolego , Twój silnik powinien chodzić bez jakichkolwiek wibracji , pamiętaj że jest to R6 i jest naprawdę super wyrównoważony .....

ja mam 2.0 D i po wymianie poduszek i koła pasowego nawet jak trzymam ręką lewarek nie odczuwam żadnych drgań !!!!

 

ale Ci dobrze :) u mnie cos ostatnio zaczęła troche bardziej wibrowac... jak sprawdzic czy koło pasowe do wymiany?? u mnie jak silnik odpalony i patrze na te koło pasowe to równiutko idzie wiec nie wiem

Opublikowano
kolego , Twój silnik powinien chodzić bez jakichkolwiek wibracji , pamiętaj że jest to R6 i jest naprawdę super wyrównoważony .....

ja mam 2.0 D i po wymianie poduszek i koła pasowego nawet jak trzymam ręką lewarek nie odczuwam żadnych drgań !!!!

 

ale Ci dobrze :) u mnie cos ostatnio zaczęła troche bardziej wibrowac... jak sprawdzic czy koło pasowe do wymiany?? u mnie jak silnik odpalony i patrze na te koło pasowe to równiutko idzie wiec nie wiem

 

zgaś silnik i sprawdź czy widoczne są jakieś uszkodzenia mechaniczne. Czasami dochodzi do rozwulkanizowania się obręczy po której porusza się pasek od części metalowej.

Opublikowano
kolego , Twój silnik powinien chodzić bez jakichkolwiek wibracji , pamiętaj że jest to R6 i jest naprawdę super wyrównoważony .....

ja mam 2.0 D i po wymianie poduszek i koła pasowego nawet jak trzymam ręką lewarek nie odczuwam żadnych drgań !!!!

 

ale Ci dobrze :) u mnie cos ostatnio zaczęła troche bardziej wibrowac... jak sprawdzic czy koło pasowe do wymiany?? u mnie jak silnik odpalony i patrze na te koło pasowe to równiutko idzie wiec nie wiem

 

zgaś silnik i sprawdź czy widoczne są jakieś uszkodzenia mechaniczne. Czasami dochodzi do rozwulkanizowania się obręczy po której porusza się pasek od części metalowej.

 

nie widac zeby koło byłu uszkodzone... podczas gaszenia wykonuje taki obrót 0,5 cm w jedna i potem w drugą(chyba n ormale bo wał sie zatrzymuje a osprzęt chodzi wiec musi amortyzowac)

Opublikowano

napiszcie proszę czy w tej jednostce po oparciu ręki na gałce zmiany biegów, na kierownicy, albo na podłokietniku drzwi wyraźnie czuć wibracje silnika w tym dieslu ?

 

nic takiego u siebie nie zauważyłem

kupię 540i E39 po lifcie, sedan
Opublikowano
dzięki za konkretne linki, poczytałem :-)

 

teraz mam szczere pytanie do posiadaczy 330d

 

napiszcie proszę czy w tej jednostce po oparciu ręki na gałce zmiany biegów, na kierownicy, albo na podłokietniku drzwi wyraźnie czuć wibracje silnika w tym dieslu ?

 

U mnie również są drgania na kierownicy i na budzie.

Z tym, że na kierownicy są regularne, o częstotliwości pracy

silnika i ustępują całkowicie po zwolnieniu blokady od regulacji.

 

Na budzie mam nieregularne drgania, mam nadzieję, że pochodzą od poduszek,

które co prawda były wymienione chyba w czerwcu, ale na jakieś Reveulie (czy jakoś tak).

Myślę, że po wymianie na Lemfordery na wiosnę, drgania ustąpią.

 

Na lewarku (automat) brak jakichkolwiek drgań, na desce rozdzielczej prawie niewyczuwalne.

 

--

Pozdrawiam

nelson

--

pozdrawiam

nelson

Opublikowano
z racji że masz automat pozostaje tylko koło pasowe i poduchy...

 

 

Koło pasowe nówka zamontowane w lipcu, więc pozostają tylko poduszki pod silnikiem.

Aha... poduszki pod skrzynią też wymienione na nówki z ASO.

 

--

Pozdrawiam

nelson

--

pozdrawiam

nelson

Opublikowano
Takie mocne drgania moga byc od walu napedowego.

 

Rozmawiamy tutaj o wibracjach na wolnych obrotach, na postoju.

 

--

Pozdrawiam

nelson

--

pozdrawiam

nelson

Opublikowano

wibracje są na postoju, więc wał odpada

 

sprawdziłem kolo pasowe i jest raczej OK, nie rozwulkanizowane, guma cacy :-)

poduszki wyglądają pięknie, jedna od strony kierowcy troszkę się "poddaje" jak nagle wcisnę mocniej gaz, ale to raczej normalne,

 

jako test uniosłem delikatnie silnik na podnośniku, wibracje są takie same jak na obciążonych poduszkach

 

 

natomiast bardzo zużytą mam rolkę napinacza od klimatyzacji, chodzi luźno na boki po zdjęciu paska

idzie do wymiany

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano

nie chcę zakładać nowego wątku, więc tu zapytam:

 

proszę o pomoc i wskazówki przy wymianie napinacza paska klimy,

 

wysięgnik z rolką umocowany jest w napinacza i powinien być zamocowany śrubą, ale ja jej tam nie widzę :-(

 

dodatkowo na wysięgniku jest coś w rodzaju simeringu

 

proszę o wskazówki

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano

Witam

W moim przypadku wibracje występuja zarowno na postoju jak i podczas dojeżdzania do swiateł.

Na postoju drży cała karoseria, jednak gdy didaje gazu do obrotów silnika ok 900 obrotów na min. wibracje stopniowo zmniejszają się i podczas jazdy są mało odczuwalne. Jednak gdy wrzućę na luz, obroty ok 800, i zaczynam hamować karoseria zaczyna dziwnie wibrować.

moja bunia to e46 320 z 2003.

jakieś rady i sugestie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.