Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Postów odnośnie ekonomizera znalazłem sporo ale większość tyczyła się tego czy na czwartym biegu idzie na 20 litrów czy nie a ja mam trochę inną sprawę. A mianowicie zauważyłem iż ostatnio (zima) podczas gdy jadę i zaczne równomiernie hamować to ekonomizer idzie na 8litrów, jak puszcze hamulec to spada do zera, i już przy ponownym zahamowaniu nie podnosi się, żeby się znowu tak zachował to trzeba się trochę rozpędzić i zahamować. W lato czegoś takiego nie było więc nie jest to normalne. Co może byc tego przyczyną? Dodam iż samochód sprawuje się przyzwoicie, Słabo się nagrzewa, zwykle do około 70stopni, więc pewnie termostat główny i egr do wymiany. Spalanie po wawie 10litrów, poza miastem koło 7. Co o tym sądzicie?

Pozdrawiam,

Maciek

Sprzedaje swoją perełkę, jak ktoś zainteresowany to pw.

Opublikowano

jeśli chodzi o nagrzewanie... i występuje to podczas jazdy w trasie to nie masz co się dziwić.. :) "siarczyste" mrozy są...

ja po wymianie termostatu jestem i też nagrzewa się tak do 70C w trasie...ale w mieście normalnie.. ;)

Opublikowano
termostat kupiłeś w ASO orginalny czy zamiennik?nie było problemu z odpowietrzeniem? Ja jeszcze dodatkowo przysłoniłem chłodnicę z przodu bo nawet jak udało się rozgrzać samochód to i tak poza miastem przy spokojnej jeździe temperatura silnika spadała ale to dużo nie pomogło. Mimo wszystko zastanawiają mnie te wskazania ekonomizera czy wy też tak macie???

Pozdrawiam,

Maciek

Sprzedaje swoją perełkę, jak ktoś zainteresowany to pw.

Opublikowano

Skąd wiecie dokładnie jaka jest temperatura silnika (w stopniach)? Możecie przybliżyć info nt. podziałki wskaźnika temperatury na kokpicie?

 

PS. Mi też się auto nie rozgrzewa w pełni, mimo że 160km/h na autostradzie ;) tzn. oscyluje wokół pierwszej białej kreski na budziku od temp :)

Opublikowano
wiem o tym że są żaluzje, ale one sa z tyłu chłodnicy, a nawiew powietrza jest z przodu więc mimo zamkniętych żaluzji to powietrze z przodu i tak chłodzi trochę, zresztą minimalnie się poprawiły ale to i tak nie to i muszę się wziąść i doprawadzić mój silnik do porządku bo zima może być długa a taka sytuacja ani nie jest zdrowa dla samochodu ani przyjemna dla mnie. Ale koledzy odbiegamy od tematu ekonomizera. czy myślicie że to przez niedogrzany silnik tak wskazówka wariuje? raczej nie bo jak mi się zagrzeje temp do pierwszej kreski na wskaźniku to efekt ekonomizera wariującego pozostaje. Gdzie jest przyczyna? temperaturę silnika w stopniach można odczytać w funkcjach ukrytych. u mnie na pierwszej kresce było coś około 65stopni

Pozdrawiam,

Maciek

Sprzedaje swoją perełkę, jak ktoś zainteresowany to pw.

Opublikowano
ja tez jestem po wymianie termostatu głównego (kupiony w ASO) i w trasie przy temp -10 st C auto trzyma temp 88-89 wiec nie wiem czy to takie normalne ze nie może złapać temperatury w trasie przy takich temperaturach zew.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.