Skocz do zawartości

320d, 136ps - cieżko rusza z miejsca


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam wszystkich mam problem z autem mianowicie ciezko mu ruszyc z miejsca trzeba dodac gazu tak jak w silniku benzynowym nawet i wiecej no i jak sie gazuje na zimnym silniku tak do 2tys to wolno wchodzi na obroty taki zamulony strasznie dopiero jak sie rozgrzeje silnik to wszystko jest w normie normalnie rusza i wchodzi na obroty

wymieniane było w nim ostatnio:

-zaworek sterujacy od turbiny

-zaslepiony egr na odetkanym silnik zamulony

-przepływomierz nowy pierburg

auto z 1999 roku bmw e46 320d 136 ps

Opublikowano

nie było robionej adaptacji

to trzeba robić adaptacje w tym roczniku?

słyszałem ze tylko w serii po liftingu się robi adaptacje

jeszcze mam takie objawy ze ciągnie ładnie potem zamuli koło 2500tys obr i od 3000tys znowu ciągnie i czasami koło 3500tys obr tez zamuli czasami

orientujecie się gdzie taka adaptacje można zrobić? tylko w serwisach??

i ile takie coś kosztuje? dzięki z góry za odpowiedz pzdr.

Opublikowano
Właśnie w tym silniku M47,136km trzeba robić adaptacje-programowanie sterownika silnika. Poczytaj- Adaptacja przepływomierza w dziale Zrób to sam. Pierburg jest zamiennikiem org przepływki z nr końcowym 527, miałeś pewnie z nr314. Programowanie po opisanych objawach konieczne.
Opublikowano

Witam

 

Mam założony przepływomierz (sam wkład) z Audi 2.5D i auto bez adaptacji idzie od samego dołu. Wcześniej miał laga jak u Ciebie. Też mam rocznik 99

Opublikowano
a skąd wiesz że wcześniej nie był robiony soft ? jaki masz numer softu ?

 

Nie wiem, może był może nie. Wiem tylko że na oryginalnej przepływce nie chodził jak trzeba. Zresztą ja na to nie wpadłem, zamontowali mi ją w serwisie udając że to do Beemki. Dopiero po numerze zorientowałem się że to od Audi. Miałem nawet jechać do tego mechanika po wyjaśnienia zaistniałej sytuacji ale się nie składało a auto chodzi jak trzeba.

Opublikowano

własnie ja tak samo miałem auto na poczatku miało przepływke bosha ale z miejsca nie miało problemu zeby ruszyc tylko pojawiała sie dziura miedzy 2500 a 3000 wiec pomyslałem ze przepływka wariuje kupiłem nowa przepływke (zamiennik firma auto log) samochód odżył nie było zadnej turbo dziury ale pojezdziłem ze 4mis i sie zepsuła (oj co ona nie wyprawiała z silnikiem) no i kupiłem potem tego pierburga no i dalej ta turbo dziura i jeszcze na dodatek ciezko rusza z miejsca

napewno przepływki wina i trzeba adaptować?

Opublikowano
Autolog to zamiennik twojej starej przepływk 1do 1, dlatego przez czas jej sprawności było ok. Pierburg to zamiennik przepływki (zresztą bardzo ok) którą bmw wprowadziło w miejsce starej wadliwej i tu programowanie konieczne. Napewno znikną turbo dziury.
Opublikowano

a orientuje się ktoś ile taka adaptacja kosztuje ?

i czy trzeba to zrobić w ASO?

czy mechanik który sie zna na elektronice i chipowaniu tez mi to zrobi?

Opublikowano
a orientuje się ktoś ile taka adaptacja kosztuje ?

i czy trzeba to zrobić w ASO?

czy mechanik który sie zna na elektronice i chipowaniu tez mi to zrobi?

w aso kosztuje 250zł ,z tego co wiem w wersji przed liftem tylko aso w wersji po lifcie nie ma takiego problemu

Sprzedam :

- ręczny M-pakiet BMW e9x

Opublikowano

zrobi Ci to każdy kto ma DISa i pojęcie o kodowaniu ... nawet na forum jest gdzieś instrukcja krok po kroku!

a po lifcie nie robi się żadnej adaptacji....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

mieliscie racje to wina przepływomierza dzisiaj podjechałem do kolegi który ma taki sam silnik przemienilismy przepływomierze on miał ten stary z 1998 roku z zelazna siateczka

samochód swietnie jedzie zadnych turbo dziur itp.

tylko mnie jeszcze jedna rzecz zastanawia czy te nowsze przepływomierze ustalaja jakas inna mieszanke bo na tym od kolegi zbiera sie ładnie od samego dołu i tak do 3200 obr a pózniej to juz trzeba bieg zmieniac na wyzszy

a w tym nowym jest całkiem inaczej bo przy 2000 obr dostanie strzała to ciagnie jak cholera od 2500 muł do3000 obr potem znowy ciagnie fajnie prawie do 4000

moze mi ktos powiedziec co w tych nowych przepływomierzach zmieniono? czym się różna ??

Opublikowano
dziwne ze ciagnie tylko do 3200... ja mialem rok temu zmieniany na boscha i adaptacja w serwisie i od 1900 do 3000 idzie fajne ale jak przekroczy 3000 to rakieta :cool2:
Opublikowano
Wlasnie nie wiem dlaczego tak jest u kolegi tak samo

Moze te stare przeplywomierze tak maja?

 

Pewnie tez jest popsuta, tylko inaczej się zmieniła jej charakterystyka. Nie masz znajomego z Audi 2.5d? Jak pisałem wcześniej, u mnie taka chodzi bez adaptacji.

Opublikowano
nie mam kolegi z takim samochodem audi 2,5 d nie bede juz kombinował trzeba zrobic adaptacje w serwisie odezwe sie jak bedzie zrobiona
Opublikowano

witam mam jeszcze jedno pytanie odnosnie adaptacji bo mam załozonego chipa i czy jak wgraja ten nowy program pod przepływomierz to mi sie wykasuje ten chip i wróci wszystko do ustawien fabrycznych?????

 

ten chip to wlutowane 2 kosci na sterownik

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

problem rozwiazany bez adaptacji przepływomierza

przyczyna :

przepływomierz pierburg co mi zle chodził był włożony w nowa obudowe kupiłem stara obudowe załozyłem i auto smiga

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.