Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
. Tylko trzeba stara poloskie odeslac - recykling

 

a nie przypadkiem regeneracja?? sprzedają, biorą zużyte w zamian, regenerują i sprzedają i tak w kóło...

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Odpowiadając na pytanie jaki 330xd napiszę: Na pewno nie 184KM automat. Dlaczego ?

 

Niedługo po tym jak kupiłem swój gnojowóz kumpel kupił właśnie taki setup i miałem okazję trochę pojeździć, więc mam pewne porównanie w stosunku do 320d w manualu.

 

Zalety, w porównaniu do 320d a nie do 330xd 204KM :

- piękny dźwięk ( ale to akurat mają wszystkie 330d , chociaż słyszałem, że właśnie 184KM mruczą ładniej )

- obłędna trakcja, pojechałem na kawałek asfaltowej drogi , która była pokryta liśćmi i częściowo piaskiem, kurzem ciężko to nazwać. Skrzynia w tryb sport, pedał gazu w podłogę i... banan nie schodził mi z twarzy, poza tym kontrolka od trakcji nie mignęła nawet raz

- odejście od dołu

- automat pracował naprawdę super, samemu ciężko byłoby tak zmieniać biegi

 

Wady:

- 210km\h to max co udało mi się osiągnąć - niby nie mało, ale tyle to wyciąga mój grzechotnik ( nie wiem może to przez zimówki, test robiliśmy na początku listopada )

- ten silnik po prostu pochłania ropę, chwilowe spalanie w mieście na krótkich odcinkach w listopadzie 14l/100km - powiem, że byłem nie mile zaskoczony

- kolega wziął moją gablotę , a ja jego i...

Możecie pisać co chcecie ale obecne 320dA powyżej 140km/h z gazem w podłodze jedzie podobnie albo lepiej niź 330xd.

...mam podobne spostrzeżenia, jeśli chodzi o 320d manual ;)

 

obecne może i tak ale ja nie zabardzo widzę sens porównywania starego modelu do nowego , jak masz kasę kupuj zawsze nowszy - w większości przypadku będzie lepszy od starszego modelu

 

moim zdaniem x-a nie kupuje się do jazdy na autostradzie i odejścia na niej czy w trasy czy na suchej nawierzchi - lepsza napewno będzie ze zwykłym napędem , w trasie ma przyzwoite osiągi - może ciut gorzej się zbiera od nowej 320da ale co z tego ? 320da lepiej się zbiera na mokrej nawierzchni ? na zakrętach ?

 

x-a kupuje się dla trakcji i np odejścia spod świateł na mokrej nawierzchni lub śliskiej , jazdy po zakrętach zarówno na suchej jak i na mokrej nawierzchii , ten samochód trzyma się niesamowicie i daje sporo frajdy z jazdy na krętych drogach , do tego jest jest naprawdę w miarę uniwersalny i wykorzystuje się go cały rok - bez problemu sprawdza się w zimie i w górach i ja go właśnie tak użytkuje , latem też sobie daje radę :) nie mam jakiś kompleksów :))

 

e90 mi się nie podoba , F30 jest za droga :) poczekam i może kiedyś będzie mnie stać na nią ale pewnie wybiorę x-a :)

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

yannkes

Twoj wpis to cos czego dlugo szukalem...

Mam 330xd, automat, 184KM, 2003, 160tys (bardzo prawdopodobne :) )

U mnie szukalem dlugo przyczyny wibracji na postoju na D i R (i nie znalazlem - sprawdzale byly wszytkie poduchy). Potem zawieszenie z przodu zaczelo co raz bardziej halasowac iii najgorsze - szarpniecie z tylu przy dodaniu gazu!!

O ile gumy z przodu to max 400pln z wymiana, to po jazdach probnych serwis zaczal podejrzewac ze tyl, to moze byc dyfer... Po podniesieniu nad kanalem okazalo sie ze dyfer jest w bdb stanie i zero luzu. Natomiast niepokojace byly luzy i szarpniecie na reduktorze (oryginal to ok 7tys!!!, a zamiennika nie ma...).

 

Jak teraz czytam, ze wszytkie moje problemy powinny zalatwic poloski to az odetchnalem! :) Drukuje Twoj post, jako podpowiedz dla warsztatu, bo jak beda mi wymieniac gumy, to chca rozebrac i dokladnie sprawdzic cale przeniesienie napedu.

 

Przy okazji (pytam jak eksperta :) )

na dziurze szlak trafil jeden amortyzator z tylu - tu chcialbym sie poradzic bo wymiana to 600szt (a do x-a nie ma chyba zamiennikow) x2 + 400 wymiana - czy jest inna opcja?

jeden xenon mi nie odpala i potrafi sie np zapalic dopiero po dluzszej jezdzie i przy ponownym wlaczeniu - obstawialbys starter czy zarowke - jakie masz doswiadzenia z zamiennikami?

 

 

 

 

 

 

ja mam 330xd automat.. duzo mnie te auto nauczyło przez rok i powiem tak. PIerwsze co na kanał i patrzec na przednie półośki - one powoduja miliony problemów(od wibracjy przy przyspieszaniu, rzucanie na boki) czy chocby walenie z z tyłu bagaznika.. Na ośkach lubia sie tworzyc luzy( w przegubach wewnetrznych, na frezach) powoduje to ze przy pusczeniu i dodaniu gazu slychac gluche uderzeni czy tez cholerne wibracje na postoju i z zapiętym biegiem D czy R. Cos to poloska oryginal 800zl.

Trezba Sprawdzic zawieszenie. W xie masz inne z przodu i niestety tylko oryginaly - wachacz 450zl, łącznik 80, swozen 250 i tuleja 100 x2. Tylne zawieszenie takie samo.

 

Co do automatu to ja mialem regularnie zmienany olej i nic a przebieg 237000 po chipie z 184 na 204 i 500nm. Fakt mialem robiona kapitalke skrzyni ale to przez niewiedze diagnosty ktory sie tego podjal(problem tkwil w poloskach a on myslal ze to skrzynia) Wyremontowal mi dobra skrzynie za darmo..

 

Reduktor raczej sie nie sypie, ma luz na wyjsciu przedniego walu ale taki ma byc.

 

oleje trzeba zmieniac. w skrzyni co 50 000, reduktor co 100 000 najlepiej

 

ogolnie auto fajnie jezdzi tylko ciezko kupic w dobrym stanie. Trzeba na kanał, a najlepiej kogos kto ma takie auto

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.